استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اخبار ايران
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
جنجال در مجلس ‌اسلامی
15 بهمن 1391       بازگشت به صفحه قبل 



این بار بازی بگم بگم دکتر مغلوبه شد/شمارش معکوس برای پایان بحران احمدی نژاد؟

مشکل ما این است که رئیس جمهور ما اولیات اخلاقیات را رعایت نمی کند. اگر یکی از اطرافیان من مشکلی دارد به من چه ارتباطی دارد؟ ما در مجلس از دیدارها، فیلمی ضبط نمی کنیم. ضبط فیلم اقدام مافیایی است..احمدی نژاد خواستار پاسخگویی به رئیس مجلس شد اما لاریجانی مخالفت کرد. احمدی نژاد گفت که در این حالت ، جلسه را ترک خواهد کرد که لاریجانی به وی گفت: به سلامت و دکتر احمدی نژاد رفت




نطق محمود احمدی نژاد در دفاع از وزیر کار که عملا موضوع آن دفاع از نصب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی بود، سرانجام به بگم بگم کشید و فضای مجلس و کشور را به شدت متشنج کرد؛ اما لاریجانی علاوه بر اجازه دادن به احمدی نژاد برای سخنانش و پخش نوارش، پس از پایان سخنان رییس دولت، قاطعانه پاسخ او را داد.



به گزارش خبرنگار "بازتاب"، در جلسه امروز استیضاح وزیر کار اقدام احمدی نژاد در پخش نوار برادر رییس مجلس کاملا به زیان وی تمام شد و عملا فضا برای تضعیف جدی احمدی نژاد و احتمال بروز زمینه رای عدم کفایت رییس دولت فراهم شد.



بعد از آن که احمدی نژاد به شدت به رئیس مجلس حمله کرد و ادعا کرد رییس مجلس بر مجلس هم حاکم است، اظهار کرد: من نواری را می خواستم بگذارم که دوستان و آقای ابوترابی گفتند نگذارید.



در این لحظه نمایندگان واکنش نشان دادند و لاریجانی هم با صراحت گفت: نوارتان را بگذارید و چیزی باقی نگذارید.

احمدی نژاد مطابق لحن خاص خود در مناظره 13 خرداد گفت: بگذارم آقای لاریجانی؟ که لاریجانی هم تاکید کرد بگذارید. چون در فضای عمومی جامعه مطرح شده و ممکن است مردم حساس شوند که نوار چیست.







سرانجام احمدی نژاد بعد از چند بار سوال اظهار کرد که بیست و سه، چهار ساعت جلسه برگزار شده است که بخشی از آن بین فاضل لاریجانی و مرتضوی بوده و نوار مبهم و نامفهومی در مجلس پخش شد، اما بعد احمدی نژاد خود پیاده شده آن را خواند.



محتوای نوار ادعایی این بود که فاضل لاریجانی جلسه ای با مرتضوی داشته و از او خواسته از طریق وی با آقای "ز" کار کند.



با وجود آن که بسیاری از نمایندگان به دنبال دادن تذکر و اخطار به سخنان احمدی نژاد بودند، لاریجانی که نام برادرش وسط آمده بود، تلاش زیادی کرد که حرف احمدی نژاد قطع نشود و هر چه می خواهد بگوید، اما بعد از پایان سخنان احمدی نژاد که تلاش کرد استیضاح مرتضوی را نتیجه عدم پاسخ مثبت وی به برادر لاریجانی جلوه دهد، لاریجانی با صراحت به سخنان رییس دولت پاسخ داد.







وی در واکنش به این ادعا که مجلس و دستگاه قضایی کشور را به بن بست کشانده اند، گفت: شما و اقدامات و اطرافیانتان کشور را به بن بست کشانده اید.

فایل سخنان لاریجانی



رییس مجلس در ادامه گفت: کشوری که ولایت فقیه دارد، بن بست ندارد که با احسنت بلند نمایندگان همراه شد.

وی افزود: من می گویم هرکس از اطرافیان من مشکلی دارد، باید رسیدگی شود، اما شما رسما جلوی برخورد با اطرافیانتان که تعدادی از آنها تحت تعقیبند را می گیرید.



لاریجانی با اشاره به فیلم پخش شده، توضیح داد که صبح امروز به پخش این فیلم برای پس گرفتن استیضاح تهدید شده و با این حال درخواست معاون احمدی نژاد را نپذیرفته و سپس از اعضای هیات رییسه درباره تمماسهای مرتضوی و نیز فاضل لاریجانی توضیح خواست.



وی گفت: امروز ساعت 7 صبح آقای فروزنده معاون احمدی نژاد زنگ زدند و گفتند که پیغام مهمی از سوی رئیس جمهور دارند. آقای فروزنده گفتند به نفع کشور نیست. مرا تهدید کردند من نواری از بستگان شما دارم که آن را پخش می کنم. من لازم نمی دانم مسائل زیادی که درباره اطرافیان رئیس جمهور هست را بیان کنم.


وی اضافه کرد: توطئه ای در کار است. برادر من را صدا کردند و فیلم گرفتند. نفس این کار، مافیایی نیست؟ توطئه آمیز نیست؟ این اخلاق است؟ این کار در سطح رئیس جمهور است؟اقای رئیس جمهور، آیا خوب بود من هم مثل شما، جلسه ام با برادر شما داوود احمدی نژاد درباره ارتباط با منافقین، فساد مالی، و ارتباط با خارج از کشور میگذاشتم؟


مشکل ما این است که رئیس جمهور ما اولیات اخلاقیات را رعایت نمی کند. اگر یکی از اطرافیان من مشکلی دارد به من چه ارتباطی دارد. با جلسه استیضاح چه ارتباطی دارد. ما در مجلس از دیدارها، فیلمی ضبط نمی کنیم. ضبط فیلم اقدام مافیایی است.





یک صحنه از فیلم فاضل لاریجانی و مرتضوی


امروز این نوار را پخش کردید که مردم شخصیت شما را بشناسند. حدیثی است که اگر مسلمان اقدامی کند برای اینکه مسلمانی را خوار کند باید خود را برای جنگ با خدا آماده کند.


شما در یک جلسه علنی شؤونات جلسه جمهوری اسلامی را رعایت نکردید. احمدی نژاد خواستار پاسخگویی به رئیس مجلس شد اما لاریجانی مخالفت کرد. احمدی نژاد گفت که در این حالت ، جلسه را ترک خواهد کرد که لاریجانی به وی گفت: به سلامت و دکتر احمدی نژاد رفت.



محتوای فیلم احمدی نژاد از فاضل لاریجانی و مرتضوی





به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد اظهار کرد: بالاخره یک شخصی حرف‌هایی زده که سند است. من بخش‌هایی که نرم‌تر است، را آماده کرده‌ام. همه نمایندگان محرم‌اند و ما مخلص شما هستیم. دولت تحت فشار است با همین حرف‌هایی که در همین نوار است، ما چطور باید دفاع کنیم. شما بفرمایید ما همانطور عمل کنیم.





در ادامه احمدی‌نژاد به قرائت بخش‌هایی از نوار پخش شده پرداخت و گفت: شخصی به نام فاضل لاریجانی با آقای مرتضوی جلسه دارد. اخیرا تامین اجتماعی یک قراردادی می‌بندد که شرکت‌هایی را به گروهی می‌فروشد که من به چند و چون آن کاری ندارم.





وی ادامه داد: یک فردی به نام «م» معاون مجتمع قضایی تهران می‌گوید می‌دانید که من با یکی از برادران آقای لاریجانی رفت و آمد خانوادگی دارم. آقای مرتضوی می‌گوید شما ارتباط دارید؟



او می‌گوید: «من می‌خواهم بگویم که بقیه برادران به گرد آقا فاضل نمی‌رسند. نمره‌شان پیش من صفر است،‌ یعنی اگر آن آقا برادر این آقا فاضل نبود، سه، چهار تا فحش بهش می‌دادم. یعنی اصلا قبولش ندارم. بهش گفتم شما هرچه می‌خواهی به آقای مرتضوی شفاف بگو.»





احمدی‌نژاد ادامه داد: این آقا واسطه‌ای است که آقای فاضل لاریجانی می‌آید پیش آقای مرتضوی.





احمدی‌نژاد در ادامه به نقل از مطالب نوار گفت: ببین خودت باید رک به دکتر بگی که آقای «ز» یعنی همان کسی که می‌خواهد با تامین اجتماعی قرارداد ببندد، باید از قبل من به شما وصل شود.





احمدی‌نژاد ادامه نوار را اینطور قرائت کرد که آقای فاضل لاریجانی خطاب به آقای مرتضوی می‌گوید کسی که می‌خواهد قرارداد ببندد، باید هوشیار باشد، یعنی خیلی روی ما تبلیغات نکند که من با فلانی‌ام و اینها را مطرح نکند. اصلا هر هفته یک جا صحبت‌ها و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم.آقای مرتضوی به آقای «م» می‌گوید: شما بروید بیرون.





احمدی‌نژاد گفت: اینجا آقای مرتضوی حس می‌کند که ممکن است مسائلی مطرح شود، آن آقا را (آقای م) بیرون می‌کند.آقای فاضل لاریجانی در ادامه به مرتضوی می‌گوید می‌خواهم با گروه «ز» کار بکنم، اما ابلاغ کتبی برای من نزند. تلقی‌اش این باشد که من می‌خواهم با او همکاری بکنم.بعد از آقای مرتضوی می‌پرسد که علی‌آقا را اخیرا دیده‌اید؟مرتضوی می‌گوید: نه.





رییس جمهور در ادامه به نقل از نواری که در صحن مجلس پخش شد، گفت:فاضل لاریجانی می‌گوید: آقا، نظر ایشان به شما بسیار مساعد است و می‌تواند کمک کند. حتی تلطیف کند، با قوه قضاییه. خدایی‌اش من مساله صداوسیما را به ایشان یادآوری کرده‌ام.



ایشان اذعان داشت. بعدش هم اشاره کردم که این زمان بحرانی که مدیریت می‌کند و حفظ نظام می‌کند، بعدش اینطوری! یعنی واقعا اذعان داشت با تمام وجود می‌گفت، تظاهر نبود. اصلا ارتباط با ایشان را مستحکم‌تر کنیم. به نظرم الان زمینه‌اش کاملا مساعد است. خصوصا این مورد که پیش آمده درباره «ز» یک ملاقات خودمانی و جدی .حالا یا در منزل ما یا بیرون از قوه و مجلس، دور و بر مجلس نباشد. بدون سروصدا باشد. به هرحال من قلق آنها، علی‌آقا و آقا صادق دست من است و می‌دانم چطور ورود کنم و جا بیندازم.



در ادامه آقای مرتضوی تعجب می‌کند و می‌پرسد قلق آقا صادق و علی‌آقا؟



آقا فاضل می‌گوید: هردوی آنها.



ادامه می‌دهد: ابتدا روی صداقت و پوست کنده می‌گویم. حالا شما هرجور که صلاح می‌دانید، ما می‌خواهیم با گروه «ز» کار کنیم. می‌خواهیم ورود پیدا کنیم و یکی، دو پروژه را پیشنهاد دهیم. خودمان هم با او همکاری کنیم. مثل پالایشگاه یا هر پروژه دیگری از این دست. پروژه‌هایی که واقعا جاذبه داشته باشد و بتوانیم با آنها کار کنیم. حال یا اینجا یا خارج. اگر صلاح می‌دانید، بعدش هم خوب، یک کمک‌هایی می‌شود کرد. یک کسانی در این سطح مزاحمشان می‌شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کند. می‌تواند مفید واقع شود. حدسم بر این است.





مرتضوی می‌گوید: شما بفرمایید ما چه کار کنیم.



آن آقا می‌گوید: یک زمینه آشنایی ایجاد شود.





مرتضوی می‌گوید: اصلا نمی‌شناسید؟





می‌گوید: نه. یک توصیه‌ای شود که فلانی با شما کار کند. اصلا احساس کند، نمایندگی شما را دارم. در همین پروژه‌ای که قرارداد بسته‌ایم با شما، بتوانیم یک نظارتی داشته باشیم. اینطوری باهاش قاطی بشویم در کارها. کارهای اقتصادی یا هرچیز که شما صلاح می‌دانید، بسیار موثر است. شما توصیه کنید همکاری فلانی برای آینده کاری در ایران خوب است. یک چنین حالتی.



مرتضوی می‌گوید: آینده کاری او؟



او می‌گوید: بله.



مرتضوی می‌گوید: شما گفتید خارج از کشور هم می‌توانید کار کنید؟ چگونه است؟



او می‌گوید: من نمی‌دانم فعالیت‌های بین‌المللی چگونه است.



مرتضوی می‌گوید: خب چه کار می‌توانید بکنید.





او پاسخ می‌دهد: اگر من را به عنوان مباشر خود تلقی بکند، می‌توانم در مدیریت‌های مختلف کمکش کنم.





مرتضوی می‌گوید: مثلا چی؟ شما که می‌گویید مشاور خودش بداند، چگونه است. اصلا شان شما اینگونه نیست.





او می‌گوید: خب تلقی‌اش این باشد. لازم نیست که جایی مطرح کند.





مرتضوی می‌گوید: اگر به او بگویم مثلا الان آقای فاضل لاریجانی می‌خواهد با شما همکاری داشته باشد، شما او را به عنوان مشاور قبولش کنید، او اصلا به ذهنش نمی‌آید، چون شما برادر رییس مجلس هستید. برادر رییس قوه‌اید.





او می‌گوید: من مکنونات قلبی خودم را می‌گویم. حرف شما کاملا درست است و ناشی از درایت جنابعالی است. بهترین راه این است که جنابعالی به ایشان توصیه بفرمایید که فلانی می‌تواند اطمینانی باشد، برای آینده کارهای شما در اینجا. طوری که ایشان مشتاق شود برای همکاری.



مرتضوی می‌گوید: قوه و مجلس و اینها را می‌توانی کاری بکنی؟







او می‌گوید: یک چنین کسانی در این سطح فعالیت می‌کنند، در مظان اتهام و دخالت‌ها و موانع هستند. ما می‌توانیم رفع موانع برایش بکنیم. حالا این موانع چیست، بستگی به کیس دارد. بله آمادگی داریم. مشکلاتی که آقای «ع.ب» (احمدی‌نژاد گفت: یک فرد مشهوری است که شما می‌شناسید) دارد، آدم خوبی است. متدین و زحمتکش است. 10، 15 پروژه پتروشیمی دارد. احتیاج به کمک دارد.





مرتضوی می‌گوید:‌شما برای او چه کار کرده‌اید.





او می‌گوید: ایشان چند تا مشکل داشت. یکسری مشکلات با بانک‌ها داشت. همین فردا دوشنبه ساعت 9 با آقای «ع» قرار دارم. آقای «ع.ب» می‌آید، آقای «م» هم می‌آید. خودم جلسه گذاشته‌ام که حل کنم. یک مشکلاتی در قوه قضاییه داشت، چندتا حکم اجرایی از مفاسد اقتصادی برایش آمده بود که چرا نمی‌روید پول بانک را بدهید. خب مهلت گرفتم برایش حل شد و دیگر کاری به او نداشتم.





مرتضوی می‌گوید اخوی دستور داده مشکلات او حل شود؟ دیگر چه؟ او جواب می‌دهد خیلی از موارد دیگر معوقات بانکی بوده، با بانک تجارت، با بانک صنعت و معدن. من خودم مشاور بانک صنعت و معدن بودم. من در آن‌جا اتاق داشتم، تقسیط کردم و پنج ساله دارد حل می‌شود. خودم نظارت می‌کنم. پرونده زیاد داشت. مثلا فرض کنید که آقای «الف» آن‌جا بود. رییس دادگستری فلان استان هم آن‌جا بود.



یک عده زارعین از او به خاطر زمین شکایت کرده بودند. ما رفتیم صحبت کردیم و تا حدودی مساله حل شد. پرسیده می‌شود یعنی با سفارش با آقای «الف» (رییس دادگستری) حل کردید؟ پاسخ داده می‌شود بله بله. مرتضوی می‌گوید بحث‌های کارگری بوده است؟ او پاسخ می‌دهد مسائل کارگری هم داشته، مسائل مالیاتی داشته، مسائل حسابی داشته. ببینید من الان پوست‌کنده بگویم من کار دانشگاهی کرده‌ام تا الان و الان تازه دوزاری من افتاده است. الان نوه دارم و خداییش اموراتم با ماهی 2 میلیون نمی‌چرخد. خب یک فرصت ویژه پیش آمده است و چند سالی است که ما به کار اقتصادی ورود داشته‌ایم و الا واقعا خداییش کمتر از دیگران نیستیم از لحاظ این‌که بتوانیم مدیریت کنیم.



خب ما در این عرصه نبودیم ولی الان که وارد شده‌ایم قلق‌ها دستمان آمده است، هم به لحاظ مدیریتی، هم به لحاظ ارتباطی. واقعیت این است اگر یک قدمی برایم بردارد یعنی فرض کنید برایم یک مسکن مختصری به نام یکی از بستگان من برای شروع کارش فراهم کند بعدش بقیه‌ی کارها دیگر به تدریج جلو می‌رویم و دیگر حالا سعی می‌کنم حقوق ریالی هم نگیرم که این‌جا به چشم بیاید. بیشتر نگاهش این باشد که طرفش را حفظ کنیم. مثلا یک جوری این‌طوری نگاه کند، نه این‌که آدم را مقطعی ببیند و بگوید یک استفاده‌ی گذرا کنیم. یک آپارتمان 600 – 700 تایی بدهد دیگر.





مرتضوی می‌پرسد شما ویلایی می‌خواهید یا آپارتمان؟ پاسخ می‌دهد بله بهتر است، به چشم نمی‌آید، بهتر است اگر ویلایی باشد. می‌پرسد شما خودتان جایی را دارید که معرفی کنید؟ می‌گوید بله به نام یکی از بستگان من بخرد. پدرش پزشک بوده و فوت کرده و به چشم نمی‌آید. مرتضوی می‌پرسد اسمش چیست؟ اسمش را می‌گوید. می‌پرسد با فلان کس ارتباط دارد؟ می‌گوید بله فامیل است.»



به گزارش ایسنا پس از اینکه قرائت متن فیلمی که در مجلس منتشر شد، با واکنش نمایندگان روبه‌رو شد، احمدی‌نژاد گفت: من گفتم اینها را رسیدگی کنید. بالاخره شما مجلسید و ما دولت هستیم. آخرش پیشنهاد است که من مسائل را حل می‌کنم. من می‌گویم نیازی به حل مسائل از این راهها نیست، اگر درست باشد البته.



رییس‌جمهور افزود: اینها صوت و تصویر است و نوارش هم مشخص است. 24 - 25 ساعت است. اگر رییس محترم مجلس صلاح دیدند ما 24-25 ساعتش را در اختیار شما می‌گذاریم.





وی ادامه داد: سه - چهار گروه هستند که آمده‌اند حرف‌ها را زده‌اند و مسائلی مطرح شده است. من می‌خواهم بگویم یک مسائلی در جاهای دیگر وجود دارد، پس برای چه باید بین من و شما فاصله باشد؟ چرا باید امروز شیخ‌الاسلام در این‌جا محاکمه شود؟



احمدی‌نژاد در پایان اظهار کرد: شیخ‌الاسلام یک آدم خدوم است که در خدمت شماست. بحث‌ها انجام شد. من به نظر مجلس احترام می‌گذارم. استیضاح حق شماست، نظر حق شماست و هرچه نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند ما در خدمتتان هستیم. به قانون هم احترام می‌گذاریم.



بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد

رئیس دولت در سخنرانی تند خود در دفاع از وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره مرتضوی، اظهار داشت: مسائلی وجود دارد که به من احمدی​نژاد ربطی ندارد و باید رفع شود. مثلا دیوان محاسبات باید به کلیه حساب​های دولتی رسیدگی کند. دیوان نمی​تواند به وزیر نامه بدهد که مجلس مصوبه عزل فردی را زیر سوال برده و اگر با او ادامه همکاری بدهی مجازات می​شوی! این چه ربطی به وظایف دیوان محاسبات دارد؟ باید ببینیم که گیر کار کجاست؟ کجای قانون اساسی آمده که دیوان محاسبات می​تواند دادگاه بگذارد و خودش متهم و مجرم را مشخص کند؟ همین دیوان یکباره رئیس کل بانک مرکزی را منفصل از خدمت کرد. دیدید که در بازار چه اتفاقی افتاد! بانک مرکزی باید جای با ثباتی باشد.


وی با بیان اینکه در جلسه قبلی با مجلس بر دوستی​ها تاکید کرده اما پشت آن بحث استیضاح مطرح شده است، خطاب به نمایندگان گفت: من و شما سوگند خوردیم به قانون اساسی عمل کنیم. در قانون اساسی آمده که وزیران می​توانند امور را تفویض کنند و تصویب برخی از امور دولت به کمیسیون​ها واگذار شود. مصوبات دولت هم به مجلس می​آید تا در صورت مغایرت با قانون اساسی، آن را با ذکر دلیل به دولت بفرستند. کجای این اصل اجازه داده که مصوبات دولت لغو شود؟ بحث ما حقوقی است که اگر حل نشود این اختلافات و مسائل هر روز و هر روز ادامه دارد. من آمده​ام با شما درد دل کنم و بگویم کجای این اصل آمده که رئیس مجلس می​تواند مصوبات دولت را لغو کند؟ از کجای آن چنین چیزی درآورده​اید؟


رئیس مجلس سخنان رئیس قوه مجریه را قطع کرد و گفت: در چارچوب مساله استیضاح صحبت کنید.
در این زمان نمایندگان هم با فریادهایشان خواستار حفظ حرمت مجلس می​شدند.
رئیس جمهور هم با بیان اینکه باید معیار قانون گرایی مشخص شود، ادامه داد: نگویید چون قانون است، دهنت را ببند! من می​خواهم بگویم که چنین چیزی در قانون اساسی نیست. اگر بنا بود رئیس مجلس همه مصوبات دولت را لغو کند که دیگر ......


سخنان وی با صدای اعتراضی نمایندگان همراه شد که رئیس جمهور هم با صدای بلند گفت: من چهار ساعت و نیم نشسته ام و حرف هایتان را گوش دادم. حالا شما گوش بدهید. اگر بنا بود رئیس مجلس بر دولت و مجلس حاکم شود، خب یکباره مردم مستقیم رئیس مجلس را انتخاب کنند نه رئیس جمهور را! اگر هم می​خواهید قانون اساسی را عوض کنید، راهش در خود قانون آمده است. طرحش را تهیه کنید و پس از تایید رهبری به رفراندوم بگذارید.

احمدی​نژاد افزود: بروید فکر کنید ببینید که چطور هم مصوبات و هم انتصابات دولت را لغو می​کنند؟ اگر حق عزل و نصب​ها از دولت گرفته شود، دیگر دولت چه چیزی برای اداره کشور در اختیارش می ماند؟ این یک بحث دردمندانه است. بنشینید یک راه حلی بیابید وگرنه این اتهام زنی​های پیاپی ادامه خواهد داشت. اگر دیوان عدالت نظری دارد، به چه کسی باید اعتراض کنم؟ می​گویند به خودمان بگویید، این که نمی شود!


وی با بیان اینکه من نوکر همه شما هستم اما الان من رئیس جمهور هستم، ادامه داد: خب یکباره بگویید رئیس جمهوری که انتخاب می​کنید تحت امر رئیس مجلس است! فردا رفتارهای ما را تحلیل می​کنند. باید به اصل قانون برگردیم و مسائل را ریشه​ای حل کنیم. بحث من دفاع از مرتضوی نیست. من از یک روند که همان حقوق اساسی است حمایت می کنم. سه قوه مستقل داریم. استقلال قوه مجریه کجاست وقتی همه مصوباتش لغو می​شود! نمی​شود که هر روز بگویند چرا یک معاون یا یک استاندار را می​گذارید!

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان ادامه داد: آقای شیخ الاسلامی را همه شما می​شناسید و فکر نمی​کنم نیازی باشد در مورد وی بحث کنم. مرتضوی هم یک فرد همچون دیگر افراد جامعه است. چرا اینقدر حساسیت نسبت به او هست؟
وی که می گفت قصد داشته نواری را پخش کند، اما ابوترابی و برخی دیگر نمایندگان گفته​اند که نگو، افزود: ما می​خواهیم بگوییم، می​گویند نگو، بعد می​گویند چرا نگفتی؟
این اظهارات احمدی نژاد بار دیگر با فریادهای اعتراضی نمایندگان روبرو شد که می گفتند بگو! بگو! رئیس مجلس هم به رئیس جمهور گفت که چیزی را که لازم می​دانید بگویید. نوار هم اگر دارید بگذارید. از صبح مدام ​می گویید یک چیزی هست! خب بگویید چیست؟!
احمدی نژاد با بیان اینکه من و شما باید حوصله داشته باشیم، ادامه داد: داریم با یکدیگر بحث می کنیم.

اما صدای اعتراض نمایندگان به سخنان رئیس جمهور همچنان ادامه داشت. رئیس مجلس از نمایندگان خواست تا نظم را رعایت کنند تا رئیس جمهور هر چه می​خواهد بگوید.
احمدی​نژاد هم ادامه داد: یک صلوات بفرستید. من فکر می کنم مسائلی پشت صحنه می گذرد که نه نمایندگان خبر دارند و نه ما می دانیم. این مسائل وقتی میاید در صحنه کشور، می گویند چرا با هم دعوا دارید؟ ما با هم دعوا نداریم و می​خواهیم برای مردم کار کنیم. ملاقات​هایی اتفاق افتاده است که رئیس مجلس هم خوب است به آن توجه کنند!


نمایندگان همچنان با صدای بلند از رئیس جمهور می خواستند که این نوار را بگذارد ولی رئیس جمهور که به نظر می​رسید قصد انصراف دارد، گفت: من یک نسخه از این نوار را به رئیس مجلس و روسای کمیسیون​ها می​دهم تا ...
اما رئیس مجلس بار دیگر خطاب به رئیس جمهور از او خواست تا نوارش را پخش کند و افزود: شما یک بحثی را در فضای عمومی جامعه مطرح کرده​اید و الان برای مردم سوال شده است. پخش کنید تا معلوم شود چیست؟ شما نوارتان را پخش کنید و چیزی کم نگذارید.


نوار رئیس جمهور بی کیفیت و غیر قابل تشخیص بود و از این رو او که می​گفت مشکل از پخش صوتی مجلس است تصمیم گرفت که مشروح مکالمات بین فاضل لاریجانی و مرتضوی را بخواند.



بخش دیگری از پاسخ لاریجانی به رئیس جمهور: چرا از قانون تمکین نمی​کنید؟

محمود احمدی​نژاد پس از بیان نظراتش قصد داشت جلسه امروز مجلس را ترک کند اما رئیس مجلس خطاب به او گفت: تشریف داشته باشید مطالبی مطرح می​شود که برایتان خوب است بشنوید.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در واکنش به اعتراض نمایندگان مجلس به سخنان رئیس جمهور گفت: آقایان! امروز روز مهمی است. بگذارید حرفهایشان را زدند، حالا من هم پاسخ می​دهم.
او که به نمایندگان می​گفت به آنها اجازه تذکر دادن نیز خواهد داد، افزود: منظورشان {منظور رئیس جمهور} از نام بردن از فاضل لاریجانی اهاله موضوع به من بود. استیضاحی مطرح شده که می​خواستند به من ربطش بدهند.
او از نمایندگان خواست تا نظم جلسه را رعایت کنند تا او سخنانش را بگوید و بعد تذکر دهند.
لاریجانی که می گفت جلسه خوبی است و خوب است که این مسائل حل شود تا در جامعه بحثی پیش نیاید، از نمایندگان به خاطر تحملشان تشکر کرد و گفت: ایشان چند بارگفتند که من نواری دارم که خود این حرف هم ژستی است! ما هم گفتیم که بگویند.


رئیس مجلس با لحنی آرام و ملایم ادامه داد: من چند نکته را بگویم. اینکه می گویند تنظیم قوا به هم خورد، اینگونه نیست. این نظر رئیس جمهور است که جایی نظر شورای نگهبان را قبول ندارند.
احمدی نژاد به سخنان رئیس مجلس واکنش نشان داد که لاریجانی از تریبون خطاب به وی گفت: شما در این جلسه اتهاماتی به من وارد کردید. شما حقی ندارید که دیگر چیزی بگویید و بیش از حد باز حرف زدید. تمام حرفتان به رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه زدید. رئیس قوه قضاییه اینجا نیست که پاسخ شما را بدهد اما من هستم و به دلیل تهمت هایی که به من زدید مطابق آیین نامه دو برابر وقت پاسخگویی دارم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تنظیم روابط قوا به هم نخورده است، خطاب به رئیس جمهور گفت: این سلیقه شما است که می​گویید باید تشخیص بدهید چه مواردی را اجرا کنید! قانونی که تصویب می​شود، لازم الاجرا است و باید اجرایی شود.
وی ادامه داد: شما افرادی را به عنوان یاران خودتان عنوان کرده​اید که پرونده​هایی دارند ولی شما نمی گذارید که به آنها رسیدگی شود. شما که از موضوع این نوار سخن گفتید، این پرونده را بدهید به قوه قضاییه تا رسیدگی شود. باید به تخلفات همه حتی نزدیکترین افراد به ما رسیدگی شود. حتی اعضای خانواده ما.
لاریجانی با بیان اینکه در کشوری که ولایت فقیه هست بن بست نیست، افزود: شما اگر شکایتی داشتید باید به رهبری ارجاع می​دادید. کما اینکه قبلا هم این کار را کردید و ایشان موضوع را به هیات حل اختلاف ارجاع دادند. پس بن بستی نیست.

رئیس مجلس سپس به اعتراض رئیس جمهور نسبت به اختیارات خودش، اظهار داشت: در مورد اصل 138 قانون اساسی، مجلس قانون عادی تصویب کرده است که البته شما به آن تمکین نکرده​اید. شورای نگهبان هم مصوبه مجلس را تایید کرده است که اگر هیات وزیران مصوبه ای خلاف قانون داشت، باید آن را لغو کرد. اگر شما اعتراضی به مصوبات مجلس دارید، شورای نگهبان باید آن را بررسی کند. اما شما تمکین نمی کنید. نامه هم به رهبری نوشتید چرا پاسخ ایشان را نمی گویید؟ رهبری این موضوع را به شما ابلاغ کردند. اگر از ولایت فقیه تمکین می​کنید، پس بپذیرید. ایشان فصل الخطاب هستند، چرا این کار ار نمی کنید؟


وی در واکنش به اینکه رئیس جمهور به قیاس دو رویکرد دیوان عدالت اداری در سال 87 و امسال پرداخته است، گفت: اگر قبل از سال 88 اتفاقی افتاده، دیوان عدالت حق داشته {که بگوید سازمان تامین اجتماعی یک نهاد خصوصی است و بررسی شکایت از ان در صلاحیت ما نیست}. سال 88 مجلس قانونی تصویب کرد که سازمان تامین اجتماعی زیر ممجموعه وزارت رفاه باشد و وزیر باید در قبال عملکرد آن پاسخگو باشد. اما شما قانون را زیر پا گذاشته اید. چرا می گویید قانون دست و پای مار را می بندد؟ یا قانون را نمی دانید که باید بپرسید و بعد هم باید به قانون عمل کنید.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما