استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
خارج از کشور
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا علیه شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی در ایران
بار دیگر دو هم میهن کرد، برادران زانیار و لقمان مرادی و پنج هموطن عرب تبار خوزستانی، محمدعلی عموری، سیدجابر البشوکه و برادرش سیدمختار البشوکه، و هاشم شعبانی عموری و هادی رشیدی به اتهام "عضویت در سازمانهای جدایی طلب و مشارکت در فعالیت‏های تروریستی" محکوم به اعدام گردیده اند و هر دم بیم اعدام آنان میرود.
صرفنظر از درستی یا نادرستی اتهامات وارده به نامبردگان، جبهه ملی ایران با آگاهی به روش اعترافگیری توسط شکنجه، محاکمات فرمایشی و بطور کلی عدم رعایت حقوق انسانی زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی، به احکام اعدام این هم میهنان و۳۰ شهروند دیگر ایرانی که متعلق به اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند، شدیدا اعتراض دارد و خواهان لغو حکم اعدام و آزادی تمام زندانیان سیاسی درجمهوری اسلامی می باشد.  ادامه مطلب
بیانیه جبهه ملی ایران درباره تنش آفرینی شیوخ "امارات متحده عربی"
"شورای ملی فدرال امارات متحده عربی" بازهم دولت ایران را به نقض آشکار حاکمیت امارات متهم میکند. این بار این کارگزارانی که تا چندی پیش دست نشاندگان رسمی استعمار بریتانیا بودند و حال بازیچه سیاست آمریکا و انگلستان گشته اند از جو متشنجی که در خلیج فارس حاکم است، سوء استفاده نموده با فراخواندن سفیر خود از تهران میخواهند بر ادعای مالکیت خود بر سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در خلیج فارس اصرار ورزند. درحالیکه وضعیت حقوقی این جزایر ایرانی کاملا روشن است و این حق مسلم هر مقام مسئول دولت کشور ایران است که هر زمان که صلاح دید به هر جای ایران سفر نماید.
با این وجود مقصر اصلی این وضعیت ناگوار که با حضور و تراکم بینظیر نیروهای نظامی بیگانه در خلیج فارس به خطر خدشه دار شدن تمامیت ارضی ایران بسیار افزوده است، سیاست ماجراجویانه و ایران ستیز حاکمیت جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی هیچگاه قاطعانه دربرابر ادعاهای بیشرمانه شیوخ انگلیسی خلیج فارس ایستادگی نکرده این جزایر را به حال خود واگذارده و همواره در راستای "حل صلح آمیز" مشکل سه جزیره بوده است. این سیاست عربدوستی که در خدمت تثبیت حاکمیت جمهوری اسلامی نیز بوده است، اکنون به " وزارت امور خارجه دولت امارات متحده" اجازه میدهد که با فضاسازی تبلیغاتی تشنجزایی کرده و ادعای بیپایه حاکمیت خود بر خاک ایران را با ماجراجوییهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی پیوند بزند.
 ادامه مطلب
رسوایی بزرگ اصلاح طلبان با شرکت خاتمی در نمایش مضحک انتخابات

محمد خاتمی بار دیگر ملت ایران را فریب داد و به خون شهدای راه آزادی خیانت کرد.واکنش مردم به این وقاحت٬ حیرت آور است. بسیاری مات و مبهوت و اکثریت خشمگین از این پشت پا زدن به قول قرار های خود و در خدمت رژیم خون و جنون قرار گرفتن هستند.از سوی دیگر حامیان خاتمی و دیگر نوکران ولی فقیه بی شرمانه دروغ میگویند و سعی در پرده پوشی و توجیه این خیانت دارند .سایت جرس شرکت رهبر کل اصلاحات در نمایش مضحک انتخابات را تکذیب کرد و شنیده ها حاکی از برگزاری اجلاسی در واشنگتن در ماه آوریل توسط فاطمه حقیقتجو و همسرش محمد تهوری به همراه دیگر دست اندر کاران کنفرانس رسوای استکهلم برای بزک کردن چهره منفور اصلاح طلبان است .اخبار این کنفرانس ننگین را بزودی از صدای آمریکا خواهید شنید.  ادامه مطلب
قتل گلاره باقرزاده، دانشجوی ایرانی رشته پزشکی در شهر هيوستون
گلاره باقرزاده، دانشجوی ایرانی رشته پزشکی در شهر هيوستون آمريکا به ضرب گلوله ای به قتل رسیده است.هنوز انگیزه یا هویت عامل این جنایت مشخص نيست و تحقیقات پليس ادامه دارد.
 ادامه مطلب
سال ۲۰۱۲

جبهه ملی ایران سال ۲۰۱۲ را به شما شادباش میگوید و آرزوی پیروزی ملل دربند جهان بر مستبدان و رسیدن به رویای دیرین ملت ایران٬ آزادی را در این سال جدید دارد.  ادامه مطلب
بمناسبت ده اکتبر روز جهانی مبارزه علیه اعدام /جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا
در جمهوری اسلامی، نسبت به تعداد جمعیت کشور، بیش از هر کشوردیگری حکم اعدام صادر شده و اجرا میگردد. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با اعدام نوجوانان، دگر اندیشان عقیدتی و سیاسی، اقلیت های جنسی، مذهبی و بزهکارانی که خود قربانیان مناسبات اجتماعی ِ ارتجاعی، استبدادی و بطور کلی ضد انسانی حاکم بر ایران میباشد، نه تنها هیچ مشکل و آسیب اجتماعی را از میان بر نمی دارد، بلکه اعضای هزاران خانواده را داغدار و بی سرپرست کرده و به فساد و نابودی میراند.

 ادامه مطلب
ملی نماها و پژواک "مرگ بر ضد ولایت فقیه"
پس از بی حرمتی های ناجوانمردانه به استاد ادیب برومند اینبار حسین شاه حسینی مبارز دیرپای نهضت ملی و عضو هیت امنای احمد آباد ٬آماج ژاژ خایی مشتی بد سیرت قرار میگیرد . مبارزات این پیر دیر مایه مباهات هر سازمان و جریانی است و توهین و افترا به این نماد آزادیخواهی تنها از جانب کسانی صورت میگیرد که دشمنی با نهضت ملی ایران دارند .آیا این مدعیان باورمند به جبهه ملی نمیدانند شکستن حرمت پیشکسوتان ملی دستاویزی برای بدخواهان این مهمترین و کهن ترین سازمان سیاسی ایران و خاورمیانه میشود ؟.این بی حرمتی شرم آور همانقدر شنیع است که حمله پنج یا شش ملی نمای خارج نشین و آب به آسیاب رژیم بریز در حمله به عباس امیرانتظام اسطوره مقاومت ایران و کوروش زعیم زندانی رژیم اسلامی٬ زشت است .این چند نفر در غالب سازمانهای ۳ نفره جبهه ملی٬ سازمان سوسیالیست یک نفره ٬فراکسیون متحد بدون عدد و یک فروند لیبرال دمکرات مصنوعی ٬مبارزین ملی را در سایتهای بدون خواننده خود میکوبند و بیشرمانه مینویسند که جای امیرانتظام در جبهه ملی نیست و کسی هم نیست که از آنان بپرسد جای چه کسانی در جبهه ملی هست؟
 ادامه مطلب
از مبارزه دلاوران اعتصابی در زندانهای جمهوری اسلامی پشتیبانی میکنیم. /بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا

جبهه ملی ایران نگرانی شدید خود را از وضع تندرستی مبارزین اعتصابی دلاور در زندانهای رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی اعلام میدارد و خواهان رسیدگی به علل اعتصاب غذای آنان است. این میهندوستان آزادیخواه درخواستی جز بررسی بی طرفانه و منصفانه به چگونگی و چرایی حبس و جانباختن هاله سحابی و هدی صابر، دوتن از یاران مبارز خود ندارند و حاضرند برای این امر مهم نمادین که میتواند با کمک همه آزادیخواهان و دموکراتهای ایران و جهان تحولی امیدوار کننده در بهبود وضعیت همه زندانیان سیاسی بوجود آورد، از جان خود بگذرند. ولی، آیا در زندانی که در بهداریش بجای مداوای یک زندانی بیمار، اورا کتک میزنند، اعتصاب غذای طولانی بهای بسیار گرانی نیست که نباید به آمران جنایتکار و مزدوران آنان پرداخت؟ آیا در قاموس جمهوری اسلامی بی طرفی و انصاف یافت میشود؟
 ادامه مطلب
تخریب شخصیت های ملی کار رژیم چمهوری اسلامی است
اخیرا شخصی که هیچگونه ارتباط و یا نمایندگی از سوی هیچیک از تشکل ها ویا اعضای چبهه ملی ایران ندارد, با ارسال یی میل هایی استاد ادیب برومند و دیگر شخصیت های جبهه ملی از جمله دکتر حسین موسویان را مورد حملات ناچوانمردانه قرار داده و با صدور اعلامیه های موهن, اخبار کذب در مورد شورا میدهد ٬تشکیلاتی را منحل میکند ! و سعی در اتمام کار نا تمام رژیم در تخریب جبهه ملی ایران دارد .متاسفانه اشخاص دیگری نیز ناآگاهانه اقدام به پخش این نامه ها در اینترنت مینمایند.
اینگونه دسیسه ها بر علیه جبهه ملی ایران تازگی ندارد.چندی پیش نیز فرد بدمنشی در آلمان در پوشش ملیون با درج مطالب و مصاحبه های نفاق افکنانه٬ مضحکه اسب تروا را در جهت تخریب مهندس کوروش زعیم براه انداخت که غیر از بدنامی برای خود و محکومیت دادگاه آلمان برای همپالکی هایش چیزی در بر نداشت و رسوا شد .
اینگونه آب به آسیاب رژیم ریختن و سعی در تخریب یک شخصیت ملی و همچنین بزرگ و یا علنی کردن اختلاف نظر های طبیعی و معمولی یک سازمان سیاسی راه به جایی نخواهد برد و تنها به منزوی تر شدن عاملش منجر خواهد شد.
در ضمن به آگاهی میرسد که این شخص با جعل یی میلی به نام سایت خبری جبهه ملی jminews این اراجیف را با آدرس [email protected] و به نام اخبار جبهه ملی ارسال میکند که این عمل زشت نیز قبلا از سوی لشکر سایبری نظام در رابطه با تخریب شخصیت های جبهه ملی ایران دیده شده است و تازگی ندارد و بدینوسیله مجددا محکوم میشود .
جبهه ملی ایران یک جریان دمکراتیک است و هرگونه اختلاف و مشکلی با بحث و تبادل نظر قابل حل است ٬کسانی که دل گرو نهضت ملی دارند و خواستار اعتلای جبهه ملی هستند ٬ از مسیر اعتدال و تفاهم عبور میکنند نه توهین و اتهام.  ادامه مطلب
اول ماه مه، روز جهانی کارگر /بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا
یازدهم اردیبهشت(اول ماه مه)، در ایران برای نخستین بار در دوره کوتاه نخست وزیری دکتر محمد مصدق رسما یک روزملی اعلام شد. بهمراه این اقدام نمادین، قانون بیمه های اجتماعی کارگران نیز در راستای اجرای برنامه های دولت ملی دکتر مصدق برای عدالت اجتماعی در احقاق حقوق کارگران و دیگر طبقا ت زحمتکش رسمیت یافت. در این دوره بود که سندیکاهای گوناگون کارگری آزادانه تاسیس شدند و در دفاع از حقوق حقه کارگران بکار افتادند. گرچه پس از کودتای بیست و هشتم مرداد ۱٣٣۲ روز کارگر از تقویم حکومت پهلوی حذف شد، ولی قانون بیمه های اجتماعی کارگران هنوزهم کمابیش اجرا میگردد و کمکی هرچند ناچیز به وضع بسیار وخیم کارگران ایران میکند.
 ادامه مطلب
تسلیت درگذشت نابهنگام زنده یاد مهندس محمد فاطمی،

درگذشت نابهنگام زنده یاد مهندس محمد فاطمی، از یاران دیرین جبهۀ ملی و مبارزان ثابت قدم آرمانهای آزادی و دموکراسی در ایران، دوستان او را در در اندوه و ماتمی عمیق فرو برده است.
شادروان مهندس محمد فاطمی به یکی از خانواده های اصیل و مبارز ایران تعلق داشت که ذتا کسانی مانند دکتر حسین فاطمی را در دامن خود پرورده است. مهندس فاطمی انسانی وارسته و نیکو نهاد، دوستی یکدل، همسری مهر ورز و پدری مهربان بود. ما ضایعۀ دردناک در گذشت او را از صمیم دل به همسر و فرزندان گرامی وی و همۀ اعضای خانوادۀ محترم فاطمی تسلیت می گوییم و خود را در این سوک بزرگ شریک می دانیم.
امیر هوشنگ آریان پور- اردشیر لطعلیان- حسین آیتی- امیر آزادی- حسین معبودیان- عباسعلی صیرفی- حسن بوشهری- احمد کاظمی موسوی- بهرام بهرامیان- امیرهوشمند ممتاز- محمدعلی مهرآسا- ناصر امینی- هرمز چمن آرا- خسرو رازقی- علی تهرانی-علی ضرابی- داریوش ایزدی- رضا قاسمیان- نازلی قاسمیان-منوچهر قنبری--داود اسمعیلی- فیروزۀ فاطمی- - مهدی جلالی- امیر جلال پور- ایرج جوادی- آرش مهاجری نژاد- بیژن مهر- امیر نجات- محمود علوی- پریچهر پروهان- حسین رازی- ناصر رستگار نژاد- منصور سپهر- مسعود سپهر- تقی سنمار- حسن وفایی- مهدی ذوالفقاری............................  ادامه مطلب
درگذشت مهندس محمد فاطمی
با نهایت اندوه درگذشت مهندس محمد فاطمی از اعضای دیرین و از مسئولین دفتر جبهه ملی ایران در شمال کالیفرنیا را به اطلاع یاران و آشنایان میرسانیم.
زنده یاد فاطمی همواره در جهت آرمان های ملی تلاش کرد.او از یاران دکتر مدنی و مردی نیکوکار و با همت بود.جبهه ملی ایران فقدان مهندس فاطمی را به خاندان فاطمی و دوستان او تسلیت میگوید.

جبهه ملی ایران ٬اروپا و آمریکا
9 فروردین 1390  ادامه مطلب
بیانیه جبهه ملی ایران – آمریکا و اروپا به مناسبت نوزدهم آذر، روز جهانی حقوق بشر
براستی که ایرانیان باید، هر کجا که باشند، بسهم خود فداکاری کنند و از مبارزه برای آزادی، آبادی و سربلندی وطنشان کوتاهی ننماید. در ایران با روشنگری، نافرمانی مدنی، مبارزه منفی و روشهایی که قهرمانان و رهبران خلاق در صحنه ابداء کرده و برخواهند گزید- در خارج از کشور، در محیطی آزاد با افشاگری؛ دادن اطلاعات دقیق درباره نقض خشن حقوق بشر در ایران و بکار گرفتن افکار عمومی کشورهای دمکراتیک محل سکونتشان برای فشار به دولتهایی که خود را خدمتکار و وام گذار ملت ها یشان میدانند.
 ادامه مطلب
برای رسيدن به آزادی چه بايد کرد؟/يادداشت هفته
زيستن در نظام ارباب رعيتی و جامعه ای که بر اساس طبقه بندی اشراف ، نجبا و علما، عوام الناس، خودی و غير خودی شکل می گيرد روان انسان ها را آزرده و فرهنگ بدبينی و سرخورده گی، بر اکثريت جامعه مسلط می گردد.
ما ايرانيان نه فقط در صد ساله اخير ، بلکه قرن ها است که زنجير ستم فرمانروايان خودکامه و متوليان مذهبی را، برجان و روان خود احساس می کنيم. بدين سبب است که انسان ايرانی همواره به همه کس و همه چيز با بدبينی و شک می نگرد. از اجتماعی بودن و همجوشی اعتقادی گريزان است و تحمل شنيدن سخنی جز آنچه خود می پندارد، ندارد و در شرايط بحرانی و تغييرات اجتماعی، چون شناحتی از مخاطبان خويش ندارد، نميتواند به هيچ فرد و يا هيچ گروه اعتماد داشته و پذيرای ديدگاه های آن ها شود.
 ادامه مطلب
گرامیداشت روز کورش /جبهه ملی ايران, امريکا و اروپا
کورش فاتحی بزرگ، جنگجويی جوانمرد و شجاع و بنيان گذار بزرگترين امپراتوری همه تاريخ ميباشد، اما اوبيشتر به عنوان مبشر آزادی و رهايی انسان ها از بند مشهور است، تا يک جنگجو و امپراتور.
در سال هزار نهصد هفتاد نه سازمان ملل متحد مبادرت به انتشار منشور کورش به زبان های زنده دنيا کرده است .در حالی که در ميهن و پازادگاه که مرکز فرمانروايی کورش بود آرامگاه او در معرض سيلاب و رطوبت قرار داده ميشود که به ويرانی گرايد و نام بزرگش را از کتاب های تاريخ ميزدايند با همت و تلاش ايرانيان مقيم اسراليا و کمک های شهردار سيدنی هنرمند استراليايی لوئيس باتروس در سال هزار نهضد نود هفت برای پاسداشت و به ياد سرشت انسانی او پيکره کورش طراحی وساخته ميشود. بنا به گفته هنرمند، پيکره نشانه ای از همزيستی، صلح طلبی و تعامل انسان ها با فرهنگ ، سابقه تاريخی و تفکرات ملل مختلف است که در کنار يکديگر قرار گرفته اند. جبهه ملی ايران, امريکا و اروپا , دوهزار چهارصد هفتاد يکمين سال اعلاميه حقوق بشر کورش کبير فرزند برومند ملت ايران را به همه ايرانيان در سراسر گيتی مخصوصا به فرزندانی که به جرم آزاد انديشی و احقاق حقوق خقه خود در زندان های نظام اسلامی در بند ميباشند تبريک ميگوييم.  ادامه مطلب
نمايشی کمدی و تاثر آنگيز ، با هزينه کردن از نام و منابع ملی مردم ايران/يادداشت هفته
«حضور ۴۰ ميليونی ملت در انتخابات سال گذشته رياست جمهوری رفراندوم ملی بود در ابراز وفاداری و پايداری و هوشياری مردم و همچنين اعتماد به نظام مقدس اسلامی که باعث عصبانيت دشمنان گرديد. از اين رو آنها سعی کردند با فتنه گری، آثار آن حضور ملی را خنثی کنند، اما مردم در مقابل فتنه نيز ايستادند و دشمن بار ديگر ناکام شد و به لطف الهی فتنه ۸۸ موجب واکسينه شدن کشور و مردم در مقابل ميکروب های سياسی و اجتماعی شد». و«همچنانکه مسئولان و مردم می گويند وعملاً نيز ثابت شده است تحريم های اخير نيز نتوانسته است اثر قابل توجهی بر زندگی مردم بر جای بگذارد! اين شايعه پراکنی ها برای مأيوس کردن مردم و ايجاد بدبينی نسبت به مسئولان به ويژه رؤسای قوا (مقصود رئيس جمهور منتصب) بزرگنمايی ضعف های کشور، و ناديده گرفتن پيشرفت ها و اقدامات انجام شده روشی است که مخالفان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اعتماد و وفاداری مردم نسبت به نظام به کارميبرند.  ادامه مطلب
آنارشيزم اسلامی ، قانون گريزی و هرج ومرج طلبی/يادداشت هفته
انقلاب صنعتی در انگلستان و انقلاب فرانسه در قرن هيجدهم ، هرچند ده سال هيولای مرگ و کشتار را برای مردم فرانسه به همراه داشت، اما قرن هيجدهم را ميتوان قرن تحول و دگرگونی روابط اجتماعی و تغييرات بنيادی در نظريه های مختلف اجتماعی و گذر از سنت ها و روابط فئودالی به ليبراليزم ، دموکراسی و آنارشيزم (قانون ستيزی و هرج و مرج طلبی) ميباشد که نه فقط عواملی برای دگرگونی در فرانسه بلکه در سراسر قاره اروپا و جهان دانست.هرچند تئوری های ليبرالی و دموکراسی عوامل اصلی درتحولات اجتماعی وارتقاء تدريجی به سوی حاکميت مردمی بودند، اما نظريه آنارشيزم عليرغم اينکه انشعابات و روش های مختلفی را ارائه ميداد زير بنای اکثر ديدگاه های آنارشيستی، قانون گريزی و هرج و مرج عليه نظام هايی بود که به سوی اعمال اراده مردم در حاکميت پيش ميرفتند و رفاه نسبی و شرکت در تعيين سرنوشت را برای توده های مردم ميسر می ساختند.  ادامه مطلب
نظام حاکم، ملقمه ای از نازيسم ، استالينيسم و تفکر طالبانی
هيچ حيوانی به حيوانی نمی دارد روا
آنچه اين نامردمان با جان انسان ميکنند (مشيری)
نامه عبدالله مؤمنی زندانی سابقه دار نظام به رهبر را شايد نتوان نمونه مشابهی در مجموعه جنايات هيتلر و استالين يافت اما در نظام حاکم نمونه های بسيار زياد و مشابه وجود دارند. مؤمنی مينويسد: در جریان دستگیری درحالیکه گاز اشک آور در فضای بسته زندان مرا به حالت خفگی انداخته و امکان هرگونه تحرک را از من سلب کرده بود، ماموران با کینه و نفرت چنان مرا زیر مشت و لگد گرفتند تا مرا با بینی، دهان و دندانهای خونین و دست ها و پاهای زنجیر شده به مسئولان خود تحويل دهند. آنها مدام مرا تهديد ميکردند که اعدامم خواهند کرد. هتاکی و فحاشی و ضرب و شتم که از زمان بازداشت آغاز شده بود هنوز نيز ادامه دارد. طی هفت ماه بازداشت در بندهای امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ تنها شش بار از “حق هوا خوری برخوردار شدم. در بدو ورود به انفرادی درسلول ۱۰۱ بند ۲۰۹ اوین متوجه وجود مدفوع در زیرموکت سلول شدم وقتی اعتراض کردم، پاسخ دادند که « شایستگی بیشتر از این را نداری ».  ادامه مطلب
يادداشت هفته/چه کسانی هيولای تروريسم را از زندان شيشه ای رها ساختند؟
تا زمانی که ترومن رئيس جمهور و آچسن وزير خارجه امريکا بودند هرچند درمراحل مختلف در کنار انگلستان قرارميگرفتند و با کمک های مالی قطع درآمد های نفت ايران را جبران ميکردند اما هرگز در برابر تمهيدات دولت انگليس به بهانه نفوذ کمونيست ها در ايران برای اجرای کودتا تسليم نشدند. اما بعد از ورود آيزنهاور به کاخ سفيد روابط امريکا با ايران دچاردگرگونی ميشود. زيرا ظاهرا چرچيل توانسته بود آيزنهاور و دالاس را قانع کند که ايران درمعرض خطر پيوستن به بلوک شرق ميباشد.در چنين شرايطی دفاع آيت الله کاشانی ازشاه در مصاحبه با مخبر المصور چاپ قاهره مستمسکی در اختيار روزنامه ها و راديو های بيرون مرز ميگذارد که محبوبيت شاه و مخالفت او را با دولت اعلام دارند « شنيده ام جنابعالی سابقاً مخالف شاه بوده ايد، چه شد که ناگاه در کنار شاه ايستاده ايد و مدافع شاه شده ايد؟» آيت الله پاسخ ميدهند « شاه ايران دوازده سال است که سلطنت ميکند. شاه نه ديکتاتور نه مستبد و نه هوسباز است، بلکه مردی تربيت شده و عاقل است. کاشانی همچنين در مقام رئيس مجلس سر لشگر زاهدی را که به اتهام توطئه عليه دولت مورد تعقيب قانونی بود با توافق کاشانی در مجلس متحصن ميگردد، آيت الله در مجلس با زاهدی ملاقات و به رئيس گارد مجلس دستور ميدهد از ميهمان عزيز ملت ايران حفاظت و پذيرايی نمايد!  ادامه مطلب
يادداشت هفته;فرصت طلبان بت تراش
به تصوير نگاه کنيد. او احمد جنتی، امام جمعه تهران و دبيرشورای نگهبان نظام ولايی است که لقب آيت الله را نيزيدک می کشد. درمراسمی که افتخار شرفيابی فرح پهلوی نصيب او می گردد، خاضعانه دست فرح پهلوی را می بوسد و ملاهای ديگرنيزبی صبرانه منتظرهستند که جان نثاری خويش را به ثبوت برسانند. فراموش نکنيم که اين گروه ادعا ميکنند «بوسيدن دست زن نامحرم از گناهان کبيره است».تنها جنتی نيست که برحسب شرايط زمان و مکان ميتواند به بهانه تقيه، دروغ، رشوه، تهمت، افترا، شکنجه، تجاوز و حتی قتل عام را مشروع اعلام نمايد بلکه اکثر ملايان حاکم اين حق را برای خويش مباح ميدانند.
 ادامه مطلب
شايد فردا دير باشد /يادداشت هفته
در پانزده جولای در مجله تايم نوشتاری به قلم جو کلين زير عنوان «حمله به ايران در دستور کار قرار گرفته است» مينويسد پنتاگون برای اولين بارحمله نظامی به تاسيسات اتمی ايران را ممکن و ضروری ميداند. او همچنين باين نکته اشاره ميکند که کاخ سفيد حاضرنيست اسرائيل به تاسيسات اتمی ايران حمله کند. اما يک مقام نظامی در تل آويو ميگويد امريکا در مورد طرح يک حمله با اسرائيل مشورت های لازم را کرده است زيراچنين شايع است که همسايگان سنی ايران اين گزينه را بهترمی پذيرند.  ادامه مطلب
جنایات جندالله و سیاست نابخردانه نظام حاکم را محکوم مینما يیم/جبهه ملی ایران-آمریکا و اروپا
بار دیگر گروه تروريستی جندالله، مرتکب جنایت دهشتناکی گرديده که قربانيان آن انسان های درد کشيده و محرومی ميباشند که تنها گناه آنها بودن زير سلطه نظامی بی خرد و خودکامه است.
کشتاری که نه تنها مصيبت زدگان بلوچ را در ماتم فرو برده بلکه همه ايرانيان را در غم برادران و خواهران بلوچ خود داغدار کرده است.
نظام غير مردمی حاکم به جای اينکه سرمایه های ملی ايرانيان را در مناطق محروم و عقب نگه داشته کشوربرای رفاه هموطنان محروم ما هزينه نمايد، صرف ماجراجویی های رژیم درغزه و لبنان و مناطق دور افتاده جهان مینمايد. باعث نهايت شرمساری و تعجب است که عده ای در لباس به ظاهر اپوزسیون حکومت، این روند ضد ملی را تایید میکنند.
جبهه ملی ایران، جنایات گروه تروریستی جندالله و سیاست های نابخردانه نظام را در مقابله با مشکلاتی که خود برای اقوام ايرانی آفريده است محکوم کرده و خواستار پایان دادن به خشونت و رسیدگی فوری به اوضاع اسفناک استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم کشور میباشد.
 ادامه مطلب
دیوارهای زندان فرو خواهند ریخت/یادداشت هفته
هموطن در بند من، فريادت را شنيدم، هم ميهنانت نيز که در کوچه پس کوچه های روستا ها و يا کلان شهر های ميهن در زندان بزرگی به نام ايران دربند نظام اهريمنی مافيايی اسير ميباشند، فرياد دردآلوده تو را نيز شنيده اند و آن را در سرتاسر کره خاک به گوش جهانيان رسانيده وخواهند رساند. فريادی که از بوی اسارت و بيداد، درد آلوده و نا اميدانه ميباشد ، هم اکنون در فضا طنين انداخته است.
 ادامه مطلب
سالی دگری گذشت/یادداشت هفته
اينک درآستانه سال هشتاد نه قرار گرفته ايم، سالی سرنوشت ساز برای ميهن و ملت ايران، آنچه در رخساره سال نو ميتوان ديد استمرار خروش آزادی خواهی ملت ايران است که ازسال گذشته درسراسر جهان طنين انداخته است. صدای آرامی که دررژفای خود امواج خروشانی را پنهان دارد که ساليان سخت و طاقت فرسايی را در زير ستم خودکامگانی بسر برده که با دروغ ، فريب وريا مسيرجنبش مردم ايران را از راه راستين وخواست مردم منحرف ساخته و به کابوس وحشت آفرينی که ثمره اش کشتار ، ويرانی و انزوا است تبديل گشته. ساليانی که هويت ملی وباورهای مذهبی اقوام ايرانی به بازی گرفتهشده.
سال هشتاد نه بايد استمرارمبارزات متحد و يک پارچه ملت سرفراز ايران برای پاسداری از خانه نياکان خود و رسيدن به آزادی و حاکميت مردمی باشد. همگان بايد نشان دهيم که شايستگی همصدايی با فرزندان ايران زمين را داريم.  ادامه مطلب
بيست و نه اسفند درخششی، جاودانه در تاريخ ملت ايران/ جبهه ملی ایران-آمریکا
«به نام سعادت ملت ايران و به منظور کمک به صلح جهانی امضا کنندگان زير پيشنهاد می نمائيم که صنعت نفت ايران در تمام کشور بدون استثناء ملی اعلام شود. يعنی تمام اکتشاف، استخراج و بهره برداری در دست دولت ايران باشد».
دکتر مصدق ، دکتر شايگان ، الهيار صالح ، حسين مکی ، حايری زاده.
درتاريخ ملت ها روزهايی است به بزرگی خود تاريخ. روزهايی که ميتوانند سرنوشت ساز باشند. با اطمينان ميتوان گفت که روز بيست ونه اسفند سال هزارسيصد بيست ونه، يکی از روزهای تاريخ ساز وغرور آفرين ملت ايران بوده است.شايد نسل امروزبه علت ناروايی هايی که درپنجاه هشت سال گذشته نسبت به نهضت ملی کردن نفت ورهبر نهضت اعمال گرديده است از ژرفای نفوذ سياست استعماری انگليس و گستردگی تئوری انترناسيونالی استالينی در ايران ، قدرت ارتجاع اعم از وابستگان به حاکميت و جناح افراط گرای روحانيت که مشترکا عوامل بازدارنده ای در برابر جنبش ملی کردن صنايع نفت بودند، آگاهی کافی نداشته باشند.
 ادامه مطلب
توضیح خبرگزاری جبهه ملی ایران
چندین روز است که کاربران گرامی سایت خبری جبهه ملی ایران با اخطاری از سوی گوگل(Google) روبرو میشوند مبنی بر "احتمال" فرستادن ویروس از این سایت.
با پژوهش کادر فنی و تامین کننده سایت فضای سایبر گوددی(Godaddy.com )٬ویروسی در این سایت پیدا نشد و هم اکنون از جانب گوگل تحت باز بینی قرار دارد و بزودی این مشکل با گوگل حل خواهد شد.لازم به توضیح است که این مشکل فقط با گوگل است و با سرور های دیگری از جمله Internet Explore به راحتی میتوان وارد سایت jebhe.info/oldشد.
ممکن است عناصر بدمنش و معلوم الحالی که در آلمان زیر ماسک ملیون و آزادی در خدمت اهداف جمهوری اسلامی هستند ٬ در این اختلال دخیل باشند چون از سابقه خرابکاری و دزدی اینترنی برخوردار هستند.در صورت اثبات جرم ٬ این مزدوران حکومت آخوندی با اسم و عکس معرفی خواهند شد.  ادامه مطلب
آیت الله منتظری , چهره بزرگ و الهام بخش کشور ما /جبهۀ ملی ایران – آمریکا
در گذشت آیت الله حسینعلی منتظری، روحانی بلند پایه ای که که روزگاری "جانشین برگزیده" و" چشم امام" خوانده می شد، ولی حق طلبی و پافشاری او بر اصول، و بویژه مخالفتش با کشتار چندین هزارتن از زندانیان سیاسی درسال 1367 به فرمان آیت الله خمینی، وی را مطرود و مغضوب رژیم ساخت، بار دیگر خاطرۀ دردناک بسیاری از تبهکاری ها و بیدادگری های نظام ولایت فقیه را زنده می کند. آیت الله منتظری که در دوران "جانشینی امام" به عنوان یک چهرۀ نمادین نظام مذهبی در معرض خشم و تمسخر مردم قرارداشت، با ایستادگی شجاعانه اش در برابر ستمگری ها و سفاکی هایی که به دست روحانی نمایان حاکم برای ادامۀ سلطه گری و حفظ انحصار قدرت ارتکاب می یافت، نشان داد که مردی است ازیک خمیرۀ متفاوت و بر خلاف آنچه که از آیت الله خمینی به ظهور رسیده بود، در کسوت روحانیت نیز کسانی را که صمیمانه پایبند حق و عدالت باشند و عهد و انصاف و ایمان را به قدرت نفروشند، می توان یافت.  ادامه مطلب
جان‌ کوروش زعیم و دیگر زندانیان سیاسی در خطر است
در ۶ مرداد ٬۸۸آش شکنجه در جمهوری اسلامی چنان شور شد که آشپز جلاد دستور تعطیل شکنجه گاه / کشتارگاه , غیر استاندار کهریزک را صادر کرد!. فرشته قاضی درباره گوانتاموی جمهوری اسلامی در "روز" مینویسد "محمد کامرانی و محسن روح الامینی دو جوانی هستند که در این بازداشتگاه به شدت شکنجه شده و بر اساس گزارش ها زیر شکنجه جان خود را از دست داده اند. هر دوی آنهابه گواهی پزشک و خانواده شان آثار شکنجه بر جسمشان نمایان بوده و دچار بیماری عفونی نیز شده بودند. اما قاضی مرتضوی دادستان تهران اعلام کرده است که این دو جوان از قبل بیماری مننژیت داشته اند. این درحالیست که وزیر بهداشت شیوع بیماریهای عفونی در بازداشتگاه ها را تایید کرده است."
در ۹ مرداد به گزارش روزنامه اعتماد عده ای از نمایندگان مجلس تحت فشار افکار عمومی برای آگاهی از وضعیت جسمی زندانیان سیاسی به زندان اوین رفتند اما در میان ناباوری نمایندگان بخصوص سبحانی نیا نایب رئیس مجلس هیچیک از چهره های مطرح سیاسی از جمله کوروش زعیم ٬پیمان عارف٬دادخواه٬مومنی ٬سحرخیز٬رمضانزاده ٬صفایی و .... در زندان اوین حاضر نبودند و تنها نزدیک به ۳۰۰ نفر از مردم عادی که در تظاهرات اخیر بازداشت شده اند را به نمایندگان مجلس نشان دادند.  ادامه مطلب
۲۵ جولای روز همبستگی با ملت ایران/بوستون
بوستون -بیش از ۵۰۰ نفر از ایرانیان نیو اینگلند در خمایت از مردم تحت ستم ایران وبرای آزادی زندانیان سیاسی گرد هم آمدند و همراه و همزمان با ایرانیان در دیگر نقاط جهان صدای حق طلبانه مردم ایران را به گوش مردم جهان رساندند.دکتر نورالدین پیر موزن در این مراسم سخنرانی کرد . گروهای سیاسی و اجتماعی در بوستون در برنامه مشارکت داشتند.گروه حقوق بشری اتحاد برای ایران (united 4iran.com) سازماندهی و برگزاری این تظاهرات جهانی برای همبستگی با ملت ایران را به عهده داشت و با زحمات داوطلبان و برنامه ریزی دقیق به خوبی این کار مهم را انجام داد.
 ادامه مطلب
در حمایت از ملت شریف و زندانیان سیاسی٬ قهرمانان ایران /جبهه ملی ایران در آمریکا
اعضا و هواداران جبهه ملی ایران در آمریکا در اعتصاب غذای سه روزه فعالین سیاسی در نیویورک در روز آخر ۲۴ جولای 2009 و همچنین تظاهرات همبستگی با ملت ایران در سراسر جهان در روز ۲۵ جولای برای حمایت از خواسته های بر حق ملت ایران , شرکت فعال خواهند داشت .آزادی تمام زندانیان سیاسی ٬ابطال انتخابات نمایشی و برگزاری انتخابات آزاد حق مسلم ملت ایران است .
جبهه ملی ایران از هموطنان عزیز دعوت میکند در ۲۵ جولای ۲۰۰۹ در حمایت از ملت شریف و زندانیان سیاسی ٬قهرمانان ایران در گرذهمایی های;
بوستون ٬جنوب کالیفرنیا ٬ شمال کالیفرنیا ٬ نوادا ٬ واشنگتن و ذر سایر شهرها با مراجعه به سایت /united4iran.org شرکت کنند.  ادامه مطلب
بازداشت و ضرب و شتم گسترده مردم در میدان ۷ تیر/بازداشت 9 عضو جبهه ملی ایران
JMINews:به دعوت جبهه ملی ایران ٬طبق سنت همه ساله برای گرامیداشت شهدای رخداد سی تیر 1331 قرار بود که اتوبوس ها از میدان ۷ تیر عازم ابن باوین مزار شهدا شوند. از ساعت ۴ بعد از ظهر جمعیت زیادی که بیشتر آنان جوانان با علائم سبز بودند در این میدان جمع میشوند که با ممانعت نیروهای گارد ضد شورش ٬نیروی انتظامی و امنیتی و لباس شخصی ها مواجه می گردند که وحشیانه به ضرب و شتم و دستگیری تجمع کنندگان می پردازند. بر اساس گزارشات دریافتی از میدان هفت تیر آقایان حسین عزت زاده ٬اصغر فنی پور٬حسین مجتهدی ٬حاج آقا کمیلیان ٬حمید مجتبایی٬حسين رياحي ، علي قادري ، محمدعلي رباطي و خانم مرادی از اعضای جبهه ملی ایران به همراه عده زیاد دیگری از هموطنان از جمله دستگیر شدگان هستند.
فیلم میدان ۷ تیر/ 30 تیر1388 / click here
 ادامه مطلب
تظاهرات در مقابل شرکت نوکیا
روز گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر از ایرانیان و آمریکاییان در اعتراض به شرکت نوکیا برای فروش وسایلی به جمهوری اسلامی ٬که ابزار دستگیری و سرکوب ملت ایران شده است ٬دست به تظاهرات زدند . تظاهرکنندگان در مقابل این شرکت در شهر کمبریج ایالت ماساچوست خواهان توقف ارسال این ادوات به حکومتی که هیج ارزشی برای حقوق انسانی قائل نیست شدند و قطعنامه این مراسم را به مسئولین نوکیا تسلیم و بین مردم پخش کردند. همبستگی ایرانیان بوستون از تمام شرکت کنندگان قدردانی میکند.  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران در آمریکا در اعتصاب غذای فعالین سیاسی در نیویورک و تظاهرات سراسری ۲۵ جولای شرکت فعال دارد.

اعضا و هواداران جبهه ملی ایران در آمریکا در اعتصاب غذای سه روزه فعالین سیاسی در نیویورک در روز آخر ۲۴ جولای 2009 و همچنین تظاهرات همبستگی با ملت ایران در سراسر جهان در روز ۲۵ جولای برای حمایت از خواسته های بر حق ملت ایران , شرکت فعال خواهند داشت .آزادی تمام زندانیان سیاسی ٬ابطال انتخابات نمایشی و برگزاری انتخابات آزاد حق مسلم ملت ایران است .

دفاتر جبهه ملی ایران - آمریکا در بوستون ٬جنوب کالیفرنیا ٬ شمال کالیفرنیا ٬ نوادا ٬ واشنگتن
15 جولای 2009
WWW.jebhe.net
www.jebhe.org
www.jebhe.info  ادامه مطلب
ما همه با هم هستیم/تظا هرات 18تیر بوستون-آمریکا
ما همه با هم هستیم/تظا هرات 18تیر بوستون-آمریکا
JMINews:روز ۵شنبه ۹ جولای ۲۰۰۹ از ساعت ۶ تا ۹ شب٬ایرانیان مقیم نیواینگلند (ایالات نیوهمشایر ٬ماساچوست٬رودآیلند٬کانتیکت) روبری کتابخانه شهر بوستون ,سالروز ۱۸ تیر را گرامی داشتند و برای سومین بار طی ۳ هفته گذشته با مبارزات آزادیخواهانه ملت ایران اعلام همبستگی کردند و خواستارتوقف کشتار و آزار مردم ایران , ابطال انتصابات و برگزاری انتخابات آزاد شدند. حاضران همچنین با برافراشتن عکس هایی از کورش زعیم٬عبداله مومنی٬زیدآبادی٬دادخواه و ......خوستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند.دکتر فاطمه حقیقت جو سخنران این تظاهرات بود .در این مراسم سرود های یار دیستانی و ای ایران بار ها خوانده شد و بیش از هزار نفر طوماری را امضا کردند که در آن انتخابات تقلبی جمهوری اسلامی محکوم شد.این طومار شهر بوستون به همراه طومار دیگر شهرها بزودی به فرانسه برای آویزان کردن از برج ایفل ارسال خواهد شد.تظاهرات بعدی در ۲۵ جولای همراه با دیگر شهر ها در بوستون برگزار خواهد شد.  ادامه مطلب
ما همه با هم هستیم/تظا هرات بوستون
تظاهرات ایرانیان ساکن نیواینگلند در حمایت از مبارزات ملت ایران توسط گروه های دانشجویی و مردمی کماکان ادامه دارد .اکثر این تظاهرات روبری کتابخانه شهر بوستون در میدان کاپلی برگزار میشود. بر سر در این کتابخانه اسامی مشاهیر جهان از جمله فردوسی حک شده است.
یکشنبه ۵ جولای ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر. روبری کتابخانه شهر بوستون
۴شنبه ۸ جولای در مقابل شرکت نوکیا(زمان اعلام میشود)
۵شنبه ۹ جولای به مناسبت ۱۸ تیر از ساعت ۶ تا ۹ شب تظاهرات با شمع روبری کتابخانه شهر بوستون
ما همه با هم هستیم

 ادامه مطلب
گزارش تصویری تظاهرات همبستگی با ایران- بوستون


بیش ۵۰۰ نفر از ایرانیان در تظاهرات با شکوهی در مقابل کتابخانه ملی شهر بوستون که نام فردوسی بر سردر آن حک شده است را برگزار کردند و خواهان توقف کشتار و آزار مردم ٬آزاذی زندانیان سیاسی و دمکراسی برای ایران شدند .پرچم های شیروخورشید ٬بالونهای سبز و سیاه ٬ عکسهای ندا و سایر شهدا ٬مصدق و زندانیان سیاسی همراه با صد ها شمع افروخته ٬ جلوه خاصی به این تظاهرات دادند که در آن سرود ای ایران بار ها خوانده شد .در آخر این مراسم بنا بر این شد تا با هماهنگی فعالان تظاهرات بعدی گسترده تر برگزار شود تا صدای ملت دربند ایران ٬رسا تر به جهانیان رسانده شود.ایرانیان مقیم نیو اینگلند از طریق تویتر www.jebhe.info/old٬ و www.parsmassmedia.org اطلاع رسانی خواهند کرد.
کمیته ایران - بوستون
۲۷ جون ۲۰۰۷  ادامه مطلب
تظاهرات ایرانیان در بوستون , آمریکا
ندا برای آزادی ایران
درخت آزادی ایران بار دیگر باخون آزادیخواهان آبیاری شد. ندای ملت آزاده ولی اسیر خفقان و وحشت هم اکنون دنیا را به بهت فرو برده .جوانان ایران قهرمانانه جان برکف نهاده و با بی عدالتی مبارزه میکنند.برای رساندن ندای حق و مظلومیت ملت اسیر ایران ٬گرامیداشت شهیدان ۳۰ خرداد و آزادی زندانیان سیاسی گردهم آییم تا با افروختن شمعی ٬سهم کوچکی در حمایت از مبارزات آزادیخواهانه ملت قهرمان ایران داشته باشیم.
بوستون-میدان کاپلی ٬روبروی کتابخانه عمومی بوستون
جمعه ۲۶ جون ۲۰۰۹ ٬ از ساعت ۹ شب.
کمیته ایران-بوستون
 ادامه مطلب
امید به تغییر مردم را به وسوسه شرکت گسترده در انتخابات برانگیخته است /مهرداد درویش پور
جامعه ایران با شرایط متناقضی روبرو است. کارنامه هشت ساله اصلاح طلبان دینی موجب سرخوردگی مردم از آنان و تحریم گسترده انتخابات پیشین گردید. امری که باعث شد در این دوره - در کنار طرح گفتمان مطالبه محور- فضای انتخاباتی را تحت تاثیر خود قرار دهد و برخی از کاندیداتورها را وادار سازد تا برای جلب آرای روشنفکران دگر اندیش و اکثریت خاموش به طرح مطالباتی که به خودی خود مثبت هستند  ادامه مطلب
کارشکنی ها و توطئه های اخیر بر علیه جبهه ملی ایران در داخل کشور/ بیانیه خبر گزاری جبهه ملی ایران
با کارشکنی ها و توطئه های اخیر بر علیه جبهه ملی ایران در داخل کشور چند نکته مهم را به اگاهی میرساند.
۱.چنانکه در سر لوحه سایت خبرگزاری جبهه ملی ایران از آغاز فعالیت درج شده است"" این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد"" و چنانچه بار ها اعلام شده است هیچگونه رابطه تشکیلاتی بین جبهه ملی ایران در داخل و هیچیک از تشکل های خارج از کشور وجود ندارد.
۲.ما هر گونه توهین و افترا از جانب افراد در خارج از کشور به شخصیت ها ی ملی در داخل کشور , حتی اگر با آنان مخالف باشیم را محکوم کرذه و این اعمال را نفاق افکنانه ودر خدمت رژیم اسلامی میدانیم.
۳.خبر گزاری جبهه ملی ایران خوذ را ملزم به درج اخبار و مطالب نفاق افکنانه و دشمن شاد کن نمیداند زیرا با وضعیت فعلی و توطئه های دشمنان که احتمال آسیب به جبهه ملی را افزایش داده است ٬ یک رسانه ملی نباید آتش بیار معرکه باشد و آب در آسیاب وزارت اطلاعات بریزد.  ادامه مطلب
چه کسانی برای شکست همبستگی ملی تلاش دارند؟/بیژن مهر
اگر ذره ای شرف و وجدان در وجود این ملی نما ها وجود داشت ٬آنان هرگز برای نابودی آزادی خواهان با عناصر رژیم همداستان نمی شدند و مثل دگر اندیشان نسبت به آرمان مبارزان طرفدار "همبستگی" در ایران ٬سکوت میکردند , نه اینکه با تمام قوا در تخریب جریانی که ممکن است در روند دمکراسی در ایران تاثیر مثبت بگذارد بکوشند.
ادیب برومند بار ها تحت فشار بوده ٬اما هر بار خود را رهانیده و جبهه را در مسیر تداوم قرار داده است و نیازی نبود که ایشان به لجنزار ملی نما ها در خارج از کشور که توسط کوتوله های سیاسی با پست ترین شیوه ها اداره میشود گام نهد . کوتوله هایی که هر حرکتی برای همبستگی و تشکیل پلاتفرمی برای دمکراسی را هدف میگیرند.
نقش تاریخی ادیب برومند در بقای جبهه ملی در سالهای اخیر غیرقابل انکار است .همچون نقش دکتر پرویز ورحاوند که در آستانه سالروز جاودانه شدنش هستیم.دکتر ورجاوند تا پایان عمر مانند شیر بر استبداد غرید و بهای این غرش را با زندان ٬شکنجه و توطئه های از ما بهتران پرداخت کرد و نامی نیک در کهکشان ستارگان جبهه ملی ایران برای خود باقی گذاشت.
 ادامه مطلب
من رأی می دهم اما...، محمد ملکی

آيا ۳۰ سال برای فراگيری يک تجربه کافی نيست ؟ درست است که می گويند ايرانی ها حافظه تاريخی ضعيفی دارند، اما ملتی که با تاريخ و در تاريخ ۳۰ ساله رژيم ولايی زيسته و با گوشت و پوست آنرا لمس کرده و می‎کند آيا باز هم فريب خواهد خورد و آيا دگربار عروسک اين خيمه شب بازی که هرازگاهی تکرار می گردد، خواهد شد ؟ باور ندارم. اکثريت مردم ايران آگاه و هشيارند و انتخاب های اخير انجام شده ، شاهد اين مدعاست . چرا حاکميت مجبور می شود انتخابات را با انواع فريبکاريها و تقلب برگزار کند ، تا آنجا که برای کشاندن مردم به پای صندوقها، فتوا بر وجوب شرکت آنها صادر کند و با ايجاد ترس و وحشت جمعی را وادار به اينکار نمايد ؟"
در آن يادداشت نوشتم با گرم شدن تنور انتخابات، بار ديگر موجودات زمستان خواب با احساس گرما از خواب زمستانی بيدار ميشوند و به اميد در دست گرفتن مجدد قدرت و پوشيدن لباس وزارت و وکالت و سفارت و... به وول وول می افتند؛ بی آنکه به روی خود بياورند در تمام اين ۳۰ سال آنها صاحبان قدرت و اداره کنندگان مملکت بودند. گفته بودم که در نظام ولائی انتخابات يک خيمه شب بازی است . حال برای آگاهی بيشتر نسل جوان که زياد با اين نمايش آشنا نيست، لازم است توضيح دهم که در اين بازی، خيمه شب باز در پشت صحنه خود را پنهان ميکند و تعدادی عروسک را با نخی که به انگشتهای خود بسته است آنگونه که ميخواهد به حرکت درمی آورد. با صدای خود حرفهائی را در دهان عروسک ها ميگذارد تا هرچه او ميخواهد آنها بگويند و با اراده ی کسی که پشت صحنه است بالا و پائيين بپرند و برقصند. البته که اين بازی بيشتر ميتواند "بچه ها" را سرگرم کند.  ادامه مطلب
همگامی ملی و شفاف ,حول محور دمکراسی و حقوق بشر / بیانیه جبهه ملی ایران در آمریکا
هممیهنان گرامی
نظر به صدور ۲ اعلامیه اخیر از سوی رئیس شورای جبهه ملی ایران در تهران در رابطه با تشکیل شورای ائتلاف به عرض ملت شریف ایران میرساند:
۱.جبهه ملی ایران در آمریکا از این نوع برخورد شدیدا متاسف و نگران است که مبادا از سوی بدخواهان گزندی به صمیمیت و همدلی اعضای جبهه ملی ایران وارد آید و امیدوار است که مسائل درون سازمانی ٬در درون جبهه ملی ایران حل وفصل شود.
۲.با انسداد سیاسی و وضعیت کنونی کشور ٬یک همگامی ملی و شفاف , حول محور دمکراسی و حقوق بشر اجتناب ناپذیر است .ما امیدواریم که جبهه ملی ایران ٬با سابقه ترین جریان دمکراسی خواه در ایران و خاورمیانه ٬ این بار نیز به نقش تاریخی خود عمل نموده و پیشگام در این حرکت ملی باشد.
با آرزوی سعادت ملت ایران
شورای مرکزی جبهه ملی ایران در آمریکا:
هرمز چمن آرا- یوسف عبدالله زاده-سخاوت علی زاده-علی غضنفری-منوچهر قنبری-بیژن مهر
مشاوران شورای جبهه ملی ایران در آمریکا:
دریادار امیرهوشنگ آریان پور-دکتر اردشیر لطفعلیان
19اردیبهشت ۱۳۸۸  ادامه مطلب
توضیح خبرگزاری جبهه ملی ایران در مورد عدم درج جوابیه حزب پان ایرانیست
اخیرا چندین نامه از طرف دوستان در حزب پان ایرانیست در مورد عدم درج جوابیه این حزب (رونوشت به خبرگزاری جبهه ملی) به آقای مهدی موید زاده در رابطه با مصاحبه ایشان با سایت به اصطلاح "ملیون" بدست ما رسیده است.از آنجا که سایت خبری جبهه ملی مصاحبه آقای موید زاده را با سایت "ملیون" (که آغاز گر پروژه شکست خورده "اسب تراوا" نیز همین سایت بود)درج ننموده است ٬ دلیلی برای چاپ پاسخ و یا نظرات به مصاحبه ایشان نیز وجود ندارد . سایت هایی که این مصاحبه را درج و ادعای ملی بودن و احترام به آزادی بیان را دارند باید اقدام به چاپ جوابیه حزب پان ایرانیست میکردند که متاسفانه برخلاف رسوم روزنامه نگاری چنین کاری نکرده و بار دیگر ماهیت خود را نشان دادند.سیاست خبرگزاری جبهه ملی از ابتدا پرهیز از بحث های انحرافی بوده و هست ونیازی به دامن زدن به اینگونه جدل های نفاق افکنانه نمی بیند.
با احترام به تمام مبارزان راه دمکراسی و آزادی ایران.  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران کشتار غیر نظامیان در نوار غزه را محکوم میکند
بار دیگر آتش جنگ در فلسطین شعله ور شد و مردم بیگناه و بی دفاع قربانی جنگ طلبان شده اند.در پی پرتاب راکت به خاک اسرائیل از سوی حماس و کشته و مجروح شدن چند غیرنظامی اسرائیلی ٬ این کشور با واکنشی سهمگین نوار غزه را به خاک وخون کشیده و زنان , کودکان و غیر نظامیان بسیاری را ناجوانمردانه از بین برده است .

جبهه ملی ایران ضمن محکوم کردن کشتار غیرنظامیان , خواستار آتش بس و توقف فوری این کشتار ٬ ارسال کمکهای انساندوستانه جهانی به ملت محروم فلسطین که در محاصره نظامی و اقتصادی اسرائیل قرار دارند و بازگشت طرفین به مذاکره برای رسیدن به صلح پایدار در منطقه میباشد.

جبهه ملی ایران-آمریکا
8 دیماه 1378
www.jebhe.net  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران (آمریکا ) بستن دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در ایران را محکوم میکند.

حکومت اسلامی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر ٬ تنها سازمان غيردولتي مدافع حقوق بشر که در ایران فعالیت علنی دارد را بست . این کانون که عضو رسمي ‏فدراسيون بين المللي حقوق بشر نيز میباشد با گزارش های دقیق و حقوقی درباره نقض حقوق بشر در ایران به عنوان یک نهاد معتبر از سوی سازمان های جهانی از جمله سازمان ملل متحد شناخته شده است.

کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۱۳۷۹ وکالت بسیاری از آزادیخواهان را به طور رایگان بعهده گرفته و از حقوق خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی دفاع نموده است.جبهه ملی ایران ضمن محکوم کردن این عمل مستبدانه رژیم اسلامی ,توجه سازمانها و نهاد های جهانی را به این سرکوب آشکار مدافعان حقوق بشر در ایران جلب میکند و خواهان بازگشایی فوری این دفتر میباشد.  ادامه مطلب
www
پاسخی به ايراد های گرفته شده به بيانيه «هشدار به ايرانيان»/ عيسی خان حاتمی
از ديد منشور ملل متحد،در دوران اتحاد جماهير شوروی اين كشور از چند ين جمهوری و جمهوری های‌ خودمختار تشكيل گرديده بود . سردمداران شوروي پيشين بر اساس سياست های استالينستی مبنی بر تثبيت سلطه روس ها ،جوامع واحدی چون اوستيا رابه دو نيمه شمالی وجنوبی تقسيم نمايند وهر يک را در محدوده جغرافيايی متفاوت قرار دادند ويا مردم سمرقند وبخارا را عليرغم تمايل عمومی از الحاق به تاجيکستان جلوگيری نمودند وتحت سلطه ازبکستان قرار گرفت.به همين جهت صلاح در آن ديدند كه جمهوری گرجستان دو تا جمهوري خودمختار داشته باشد كه عبارت بودند از آبخازيا و اوستياي جنوبي واوستيای شمالی که در درون فدراسيون روسيه قرار داشت. پس از فروپاشي شوروي كه 15 جمهوري جايگزين آن شدند. فدراسيون روسيه و14 جمهوری ديگربوجود آمدند. فروپاشی با عث بحران در اقتصاد واجتماع در اين جمهوری ها بويژه فدراسيون روسيه گرديد،  ادامه مطلب
یادداشت هفته / تهران , بهشت تروریست ها
JMINews:پایتخت ایران امروز بهشت تروریست هاست.آنها نه تنها زندگی راحتی دارند بلکه آزادانه نظرات خود را بیان میکنند و به ترویج تروریسم در سرزمینی که مهد منشور کورش کبیر و زادکاه حقوق بشر است می پردازند. اینگونه اعمال است که دست نشریاتی مانند اشپیگل را باز می گذارد که به خود اجازه دهند تا گستاخانه به فرهنگ غنی ایران که امروز گرفتار حکومتی تروریست پرور است بتازند.صلاح الدین ٬سیاه پوست آمریکایی که علی اکبر طباطبایی را درنیویورک در تابستان سال 1980به قتل رساند و به ایران فرار کرد ٬ آکتور سینما شده است و در نقش پزشکی انسان دوست در فیلمی از محسن مخملباف هنرپیشگی کرد!. كاظم دارابي یکی از قاتلان «رستوران ميكونوس», بعد از آزادی از زندان در آلمان در مراجعت به ایران مورد استقبال مقامات وزارت خارجه قرار میگیرد.امروز هم انیس نقاش تروریست لبنانی که در کشتن دکتر بختیار ناکام ماند و اتفاقا او نیز پس از آزادی از زندان فرانسه به ایران رفته با بی شرمی جریان ترور نافرجام خود را شرح میدهد و به جهانیان اعلام میذارد که دستور قتل بختیار از تهران صادر شد.عاملان و آمران قتل فروهر ها و دیگر قربانیان قتل های زنجیره ای پس از ۱۰ سال و کشتار تابستان ۶۷ پس از ۲۰ سال ,هنوز شناسایی نشده و آزادند.امروز تهران بهشت تروریست هاست و خبرگزاری حکومتی فارس ارگان رسمی آنها است .  ادامه مطلب
توضیح روابط عمومی جبهه ملی ایران در امریکا پیرامون مقاله آقای موید زاده

متاسفانه در مقاله آقای دکتر مهدی مؤید زاده ( ازآنچه بازهم به استبداد خواهد انجامید دوری کنیم )مطالبی در مورد سایت خبری جبهه ملی و دکتر بهرامیان آمده است که واقعیت ندارد.خبر گزاری جبهه ملی هیچگاه خبری در مورد شناسایی ویا تایید آقای بهرامیان از سوی استاد برومند رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران درج نکرده است . خبر تنها حاکی از گزارش جلسه شورای مرکزی در مارس ۲۰۰۶ و جواب ایشان و تاکید در مورد انتخاب افراد صلاحیت دار بوده است نه تایید و شناسایی کسی.لازم به یاد آوری است که استعفای دکتر بهرامیان در 5 جولای ۲۰۰۸ از سوی شورای مرکزی پذیرفته شد.در مورد شخصی بودن سایت خبری نیز به بیانیه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ جبهه ملی ایران(امریکا)مراجعه نمایید.
روابط عمومی جبهه ملی ایران در امریکا
@.متن خبر و مقاله آقای موید زاده در زیر آمده است

 ادامه مطلب
توضیح خبرگزاری جبهه ملی ایران در مورد درج بعضی از مطالب
بازدیدکنندگان گرامی
نظر به حجم مقالات رسیده و گسترش گفتمان ملی در مورد سمینار جبهه ملی ایران در دانشگاه مریلند "ضرورت همبستگی ملی برای استقرار دمکراسی و حقوق بشر ", اکثر مقالات و نظرات در صفحه سمینار ملی به آدرس
http://www.jebhe.info/old/news/fa/?mi=34 درج شده است .
عدم انتشار بعضی از مطالب در صفحه اول سایت خبری جبهه ملی ایران بنا به خواست اکثریت اعضای شورا و مشاوران جبهه ملی ایران در آمریکا میباشد, اما بخاطر تعهد به گفتمان آزاد و ملی و ساختن یک آرشیو ملی در صفحه "سمینار ملی "موجود است.  ادامه مطلب
جوانگرایی در جبهه ملی اجتناب ناپذیر است/روابط عمومی جبهه ملی ایران -آمریکا
به دنبال سخنان ونوشته های غیردوستانه عده ای که تصورمیکنند میتوانند پروسه جوانگرایی درجبهه ملی و همگامی ملی نیروها را با پرخاشگری و افترا متوقف سازند, به آگاهی میرساند که دکتر بهرام بهرامیان در جلسه شورا جیهه ملی آمریکا مورخ 12 مارس 2006 به عنوان مشاور عالی برگزیده شد و این انتخاب به جبهه ملی در تهران نیز گزارش گردید . صورت گزارش وجواب استاد ادیب برومند هم در سایت شخصی ایشان به آدرس زیر منعکس است.
http://adibboroumand.com/popa.php?nom=1&startnom=45
جبهه ملی ایران در آمریکا مثل هر سازمان امروزی و مدرن ٬ مشاوره ورایزنی با افراد اندیشمند را ضروری میداند .ماضمن پوزش از هممیهنان به خاطر رفتار و گفتار ۳ یا ۴ نفرعناصر شبه ملی و تمامیت خواه که از موفقیت سمینار جبهه ملی در دانشگاه مریلند و استقبال از آن در بین جوانان به تنگ آمده اند ٬اعلام میداریم که جبهه ملی ملک شخصی و ارث پدری هیچکس نیست و جوانگرایی در جبهه ملی اجتناب ناپذیر است و آنان که به اصل ۱نفر ۱ را ی اعتقاد تدارند و معتقد به نظارت استصوابی هستند ٬جایی در جبهه ملی ایران که در آن رای اکثریت حاکم است, ندارند.
 ادامه مطلب
پيام تسليت به دوست ارجمندمان دکتر عزیزالله کرملو
دوست ارجمند, دکتر عزیزالله کرملو


با تاسف بسيار از درگذشت برادر گراميتان در ايران آگاه شديم. بدين وسيله فقدان اين عزيز از دست رفته را به شما دوست گرامی و ساير اعضای خانواده تسليت می گوئيم .
 ادامه مطلب
/سالروز قتل ناجوانمردانه دکتر برومند /روابط عمومی جبهه ملی ایران(آمریکا)
۱۷ سال پیش در چنین روزی ٬خون پاک دکتر عبدالرحمن برومند ٬ یک جبهه ای شریف و شجاع ٬بدست کثیف استبداد مذهبی در پاریس به زمین ریخته شد و قلب آزادیخواهان به درد آمد .
دکتر برومند همگام دکتر شاپور بختیار در نهضت مقاومت ملی ایران٬تا پایان جان ٬برای آزادی ایران یک دم راحت ننشست و همچون دکتر بختیار به ایران فریاد زد: ........خون پاکم که در آن عشق تو میجوشد و بس ٬ تا تو آزاد بمانی به زمین ریخته باد.یادش جاودان.  ادامه مطلب
تحریم انتخابات/ جبهه ملی ایران -آمریکا
۲۴ اسفند 1386 , میرود تا برگ محزون دیگری برای ملت ایران رقم خورد.انتخابات فیلتر شده مجلس هشتم جمهوری اسلامی که فقط ایادی درجه یک ولایت فقیه حق شرکت در آن را دارند و رژیم ولایت در این انتخابات ,حتی شرکت ملتزمان اصلاح طلب خود را تاب تحمل ندارد . حکومت اسلامی همیشه نمایش انتخابات را به زعم خود به خوبی برگزار میکند .ترفند های رژیم برای کشاندن مردم به صحنه از جمله تهدید و ارعاب شهروندان , جابجایی رای دهندگان در حوزه ها و بوق و کرنای دستگاه های تبلیغاتی حکومت در نبود یک اپوزسیون قدرتمند ومنسجم تا به حال کار ساز بوده است و نشان داده که رژیم ترسی از تحریم ندارد ٬ هر چند که در انتخابات جمهوری اسلامی, اغلب تعداد رای دهندگان کمتر از واجدینی است که رای نمی دهند . اما پایبند بودن به اصول و شجاعت بیان حق و ناحق چیزی است که بر حافظه تاریخ نقش خواهد بست و از اینروست که تحریم این انتخابات نمایشی و از قبل معلوم ٬ از سوی جبهه ملی ایران بس مهم است .جبهه ملی ایران -آمریکا بدون هیچگونه رابطه تشکیلاتی با جبهه ملی درون مرز , به پیروی از سیاست درست و به حق جبهه ملی ایران در داخل کشور این انتخابات را تحریم و این نمایش رژیم که به هزینه مردم ایران برگزار میشود را محکوم میکند.  ادامه مطلب
سند ننگین دیگری در تاریخ
دولت رایحه خوش و مهرورز احمدی نژاد سند ننگین دیگری در تاریخ برای خود به جا گذاشت . ريیس دولت اسلامی باشرکت در کنفرانس سران کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس ,انسجام اسلامی در منطقه را بر اتحاد ملی ۷۰ ملیون نفر ایرانی بر سر نام "خلیج همیشه فارس", ترجیح داد و به شعار و تفکر رهبرش قاتحه خواند.آرم این نشست که بر آن نام جعلی" خلیج عربی "نقش بسته است یک نشان ضد ایرانی و مجعول است که باید مورد اعتراض تمام ایرانیان قرار گیرد نه انکه با شرکت در آن مورد تایید قرار گیرد ,آنهم توسط شخصی که به ناحق رییس مملکت شده در حالیکه او تنها نوکر ی برای ولایت بیش نیست.ولایتی که جز سرافکندگی و ننگ برای ایران و ایرانی هیچ نداشته است.این رییس جمهور اسلامی که با سیاست های مملکت برباده اش ٬ به ویروس جمهور بیشتر شبیه است با شرکت در این نشست تعجب سران کشور های عرب را برانگیخت که چگونه احمدی نژاد تن به خواسته نامشروع آنان در مورد تغییر نام خلیج فارس داد و نقل محفل رسانه های عربی شد.این شورا همچنین در گذشته، ایران را به عنوان اشغالگر جزایر سه گانه معرفی کرده بود. روز گذشته نیز امارات متحده عربی بار دیگر ادعاهای گذشته خود در این خصوص را تکرار کرد. شرکت در این نشست و تایید آن با این آرم مجعول , مشروعیت بخشیدن به ادعای ارضی اعضای این شورا علیه کشورمان و تسلیم شدن به خواسته ها و آرزوهای چشم ناپاکان به اب وخاک ایران است .امروز نیز دل تاریخ ایران بسان روزهای امضای قراردادهای ننگین ترکمن چای , گلستان , جدایی بحرین و قرداد الجزایر به درد آمد.
 ادامه مطلب
بزرگداشت کورش در بوستون
به همت کمیته ایران در بوستون, شنبه 27 اکتبر 2007 از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر در جلوی موزه هنر های زیبا واقع در شماره 100 خیابان هانتینگتون ,مراسم روز کورش برگزار میگردد.پخش اعلامیه های کميته بين المللی پاسارگاد (روز کورش) به انگلیسی و یک تور ویژه از این موزه از برنامه های این روز است. آثار فدیم ایرانی از جمله یک دیوار سنگی از تخت جمشید .اشیا باستانی و سکه های هخامنشی, ساسانی و اشکانی و همچنین کلکسیون نفیسی از فرش ها و ظروف دوره صفویه در قرن 17 میلادی در این موزه در شهر بوستون نگهداری میشود.  ادامه مطلب
توضیح خبرگزاری جبهه ملی ایران در مورد نامه مشکوک "توهم جعلی"
در پی انتشار خبر دریافت یک E MAILمشکوک از آدرس جعلی [email protected], عده زیادی از خوانندگان با تماس با سایت خبری جبهه ملی ایران خواستار توضیحات بیشتری در این مورد شده اند .خبرگزاری جبهه ملی ایران بنا به رسالت خود برای درج اخبار منصفانه و دقیق , عین نامه دریافتی را بدون هیچگونه تفسیری منتشر میکند و یاد آور میشود که هویت فرستنده E MAIL مشخص نیست .  ادامه مطلب
مبانی و اصول جبهه ملی ایران درآمریکا بر ا ی همکاری با دیگر گروه های سیاسی / اصول عقايد و هدفهای جبهه ملی ايران
اعتقاد به پاسداری از تمامیت ارضی کشور و اعتقاد به مبارزه مسالمت آمیز , ۲ اصل غیر قابل مصالحه و سازش ناپذیر برای جبهه ملی ایران است. ناظر یا حاظر بودن در جلساتی که معتقد به این اصول نیستند ٬ در چارچوب اصول جبهه ملی ایران و راه مصدق نیست .راه مصدق پاسدار منافع ملی٬مهربان٬پویا ٬فراگیر , بسط پذیر و شفاف است .تهمت ٬ناسزا٬ تجزیه طلبی و پنهان کاری در قاموس ملیون جایی ندارند .

 ادامه مطلب
تبریک هیئت اجرائیه و مشاوران جبهه ملی ایران-آمریکا به یاران جبهه ملی در اروپا
دوستان ویاران گرامی جبهه ملی ایران در اروپا/موفقیت بزرگ شما در برگزاری کنگره اروپایی جبهه ملی ایران را به تک تک شما تهنیت میگوییم و آروزی پیروزی ملت بزرگ ایران در جهت برقراری حاکمیت ملی را داریم.حضور چشمگیر جوانان در کنگره شما نشان پویایی جبهه ملی ایران و جاودانگی تفکر دکتر محمد مصدق بنیانگزار آن است.
هیئت اجرائیه موقت جبهه ملی ایران -آمریکا
هرمز چمن آرا-یوسف عبدالله زاده-سخاوت علیزاده -علی غضنفری-محمد فاطمی-رضا قاسمیان-خسرو قدیری -منوچهر قنبری-بیژن مهر
مشاوران شورایعالی جبهه ملی ایران-آمریکا
دریادار امیر هوشنگ آریان پور-دکتر بهرام بهرامیان -دکتر اردشیر لطفعلیان -دکتر محمد علی مهر آسا
 ادامه مطلب
چشم انداز آینده /جبهه ملی ایران( آمریکا /اروپا)بیانیه 2 مهر 86
تشکیل یک پلتفرم با حضور تمام نیروهای ملی که سابقه ای روشن در تلاش برای استقرار دمکراسی و ارتباطات گسترده با نهادهای بین الملی و حقوق بشری دارند وتلاش سیستماتیک در این مورد میتواند کمک بزرگی به مردم ایران باشد .ایجاد یک بلند گوی قوی و معقول و منطقی که حرفش خریدار داشته باشد. چیزی که از عهده ی اپوزسیون ملی بر میآید و هدفی دور از دسترس نیست.جبهه ملی ایران در آمریکا و اروپا سعی دارد بدون بزرگ نمایی و جنجال و با اعتقاد به اصل" دفاع از دگر اندیش" سهم کوچکی در روند آزادی و عدالت اجتماعی در ایران را به عهده گیرد. اين سهم چيزی نيست جز انعکاس دادن صدای جنبش های فعال در ايران در فضای خارج از کشور. جنبش هايي که صدايشان در داخل ايران به دلايل سانسور و خفقان بازتابی به حق نداشته است. ما می خواهيم بلندگوی نسل جوان ايران در خارج باشيم. بلندگوی جنبش های زنان، کارگران، معلمين، و جنبش حفظ و نگاهبانی از ميراث های فرهنگی و تاريخی ايران.  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران در خارج از کشور و چشم انداز آینده
جمع بندی یاران جبهه ملی ایران در آمریکا و اروپا این است که مبارزه اصلی در داخل ایران در جریان است و نقش خارج از کشور نه رهبری مبارزات درون مرز بلکه حمایت از آزادیخواهان و انعکاس تالمات و صدای حق طلبانه آنان و جهانی کردن مساله نقض حقوق بشر و نبود آزادی در ایران است . تشکیل یک پلتفرم با حضور تمام نیروهای ملی که سابقه ای روشن در تلاش برای استقرار دمکراسی و ارتباطات گسترده با نهادهای بین الملی و حقوق بشری دارند وتلاش سیستماتیک در این مورد میتواند کمک بزرگی به مردم ایران باشد .ایجاد یک بلند گوی قوی و معقول و منطقی که حرفش خریدار داشته باشد. چیزی که از عهده ی اپوزسیون ملی بر میآید و هدفی دور از دسترس نیست.جبهه ملی ایران در آمریکا و اروپا سعی دارد بدون بزرگ نمایی و جنجال و با اعتقاد به اصل" دفاع از دگر اندیش" سهم کوچکی در روند آزادی و عدالت اجتماعی در ایران را به عهده گیرد. اين سهم چيزی نيست جز انعکاس دادن صدای جنبش های فعال در ايران در فضای خارج از کشور. جنبش هايي که صدايشان در داخل ايران به دلايل سانسور و خفقان بازتابی به حق نداشته است. ما می خواهيم بلندگوی نسل جوان ايران در خارج باشيم. بلندگوی جنبش های زنان، کارگران، معلمين، و جنبش حفظ و نگاهبانی از ميراث های فرهنگی و تاريخی ايران.
 ادامه مطلب
صد و یکمین سالروز مشروطیت، پروژه ناتمام/جبهه ملی ایران (آمریکا)
در 14 مرداد 1285 خورشیدی امضا فرمان مشروطیت و به فاصله کوتاهی در 16 مرداد 1285 فرمان تکمیلی در تاسیس مجلس منتخبین ملت به مظفرالدین شاه قاجار تحمیل شد. . نخستین جلسهء مجلس شورای ملی در 26 مرداد 1285 خورشیدی مرکب از نمایندگان اعیان، شاهزادگان، حجج الاسلام , تجار و اصناف تهران موقتاً در مدرسه عالی نظام در حضور عضدالملک نماینده مظفرالدین شاه و مشیرالدوله صدراعظم گشایش یافت.
چندین دهه تلاش اندیشه ورزان و کوشندگان سیاسی با تفکرات گوناگون برای بیداری ملی و حاکمیت قانون، آزادی، عدالت اجتماعی ,تجدٌد و توسعه، قادر به تحدید قدرت مطلقه سلطنت شد، اما مطالبات و خواسته های اصلی آن همچنان نافرجام ماند.
در دهه 1330 تلاش های جبهه ملی ایران به رهبری دکتر محمد مصدق برای احیای آرمانهای جنبش مشروطه اگر چه در دورانی کوتاه ثمراتی چشم گیر به بار آورد، امٌا استبداد و استعمار سد راه نهادینه شدن آزادی، عدالت اجتماعی , مستحکم شدن پایه های استقلال و غنی سازی دموکراسی گردید.
امروز در پی گذشت صد و یک سال , پروژه ناتمام مشروطیت و استقرار" حاکمیت ملی "همچنان در دستور کار روز جامعه ایران قرار دارد و نیازمند سازماندهی منسجم آزادیخواهان است.
ما ضمن گرامیداشت این روز تاریخی آرزوی نهادینه شدن استقلال ،آزادی و عدالت اجتماعی را در سرزمین خود داریم و تحقق آن را در گرو یک "همبستگی ملی" میدانیم.  ادامه مطلب
مسئول جدید کمیته امور بین الملل جبهه ملی ایران(آمریکا) تعیین شد
شورای مرکزی جبهه ملی ایران (آمریکا) در نشست تاریخ 26 ژوئیه 2007 آقای دکتر خسرو قدیری از فعالین با سابقه جبهه ملی، عضو شورای جبهه ملی ایران (آمریکا) و استاد دانشگاه را به عضویت شورای مرکزی جبهه ملی ایران (آمریکا) انتخاب کرد. ایشان مسئولیت کمیته روابط بین المللی جبهه ملی ایران (آمریکا) را به عهده خواهند داشت.  ادامه مطلب
پیام جبهه ملی ایران (آمریکا) به مراسم بزرگداشت دکتر ورجاوند در آلمان
با سپاس از تلاش و زحمت شما از برگزاری وشرکت در مراسم بزرگداشت دکتر ورجاوند که تمام عمر برای پاسداری از منافع ملی ایران مبارزه کرد . ما نیزبه سهم خود در جاودانه کردن نام او که با فرهنگ ایران عجین است، کوشیده و خواهیم کوشید.امید است این تلاش های همگون برای زنده نگاهداشتن یاد نامداران جبهه ملی و اعتلای جبهه ملی ایران که ریشه در قلب تک تک ملیون ایران دارد،پیوسته و گسترده تر گردد.
 ادامه مطلب
مراسم يادبود و بزرگداشت دكتر پرويز ورجاوند در کاليفرنيا /جبهه ملی ایران (آمریکا)@ لندن /جبهه ملی ایران( اروپا )

*کاليفرنيا
يكشنبه 17 ژوئن 2007
مكان: دانشگاه ايالتي سن حوزه/6 بعد از ظهر
جبهه ملی ایران (آمریکا) در شمال کاليفرنيا
*لندن
شنبه 16 جون 2007
No 32 Templewoud/London/از ساعت 16 تا 18،
جبهه ملی ایران( اروپا )در انگلستان
 ادامه مطلب
ناگه شنوی خبر که آن جام شکست
در گذست استاد پرویز ورجاوند برای رهروان مصدق بزرگ ضایعه ای جبران ناپذیر و دردناک است. ما این مصیبت بزرگ را نخست به خانوادهء محترم آن مبارز نستوه و سپس به همهء رهروان راه مصدق صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همسر و فرزندان آن استاد گرانقدر و رهروان راه مصدق صبر جزیل مسئلت داریم.
دریابان امیر هوشنگ آریانپور - مهندس فرزین بستجانی– مهندس مهدی ذوالفقاری – دکتر حسین رازی- دکتر سعید فاطمی – سرلشگر ناصر فربد - دکتر خسرو قدیری - حسن لباسچی - مهندس بیژن مهر - مهندس علی اکبر نوشین
 ادامه مطلب
توضیح کمیته روابط عمومی جبهه ملی ایران/آمریکا.
بازدید کننده گرامی
ستون "سایت های دیگر" صرفا به منظور راحتی شما برای پیدا کردن سایت های سیاسی دیگر میباشدو مطلقا به معنای تایید آنان نیست .سیاست جبهه ملی از دیرباز احترم به دگر اندیش وتوسعه{"جبهه" جهت استقرار حاکمیت "ملی" }بوده است و سایت خبرگزاری جبهه ملی نیز پیرو همین اصل و برای انعکاس فعالیت نیروهای ملی تلاش میکند و مبارزه سیاسی را حق همه مردم میداند.انتخاب متحد برای رسیدن به دمکراسی نیز از حقوق مردم است .
با سپاس از بازدید شما.
کمیته روابط عمومی جبهه ملی ایران/آمریکا
بیژن مهر
 ادامه مطلب
در ميان همه ي متن هاي ادبي ي فارسي شاهنامه تنها اثري است كه بيشترين ارج را به زنان گذاشته است
دوران شهرياري ي سامانيان را مي توان روزگار ِ نوگرداني و بازْشناخت ِ زبان فارسي و مُرده ريگ ِ فرهنگي ي ايران كهن شمرد. فردوسي، زاده و پرورده ي آن دوران و فرزند ِ خانداني دهقان بود. دهقانان در آن دوره گروهي از زمين داران ميانْ مايه بودند كه نگاهبانان گنجينه هاي بازمانده از فرهنگ باستاني به شمار مي آمدند. شاعر ملّي ي ايران، در چنان خانواده یي و چنان محيطي باليد و فرهيخته شد و كار ِ گرانْ سنگ ِ حماسه سرايي را عهده دار گرديد و با شايستگي به انجام رسانيد. پس، كاميابي ي فردوسي را به تعبيري درست، مي توان برآيند ِ كُنِش ِ فرهنگي ي ايرانْ دوستانه ي سامانيان و برگ ِ زرّيني در كارنامه ي شهرياري ي آنان دانست.  ادامه مطلب
بياد دوست و همرزم سفر کرده/جبهه ملی خارج از کشور
در مکتب دکتر مدنی همه اقوام ايرانی به يک اندازه حق زندگی و بهره وری از نعمت های سرزمين اجدادی خود را دارند.
در نظر دکتر مدنی کلمه خودی و ناخودی همان قدر مذموم و ناپسند است که خيانت به منافع ملی در افکار و انديشه هايش ، گناهی فراموش نشدنی بود.
 ادامه مطلب
پاسارگاد/ شاعر ملی ایران م. آزرم تقدیم به دکتر پرویز ورجاوند
يعنی که ما را آب خواهد بُرد؟/يعنی که بعد از آن همه گنجينه ها بر باد رفتن/ باد بردن ها،/اين بار، ما را آنچه پنهان مانده زير تپه ها، سيلاب خواهد برد؟/يعنی که چندين فصل ديگر از کتاب هستی تاريخی ِ ما/اين چُنين نابود خواهد شد؟/يعنی درين غوغای بيداری که تنها مردگان در خواب می مانند،/با تـُندر ِ فريادهای فاجعه در بيخ گوش ما،/و اژدهای هول ِ شکلش پيش چشم ما و هوش /ما،/يک بار ديگر باز ما را خواب خواهد برد؟/يعنی که باری نوبت اين بخش باقی مانده از ايران ديرين است؟/يعنی مجالی ـ گر چه اندک ـ/ از برای جلوه های سربلندی های ديرين نياکان نيست؟/يعنی فروغ ايزدی را کرمَک شبتاب خواهد برد؟/*/اين تکّه ای تاريخ/اين دشت پاسارگاد است!/ميراث های سی سده فرهنگِ مانا/رو به روی آذرخش و سيل و توفان است  ادامه مطلب
آغاز سومین سال فعالیت خبرگزاری جبهه ملی ایران
به دنبال برگزاری کنگره جبهه ملی ایران در آمریکا در سال 2004 یکی از خواسته های زنده یاد دکتر مدنی به انجام رسید و جبهه ملی ایران برای اطلاع رسانی و انعکاس مبارزات دمکراسی خواهانه در داخل و خارچ از کشور صاحب یک صدای رسا و پر قدرت شد.خبرگزاری جبهه ملی ایران بطور آزمایشی کار خود را از نوامبر 2004 آغاز کرد و در اواسط ژانویه 2005 تبدیل به یک پایگاه معتبر خبری ملی شد.فرهیختگان جبهه ملی چون دریادار آریانپور،آذرخش،دکتر لطفعلیان،دکتر مهرآسا و.... با مقالات خود ارزش ویژه ای به سایت خبری جبهه ملی بخشیدند و تلاش همکاران در ایران و سایر کشورها برای اطلاع رسانی از فعالیتهای نیروهای ملی در سراسر جهان ، این سایت را به گزارش سایت فرهنگ و گفتگو و موسسه ( alexa.com ) ،با بیش از سه ملیون و سیصد هزار تقاضا،به پر بیننده ترین پایگاه خبری نیروهای ملی ایران تبدیل کرد.(گزارش ها در زیر آمده است.)
 ادامه مطلب
پرويز ورجاوند، سخنگوي جبهه ملي ايران;کشور را به سوي"پرتگاه خطرناکي" سوق داده اند
پرويز ورجاوند کارشناس مسائل داخلي و بين المللي بر اين نکته تاکيد مي کند که احمدي نژاد و سياست هاي او در حوزه داخلي و بين المللي کشور را به سوي"پرتگاه خطرناکي" سوق داده است. ورجاوند ضمن اشاره به قطعنامه تحريم ايران، که او آن را نتيجه مشخص اعمال سياست هاي دولت احمدي نژاد در اين خصوص مي داند، اين مسئله راکه حاکميت به اين نتيجه رسيده که "سياست هاي فعلي عامل ايجاد بحران براي منافع ملي کشور و نيز نظام سياسي حاکم بر ايران است" محتمل نمي داند.  ادامه مطلب
جاودانه جهان پهلوان
سی و نه سال از جاودانه شدن جهان پهلوان میگذرد .عشقش به میهن ، جوانمردی و پایداریش و ارادتش به مصدق او را الگوی قهرمانان میکند .افسوس که امروز عده ای از ورزشکاران،جاودانگی و محبوبیت تختی را درک نمیکنند و توگویی حماسه های او را نشنیده اند که سر بر استبداد خم نکرد و بجای اهدای مدال طلایش به میر غضب آنرا به قربانیان زلزله بوین زهرا بخشید. غلامرضا تختی قهرمان جهان ،فاتح قلبها ، عضو جبهه ملی ایران و جاویدان است.  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران در خارج از کشور سال نو میلادی را تبریک میگوید
جبهه ملی ایران در خارج از کشور سال نو میلادی را به جهانيان تبریک میگویدو اميدوار است كه سال 2007 نويدبخش تحولاتي در راستاي رهايي و آزادي براي همه ملتهاي در بند باشد.  ادامه مطلب
مُصاحبه رادیو فردا با بيژن مهر و فرزین بستجانی درباره نامه به سازمان ملل متحد در اعتراض به دستگیری کورش زعیم
بیژن مهر، مسئول خبری جبهه ملی در آمریکا به رادیو فردا می گوید: محمد علی دادخواه وکیل آقای زعیم ممکن است 40 روز دیگر بتواند با ایشان دیدار کند و ما از وضعیت او هیچ اطلاعی نداریم. آقای مهر می گوید: علاوه بر نامه به سازمان ملل، تماس هایی با دفتر سازمان عفو بین الملل گرفته شده و هدف ما اطلاع رسانی درباره سوابق فعالیت های کورش زعیم و علل بازداشت او است. فيروزه خطيبي (لس آنجلس) ///صدا ; مُصاحبه رادیو فردا با مهر/ بستجانی  ادامه مطلب
هیئت اجرایی جبهه ملی ایران در آمریکا باز سازی شد .
نظر به اجرای آئین نامه تشکیلاتی مصوبه شورای جبهه ملی ایران در آمریکا در سال میلادی گذشته و بنا به رای اکثریت اعضای شورا در جلسه 12 مارس 2006 ،آقایان دکتر حسین رازی استاد دانشگاه در علوم سیاسی از ایالت تگزاس و مهندس منوچهر قنبری از اعضای قدیمی جبهه ملی از شمال کالفرنیا جایگزین آقایان دکتر مصطفی طوسی ومراد معلم در کمیته های روابط بین الملل وجوانان شدند. همچنین آقایان دریادار امیر هوشنگ آریان پور نویسنده وپژوهشگر و دکتر بهرام بهرامیان استاد در روابط بین الملل از دانشگاه مریلند ، با اکثریت مطلق آرا به عنوان مشاورین عالی شورای جبهه ملی ایران در آمریکا برگزیده شدند و از این پس در جلسات هیئت اجرایی و شورا شرکت فعال خواهند داشت.خبرگزاری جبهه ملی ایران در خارج از کشور ضمن قدردانی از زحمات اعضای پیشین و تبریک به مسئولین جدید ،برای تمام کوشندگان راه دموکراسی آرزوی پیروزی در نبرد با استبداد را دارد.  ادامه مطلب
بیانیه جبهۀ ملی ایران در امریکا در مورد اسارت کورش زعیم
جبهۀ ملی ایران در آمریکا با توجه به سابقه دهشت بار رژیم تهران در رفتار با زندانیان سیاسی و توسل به شکنجه و انواع دیگراعمال دون شأن انسانی در حق آنان، برای امنیت و سلامت آقای کوروش زعیم این مبارز دیرین راه آزادی و دموکراسی بشدت نگران است. جبهۀ ملی ایران در آمریکا اقدام غیرقانونی رژیم جمهوری اسلامی را در بازداشت آقای کورش زعیم به صریح ترین و شدید ترین لحن محکوم می کند و بدینوسیله ازسازمان ملل متحد و همه سازمان های مدافع حقوق بشر ونیز همه مردم آزادیخواه جهان استمداد می طلبد تا صدای خود را برای آزادی بی درنگ و بدون قید و شرط آقای کوروش زعیم و دیگر زندانیان سیاسی ایران که در اسارت دژخیمان رژیم به سر می برند بلند کنند.  ادامه مطلب
اعتراض جبهه ملی (خارج از کشور) به حضور و سخنرانی های خاتمی در ایالات متحده آمریکا
به منظور آگاهی مردم امريکا ، دعوت کنندگان و همچنين وزارت امورخارجه امريکا که به نظر نميرسد با کارنامه عملکرد آقای خاتمی بيگانه باشند ، لازم است به اطلاع برسانيم که دوره هشت ساله زمامداری محمد خاتمی در ايران همراه بوده است با کشتار دگرانديشان مورد احترام و اعتماد ملت ايران در داخل و خارج از ايران که گناهی جز بيان نارسايی های جامعه ايران ناشی از عملکرد کارگزاران جمهوری اسلامی نداشته اند.  ادامه مطلب
تغییر ساختار تشکیلاتی جبهه ملی ایران در آمریکا/ دبیرخانه جبهه ملی ایران درخارج کشور
شخصیت وارسته و اعتبار ملی دریادار مدنی در مبارزه با استبداد و تلاش در یکپارچگی ایران، نقطه قوت جبهه ملی ایران ، بخصوص در خارج از کشور بود. به دنبال در گذشت دکتر احمد مدنی در فوریه گذشته و نبود این چهره ارزنده ، نیاز مبرم به یک تغییر ساختار تشکیلاتی در خارج ازکشور را پدید آورد .در اروپا به لطف تلاش عده ای از "یاران " و دوستان جوان و کوشا , جبهه ملی ایران در اروپا سازماندهی شد. شورا و هیئت اجرائیه جبهه ملی در اروپا از کشور های هلند،قبرس ،آلمان ، بلژیک ,سوئد و انگلستان یک تشکل نزدیک به 200 نفر و بسیار فعال است.در آمریکا نیز پس ازاستعفای رئیس شورای آمریکا و بحث و تبادل نظر بین اعضای شورای آمریکا و مشاوران جبهه در آمریکا , در چند روز گذشته شورای جبهه ملی ایران در آمریکا 2 بار تشکیل شد. ضرورت حفظ انسجام تشکیلاتی ،همکاری سازمانی با جبهه ملی اروپا و دیگر نیروهای ملی و انعکاس مبارزات جبهه ملی ایران در جهان , نظر کلیه اعضا بود .طبق صورتجلسه شورای جبهه ملی ایران-آمریکا که توسط دبیرخانه جبهه ملی ایران درخارج کشور تهیه و تنظیم شده است 5 نفر به عنوان شورای مرکزی انتخاب شده اند.
 ادامه مطلب
تسلیت-درگذشت پدر مهندس موسوی
جبهه ملی ایران در خارج از کشور درگذشت پدر ارجمند مهندس موسوی را به ایشان و خانواده محترم تسلیت میگوید .غم از دست داد پدر در یک اسارت ناحق در سیاهچالهای جمهوری اسلامی را تسکین سخت است.ما را در غم خود سهیم بدانید

ادوارنیوز : شب گذشته و ساعتها بعد از اتمام مراسم تدفین مرحوم حجت الاسلام موسوی خویینی، ماموران امنیتی شبانه مهندس موسوی را تحت الحفظ از زندان اوین بر سر مزار مرحوم پدرش در بهشت زهرای تهران برده و سپس برای ساعاتی به ایشان اجازه حضور تحت نظر ماموران امنیتی در منزل مرحوم حجت الاسلام موسوی داده شد.  ادامه مطلب
فاجعه بزرگ 28 مرداد 1332 خورشیدی، فراموش نخواهد شد.
بی شک همچنانکه تاریخ حدوث این وقایع را به یاد دارد، همان تاریخ، خیانتهای بسیاری ازما را نیز درخود ثبت کرده است. دربیشتر این شکستها، جای پای خودی به مراتب بیشتر ازاثر انگشت بیگانه است. مشروطیّت مارا بیگانه یاری داد، اما خودی نابود و پایمال کرد. نهضت ملی ضد استثمار و استعمار را که هدفش کوتاه کردن دست استعمارگران و استثمارگران قدرتمند ازسر منابع نفتی ما بود، خیانتورزان خودی به کمک مادی و معنوی بیگانه برفنا دادند  ادامه مطلب
چه کسانی مشروطیت را "مصالحه" کردند؟/ پیام شاهزاده رضا پهلوی بمناسبت انقلاب مشروطیت و نقدی بر مصاحبه شاهنشاه آریامهر
فلسفۀ سیاسی انقلاب مشروطیت، رعیّت را به ملّت تبدیل کرد و ملّت را پایۀ حاکمیّت قــرارداد و ضمن سلب پایــۀ الهـی حاکمیت و قوانیــن، ارادۀ ملّت را منشـاء حاکمیّت وقدرت دولت قلمداد نمود. با اینحـال، انقـلاب مشروطیّت بخاطرضعف های درونی و محدودیت های تاریخی خـود، نتوانست در رَوَنـد حوادث، کاملاً پیروز گردد و بهمین جهت، سرانجام منجر به مصالحۀ ناگزیر «مشروطه خواهـان» و«مشروعه طلبان» شد. این مصالحـه و تحولات آینـده نشان داد کـه رهبـران سیاســی و روشنفکرانی که برای استقــرارقانـون، آزادی، تجـدّد و توسعـۀ ملّـی تـلاش می کردنــد، با چــه موانع فرهنگی و مشکلات اجتماعی عظیمی روبرو بوده اند.  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران صدمین سال مشروطیت را به آزادیخواهان ایران شادباش میگوید
یک قرن از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران برای رسیدن به آزادی و عدالت اجتماعی گذشت . ملت قهرمان ایران که در انقلاب مشروطیت پیروز شد و قدرت سلطنت را محدود در انقلاب بعدی برای ریشه کن کردن استبداد و بدست آوردن استقلال گرفتار ریا شد و به عقب رفت و بار دیگر استبداد بر ما حاکم شد , اما این پایان کار نیست .ملت ایران به پشتو انه مبارزات 100 ساله خود سزاوار استقلال , آزادی و عدالت اجتماعی است. شادی نزدیک است
 ادامه مطلب
اکبر محمدی با خون خود نوشت یا مرگ یا آزادی...../جبهه ملی ایران در خارج از کشور
جبهه ملی ایران در خارج از کشور ضمن تسلیت به والدین اکبرمحمدی و تمام آزادیخواهان ،خواستار کالبد شکافی زیر نظر یک هیئت مستقل جهت اعلام علل مرگ دانشجوی مبارز اکبر محمدی است و از تمام افراد وسازمانهای سیاسی درخواست میکند تا تمام توان خود را جهت پیگیری این پرونده بکار گیرند ،هر چند که پرونده های قتل فروهر ها ،سیرجانی ها ،دوانی ها ،مختاری ها و هزاران گل پرپر دیگر هنوزبازاست و آمران وعاملان این پرونده ها هنوز بر ما حکومت میکنند.
مرگ اکبر محمدی در اسارت جمهوری اسلامی ،پرونده ننگین دیگری برای این رژیم است.  ادامه مطلب
جبهه ملی ایران – خارج از کشور , جنگ و خشونت را محکوم میکند


مناقشه بین مردم فلسطین ، شیعیان جنوب لبنان با اسرائیل ابعاد خطرناک و وسیعی بخود گرفته و میرود اثر سو آن صلح منطقه را به خطر اندازد. جبهه ملی ایران – خارج از کشور ضمن محکوم کردن جنگ و خشونت ، خواستار اعلان فوری آتش بس و پایان جنگ است.  ادامه مطلب
توضیح جبهه ملی ایران- خارج از کشوردر رابطه با مطلب مندرج در سایت خبری کوروش.
تکذیب شرکت جبهه ملی در" نشست واشنگتن" در هردو سایت و دیگر سایت های هوادار جبهه ملی مندرج شده است و از طریق همین سایت ها به رسانه هایی که خبر کذب شرکت جبهه ملی ایران در "نشست واشنگتن" را انتشار داده اند ارسال شده است . لازم است که اینجا از صدای آمریکا و دیگر رسانه ها بخاطر تعهد به خبر رسانی صحیح و منصفانه سپاسگزاری شود .خانم یا آقای بیقرار و دوستانشان از تهران و یا هر جای دیگر باید بدانند که جبهه ملی یک تشکل دمکراتیک است و کلیه امور شورایی وبا رای اکثریت صورت میگیرد .یک یا دو نفر،به هر اسمی، نمی توانند برای بیش از 500 نفر که زیر نام پر افتخار جبهه ملی ایران در برون مرز فعالیت دارند تصمیم بگیرند.فعالین جبهه ملی بار ها حمایت خود را از طرح کنگره ملی مهندس امیرانتظام اعلام داشته و نیازی به حضور در "نشست " های گوناگون احساس نمی کنند.
 ادامه مطلب
امير انتظام و همه رهروان آزادی هرگز در برابر خودکامگان سر فرود نخواهند آورد-جبهه ملی خارج از کشور
مهندس عباس امير انتظام نشان داده است که خودکامگان اين آرزو را همراه رژيم خويش به گور خواهند برد.
شب پرستان نمی توانند اين حقيقت را بپذيرند که امير انتظام در مکتبی درس آزادگی و ميهن دوستی آموخته که آموزگار خردمند آن دکتر محمد مصدق بوده است و در سخت ترين شرايط به مردم ايران پيام می دهد "زندگی که در آن آزادی نباشد پشيزی ارزش ندارد "  ادامه مطلب
سرکوب زنان ایران را محکوم میکنیم-جبهه ملی ایران خارج از کشور
جبهه ملی ایران در خارج از کشور ضمن محکوم کردن حمله به تجمع بانوان و به اسارت کشیدن زنان ومردان آزادیخواه ایران ،خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان 22 خرداد و تمام زندانیان سیاسی است.ما توجه مجامع جهانی و سازمانهای حقوق بشری را به سرکوب گردهمایی صلح امیز زنان و ستمی که بر ازادیخواهان ایران میرود جلب میکنیم ویاد آور میشویم که کشتار سال 67 و قتلهای زنجیرهای از جمله قتل 2 مبارزه ملی پروانه و داریوش فروهر در کارنامه سیاه این رزیم است . هنوز هیچ یک از آمران و عاملان این جنایات معرفی و به مجازات نرسیده اندولی دکتر ناصر زرافشان وکیل خانواده قربانیان این کشتارها به جرم دادخواهی و شجاعت هنوز در اسارت این رژیم است. هر اقدام فاشیستی این حکومت بیدادگر باید جدی و نگران کننده تلقی شود و حمایت از خواسته های بنیادین زنان و مردم ایران در اولویت قرار گیرد.
 ادامه مطلب
جبهه ملی ایران- خارج از کشور از خواسته های برحق جنبش دانشجویی حمایت و توهین به مردم ایران را محکوم میکند
حاکمیت جمهوری اسلامی که هنری به جز سرشکستگی ملی، توهین و ثجاوز به حقوق مردم ایران را ندارد، بازهم دست بکار شده وبار دیگر از طریق نهاد های دولتی و غیر ملی خود به حریم مقدس دانشگاه تجاوز و به آذری زبانان ایران توهین نموده است.
 ادامه مطلب
انرژی هسته ای زیانبار، غیر اقتصادی و ضد منافع ملی ایرانیان است-اتحاد جمهوریخواهان ایران ــ فرانکفورت
به علت همین بی بضاعتی سیاسی است که سران نظام به این فکر افتادند که با نامه پراکنی فلسفی الهی احمدی نژاد به جرج بوش، شاید بتوانند بدون پرداخت هیچ امتیازی به غرب و بدون سرافکندگی نزد "امت اسلام"، این اجماع جهانی را بشکنند واگر شده حتا به طور موقت راهی برای نجات از این مخمصه بیابند. اما بی اعتنایی آمریکا به این تاکتیک و واکنش سرد غرب و جامعه بین المللی به این ابتکار خام، گره مشکلات جمهوری اسلامی را محکم ترکرد.  ادامه مطلب
پیام جبهه ملی ایران- خارج از کشور به مردم ودولت بولیوی

بیش از نیم قرن پیش ملت ایران به رهبری ابر مرد تاریخ معاصر ایران،دکتر محمد مصدق موسس جبهه ملی ایران، صنعت نفت خود را ملی کرد.رویدادی که در آن تاریخ بی سابقه بود و سر منشا بسیاری از مبارزات ضد استعماری و استقلال طلبانه در جهان شد. .هر چند که این رخداد یکی از برگ های زرین تاریخ ایران است اما با دسیسه های دول خارجی و عوامل داخلی آنان مصائبی را نیز برای ملت ایران به دنبال داشت و دارد.دولتهای آمریکا و انگلیس که منافعشان به خطر افتاده بود با کودتای نظامی 28 مرداد 1332 به عمر کوتاه دولت ملی دکتر مصدق که دستاوردهای بسیاری برای ملت ایران داشت پایان دادند و حکوت دست نشانده خود را به قدرت رساندند .البته خانم مادلین آلبرایت، وزیرخارجه دولت قبلی آمریکا از این بابت ، از ملت ایران عذرخواهی کردند!.  ادامه مطلب
متن کامل سخنراني بهروز برومند در احمد آباد، در سالروز درگذشت دکتر مصدق
من از رهبر ملی ايرانزمين به اين خاطر با واژه پيشوای درگذشته ملت ايران ياد ميکنم که شاگرد شايسته راه مصدق ، بخون خفته روند آزادی، داريوش فروهرهمواره از بزرگمرد تاريخ ملت ايران بد ينگونه يا د مينمود ، زيرا دكتر مصدق پرورده اين ملت و زاييده فرهنگ ايران باستان بود كه نه كشت و نه دستور كشتن داد.
 ادامه مطلب
جمهوری اسلامی تنها حکومت سرکوبگر زن در روز جهانی /حزب دموکرات ایران
17 اسفند مصادف با روز جهانی زن، درحالی که زنان ایران در سراسر ایران و تهران برای احقاق حقوق پایمال شده خود توسط جمهوری اسلامی, به خیابانها آمده بودند، تنها در مدتی کوتاه توسط نیروهای سرکوبگر مورد حمله وحشیانه قرار گرفته اند. در این سرکوب تعدادی از مبارزان دستگیر شده اند.ضرب و شتم بیرحمانه ای که مزدوران رژیم بر علیه این مبارزان زن انجام داده اند فقط نشانگر یک مسئله بود ـ رژیم جمهوری اسلامی از جنبش زنان ایران بهراس افتاده است. زمان بسرعت به نفع جنبش دموکراتیک و ملی ایران در حال تغییر است. جنبش دموکراسی خواهی که زمانی تنها به حرکتهای دانشجویی متکی بود، به حرکتهای اعتراضی اصناف مختلف، اعتراضات معلمان، اعتراضات خونین کارگران و اقشار گسترده مردم ایران در هر کوی و برزن پیوند خورده است  ادامه مطلب
پرونده اتمی ايران به شورای امنيت فرستاده شد
شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی با پايان دادن به نشست خود در مقر اين آژانس در وين رأی به گزارش پرونده اتمی ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد داد.
اين شورا قطعنامه تازه ای درباره ايران صادر نکرده بلکه همان گونه که در قطعنامه پيشين خود تصميم گرفته بود، تازه ترين جمع بندی خود درباره فعاليت اتمی ايران را همراه با گزارش محمد برادعی، رئيس آژانس بين المللی انرژی اتمی در اين زمينه به شورای امنيت فرستاده است.

طی ساعاتی که موضوع فعاليت اتمی ايران در نشست شورای حکام مطرح بود، آن گروه از دولتهای عضو اين شورا که در جنبش عدم تعهد نيز عضويت دارند با صدور بيانيه ای خواستار آن شدند که رسيدگی به مسائلی که در مورد فعاليت اتمی ايران وجود دارد تنها در چارچوب آژانس بين المللی انرژی اتمی صورت بگيرد.
 ادامه مطلب
شورای حکام بررسی موضوع ایران را به روزهای دیگر اجلاس محول کرد: احتمال موافقت با غنی سازی محدود در ایران
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در وین تشکیل جلسه داد اما اعلام شد موضوع برنامه های هسته ای ایران را در جلسات روزهای آینده خود بررسی خواهد کرد. محمد البرادعی رئیس آژانس ابراز خوشبینی کرد که در هفته آینده توافقی بدست آید. به گزارش آسوشیتد پرس مذاکرات روزهای اخیر احتمال موافقت با غنی سازی اورانیوم در ایران به میزان اندک را فراهم کرده است. البرادعی گفت مواجهه نتیجه معکوس به بار می آورد و من از همه طرفین ذینفع می خواهم که در اظهارات علنی شان جانب احتیاط را حفظ کنند.
 ادامه مطلب
هرميداس باوند: روسيه كشور قابل اعتمادي نيست، مذاكره با آژانس و يا اروپا بهتر است
داوود هرميداس باوند" كارشناس روابط بين‌‏الملل گفت: روسيه كشور قابل اعتمادي نيست و اگر قرار است مذاكره و توافقي باشد، بهتر است ابتدا با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي و پس از آن با اروپا كار كنيم.هرميداس باوند در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، گفت: تعليق همه فعاليت‌‏هاي غني‌‏سازي موضوعي است كه هم آژانس و هم اروپا آن را خواسته‌‏اند و ايران نپذيرفته است، هم‌‏اكنون هم كه روسيه مذاكرات را به اين مسأله مشروط كرده، باعث بن‌‏بست مذاكرات شده است.
 ادامه مطلب
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت ایران آماده مصالحه درباره طرح روسیه است
منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در جریان سفرش به اندونزی از آمادگی ایران برای مصالحه درباره طرح روسیه خبر داد. قرار است روز یکشنبه سرگئی کری ینکو رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه از نیروگاه اتمی بوشهر دیدار کند. آقای متکی گفت در صورت به رسمیت شناخته شدن حق استفاده ایران از تکنولوژی هسته ای با اهداف صلح آمیز و برمبنای وضعیت فعلی از سرگرفته شدن تحقیقات هسته ای ایران، جمهوری اسلامی آماده رسیدن به یک توافق است. وی گفت ایران باور دارد که باید بسوی یک مصالحه برود.  ادامه مطلب
يك وكيل اسرائيلي محكوميت احمدي نژاد در آلمان را پي گيري مي كند
احمدي نژاد بارها در سخنان خود واقعه هلوكاست را افسانه ناميده است . يک وکيل اسرائيلی می گويد از دولت آلمان خواسته است محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران را به خاطر انکار هولوکاست رسما متهم کند. احمدی نژاد سال گذشته پس از آنکه گفت قتل عام يهوديان (هولوکاست) در جنگ جهانی دوم به دست آلمان نازی "افسانه" است و همچنين خواستار "محو اسرائيل از نقشه جهان شد" مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.آلمان در سال 1993 با وضع قانونی انکار هولوکاست را جرم شناخت و ممنوع کرد. مجازات چنين اتهامی می تواند پنج سال زندان باشد.
 ادامه مطلب
یاد داشت هفته - جبهه ملی ایران و اخلاق
این چنین است که امروز موافق و مخالف دریادار مدنی در نبودش غمگین و متاثر هستند و توگویی که دوستی و رفاقت همیشه برقرار بوده.صد افسوس که در زمان حیاتش ، مهر و صفا کمیاب بود. زبان او زبان جبهه ملی ایران بود ،همانند بیانیه های جبهه ملی از پیدایش تا کنون، که در آن هیچ نشانی از تهمت و ناروا و بداندیشی نیست و سر شار از مهر به ایران و آزادی است ، هرچند که در یک مو رد, باید بیاموزیم که با صداقت و از خود گذشتگی یک مرد ،که همه به آن معترفیم ، به گونه ای مثبت کنار آئیم .
 ادامه مطلب
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما