استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اخبار زندانیان سیاسی
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
محمد سیف زاده وکیل زندانی به ۶ سال دیگر حبس محکوم شده است
فاطمه گلزار، همسر محمد سیف زاده، وکیل زندانی می گوید شوهرش در حالیکه دوران محکومیتش به پایان رسیده، باردیگر به شش سال زندان محکوم شده است.
فاطمه گلزار به رادیو فردا گفت که قرار بود آقای سیف زاده با پایان محکومیت دو ساله اش، روز پنجم فروردین ماه آزاد شود، اما با دو پرونده دیگر و اتهام های جدید روبه رو شده و دادگاه بدوی برای یکی از این دو پرونده، او را به ۶ سال زندان محکوم کرده است.
 ادامه مطلب
خسرو و مسعود کردپور را آزاد کنید.
بيش از يك ماه از بازداشت برادران كردپور ميگذرد. خسرو در 17 اسفند 91 خانه اش با برخورد بسيار تند ماموران بازداشت شد.همچنين وسايل شخصي او و حتي وسايل شخصي همسرش را هم ماموران با خود بردند. مسعود هم دو روز بعد جهت پيگيري كار خسرو به اداره اطلاعات مراجعه كرد كه او را نيز بازداشت كردند. اينان از 22 اسفند هم به بازداشتگاه اطلاعات اروميه منتقل شده اند. اين دو برادر تا به امروز حتي يك تماس تلفني هم با خانواده نداشتند كه اين مساله بسيار باعث نگراني خانواده آنان شده است. مقامات قضائي چند بار هم قول تماس داده اند كه تا كنون عملي نشده و عملاً خانواده آنان را سرگردان نموده اند. حتي وسايل شخصي همسر آقاي خسرو كردپور هم به آنان تحويل نمي‌شود. در اين چند روز نيز خواهر و همسر مسعود به كرات به دادگستري و اطلاعات مراجعه نموده اند اما هيچ پاسخي به آنها داده نشده و مرتب آنها را سرگردان ميكنند و با وعده هاي واهي سرگرم مي‌كنند. اين مسائل و به خصوص بي خبري مطلق از اين برادران موجب نگراني شديد و مشكلات شديد خانواده آنان شده است.  ادامه مطلب
گروه تحقیق سازمان ملل در باره حبس های خودسرانه رای به آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی داد
«گروه تحقیق سازمان ملل در باره حبس های خودسرانه» در رای خود در باره این درخواست تاکید کرد که برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر «اسناد فعالیت گسترده ای را که آقای سلطانی، به عنوان یک مدافع حقوق بشر انجام داده، ارایه کرده است. این مدارک مسلم ِ این نتیجه گیری را تایید می کنند که آقای سلطانی به خاطر استفاده از آزادی بیان و (...) فعالیت به عنوان مدافع حقوق بشر زندانی شده و هیچ دلیلی برای توجیه محدود کردن حقوق او وجود ندارد. حکومت [ایران] هم اعتراضی به این مدارک نکرده است.»
 ادامه مطلب
مرخصی سه روزه نسرین ستوده با تودیع وثیقه

رضا خندان، همسر نسرين ستوده وکيل زندانی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه بدون توضيحی در صفحه فيس‌بوک خود از مرخصی نسرين ستوده خبر داد.نسرين ستوده، دوم دی‌ماه سال جاری به مدت سه ساعت با حضور مأموران اجازه داشت در مراسم خاکسپاری صفوری فخريان، مادرش شرکت کند.

به گفته يکی از مادران کمپين يک ميليون امضا، هنگامی که خانواده، دوستان و ياران نسرين ستوده برای خاکسپاری مادر اين فعال حقوق بشر حاضر بودند، حضور ناگهانی نسرين ستوده مجلس عزای مادرش را با اشک توأم با غم و شادی آميخت.  ادامه مطلب
بی خبری مطلق از میلاد دهقان، عضو بازداشتي حزب پان ایرانیست
آخرین وضعیت میلاد دهقان عضو بازداشتی حزب پان ایرانیست به گزارش تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به شرح زیر میباشد از وضعیت پرونده و اتهامات وارده و محل نگه داری به میلاد دهقان فعال سیاسی و فرهنگی و عضو سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در خوزستان با وجود گذشت ۲۴ روز از بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست میلاد دهقان فارغ التحصیل مهندسی عمران در تاریخ ۱۹ آذر ماه توسط مامورن وزارت اطلاعات در یکی از میدان های شهر اهواز بازداشت شده است همزمان نیروهای امنیتی با یورش به خانه پدری و همچنین عموی ایشان اقدام به تفتیش وسایل شخصی ایشان کرده و شماری از وسایل شخصی ایشان همچون لب تاپ و عکس های خانوادگی و..ضبط کرده اند این فعال سیاسی و فرهنگی سابقه بارها بازداشت و احضار به ستادهای خبری وزارت اطلاعات در استان خوزستان را دارد  ادامه مطلب
درگذشت مادر نسرین ستوده
رضا خندان،همسر نسرین ستوده :شب یلدا برای مادر نسرین بی‌انتها شد. او که سادگی مرگ‌اش به صافی قلب مهربان اش بود.
پدر نسرین ستوده نیز در مهر ماه سال 89 و دو هفته پس از بازداشت این وکیل زندانی درگذشت.با وجود پیگیری‌های خانواده‌ نسرین ستوده، مسئولان امنیتی و قضایی مرتبط با پرونده از دادن مرخصی خودداری کردند و وی امکان حضور در مراسم ختم پدرش را نیز نیافت.

جبهه ملی ایران در گذشت مادر گرامی نسرین ستوده را به ایشان و خانواده های محترم ستوده و خندان تسلیت گفته ,خواستار ‌آزادی فوری نسرین ستوده و تمام زندانیان سیاسی میباشد.
 ادامه مطلب
دکتر محمد ملکی;مبارزه با ظلم و استبداد، بازنشستگی ندارد
دکتر محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب 57 و عضو نیروهای ملی مذهبی در مصاحبه با "روز" اعلام کرد که او روز شنبه خود را به زندان اوین معرفی خواهد کرد و به هیچ عنوان به خاطر بیماری و وضعیت جسمانی اش درخواستی برای عدم اجرای حکم نخواهد کرد.آقای ملکی گفت که مبارزه با ظلم و استبداد، بازنشستگی ندارد و او حتی در 80 سالگی و علیرغم داشتن بیماری های سخت اما هزینه این مبارزه را خواهد پرداخت.روز گذشته ماموران امنیتی با حضور در منزل شخصی آقای ملکی ضمن تفتیش منزل، احضاریه ای به او داده اند که براساس آن می بایست تا سه روز بعد از رویت احضاریه خود را به زندان اوین معرفی کند.  ادامه مطلب
اهدای جایزه حقوق بشر پارلمان اروپا (ساخاروف) به نسرین ستوده و جعفر پناهی
خانم ستوده در این پیام گفته است: «من تنها یک رویا دارم، رویای تحقق عدالت و براین باورم که این رویا توسط استقلال حقوقی در کشورم برآورده خواهد شد. دولت‌ها باید بدانند که برای حفظ موجودیت خود، هیچ انتخابی جز رعایت حقوق فردی ندارند». این وکیل ایرانی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، جایزه‌ خود را به تمامی زندانیان سیاسی و اقلیت‌های دینی و به ویژه عبدالفتاح سلطانی که او را وکیل «حاذق و شجاع» توصیف کرده، تقدیم کرده است. او در این پیام می‌گوید که به نام دین اسلام، دینی که خودش پیرو آن است به اقلیت‌های دینی به ویژه بهایی‌ها و مسیحی‌ها تبعیض روا داشته می‌شود. جعفر پناهی نیز در پیام خود که آن را کوستا گاوراس، کارگردان یونانی‌تبار فرانسوی قرائت کرد، جایزه‌اش را به «تمام مباران گمنام راه آزادی و تمام کسانی که در سرتاسر جهان برای صلح تلاش می‌کنند» تقدیم کرده است.  ادامه مطلب
پایان پیروزمندانه اعتصاب غذای نسرین ستوده
نسرین ستوده پس از ۴۹ روز، امروز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

رضا خندان همسر نسرین ستوده در مطلبی نوشت:بالاخره خبر خوب رسید. نسرین امروز پس از 49 روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
ممنون از همه ی دوستان که در این مدت همدل و همراه ما بودند. به ویژه فعالین زنان که در این چند روز از کانال های مختلف پیگیر موضوع بودند.
در ملاقات استثنایی عصر امروز, نسرین با توجه به برداشتن محدویت قضایی مهراوه به اعتصاب خود پایان داد.
 ادامه مطلب
سیصد فعال مدنی به نسرین ستوده: ما هم مانند زندانبانان شرمگینیم، اعتصاب خود را بشکنید

مبارک است خانم ستوده، شنیده ایم چله ای را چنان سرافراز از سر گذرانده اید که زندانبان حتی شرم دارد از انداختن نگاهی به نگاه گل انداخته تان. شنیده ایم که زیر چشمانتان گود رفته است، شنیده ایم سراپا پوست و استخوان شده اید، شنیده ایم دیوارهای بهداری اوین حتی از چشمان نیمه باز نسرین شرم دارند….
ما هم شرمگینیم خانم ستوده از این که تن شما این گونه سپر ضربه های بیداد نامردمانی شده است که امروز برای قدرت نمایی جز دست اندازی به حریم مقدس کودکی ۱۲ ساله مجال دیگری نمی یابند. شرمنده ایم که جز حسرتی بی جان در برابر دشت نسرین و رازقی شکفته در چشم هایتان در این روزها چیزی نداریم و از شرم این همه ناتوانی تا به امروز در دل زمین فرو نرفته ایم….
خانم ستوده، ما به عنوان کسانی که هر کدام قربانی بی عدالتی و نابرابری و یا معترض بە حق کشی های موجوداند، یا روزی به نوعی اسیر چنگال بیداد بوده و یا خود سابقه ی اعتصاب غذا در پشت میله های زندان را دارند، سخت از انتهای راهی که شما در پیش گرفته اید، می ترسیم. نه مرگ، که فردای ایران بی نسرین ستوده سخت هراسانمان کرده است…
 ادامه مطلب
سه تن از اعضای حزب پان ایرانیست دوشنبه ۶ آذرماه در شعبه ۶ دادگاه انقلاب کرج محاکمه شدند.
حجت کلاشی (مسول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست)، اوژن اکبری و اکبر جاوید که از پنجشنبه گذشته در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برند امروز مورد محاکمه قرار گرفتند. این محاکمه در حالی صورت گرفت که جمعه گذشته ۱۰ تن بازداشتی شدگان حزب پان ایرانیست به اتهام مخالفت با نظام، تبلیغ و اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در حزب پان ایرانیست در دادگاه انقلاب کرج تفهیم اتهام شدند.

 ادامه مطلب
بازداشت 10 عضو حزب پان ایرانیست/دکتر مصطفی باد کوبه ای در زندان اوین
*دکتر مصطفی باد کوبه ای برای اجراء حکم 18ماه حبس به زندان اوین رفت

* در پی حمله ماموران امنیتی به منزل مهندس کرمانی 10 تن از اعضای حزب پان ایرانیست بازداشت شدند.
 ادامه مطلب
وضعیت ابهام آمیــز ابوالفضل عابدینی

بامدادخبر – ابوالفضل عابدینی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر زندانی که روز پنج‌شنبه (۲۵ آبان) به طور ناگهانی به زندان اهواز منتقل شده بود، روز جمعه و در پی دستور ویژه دادستانی، به زندان اوین بازگردانده شد.
بر اساس اخبار رسیده وی هم اکنون در قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
آن‌طور که سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نوشته در پی انتقال ابوالفضل عابدینی به اهواز، بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی و حتی خود زندان اهواز بنا به دستور رییس نیروی انتظامی از پذیرش وی خودداری کرده بودند.
ابوالفضل عابدینی، پیش از انتقال به اهواز، با اعلام اعتصاب غذا، به هم‌بندان خود در بند ۳۵۰ اوین گفته بود که شهادت او مقابل دادستان در رابطه با شکنجه ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که چندی پیش زیر بازجویی درگذشت، دلیل اصلی تبعیدش به اهواز بوده است.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
۴۱ زندانی سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش از این در شهادت نامه ای از علائم شکنجه در بدن ستار بهشتی گفته بودند، در نامه ای دیگر به انتقال ابوالفضل عابدینی، در پی شهادت حضوری وی در حضور بازپرس، از زندان اوین اعتراض کردند.
به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه با بیان اینکه پس از قتل مظلومانه ستار بهشتی، بازپرس شهریاری از دادسرای جنایی تهران در روز سه شنبه ۲۳/۸/۹۱ برای تحقیق به زندان اوین آمد و از تعدادی از افراد بند ۳۵۰ در مورد آن مرحوم سوالاتی نمود، آمده است: در زمان صحبت با بازپرس شهریاری، آقای عابدینی به ایشان گفته بود اطلاعاتی که می‌دهم باعث برخورد با من نشود و مشابه آنچه در کهریزک رخ داد، جای شاهد و مجرم را عوض نکنند که بازپرس یاد شده نیز در این زمینه به وی اطمینان داد بود.  ادامه مطلب
رضا خندان : از نظر قضایی نسرین ناپدید شده است
خانم نسرین ستوده از روز بیست و ششم مهر ماه در اعتراض به شرایط ملاقات ها و تداوم فشارهای امنیتی بر خانواده اش دست به اعتصاب غذا زده است. این فعال حقوق بشر در دادگاه به جرم اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به تحمل شش سال حبس تعزیری، بیست سال محرومیت از وکالت و بیست سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به پنجاه هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است. از آنجایی که ایشان وکیل پرونده های حقوق بشری بوده اند ، وکالت برای حقوق بشر در قوه قضائیه ایران جرم محسوب می‌شود.
 ادامه مطلب
شهادت ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰: ستار بهشتی شکنجه شده بود
ستار در حالی که به دلیل ناراحتی دست به سختی قادر به نوشتن بود طی شکایتی به مسوول بند ۳۵۰ در چند سطر وضعیت خود و برخوردهای پلیس امنیت با خود را نوشت و خواهان پیگیری آن شد.با توجه به غیر عادی بودن شرایط جسمی وی دوبار به بهداری زندان اوین اعزام شد و پزشک بهداری نیز وضعیت وی را مشاهده کرد.روز ۹۱/۸/۱۱ ستار را که از فعالان جوان و ثابت قدم جنبش سبز بود مجددا از بند ۳۵۰ به پلیس امنیت منتقل کردند. او هنگام رفتن بسیار نگران بود و به افراد بند گفت اینها قصد کشتن مرا دارند. ۴ روز پس از انتقال وی نیز خبر مرگش به خانواده اش داده شد.کسانی که داعیه پیروی از امیرمؤمنان علیه السلام را دارند، یعنی همان که وقتی شنید در حکومت او خلخال از پای یک زن یهودی در آورده اند فرمود: “اگر کسی از این ستم بمیرد جای سرزنشی بر او نیست” این ظلم ها و فجایع و قتل ها وشکنجه ها که به دفعات اتفاق افتاده را می بینند و خم به ابرو نمی آورند و حتی خواب یک شب آنها نیز آشفته نمی شود.
 ادامه مطلب
فاجعه ای دیگر در زندان /قتل ستار بهشتی

بر اساس گزارش هفته پیش کلمه، ستار بهشتی که در بازجویی ها تحت فشار برای اعتراف و پذیرفتن خواست بازجویان فتا بوده است، پس از مقاومت به صندلی بسته می شده و مورد ضرب و شتم قرار می گرفته است.اما امروز صدای لرزان و گریه های خواهر ستار امان هر سوال پرسیدنی را از آدم می گیرد. به عنوان خبرنگار و مصاحبه گر، جمله ای نداری و فقط به گریه هایش گوش می کنی. در حال خود نیست و مرتب می گوید: داداشم بود… خدایا… خدایا… داداشم بود.. داداشم رو کشتند و گفتند فردا جنازه اش را می دهیم.صدای گریه های مادر از آن سو می آید و سوالی، که خواهر ستار بهشتی به مادر می گوید: نمی دانم، شاید از دوستان ستار است. و بعد صدای گریه و شیونی که از اتاق بلند می شود و کلمه ی “ستار” که تکرار می شود.

 ادامه مطلب
اعطا جایزه حقوق بشر به عباس امیر انتظام قدیمی ترین زندانی سیاسی
مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا امروز در خبری اعلام کرد که مهندس عباس امیرانتظام به دلیل مقاومت در برابر ناقضان حقوق بشر و تلاش برای احقاق حقوق مردم برنده جایزه حقوق بشر سال 2012 این سازمان شد. این جایزه را نیک آهنگ کوثر به نمایندگی از اقای امیرانتظام در روز یکشنبه چهارم نوامبر در جریان گردهمایی سالانه مرکز از خانم نازنین افشین جم دریافت و پیام آقای امیرانتظام به نشست را قرائت کرد.  ادامه مطلب
اعتصاب غذا حسین رونقی ملکی
رهسا نیوز: حسین رونقی ملکی ازروز شنبه، مورخه ۱۳ آبان دست به اعتصاب غذا زده است. به گزارش رهسا نیوز، حسین رونقی ملکی، از روز شنبه، در اعترض به قانون شکنی ها و قانون گریزی ها و ناروایی ها و بی عدالتی های حاکم و همچنین عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت از درمان کلیه هایش، دست به اعتصاب غذا زده است.  ادامه مطلب
ترانه ای برای خورشید ایران ٬ نسرین ستوده

انتقال نسرین ستوده به بند ۲۰۹ اطلاعات  ادامه مطلب
وضعیت وخیم حسین رونقی


وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی در زندان رو به وخامت است. امروز وی به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شده و باز هم به زندان برگردانده شده است. قرار است فردا نیز به بیمارستان آورده شود. کلیه راست وی دچار مشکلات جدیدی شده و بزرگ تر شده و کلیه چپش هم ناراحتی شدیدی دارد و خونریزی دارد. گفتنی است این مشکلات به دلیل ضرب و شتم شدید هنگام بازداشت حسین و بعد عدم رسیدگی پزشکی به وی رخ داده است.
 ادامه مطلب
نسرين ستوده و جعفر پناهی برنده جايزه ساخاروف شدند
اين جايزه،‌ ساخاروف نام دارد که سالانه به فعالان حقوق بشر و دموکراسی در جهان اهدا می شود .نسرين ستوده، فعال حقوق بشر،‌ از حدود دو سال پيش زندانی است و به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به تحمل شش سال زندان محکوم شده‌است. جعفر پناهی، سينماگر ايرانی، پس از انتخابات سال ۸۸، به اتهام های امنيتی به شش سال حبس تعزيری و ۲۰ سال محروميت از فيلم‌سازی، محکوم شد.  ادامه مطلب
نسرین ستوده در زندان اعتصاب غذا کرد
نسرین ستوده وکیل و حقوقدان زندانی در اعتراض به شرایط نگهداری‌اش اعتصاب غذا کرد.
رضا خندان همسر خانم ستوده در گفت و گو با رادیو فردا با اعلام این خبر گفت که همسرش در اعتراض به فراهم نشدن امکان ملاقات‌ حضوری با فرزندان و خانواده‌اش اعتصاب غذا کرده است.
به گفته آقای خندان به رغم نامه نگاری با دادستان همچنان با تغییر روز ملاقات مخالفت می‌شود و همچنین اجازه تماس تلفنی نیز به خانم ستوده برای تماس با فرزندانش داده نمی‌شود.
همسر نسرین ستوده همچنین از وضعیت سلامتی و جسمی او ابراز نگرانی کرده است.  ادامه مطلب
اعطای جایزه بین‌المللی وکلای دادگستری به عبدالفتاح سلطانی
اتحادیه کانون‌های بین‌المللی وکلای دادگستری، جمعه چهاردهم مهر ماه، جایزه حقوق بشر این اتحادیه را به عبدالفتاح سلطانی اعطا کرد. مهناز پراکند، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر به نمایندگی از عبدالفتاح سلطانی به همراه مائده سلطانی، دختر وی در این مراسم حضور داشتند. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری پیش از این بارها بازداشت شده و ماه‌ها در سلول‌های انفرادی نگهداری شده‌است. آخرین پرونده تشکیل شده علیه او منجر به صدور ۱۳ سال حبس همراه با تبعید به یکی از دورافتاده‌ترین شهرهای ایران و نیز محرومیت ۱۰ ساله از وکالت شد. عبدالفتاح سلطانی از مهر ماه سال گذشته که برای آخرین بار بازداشت شد تاکنون در زندان بسر می‌برد.
 ادامه مطلب
محمدعلی دادخواه برای گذراندن ۹ سال محکومیت خود راهی اوین شد
آقای دادخواه در تیرماه سال ۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهاماتی مانند تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر، محاکمه و به ۹ سال زندان، ده سال محرومیت از وکالت در دادگستری، شلاق و جزای نقدی محکوم شده که که دادگاه تجدیدنظر این حکم را عینا تایید کرده و تنها شلاق را قابل خریدن اعلام نموده است.
عفو بین الملل خواستار آزادی محمدعلی دادخواه، وکیل دادگستری شد; به گزارش رادیو فردا، این نهاد بین‌المللی حقوق بشری در بیانیه‌اش نوشته‌است که وکلای دادگستری و فعالان حقوق بشر در ایران بدون اینکه جرمی مرتکب شوند با اتهام‌های مبهمی همچون تبلیغ علیه نظام یا اقدام علیه امنیت ملی زندانی می‌شوند. سازمان عفو بین‌الملل از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است که محمدعلی دادخواه وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.
 ادامه مطلب
حميدرضا مسيبيان در دادگاه انقلاب تبريز
حمیدرضا مسیبیان، دانش آموخته رشته مهندسي عمران، فعال مدنی، پژوهشگر تاریخ، و هموند حزب ملت ايران، چند روز پیش به همراه ده‌ها فعال مدنی و حقوق بشري دیگر كه براي ياري رساني به مناطق زلزله زده استان آذربایجان خاوري و توزيع مواد مورد نياز مردم آسيب ديده رفته بودند بازداشت شد.
پرونده‌ آقاي مسیبیان به رسيدگي شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز ارجاع شده است. بنا به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دادگاه انقلاب تبریز افزون بر اتهام "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت"‌،‌ تبلیغ علیه نظام‌، تمرد از دستور پلیس و توزیع مواد غذایی آلوده، دو اتهام ويژه دیگر را نیز به مسیبیان تفهیم کرده است. به گفته‌ یک منبع آگاه، عضویت در حزب ملت ایران و اهانت به رهبری از طریق یک پست فیسبوکی تگ شده در صفحه وی از دیگر موارد اتهامی این فعال مدنی عنوان شده است  ادامه مطلب
وضعیت نگران کننده زندانیان سیاسی ,سحرخیز,محمد نظری،ژیلا بنی یعقوب
اعتصاب غذای اعتراضی عیسی سحرخیز
محمد نظری، زندانی سیاسی رجایی شهر، چند روزی است که در اعتراض به وضعیت خود لبهای خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است.
ژیلا بنی یعقوب برای اجرای حکم حبس خود به زندان اوین رفت
 ادامه مطلب
بیانیه ۷۲ دانش آموخته دانشگاه پلی تکنیک تهران در محکومیت بازداشت امدادگران زلزله آذربایجان شرقی
به گزارش "دانشجونیوز"، به دنبال اعتراض گروهای سیاسی و حقوق بشر به بازداشت بیش از ۳۰ تن از فعالان دانشجویی و حقوق بشر که در منطقه زلزله زاده آذربایجان شرقی شکل گرفته بود، جمعی از دانش آموختگان پلی تکنیک تهران با انتشار بیانیه ای خطاب به مقامات حکومتی ایران ضمن اعتراض به بازداشت غیر قانونی امدادگران، آورده اند: "این عزیزان کسانی هستند که تنها به خاطر انسان دوستی و با نیت کمک به هموطنان عزیز بلادیده در آذربایجان از نخستین روزهای پس از مصیبت به این مناطق رفتند و در تمامی این شبها و روزها با کمترین امکانات و در سخت ترین شرایط، آنچه در توان داشتند برای کمک به کاهش آلام هم میهنانشان در طبق اخلاص نهادند."  ادامه مطلب
سِر شاپور ريپورتر و کودتاي 28 مرداد 1332

در حالیکه دکتر مصدق دست خود را بر روی سرش نهاده و به علت این بیعدالتی به حالت بهت و نگرانی فرو رفته است ، سرهنگ مقدم ( سپهبد بعدی، رئیس اداره دوم ارتش شاهنشاهی و در سال 57 رئیس سازمان امنیت کشور ) با تاسف به دکتر مصدق نگاه می کند ولی سایر نظاره کنندگان در حالت بی تفاوتی به یگانه نخست وزیر قانونی کشورشان در طول تاریخ نگاه می کنند و انگار چنین اتفاق موحشی هرگز در کشور بی قانو ن شان رخ نداده است! شخص دیگری با قد بلندش در سمت راست عکس دیده می شود!
این شخص غیر نظامی کیست و در دادگاه نظامی که برابر روش جاری فقط وکلای مدافع و ماموران دادستانی و هیئت ژوری ( البته اگر شاهنشاه اجازه داده بودند که در این دادگاه ژوری باشد) و چند تن از روزنامه نگاران حق حضور در دادگاه نظامی را داشته اند، بچه علتی در دادگاه حضور بهمرسانده و چگونه به او اجازه داده شده است در کنار متهم قرار گیرد!؟ برای شناخت این شخص و ماموریت ویزه او برای حضور در دادگاه لازم است در مرحله اول به مدارک پیوست نگاه کنید.  ادامه مطلب
ادامه بازداشت حمید رضا مسیبیان و 35 تن ازنیروهای مدنی در مناطق زلزله زده

~~~~~~
حمید رضا مسیبیان، دانش آموخته مهندسی عمران و پژوهشگر تاریخ است که پیش از این هم در سال 1389 بازداشت شده بود.از این فعال مدنی و پژوهشگر تا به حال کتاب هایی با موضوع نهضت ملی ایران و ملی شدن صنعت نفت ایران منتشر شده است. مسیبیان به تازگی پژوهش خود در باره مناطق جدا شده از ایران را نیز روانه بازار کتاب کرده است.
بنا بر آماری که از حاضرین در کمپ بدست مارسید اسامی بازداشت شدگان عبارت است از: احمد رونقی ملکی، حسین رونقی ملکی، حسن رونقی ملکی، امیر روناسی، ریحانه حسامی، واحد خلوصی، بهرام شجاعی، نوید خانجانی، شیما قوشه، میثاق افشار، فرید روحانی، مرتضی اسماعیل‌پور، حمید رضا مسیبیان، علی محمودی، محسن صامعی، مسعود وفابخش، هومن طاهری، دانیال حسینی، جعفر نظامی، فرناز احمدزاده، نفیسه سعیدی فرد، محمد ارجمندی راد، اسماعیل سلمان‌پور، مهری باغبان باشی، نرگس خیر اللهی، محمد امین صالحی، بهروز علومی، میلاد پناهی‌پور، سپهرداد صاحبان، اسماعیل رفعتی، امیر رونقی ملکی، زهرا صیادی، کیانا کریم‌پور و آرتمیس ورزنده.  ادامه مطلب
دکتر حسام فیروزی برای گذراندن ۱۸ ماه حبس راهی زندان اوین شد
به گزارش بامدادخبر، حسام فیروزی که طی هفته‌های گذشته برای این منظور از سوی اجرای احکام احضار شده بود، تا پیش از ظهر امروز از حکم دادگاه تجدیدنظر خود بی‌اطلاع بود و این حکم به وی ابلاغ نشده بود. این درحالی بود که فیروزی طبق حکم دادگاه بدوی که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس صادر شده بود به مجموعه اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام» به هشت سال زندان محکوم شده بود.  ادامه مطلب
نامه محمد علی دادخواه به بازپرس دادسرای کارکنان دولت
این شکایت یک ایرانی است که جرمش دل دادن بدین مرزو بوم است گرچه تا کنون ره به جایی نبرده، دلش شکسته، روحش افسرده، کامش تلخ شده و چشمش بی خواب، که در این وانفسای بیداد توان دیدن وضعیت رو به ویرانه کهن خیابان چهار باغ را ندارد و یاد آوری آن برایش کابوسی عذاب آور است، اما در الفبای حقوق آموخته است دادگستری، یگانه جایگاه رسیدگی به درست و نادرست است.این دردل کسی است که سالیانی پیش ازاین از مدیران بی توجه نصف جهان به باز پرس (شعبه پنجم دادسرای عمومی اصفهان) ره گشود و دستور جلوگیری موقت از تخریب زیر سازه های تاریخی هشت بهشت، مدرسه چهار باغ، بازارچه بلند، و سی و سه پل را گرفت؛ اما چه سود که تاکنون کسی وقعی به آن ننهاده است. گر چه باور عمومی بر آن است که دولت ایران اعلامیه حقوق بشر را پذیرفته و ساختار قانونی این است که دادوران و دادرسان باید آنرا بنگرند، بپذیرند و بکار بندند و بر این پایه به داد این دادخواه رسند.  ادامه مطلب
پیمان عارف، روزنامه نگار و فعال سابق دانشجویی جهت محاکمه به شعبه 1172 دادگاه جزایی تهران احضار گردید.
این جلسه محاکمه مربوط است به پرونده بازداشت 24 اسفند ماه گذشته پیمان عارف بر اساس شکایت بهرام رشته احمدی معاون امنیت دادستان تهران به اتهام "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با سایت کلمه" پس از آزادی بعد از اجرای غیرقانونی حکم شلاق در دادسرای اوین در 17 مهرماه سال گذشته.در این شکایت که به شکلی غیرقانونی در دادسرای امنیت (مقدس) مستقر در زندان اوین که تحت ریاست رشته احمدی (شاکی) است مطرح گردیده ، مورد تعقیب قرار گرفته و منجر به بازداشت عارف به شکل "توقیف غیرقانونی" از 24 اسفند تا 15 فروردین گذشته گردید، توسط بازپرس شعبه دوم امنیت به ریاست بازپرس عبدی در اردیبهشت ماه گذشته علیرغم تاکید این روزنامه نگار بر غیرقانونی بودن پرونده و مغایرت آن با اصل "اعتبار امر مختومه"، منجر به اخذ دفاع آخر گردید و در حال حاضر نیز با توجه به عدم شمول صلاحیت دادگاه انقلاب درباره اتهام انتسابی به دادگاه جزایی مجتمع قضایی قدس ارجاع گردیده است.  ادامه مطلب
جمعی از زندانیان سیاسی، انتقال به سلول انفرادی و شکنجۀ زندان سیاسی ارژنگ داودی را محکوم کردند
جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی بیانیه ای که جهت انتشار و ارسال به سازمانهای حقوق بشری در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار داده شده است نسبت به شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و وضعیت مبهم همبندشان زندانی سیاسی ارژنگ داودی هشدار دادند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به شکنجه های روحی و جسمی علیه زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه شدند.از طرفی دیگر رادیو وتلویزیونهای فارسی زبان کشورهای غربی مانند بی.بی.سی.،رادیو فردا و صدای امریکا که پیش بردنۀ اهداف وزارت امورخارجه های کشورهای میتوع خود هستند و از حداقل اصول اولیل ژورنالیستی فرسنگها بدور هستند از انتشار خبرهای زندانیان سیاسی آزادیخواه و مستقل که وابستگی به رژیم فعلی ندارند سکوت پیشه کردند و آزادیخواهان واقعی را عملا بایکوت خبری نموده اند.  ادامه مطلب
جنبش دانشجویی 18 تیرماه 1378 / حشمت الله طبرزدی
ده سال پس از جنبش 18 تیر، جنبش سبز بوجود آمد که اگرچه بسیار گسترده تر از 18 تیر بود، اما از همان الگوی 18 تیر استفاده کرد. جالب این است که رهبران اصلی جنبش سبز 88 از همان اصلاح طلب هایی بودند که به جنبش خیابانی باور نداشتند و در 18 تیر 78 نیز اگرچه تا حدودی و تا مرحله ای با جنبش همراه، و یا حداقل مخالف نبودند ولی بالاخره راه خود را جدا کرده و با حاکمیت همراه شده بودند. ولی "همین طیف در جنبش سبز 88" خود از دعوت کنندگان و هزینه دهندگان شدند. جنبش سبز اما به جای یک هفته به مدت هفت ماه مقاومت کرد. شعارها و مطالبات شفاف تر شد و دامنۀ جنبش نیز به مراتب از جنبش 18 تیر گسترده تر بود. ولی این جنبش نیز ملی و توده ای نشد و در سطح جنبش های روشنفکری و بخشی از طبقه متوسط شهری محدود ماند تا امکان سرکوب آن وجود داشته باشد.  ادامه مطلب
هرانا؛ مصطفی بادکوبه ای به حبس و جریمه نقدی محکوم شد
خبرگزاری هرانا - دکتر مصطفی بادکوبه‌ای، شاعر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به سه سال حبس محکوم شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شاعر ایرانی از سوی قاضی ابوالقاسم صلواتی به سه سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از شعرخوانی در انجمن‌ها و سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این نویسنده و شاعر منتقد در اواخر سال ۸۹ و در فروردین ماه ۹۰ با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد.
 ادامه مطلب
تایید حکم ۱۳ سال حبس برای عبدالفتاح سلطانی
مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری محبوس دربند ۳۵۰ اوین، با اعلام تائید حکم ۱۳ سال حبس تعزیری توسط دادگاه تجدید نظر برای پدرش خاطرنشان کرد: “حکم هنوز رسما به ما ابلاغ نشده. نه به وکلا و نه به ما. فقط یکی از وکلا رونوشت دستنویس این حکم را دیده است.” . مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری محبوس دربند ۳۵۰ اوین، با اعلام تائید حکم ۱۳ سال حبس تعزیری توسط دادگاه تجدید نظر برای پدرش خاطرنشان کرد: “حکم هنوز رسما به ما ابلاغ نشده. نه به وکلا و نه به ما. فقط یکی از وکلا رونوشت دستنویس این حکم را دیده است.” همزمان، در پی تایید این حکم حبس برای عبدالفتاح سلطانی، شیرین عبادی به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل نامه نوشت.





 ادامه مطلب
جلسه دادگاه دکتر علی رشیدی برگزار شد
خبرگزاری جبهه ملی ایران:جلسه دادگاه دکتر علی رشیدی عضو شورای رهبری جبهه ملی ایران روز یکشنبه 21 خرداد 1391 در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تشویش ادهان عمومي و اقدام برعلیه امنیت ملی ,برگزار شد.
در این جلسه دکتر رشیدی با بیان معضلات اقتصادی و عقب افتادن اقتصاد ایران از ترکیه و کره جنوبی طی ۳۰ سال گدشته به دفاع از خود برداخت .در این محاکمه دکتر مولایی وکالت دکتر رشیدی را برعهده داشت.
دكتر علي رشيدي، از اقتصاددانان برجسته كشور و بنيانگذار انجمن اقتصاددانان ايران، در تاريخ 13 آبان 1390، به جرم گزارش عملكرد اقتصادي جمهوري اسلامي ايران در طي سه دهه گذشته بازداشت شد و نزدیک به ۴ ماه در زندان اوین بسر برد و در اوایل اسفند با قرار وثیقه آزاد شد .  ادامه مطلب
حسین رونقی‌ملکی همچنان در اعتصاب غذا
بابک اجلالی٬ از نزدیکان حسین رونقی‌ملکی٬ به روز گفته است که این مساله صحت ندارد و وی در بیمارستان به این بیماری‌ها مبتلا شده است: “این شایعه‌ای است که اخیرا منتشر شده٬ اما ما مدارک پزشکی داریم که نشان می‌دهد حسین بعد از انتقال به زندان٬ دچار بیماری شده است”.وی همچنین درباره وضعیت حسین رونقی‌ملکی گفت: “حسین هم‌چنان در اعتصاب غذاست. البته اعتصاب تر٬ و تنها آب می‌نوشد. دلیل آن هم این است که می‌گوید با توجه به تجربیات پیشین٬ بعد از عمل وی را به زندان منتقل می‌کنند و باز هم دچار مشکل می‌شود”.پیش از این و پس از معاینات پزشکی٬ اعلام شده بود که حسین رونقی ملکی باید در بیمارستان بستری و معالجه شود، اما مقام‌های امنیتی اجازه درمان و بستری شدن در بیمارستان را به آقای رونقی نداده اند. در اعتراض به این وضعیت وی چند بار به اعتصاب غذا دست زده است.

 ادامه مطلب
بی‌خبری مطلق خانواده رونقی ملکی از وضعیت حسین و ادامه تلاش‌های داخلی‌ و خارجی‌ برای نجات جان وی
خانواده حسین رونقی ملکی در مصاحبه با "روز" اعلام کردند که هیچ خبری از این زندانی سیاسی ندارند و او از زمان آغاز اعتصاب غذایش هیچ تماسی با خانواده اش نگرفته. احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی ملکی به روز گفت: اگر پسرم بمیرد مسئولیت آن با کسانی است که قانون را زیر پا گذاشتند و پسر مرا از همه حقوق قانونی اش محروم کردند. حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس جوان از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 15 سال حبس تعزیری محکوم شده. او 22 آذر 88 در خانه اش در شهرستان ملکان بازداشت شد. وکیلش او را از نابغه های ایران می داند که دارای توانایی های خاص است و باید مورد احترام و توجه قرار گیرد نه اینکه زندانی شود.  ادامه مطلب
زندانی سیاسی منصور رادپور در زندان رجایی شهر کرج درگذشت/بازداشت فریبرز رئیس دانا
منصور رادپور که به علت شکنجه‌های فیزیکی طولانی مدت از ناراحتی‌های جسمی متعددی از جمله ناراحتی ریوی و خونرزی معده رنج می‌برد، بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ در جاده چالوس توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و پس از یک ماه نگهداری و شکنجه در خانه‌های امن وزارت اطلاعات به سالن ده بند چهار زندان گوهردشت و سپس بند سپاه و نهایتا به بند ویژه امنیتی این زندان منتقل گردید.آقای رادپور طی دو حکم جداگانه در شعب ۱ و ٨ دادگاه انقلاب اسلامی کرج، با اتهاماتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران» مجموعا به هشت سال زندان محکوم شده بود.  ادامه مطلب
دستگیری محمد علی دادخواه مدافع حقوق زندانیان سیاسی
صبح روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت / ۲۹ آوریل) محمد علی دادخواه، حقوق‌دان و مدافع حقوق زندانیان سیاسی، هنگامی که در شعبۀ ۱۵ برای دفاع از موکلش، زندانی سیاسی ارژنگ داودی، حاضر شده بود دستگیر شد.قاضی صلواتی، رئیس شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب که معروف به قاضی مرگ است، قبل از شروع جلسه دادگاه دستور دستگیری آقای دادخواه را صادر کرد.در حال حاضر چندین حقوق‌دانان و مدافع حقوق زندانیان سیاسی به دلیل دفاع از موکلان‌شان در زندان‌ به‌سر می‌برند. از جمله این افراد خانم نسرین ستوده، محمد سیف زاده و نرگس محمدی هستند.
 ادامه مطلب
وجود آثار شکنجه بر بدن این زندانی سیاسی احسان هوشمند
بنابر این گزارش با وجود تبدیل قرار این فعال کرد به قرار وثیقه، بازجویی‌های وی قرار است از روز دوشنبه ادامه یابد.لازم به ذکر است پس از آزادی احسان هوشمند همان گونه که پیشتر در خبرها مسئله شکنجه بدنی در مورد وی مطرح شده بود، آثار این شکنجه ها آشکار شد.گوش این فعال ملی-مذهبی بر اثر ضربه به حدی آسیب دیده که پزشک معالج اعلام کرده احتمالا بهبود نخواهد یافت.

 ادامه مطلب
نرگس محمدی را فوری و بی قيد و شرط آزاد کنید
پاريس ـ ژنو، ۳۱ فروردين ۱۳۹۱. برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، دستگيری مدافع حقوق بشر نرگس محمدی را محکوم می کند.خانم نرگس محمدی، سخنگو و نايب رييس کانون مدافعان حقوق بشر، در تاريخ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ در خانه پدر و مادرش در شهر زنجان به وسيله پليس دستگير و برای گذراندن محکوميت شش سال زندان خود به زندان اوينِ تهران منتقل شد. رسانه های دولتی در همان روز اعلام کردند که او برای گذران محکوميت شش سال خود که در تجديد نظر تاييد شده به زندان احضار شده است.
 ادامه مطلب
پیمان عارف آزاد شد
پیمان عارف که صبح 24 اسفند به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین و با شکایت خصوصی بهرام رشته احمدی ، معاون امنیت دادستان تهران و رییس دادسرای اوین مبنی بر "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" از طریق مصاحبه با سایت کلمه در مورد اجرای غیرقانونی حکم شلاق در مهرماه گذشته، بازداشت شده و به بند 350 اوین منتقل گردیده بود، عصر دیروز بعد از 21 روز بازداشت که 17 روز آن در شرایط "توقیف غیرقانونی پس از تودیع قرار کفالت صادره" سپری شد، به نحوی غیرمنتظره و بدون اطلاع خانواده اش از زندان اوین آزاد گردید.
 ادامه مطلب
تحویل سال نو در اوین/ پیمان عارف در اعتصاب غذا
اقایان ملکی و محمد نوری زاد و نیز خانواده آقای هوشمند که در زندان به سر می‌برد لحظه تحویل سال نو را مقابل اوین گذراندند اما با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شدند.پس از آن این جمع کوچک از پشت درب اصلی زندان اوین به روی پل رودخانه ای که از مجاور زندان عبور می کند رفتند اما درآنجا نیزمأموران این جمع را متفرق کردند تا مبادا دعای سال تحویل و سبزه وسنجدی که درسفره کوچک این جمع بود مشکلی برای حاکمیت پدید آورد. خانواده احسان هوشمند که اکنون درزندان اوین به سرمی برد از صبحگاه این روز سفره هفت سین خود را در پس دیوار زندان اوین پهن کرده بودند. دختر هشت ساله احسان هوشمند روی برگه ای نوشته بود: بابا دوستت دارم به خانه برگرد.








بنابه گزارشات ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال دانشجویی پیمان عارف سه روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.  ادامه مطلب
زندانيان سياسی/ 5 گزارش
* انتقال عبدالفتاح سلطانی به بند ۳۵۰ زندان اوین
* گزارش تازه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران
* پایان اعتصاب غذای داوود بهمن آبادی و مهدی خزعلی
 ادامه مطلب
شکنجه جسمی احسان هوشمند در انفرادی
یک منبع مطلع و نزدیک به هوشند به «خانه حقوق بشر ایران» گفت: «وی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته به نحوی که به شنوائی وی آسیب رسیده و اکنون صداهای شدید در گوشش احساس می‌کند. همچنین پاهای هوشمند به دلیل شرایط وی در انفرادی دچار درد شدیدی شده و حداقل ده کیلو وزن کم کرده است.»وی ادامه داد: «با تمام این تفاسیر هیچ نوع رسیدگی پزشکی به شرایط این زندانی صورت نمی‌گیرد. ظاهراً تمام این حساسیت‌ها به دلیل تلاش او برای آشتی کرد با ایران و از جمله تهیه ویژه نامه اقلیم کردستان عراق است.».احسان هوشمند بعد از حدود یک ماه قطع ملاقات روز گذشته تماس کوتاهی با منزل داشته است  ادامه مطلب
گزارش تازه احمد شهید از وضعیت حقوق بشر ایران منتشر شد
گزارشگر ویژه سازمان ملل در این گزارش از موارد شکنجه بازداشت شدگان در ایران انتقاد کرده است. او نوشته است: "بعضی (از مصاحبه شوندگان) اظهار کرده اند که در معرض رفتاری قهرآمیز قرار گرفته اند که مصداق شکنجه است، از جمله کاربرد افراط آمیز از حبس انفرادی، شوک الکتریکی، ضرب و شتم شدید، تهدید به تجاوز جنسی و تهدید به بازداشت یا آسیب رساندن به دوستان و بستگان و اعضای خانواده. همچنین گفته شده است که بازداشت شدگان مجبور شده اند مقابل دوربین های تلویزیونی اعتراف کنند."  ادامه مطلب
محاكمه كورش زعيم در دادگاه انقلاب/ملاقات دکتر محمد ملکی با عیسی سحرخیز و محسن امین زاده در بیمارستان

عصر روز پنج شنبه 11 اسفند، دکتر محمد ملکی به ملاقات عیسی سحرخیز در بیمارستان قلب تهران رفت. سحرخیز که از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر است مدتی قبل جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده است. در این ملاقات این دو فعال سیاسی دقایقی را به گفتگو و احوالپرسی پرداختند. همچنین دکتر محمد ملکی پس از اینکه اطلاع یافت محسن امین زاده نیز درهمان بیمارستان جهت مداوا بستری است،
*طي احضاريه شماره 88/14953/ط د، بتاريخ 27/7/1390، كه در تاريخ 25/8/90، به وكيلان مدافع ابلاغ شد، كورش زعيم،‌ عضو شوراي مركزي جبهه ملي ايران، در ساعت 9 بامداد روز سه شنبه 16 اسفند 1390، براي محاكمه در دادگاه انقلاب اسلامي حاضر خواهد شد. اتهامات كورش زعيم كه در سه پرونده 1385، 1388 و 1389 تجميع شده، فعاليت قانوني عليه بي قانوني بر پايه اصل هاي 20، 21، 22، 23، 24، 25، 26، 27، 28، 30، 32، 37، 38 و 39، قانون اساسي جمهوري اسلامي مي باشد.  ادامه مطلب
۱۸ سال زندان برای عبدالفتاح سلطانی؛ اتهام: دریافت جایزه حقوق بشر
عبدالفتاح سلطانی، وکیل و از فعالان حقوق بشر به ۱۸ سال زندان و تبعید به شهر برازجان محکوم شد. یکی از اتهامات آقای سلطانی بدست آوردن «مال حرام از طریق دریافت جایزه حقوق بشری نورنبرگ» است.به گزارش رهانا این حکم امروز به آقای سلطانی ابلاغ شد و این وکیل سرشناس علاوه بر ۱۸ سال زندان، ۲۰ سال هم از حرفه وکالت محروم شده است.
همچنین یکی از اتهامات دیگر آقای سلطانی «تحصیل مال حرام‌ از طریق دریافت جایزه حقوق بشری نورنبرگ» است و اشاره آن به جایزه مدافعان حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان است که در سال ۲۰۰۸ به آقای سلطانی تعلق گرفت.«تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام» از دیگر اتهامات این وکیل سرشناس است که براساس آن وی به ۱۸ سال زندان توسط قاضی پیرعباسی محکوم شده است.  ادامه مطلب
خطر اعدام قریب الوقوع عبدالرضا قنبری
با رد درخواست لغو حکم اعدام عبدالرضا قنبری در کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان تهران ، این معلم زندانی اعتراضات روز عاشورای 1388 درخطر قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار گرفت.عبدالرضا قنبری معلم ادبیات فارسی است که دراعتراضات مردمی پس ازانتخابات مناقشه انگیز 22 خرداد 88 فعال بوده و در جریان اعتراضات روزعاشورا نیز تماس تلفنی چند ثانیه ای با یکی از شبکه های تلویزیونی وابسته به یک سازمان مخالف جمهوری اسلامی داشته و پس از آن در بهمن 88 در مدرسه محل تدریسش بازداشت گردیده و در جریان دادگاههای تلویزیونی متهمان عاشورا به اتهام محاربه توسط قاضی صلواتی قاضی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم گردید.  ادامه مطلب
دكتر علي رشيدي آزاد شد


دكتر علي رشيدي، هموند شوراي مركزي و هيئت رهبري جبهه ملي ايران، از اقتصاددانان برجسته كشور و بنيانگذار انجمن اقتصاددانان ايران، كه در تاريخ 13 آبان 1390، به جرم گزارش عملكرد اقتصادي جمهوري اسلامي ايران در طي سه دهه گذشته به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي،‌ تشويش اذهان عمومي، اقدام عليه امنيت ملي و البته عضويت و فعاليت در جبهه ملي ايران بازداشت شده بود، از زندان آزاد شد.

دفتر مردمداري جبهه ملي ايران  ادامه مطلب
انتقال عیسی سحرخیز به بیمارستان قلب
عیسی سحرخیز روزنامه نگار و مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، طی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد، که طبق شواهد، در جریان دستگیری مورد ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی قرار گرفت و دنده‌های وی شکست.سحرخیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ ۱۴ مرداد ماه امسال طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت های مطبوعاتی سابقش محکوم شد.
 ادامه مطلب
بیانیه ۴۳۰ نفر از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی و مدنی در مشارکت با کمپین رهایی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد
ما به بازداشت و زندانی‌کردن صدها زندانی سیاسی - عقیدتی و به ویژه حصر و حبس خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی معترض‌ایم و هم‌صدا با دیگران از آقای احمد شهید نماینده ویژه حقوق بشر در رابطه با ایران و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهیم وضعیت کلیه زندانیان سیاسی - عقیدتی در ایران را به طور روزانه دنبال کنند. از ایشان می‌خواهیم از دولت ایران بخواهند به حصر و حبس یک ساله خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی پایان دهند.  ادامه مطلب
دیدار فعالان سیاسی با خانواده احسان هوشمند /انتقال ابوالفضل طبرزدی به بخش اعصاب و روان بیمارستانی در اهواز
جمعی از فعالان سیاسی ملی و ملی-مذهبی به دیدار خانواده احسان هوشمند از فعالان ملی-مذهبی و پژوهشگر مطالعات اقوام که از حدود یکماه پیش بازداشت شده و در بند 2-الف سپاه نگهداری میشود ، رفتند.
در این دیدار علی هوشمند برادر احسان هوشمند گزارشی از نحوه بازداشت و وضعیت برادرش ارائه نموده و همسر این زندانی سیاسی نیز از بی خبری مطلق از شرایط احسان هوشمند از لحظه بازداشت خبر داده و نگرانی عمیق خود را نسبت به شرایط همسرش ابراز داشت.

* انتقال ابوالفضل طبرزدی به بخش اعصاب و روان بیمارستانی در اهواز  ادامه مطلب
فراخوان ۳۹ زندانی سیاسی برای آزادی رهبران جنبش سبز
سی و نه زندانی سیاسی در بیانیه ای از همه مردم خواسته اند تا در کنار آگاهی‌بخشی در مورد انتخابات دروغین و مهندسی شده و فرمایشی اسفندماه، از هیچ کوششی برای پیگیری آزادی رهبران محبوس جنبش سبز در بهمن ماه جاری دریغ نکنند.
 ادامه مطلب
وخامت حال مبارز ملی عبدالله مومنی و بی خبری از سرنوشت وی




خانواده عبدالله مومنی در صحبت کوتاهی با خبرنگار ادوارنیوز از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی شدیدا ابراز نگرانی کردند. خانواده آقای مومنی می‏‌گویند که مسوولان زندان اوین به ندرت اجازه استفاده از تلفن را به زندانیان سیاسی می‏‌دهند و به همین دلیل طی بیست و چهار ساعت گذشته انها هیچ خبری از وضعیت جسمی عبدالله مومنی ندارند. فاطمه آدینه وند، همسر این عضو در بند سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به ادوارنیوز توضیح داد که در روز دوشنبه و بعد از غیبت آقای مومنی در جلسه ملاقات هفتگی با خانواده، مسوولان زندان اوین از دادن توضیح درباره وضعیت سلامت وی طفره رفته‌‏اند.  ادامه مطلب
احضار دکتر محمد ملکی برای اجرای حکم
روز دوشنبه مورخ سوم بهمن ماه، برگه احضاریه از طرف دادستان عمومی انقلاب تهران، جهت اجرای حکم زندان به دکتر محمد ملکی ابلاغ شد. در این احضاریه از ایشان خواسته شده است تا ظرف مدت سه روز از زمان رویت نامه خود را به زندان اوین، بخش اجرای احکام دادسرای شهید مقدس، معرفی نماید.دکتر محمد ملکی که هم اکنون 78 سال دارد، پس از انتخابات خرداد 88، در تاریخ 31 مرداد ماه در منزل خود و درحالیکه در بستر بیماری بود بازداشت شد و مدت بیش از شش ماه را در زندان اوین گذراند. ایشان در طول دوران زندان بدلیل مشکلات جسمی و حمله قلبی چندین بار در بیمارستان بستری شد و نهایتا در اسفند سال 88 از زندان آزاد شد.پس از آزادی از زندان، طبق کیفرخواست صادره توسط دادگاه انقلاب، ایشان به محاربه، توهین به آیت‌الله خمینى، آیت‌الله خامنه‌اى و نیز تبلیغ علیه نظام متهم گردید. در تاریخ پنجم مرداد ماه امسال، دادگاه دکتر محمد ملکی بطور غیرعلنی برگزار شد که ایشان بدلیل غیرقانونی دانستن دادگاه و در اعتراض به غیرعلنی بودن آن، در دادگاه از خود دفاع نکرد. سرانجام دادگاه، او را در مهر ماه امسال به جرم تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.  ادامه مطلب
ادامه بازداشت و بی‌اطلاعی از احسان هوشمند روزنامه نگار و پژوهشگر مطالعات قومی
احسان هوشمند، روزنامه نگار و پژوهشگر مطالعات قومی که شامگاه هفدهم دی ماه بازداشت شده بود، همچنان در بازداشت به سر می‌برد و خانواده وی از وضعیت او اطلاعی ندارند.
وی علاوه بر فعالیت های روزنامه نگاری، انجام پژوهش‌های فراوانی را در زمینه تحلیل و بررسی مسائل اجتماعی و به ویژه مسائل اقوام، هویت ملی، توسعه ایران و آسیب های اجتماعی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

گفتگویی با احسان هوشمند درباره قوم‌گرایی در ایران معاصر.
 ادامه مطلب
«وضعیت نامناسب زندانیان اوین؛ بخاری‌ها کم‌رمق می‌سوزند»
منابع خبری نزدیک به مخالفان دولت در ایران از وضعیت «نامناسب» هشت هزار زندانی در اوین همزمان با کاهش ذخیره سوخت زمستانی و از کار افتادن وسایل گرمازا خبر داده‌اند.  ادامه مطلب
احضار پیمان عارف
امروز مامور ابلاغ دادسرای اوین (شهید مقدس) با حضور در منزل پیمان عارف احضاریه شعبه 2 بازپرسی این دادسرا را به وی ابلاغ نمود. طبق این احضاریه وی میباید ظرف 3 روز خود را به این دادسرا معرفی نماید.  ادامه مطلب
وضعیت وخیم جسمی کیوان صمیمی ٬قاسم شعله سعدی ٬عیسی سحرخیز و علی رشیدی در زندان
دکتر علی رشیدی ۷۸ ساله ٬اقتصاددان و عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران نزدیک به سه ماه است که در زندان اوین در بازداشت بسر میبرد.دکتر رشیدی در حال حاضر کهن سال ترین زندانی سیاسی ایران است و بخاطر سن بالا نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و دارو دارد.دکتر علی رشیدی پس از انتشار بیانیه تحلیلی جبهه ملی ایران در ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد.
کیوان صمیمی فعال حقوق بشر روز ۲۳ خرداد ۸۸ بدون هیچ دلیلی از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد و اکنون بیش از دو سال است که در زندان سپری می‌کند که حدود ۴ ماه از این زمان را در انفردای سپری کرده و از بیماری قلبی رنج میبرد و امکان معالجه او در زندان نیست و نیار به مرخصی پزشکی دارد.دختر کیوان صمیمی نیز در آستانه رفتن به خانه بخت است که ار دیدار پدر محروم میباشد.  ادامه مطلب
اتهام دکتر علی رشیدی;"تبلیغ علیه نظام" و"اهانت به رهبری" از طریق نگارش و انتشار بیانیه 25 مهرماه
پرونده تشکیل شده در شعبه 5 بازپرسی دادسرای اوین در پی بازداشت دکتر علی
رشیدی ،اقتصاددان برجسته و عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران، در دهم آبان
ماه گذشته، پس از دوماه از بازداشت وی جهت محاکمه به شعبه 15 دادگاه
انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی -از چهره های معروف و رسانه ای
قضایی-امنیتی- ارجاع گردید.
بازداشت دکتر رشیدی در حالی صورت گرفت که بازپرس دادسرای اوین در اقدامی
غیرقانونی و با سوء استفاده از عدم صراحت قانون آیین دادرسی کیفری اقدام
به صدور قرار کفالت غیر منطقی 200 میلیون تومانی برای این استاد بازنشسته
اقتصاد نموده  ادامه مطلب
هشت سال زندان برای ابراهیم یزدی
به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، محمدعلی دادخواه در مصاحبه خود با این شبکه گفت: آقای یزدی در دادگاه انقلاب اسلامی به مواردی مانند اقدام علیه امنیت کشور، نشر اکاذیب و همکاری با نهضت آزادی ایران متهم شده بود.آقای دادخواه گفت که موکلش صلاحیت دادگاه در رسیدگی به اتهامات خود را قبول ندارد و به همین دلیل “از ابتدا به دفاع از خود نپرداخته است.”  ادامه مطلب
بهروز جاوید تهرانی در شب میلادش و پس از هفت سال اسارت آزاد شد
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از کرج، بهروز جاوید تهرانی که سابقه بازداشت‌ در اعتراضات دانشجویی ۱۸ تیر سال ۷۸، تجمع مقابل سازمان ملل در سال ۸۳ در دفاع از زندانیان سیاسی را دارد آخرین باز سال ۱۳۸۴ به اتهام ارتباط با گروه‌های معاند نظام بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد (حسن زارع دهنوی) بدون داشتن وکیل محاکمه و در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
 ادامه مطلب
محکومیت ۲۵ شهروند تبریزی به حبس و شلاق /کشف جنازە یخ زده زن و بچه کرد ایرانی در جنگلهای یونان
@دستگاه قضایی در استان آذربایجان شرقی برای ۲۵ تن از شهروندان معترض آذربایجانی که در اعتراضات سالجاری آذربایجان شرکت داشته اند احکام حبس و شلاق صادر کرد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تبریز، شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی تبریز ۲۵ تن از بازداشت شدگان وقایع ۱۲ شهریور ماه را به تحمل بیش از ۱۲ سال حبس محکوم کرد.

@روز شنبه ٢٣ دسامبر ٢٠١١ جنازە دو پناهجوی کرد ایرانی در جنگلهای یونان توسط پلیس این کشور کشف شده است.بنا به این خبر دو جسد مذکور متغلق به یک زن ۴۵ ساله و یک پسر بچه ١٢ ساله است.  ادامه مطلب
پايان اعتصاب غذای رضا شهابی
شهابی از اول آذر ماه ۱۳۹۰ در اعتراض به بازداشت غير قانونی، بلاتکليفی نوزده ماهه و وضعيت وخيم جسمی اش، برای بار دوم دست به اعتصاب غذا زده بود. وی اعلام کرد بنا به درخواست فعالان و تشکل های کارگری، اکنون که به بيمارستان منتقل شده و مسئولان پذيرفته اند که زير نظارت خانواده اش، تحت عمل جراحی قرار گيرد، به اعتصاب خود پايان می دهد.  ادامه مطلب
دل آرامی به خانواده بزرگوار صحتی
با اندوه فراوان از درگذشت دکتر پرویز صحتی، پدر بزرگوار کورش و امیر صحتی آگاه شدیم .
ما یاران قدیمی این دو مبارز راه آزادی ایران مصیبت وارده را به خانواده گرامی صحتی تسلیت و دل آرامی گفته و برای زنده یاد دکتر پرویز صحتی آمرزش آرزومندیم .
اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران ( حشمت اله طبرزدی، پرویز سفری، جواد امامی، محمد مسعود سلامتی، امین کرد )

جبهه ملی ایران در آمریکا درگذشت آقای پرویز صحتی را به کورش صحتی عزیز و خانواده گرامی صحتی تسلیت میگوید  ادامه مطلب
بیانیه ۹ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین به مناسبت سالگرد قتل‌های زنجیره‌ای
سال گذشت از آن شب پاییزی، سوگ ملت و سرور و جنون شب‌مداران. آری در تحسین شب آذر ۱۳۷۷ داریوش و پروانه فروهر به غیرانسانی‌ترین صورت ممکن تنها به جرم غمخواری مردم، کاردآجین شدند. عزیزانی که در تمام عمر سرشار از مبارزات حق‌طلبانه و دموکراسی‌خواهانه خود لحظه‌ای از راه راستین و دغدغه سعادت و آزادی مردم ایران پای پس ننهادند. و در ادامه آن آذر شوم که با شهادت داریوش و پروانه آغاز شد، خشونت‌گرایان به سراغ روشنفکران و نویسندگان منتقد دیگر رفتند و در میان اعضای کانون نویسندگان ایران و سایر روشنفکران منتقد، قرعه به نام محمد جعفر پوینده، محمد مختاری و مجید شریف زدند تا فهرست بلندبالای قتل‌های سیاسی- عقیدتی را که از آذر ۶۷ با قتل دکتر کاظم سامی شروع شده به منزل دیگرانی چون سعیدی سیرجانی، احمد میرعلایی، تفضلی، زال‌زاده و بسیاری دیگر رسیده بود و در همان سال ۷۷ پیروز دوانی را قربانی خویش یافته بود به اوج خود رسد.
دکتر سید محمد سیف‌زاده، جواد علیخانی، پیمان عارف، آرش صادقی، سید مهدی خدایی، مجید اسدی، مصطفی نیلی، احمد شاهرضائی، دکتر نادر بابایی
 ادامه مطلب
دکتر على رشیدى عضو هيئت رهبري جبهه ملي ايران و رییس انجمن اقتصادانان ایران به بند ٣۵٠ اوین منتقل شد

على رشیدى در تاریخ ١٠ آبان ماه به دلیل انتشار بیانیه جبهه ملى ابران که به تحلیل اوضاع فعلى جامعه پرداخته بودند، توسط وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شده بود .
این فعال سیاسى و اقتصاددان در شعبه ۵ بازپرسى دادسراى شهید مقدسى زندان اوین به تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات نظام تفهیم اتهام شده است .

 ادامه مطلب
گفتگوی خبرگزاری جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی در فوریه۲۰۱۱
دکتر رشیدی ۸ ماه پیش هشدار داد:اختلاس ۴۵ میلیارد دلاری

علی رشیدی کارشناس برجسته اقتصاد ایران و استاد دانشگاه از روز سه‌شنبه هفته گذشته بازداشت شده و هنوز در زندان به‌سر می‌برد. ظاهراً بازداشت و زندانی کردن آقای رشیدی به یک تحلیل در باره اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران برمی‌گردد که جبهه ملی ایران در ۲۵ مهر ماه منتشر کرده‌است. این بیانیه با آمار و ارقام اقتصادی، مسئولیت ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی موجود را متوجه اداره‌کنندگان کشور می‌داند. بنا بر گزارش‌های رسیده آقای رشیدی هنوز در زندان است. محمدعلی دادخواه، وکیل دادگستری در تهران، که وکالت آقای رشیدی را قبول کرده است، می‌گوید هنوز معلوم نیست که قرار است علی رشیدی در چه شعبه‌ای محاکمه شود. دکتر علی رشیدی، رئیس انجمن اقتصاددانان ایران بوده و دکترای امور مالی بین‌المللی و بانکداری مرکزی از دانشگاه پنسیلوانیا و کارشناسی ارشد رشته اقتصاد بین‌الملل دارد.  ادامه مطلب
پیمان عارف از سوی دادسرای غیر قانونی مستقر در زندان اوین به تبلیغ علیه نظام متهم شد.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال سابق دانشجویی که کمتر از یک ماه پیش پس از تحمل ۸ ماه حبس و اجرای ۷۴ ضربه شلاق آزاد شده بود در بازداشت اخیر خود به تبلیغ علیه نظام متهم شده است. در پی ماجرای بازداشت بر سر مزار ندا آقاسلطان وی مجددا پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت و به بند ۳۵۰ منتقل شد.نامبرده در تماس چند دقیقه‌ای که با خانواده خود داشته است گفت: «به دلیل مصاحبه‌های بعد از آزادی به تبلیغ علیه نظام متهم شده است.»پیمان عارف پس از آزادی از مسئولین دادسرای اوین جهت نحوه اجرای حکم شلاق به صورت رسمی نیز شکایت کرده بود و در مکالماتش نیز از مسئولین خواسته به شکایتش رسیدگی کنند.  ادامه مطلب
محرومیت بیست ماهه بهمن احمدی امویی و عبدالله مومنی از مرخصی و ملاقات حضوری
به گزارش خبرنگار کلمه، ماهها از آخرین ملاقات حضوری این دو زندانی با همسر و خانواده شان می گذرد اما دادستان تهران هر بار با درخواست ملاقات بیست دقیقه حضوری آنها مخالفت می کند. زندانیان سیاسی تنها هفته ای یک بار می توانند خانواده شان را به صورت کابینی ملاقات کنند و انجام ملاقات حضوری آنان با خانواده تنها با نامه کتبی دادستان تهران انجام می شود.
 ادامه مطلب
گزارشگر سازمان ملل متحد موارد مختلف نقض حقوق بشر درایران را نگران کننده توصیف کرد
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشرسازمان ملل متحد روز چهارشنبه نسبت به نقض دائمی حقوق بشر درایران هشدارداد.
احمد شهید درسخنان خود، در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت موارد مختلف نقض حقوق بشردرایران مانند اعدام در ملأ عام، فشار بر اقلیت‌های قومی و مذهبی و زیرپا گذاشتن حقوق مدنی وسیاسی آنها درحال افزایش است.
 ادامه مطلب
محکومیت هوادار نهضت آزادی به ۵ سال حبس
به گزارش «میزان خبر»، این علاقه‌مند نهضت آزادی ایران که به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به اتهامهایی نظیر اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت با تشکیل و راه اندازی گروه [مطالعه] ‌ تاریخ، حضور در تجمعات و فعالیت تبلیغی علیه نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.
 ادامه مطلب
حکم ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف، عضو جبهه ملی ایران

پیمان عارف دانشجوی آزادیخواه و عضو جبهه ملی ایران در آستانه آزاد شدن از زتدان جمهوری اسلامی , حکم غیر انسانی ۷۴ ضربه شلاق را مردانه تحمل کرد و داغ اعتراف ٬ توبه و لابه را بر دل سیاه شکنجه گرانش گذاشت.
جبهه ملی ایران یک بار دیگر اجرای احکام عیر انسانی در حکومت اسلامی را محکوم میکند و مقاومت قهرمانانه جوانان ایران در برابر استبداد را ارج مینهد.

جبهه ملی ایران -آمریکا و اروپا
18 مهر 1390

 ادامه مطلب
واکنش مادر سهراب و خانواده های کشته شدگان به اظهارات احمدی نژاد: احمدی نژاد رییس جمهور ایران نیست
پروین فهیمی مادر سهراب; سهراب اعرابی یک ایرانی وطن پرست بوده که به خاطر رای گمشده اش به خیابان رفت و کشته شد. وی با بیان این نکته که تمام خانواده ها در سایت ها و رسانه های خارج از ایران اعلام کردند که این بچه ها چگونه کشته شدند می گوید: در رسانه های داخل ایران که اصلا به ما اجازه نمی دهند صحبت کنیم تا ما بگوییم که بچه های ما توی چه راهی کشته شدند، بچه من طرفدار آقای موسوی بوده و به همین دلیل هم او را کشتند.
 ادامه مطلب
نامه تکان دهنده دکتر ملکی خطاب به احمد شهید: شهادت می دهم که زندانیان جوان و دانشجو در ایران شکنجه و اعدام شده اند
به گزارش دانشجونیوز، به دنبال نگارش نامه های اعتراضی برخی از زندانیان و شخصیت های سیاسی خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر و توصیف شرایط ناگوار زندان ها و همچنین نقض مستمر حقوق بشر در ایران، دکتر محمد ملکی، از اساتید بازنشسته دانشگاه تهران و از شخصیت های دانشگاهی برجسته مخالف حکومت ایران، خطاب به احمد شهید نامه ای نوشته و این گزارشگر ویژه را نسبت به آنچه که وی آن را «ظلم و ستم و بیرحمی حاکمان در حق ملت مظلوم» خوانده، مطلع ساخته است.
بر اساس این گزارش، دکتر ملکی در این نامه با اشاره به تجربه شخصی خویش از دوران زندانی بودن خویش و مشاهده بسیاری از شکنجه ها و اعدام زندانیان سیاسی در ایران صراحتا اعلام نموده که «حاضرم حقایقی را که خود شاهد آنها در زندانهای نظام ولائی بوده ام را برایتان ذکر کنم و پای هزینه آن نیز بایستم.»دکتر محمد ملکی که مدت زیادی از عمر خویش را در زندان های ایران سپری کرده و حتی پیشتر محکوم به اعدام نیز شده بود، در آخرین مورد پس از ۱۹۱ روز بازداشت و آزار و اذیت به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به طور موقت از زندان اوین آزاد شده و علی رغم اینکه که سال ۷۹ به ۷ سال حبس تعلیقی نیز محکوم شده بود، هنوز حکمی برای وی صادر نشده است.  ادامه مطلب
نیاز فوری مهندس تبرزدی و حسین رونقی ملکی به خدمات مناسب پزشکی
مهندس طبرزدی در زندان رجایی شهر و نیاز مبرم این زندانی سیاسی به انجام امور درمانی در مراکز درمانی بیرون از زندان، مقامات قضایی نه تنها با انتقال وی به مراکز درمانی مخالفت نموده اند، بلکه حتی از در اختیار گذاشتن داروهای مورد نیاز مهندس طبرزدی نیز خودداری نموده و گفته اند که داروهای مورد نیاز ایشان می بایستی توسط خانواده آقای طبرزدی و از بیرون زندان تهیه و ارسال شود.
هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر: صبح امروز حسین رونقی ملکی جهت درمان به بیمارستان خارج از زندان منتقل و دوباره توسط بازجویان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به زندان اوین بازگردانده شد.


 ادامه مطلب
پارگی پرده گوش مبارز ملی ٬عبدالله مومنی بر اثر شکنجه
فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی ;شنوایی یکی از گوشهای عبدالله خیلی ضعیف شده و پرده ی گوش دیگرش چسبیده به گوش که دقیقا معلوم نیست چرا این اتفاق افتاد. البته دکترها گفتند که احتمالا به خاطر ضربه بوده است.دکترها گفتند اگر زودتر می آمد میتوانستند کمی جلوی پیشروی و از بین رفتن شنوایی را بگیرند اما الان دیگر دیر شده است. حالا دکتر یک سری دارو و قطره داد و گفت که بعد از مصرف دارو باید دوباره بیاید تا ببینند چطور میشود درمان را پیگیری کرد.  ادامه مطلب
عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی به وضعیت ۹ زندانی سیاسی شد
عفو بین‌الملل که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا، است از جمله این ۹ زندانی سیاسی به نام عیسی سحرخیز، محمدصدیق کبودوند، و آیت‌الله بروجردی اشاره کرده است. زهرا جباری، کوروش کوهکن، حسین رونقی ملکی، احمد زیدآبادی، سعید متین‌پور و حشمت‌الله طبرزدی شش زندانی سیاسی دیگر هستند که نیاز به درمان و رسیدگی پزشکی فوری دارند. تمام این زندانیان سیاسی جز سعید متین پور، محمدصدیق کبودوند و آیت‌الله بروجردی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که اعتراضات گسترده در ایران را به دنبال داشت دستگیر و زندانی شده‌اند.  ادامه مطلب
شاهین زینعلی از حق ملاقات حضوری و مرخصی محروم است
شاهین زینعلی پیش‌تر و پس از حوادث روز عاشورا در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ در پی یورش مامورین امنیتی به منزل شخصی بازداشت و پس از سپری کردن ایام بازداشت در بند امنیتی سپاه موقتا به قید وثیقه ازاد شد.این فعال سیاسی. از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق عضویت در حزب پان ایرانیست و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی منجر به اغتشاش، و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» به دو سال و سه ماه حبس تعزیری و پرداخت مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال محکوم گردیده و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.  ادامه مطلب
نتیجه دادخواهی از رهبر: محاکمه دوباره عبدالله مومنی
عبدالله مومنی، عضو برجسته ستاد مهدی کروبی در انتخابات دهم و سخنگوی سازمان ادوار تحکیم، این بار با اتهام تازه نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی روبرو شده و در انتظار برگزاری دادگاهی تازه است عبدالله مومنی، یکسال پس از انتشار نامه اش خطاب به رهبری که در آن ازشکنجه های بی سابقه ای که که در دوره بازداست موقت بر او رفته، شکایت کرده بود،چند روز پیش با احضار به شعبه چهار دادسرای امنیتی اوین، با اتهامات جدیدی روبرو شد. اتهام هایی که به گفته بازپرس به خاطر آن دوباره محاکمه خواهد شد.
عبدالله مومنی، از زندانیان حامی جنبش سبز در بند ۳۵۰ ، در موج اول بازداشت های پس از انتخابات دهم و در روز سی و یکم خرداد ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده است.وی به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ که تحت نظر وزارت اطلاعات اداره می شود محبوس و بازجویی شد.  ادامه مطلب
تجليل از دكتر محمد ملكي به سبب يك عمر ايستادگي بر آرمان برابري و آزادي
روز جمعه 31 تير ماه 1390 هجري خورشيدي در مراسمي كه در منزل يكي از فعالين ملي و مذهبي برگزار گرديد جمعي از فعالان سياسي،‌ مدني و اجتماعي از دكتر محمد ملكي، اولين رئيس دانشگاه تهران پس از پيروزي انقلاب 57 تجليل به عمل آورده و لوح سپاسي به ايشان اهداء گرديد.
 ادامه مطلب
تشدید بیماریهای پیمان عارف در زندان اوین
زندانی سیاسی، عضو جبهه ملی ایران پیمان عارف ،روزنامه نگار و فعال دانشجویی زندانی که از حدود 6 ماه پیش برای دومین بار پس از انتخابات 22 خرداد بازداشت شده و در بند امنیتی 350 به سر می برد ، به دلیل شرایط نامناسب پزشکی و بهداشتی زندان اوین، دچار التهاب غدد لنفاوی گوش گردیده است که به گفته پزشک بهداری زندان به شدت می تواند خطر ناک باشد .
همچنین این زندانی و فعال دانشجویی نزدیک به مهدی کروبی با روند فزاینده تشدید بیماری قلبی اش نیز مواجه است که به دلیل عدم صدور دستور لازم از سوی دادستان تهران و معاون وی رشته احمدی رئیس دادسرای اوین ، نسبت به انتقال او به بیمارستان مدرس ، مداوا و حتی معاینه تخصصی وی اقدامی صورت نگرفته است.  ادامه مطلب
نامه عیسی سحرخیز به نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران
جناب آقای احمد شهید!
آنچه امروز در زندان های جمهوری اسلامی میرود، جنایت علیه بشریت است و چیزی کمتر ازاقدامات ضد انسانی استالین در اردوگاه های کار اجباری سیبری ندارد. این اقدامات مختص زندانیان سیاسی نیست، و شرایط زندگی زندانیان عادی نیز کم از فاجعه ندارد. حتما مرگ ناگوار هدی صابر، زندانی اعتصاب غذا کرده، در اثر ضرب و شتم زندان بانان را شنیده اید و قبل تر نیز از جزییات مرگ محسن دگمه چی خبر دار شده اید. حتما مختصری از جزییات پرونده پزشکی اینجانب نیز آگاهی دارید و خود مطلع هستید که حتی اجازه بستری شدن بنده و مداوا در یک بیمارستان را نمی دهند. پس به ذکر جزییات نخواهم پرداخت. اما هدف از نگارش این سطور آن بوده که به شما گوشزد نمایم که اوضاع آن چنان نابسامان است که هر آن می توان انتظار وقوع رویدادهای دلخراش دیگری را داشت. چرا که امروز بر من و دیگر هم بندانم آشکار و بدیهی است که استراتژی این نظام، کشتن بی صدا و تدریجی زندانیان معترض است. آن ها عامدانه تصمیم دارند که ما را نابود کنند و مرگ خاموش ما را تدارک دیده اند، چون از زنده بودن ما، حتی در پشت این دیوارها و میله ها می ترسند.  ادامه مطلب
ادامه اعتصاب غذای 3 زندانی سیاسی کرد
در میان سکوت جناح‌ها و سازمانهای حقوق بشری، اعتصاب غذای 3 زندانی کرد در زندان‌های میناب و رجایی شهر ادامه ‌دارد و تاکنون مسئولان رژیم به ‌درخواست‌های آنان پاسخی نداده‌اند.وضعیت جسمانی زندانی سیاسی کرد کمال شریفی،که به دلیل شرایط سخت زندان مدت 35 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، وخیم گزارش شده است.
این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی کرد که هم اکنون در زندان شهر میناب نگهداری می شود، سال 2008 در شهر سقز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و به 30 سال زندان محکوم شد.
از طرفی انور خضری و کامران شیخی، زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان رجایی شهر، وارد 32 مین روز اعتصاب غذای خود شدند.
بر اساس گزارشها مسئولان رژیم تاکنون هیچگونه پاسخی به خواسته‌های آنان نداده اند
 ادامه مطلب
عارضه قلبی مهندس طبرزدی در زندان؛
بنا بر اطلاع جبهه متحد دانشجویی، با وجود عارضه قلبی مهندس طبرزدی و خطر جدی که سلامت این زندانی سیاسی را تهدید می کند، مسئولان این زندان از رسیدگی و درمان وی خودداری کرده و از انتقال وی به بهداری زندان و یا مراکز درمانی جلوگیری کرده اند. جبهه متحد دانشجویی ساعتی پیش با اعلام این خبر، رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم جان آقای طبرزدی و سایر زندانیان سیاسی عنوان کرد.
طی هفته های گذشته نیز خودداری مسئولان زندان و بی تفاوتی عامدانه مسئولان قضایی جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت سلامت زندانیان سیاسی منجر به سکته قلبی و مرگ رضا هدی هدی صابر روزنامه نگار، فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی بند 350 زندان اوین گردید که این مساله نگرانی ها را در مورد وضعیت خطرناک مهندس حشمت الله طبرزدی افزایش می دهد.  ادامه مطلب
محمدعلی دادخواه به ۱۰ سال حبس، محرومیت از تدریس، جریمه نقدی و شلاق محکوم شد
محمد علی دادخواه وکیل دادگستری و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر بنابر حکم دادگاه اولیه به ده سال زندان، ده سال محرومیت از تدریس در دانشگاه و همچنین شلاق و جزای نقدی محکوم شد.
 ادامه مطلب
بیانیه پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند 350 اوین
هموطنان عزیز
وجه دیگر اعتصاب غذا، حمایتهای وسیع و گسترده ای بود که از سوی مردم و جامعه مدنی ایران صورت گرفت. این اقدامات به همان اندازه اعتصاب غذا حایز اهمیت و ارزش بوده و نشان از زنده بودن و پویا بودن جنبش سبز مردمی ایران دارد.
موج حمایت و همراهی ها با این اعتصاب نشان داد که وجدان عمومی جامعه از مظالمی که در حق زندانیان سیاسی می رود متاثر است و مساله نقض حقوق زندانیان سیاسی و لزوم آزادی آنان، هم چنان به عنوان یکی از اولویتهای ملی و در صدر مطالبات مردمی قرار دارد. لازم می دانیم از همه حامیان این اقدام به ویژه خانواده های صابر،سحابی و شامخی حضرات آیات و مراجع عظام دینی و شخصیتهای مذهبی،سیاسی و ملی ،احزاب و گروه ها ، فعالان و نهادهای مدافع حقوق بشر ،اصحاب رسانه ،روزنامه نگاران ،پزشکان و وکلا که با ارسال پیام های محبت آمیز و اقدامات دلگرم کننده طی این مدت دغدغه ها و نگرانی های شان را نسبت به وضعیت سلامتی ما بیان داشته و خواستار خاتمه اعتصاب غذا بوده اند تشکر و قدر دانی کنیم  ادامه مطلب
نامه تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به گزارشگر ویژه شورای ویژه حقوق بشر سازمان ملل
رسول بداغی، مسعود باستانی،‌عیسی سحرخیز، علی عجمی، کیوان صمیمی، حشمت‌الله طبرزدی؛ شش زندانی سیاسی هستند که در این نامه از «احمد شهید» خواسته اند ضمن بازدید از زندان های جمهوری اسلامی با خانواده های زندانیان سیاسی نیز دیدار داشته باشد.  ادامه مطلب
اعتصاب غذای نامحدود ۱۲ زندانی سیاسی در اعتراض به جانباختن هدی و هاله
واپسین شهدا، دو نفر از از زندانیان ملی و مذهبی بودند.هاله سحابی فرزند وارسته مردی چون مهندس عزت الله سحابی که در مرخصی از زندان به سر می برد و در مراسم تشییع و تدفین پدرش، با هجوم نابخردانه ماموران به شهادت رسید و هدی صابر هم بندی ما که در اعتراض به این حادثه ناگوار دست به اعتصاب غذای تر و محدود زد اما دست اجل او را از میان ما برد، اما دو مساله شهادت او را به چالش مشروعیتی بزرگ برای نظام کنونی تبدیل می سازد: اول حبس او به مدت ده ماه بدون محکومیت و هر قرار قانونی و کاملا خودسرانه و جبارانه، آن هم در پیش دیدگان دستگاههای مسوول و مدعیان قضاوت و عدالت و دیگری رفتار سهل انگارانه و مغرضانه در برابر آثار اعتصاب غذای او به همراه ضرب و شتم که منجر به شهادت مظلومانه اش شد و شرح چگونگی آن در شهادتنامه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ منعکس شده است.
 ادامه مطلب
شهادتنامه ۶۴ زندانی سیاسی درباره چگونگی جانباختن هدی صابر
هدی صابر ساعت چهار بامداد جمعه ۲۰ خردادماه برای نخستین بار به بهداری مستقر در زندان اوین جنب بند ۳۵۰ منتقل شد اما دو ساعت بعد در حالی که از درد به خود می پیچید به بند بازگردانده شد و از صدای فریاد او هم اتاقی هایش بیدار شده و دور او حلقه زدند در این هنگام صابر گفت :«در بهداری نه تنها هیچ رسیدگی به وضعیتم نشد بلکه مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته ام و توسط مامورانی در لباس پرسنل بهداری از اتاق درمان بیرون انداخته شده ام . ما شهادت می دهیم هدی صابر که از درد به شدت می لرزید و به خود می پیچید در اتاق یک بند ۳۵۰ با صدای بلند اعلام کرد که : «از دست آنها شکایت خواهم کرد.»  ادامه مطلب
نگرانی شدید از وضعیت جسمی عبدالله مومنی در بند ۳۵۰ اوین
مومنی که طی پانزده ماه گذشته از حق مرخصی بی بهره بوده، در شرایط جسمی مناسبی بسر نمی برد. نبود امکانات بهداشتی و رفاهی اولیه در بند ۳۵۰ اوین و بیماری قلبی و درد کمر شدید این زندانی سیاسی، نگرانی شدید خانواده را به همراه داشته است.پیش از این نیز، درد کلیه و ناراحتی قلبی عبدالله مومنی، در زندان افزایش یافته و او را در شرایط بسیار بد و وخیم جسمی و روحی قرار داده بود.عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانشجویی ادوار تحکیم وحدت که در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و اکنون در زندان به سر می برد، طی نامه ای از زندان اوین خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، مطالبی را در خصوص شکنجه شدید، اعترافات ساختگی و محاکمه نمایشی خود، و همچنین فقدان کامل استقلال قضایی در محاکمه اش شرح داده و خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب پیرامون رخدادهای صورت گرفته، شد.

 ادامه مطلب
گزارش اولين دادگاه رسيدگي به ابطال پروانه وكالت نسرين ستوده
نسرين ستوده از شهريور سال گذشته در زندان اوين دربند و به يازده سال زندان محكوم شده است . چندي پيش مراجع قضايي خواستار تعليق پروانه وكالت اين وكيل شدند اما كانون مدافعان با وارد شدن به اين حوزه مسئوليت رسيدگي به اين پرونده را برعهده گرفته است . به گفته وكلاي حاضر در پشت درهاي بسته ي دادگاه ، اين عمل كانون وكلاي دادگستري به منزله ي دفاع از حقوق صنفي وكلاست و اميدوارند كانون وكلا در اين زمان حساس تاريخي تصميمي مبني بر دفاع از حقوق صنفي وكلا بگيرد.
هر چند اين وكيل هم در دادگاه و هم در نامه اي كه به همسرش نوشته ؛تاكيد كرده چه بي پروانه و چه با پروانه وكالت به احكام صادر شده ي موكلانش معترض است:" تا زماني كه اين احكام غير عادلانه به حيات خود ادامه مي‌دهد و تا زماني كه دادگاه انقلاب به صدور احكام اعجاب انگيز خويش ادامه مي‌دهد. من بي‌پروانه‌ي وكالت يا با پروانه، به اين احكام معترضم.اعتراض به احكام ناعادلانه نياز به پروانه‌ي وكالت ندارد. به آنها بگو پروانه‌ام را از من بگيريد، عدالت را نه؟"  ادامه مطلب
سه نامزد مقام گزارشگر ویژه سازمان ملل معرفی شدند
با تصمیم اعضای شورای مشورتی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سه نفر به عنوان نامزدهای تصدی سمت گزارشگر ویژه نقض حقوق بشر در ایران به مرحله پایانی راه یافتند تا بزودی گزارشگر ویژه از میان این سه انتخاب شود. احمد شهيد، وزير خارجه سابق مالديو، امين مدنی، وکيل حقوق بشر سودانی، و روبرتو توسکانو، سفير سابق ايتاليا در ايران این سه نامزدی هستند که باید یک نفر از آنها از سوی شورای حقوق بشر در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن به عنوان گزارشگر ويژه سازمان ملل برای وضعيت حقوق بشر در ايران انتخاب شود.  ادامه مطلب
برنامه تلوزیونی جبهه ملی11 /12/May
 ادامه مطلب
برنامه تلوزیونی جبهه ملی11 /9/May
 ادامه مطلب
اولین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و چهار زندانی سیاسی در اوین/ اطلاعیه مطبوعاتی
یک سال پیش، در سحرگاه ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹، پس از قطع تلفن‌ها و ملاقات‌های زندان اوین، پنج زندانی سیاسی به نامهای فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان به چوبه دار سپرده شدند و خانواده‌های آنان برای همیشه چشم به راه آنان ماندند. موارد بسیار گسترده نقض حقوق انسانی در بازداشت، بازجویی‌ها، محکومیت و اجرای حکم افراد مورد اشاره، باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و بالطبع بالاگرفتن اعتراضات وسیعی در بین جامعه ایرانی و حتی افکار عمومی بین المللی شد. فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان، سه متهم از یک پرونده در ایام بازداشت در بازداشتگاههای ۲۰۹ اوین، اطلاعات کرمانشاه و اطلاعات سنندج، مکرراً برای بیان اعترافات غیرواقعی، تحت شکنجه‌های طاقت فرسایی قرار گرفتند.
 ادامه مطلب
لی‌لی پورزند: پدرم خودکشی کرده است
لی‌لی پورزند، دختر سیامک پورزند، روز شنبه در گفت و گو با رادیو فردا اعلام کرد، پدرش روز جمعه در اعتراض به وضعیت خود، به زندگی‌اش پایان داده است. خانم پورزند با اشاره به شرایط نابسامان پدرش در ۱۰ سال گذشته در ایران، در باره مرگ وی اظهار داشته است: «این مرگ، مرگی بود اعتراضی و در کمال قدرت و اراده؛ ایشان تصمیم گرفت به این زندگی پایان بدهد و از طبقه ششم بالکن منزل کوچک مسکونی خودش دیروز ساعت دو بعد از ظهر، نهم اردیبهشت، خودش را به پائین پرت کرد.»
 ادامه مطلب
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما