استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
صفحه اول - Last Update : 5/13/2013
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
روزجهانی کارگر بر کارگران ایران مبارک باد/جبهه ملی ایران

متاسفانه زمامداران کشور به گونه ای که شایسته است در رعایت حقوق کارگران اهتمام نمی ورزند و هرگاه این طبقه برای توجه دادن حکومتها به کمبود حقوق یا تاخیر در ادای دستمزد خود ندایی سرمیدهند به جای توجه به خواستهای قانونی آنان ضرب و شتم و زندان بسراغشان می رود.
جبهه ملی ایران روز فرخنده جشن کارگران را به عموم کارگران ایران و جهان تبریک می گوید و موجبات رفاه و بهروزی و سعادت آنان را همواره آرزومند است.
 ادامه مطلب
آزادی میلاد دهقان، پان ایرانیست خوزستانی پس از پنج ماه
بر اساس گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، میلاد دهقان که در آذر ماه سال گذشته توسط ماموران اطلاعات در شهر اهواز بازداشت شده بود عصر امروز با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. حجت کلاشی -مسول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست- و تنی چند از اعضای این حزب زمان آزادی ایشان در مقابلزندان کارون اهواز حضور به عمل رساندند  ادامه مطلب
درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی


شورای مرکزی جبهه ملی ایران ;مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی از زمان نوجوانی و در دوران نهضت ملی شدن نفت پا به عرصه مبارزات آزادیخواهانه گذاشت. او در همان دوران نهضت ملی درمیتینگ های تاریخی جبهه ملی در میدان بهارستان یکی از اداره کنندگان تریبون در آن بالکن ساختمان ضلع شمالی میدان بهارستان بود. پس از کودتای ننگین 28 مرداد، در روز 16 آذر1332 او درتظاهرات اعتراضی دانشجویان حضور داشت و شاهد زنده تهاجم دژخیمان مزدور کودتاچیان به دانشگاه تهران و به شهادت رسیدن سه دانشجوی دانشکده فنی

جبهه ملی ایران در آمریکا و اروپا درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی را به دکتر علی حاج قاسمعلی و خانواده محترم ایشان , یاران و هموندان تسلیت گفته و آرزوی بردباری برای آنان دارد.  ادامه مطلب
آیا دستها رو میشوند؟
احمدى نژاد در سفر اخیرش به خوزستان گفته بود:«می گویند باهات برخورد می کنیم!… شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید… اگر گوشه ای از پرونده شما را بالا ببریم دیگر جایی در بین ملت نخواهید داشت»!
اظهارات احمدى نژاد در خوزستان، خشم حسین شریعتمدارى را برانگیخت؛ نماینده ولى فقیه و مدیر مسئول کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت که ادعاهاى احمدى نژاد پوچ و بى پایه است و در افشاگرى هایش بلوف مى زند.
 ادامه مطلب
بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران

* پیمان عارف کنشگر ملی ــ مصدقی و عضو سازمان دانش آموختگان جبهە ملی ایران ساعت ٦ عصر امروز سوم اردیبهشت با هجوم نیروهای امنیتی بە منزل شخصی ایشان و ضبط لب تاپ اش بازداشت و علت این بازداشت مشخص نشدە است...گفتنی است آقای پیمان عارف پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) دستگیر شده و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به جرم داشتن تجهیزات ماهواره سه میلیون ریال فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیر قانونی (اپوزیسیون)، به تحمل دو سال و نیم زندان تعزیری، و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت مادام العمر(در تجدید نظر تبدیل به ۱۵ سال گردید) از هر گونه فعالیت مطبوعاتی و حضور در تشکل‌های سیاسی محکوم شد.
*هوتن دولتی دیگر عضو بازداشتی جبهه ملی ایران نیز پس از یک ماه بازداشت در محلی نامعلوم به بند 350 زندان اوین منتقل شده است  ادامه مطلب
فیفا ایران را توبیخ کرد






تصاویری که فیفا را به توبیخ ایران وادار کرد+ عکس برگزاری مراسم اعدام در روزشگاه سبزوار در دی سال گذشته باعث شد که فیفا در نامه ای با لحن تند فدارسیون ایران را توبیخ کند.  ادامه مطلب
۸۰ درصد ایران در معرض خطر زلزله شدید است
عکاشه در ارتباط با این موضوع که آیا وقوع این زلزله ها بر روی گسل تهران اثر داشته استه است اظهار داشت: وقوع زلزله چه در منطقه آذربایجان چه در تهران و قزوین و فیروزکوه و چه در زاگرس و شیراز یا بوشهر و همینطور در جنوب شرق ایران شهرهای سراوان و خاش به دلیل شرایط جغرافیایی همیشه محتمل است و باید تاکید کنم که همه این‌ مناطق زلزله خیز است البته دلیل زلزله خیز بودن آن‌ها متفاوت است. وی ادامه داد: زلزله‌های اخیر ناشی از فشارهای زمین ساختی است و فشارهای زمین ساختی به دلیل حرکت صفحه شبه جزیره عربستان به سمت شرق، شبه قاره هند به سمت شمال غرب و صفحه دریای عمان به زیر صفحه منطقه سیستان و بلوچستان موجب زلزله‌ها شده است و همیشه باید در حالت آماده باش باشیم.
 ادامه مطلب
جان کری، حکومت اسلامی را مسئول حمله به کمپ سازمان مجاهدین خلق در عراق دانست
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که در سفر اخیر خود به عراق در خصوص این موضوع با نوری المالکی‌، نخست‌وزیر این کشور، گفتگو کرده است. او گفت: «من معتقدم که دولت ایران در پشت پرده این حمله‌ها بوده است.»در حمله ماه فوریه دست‌کم پنج تن از ساکنان این کمپ کشته و حدود ۴۰ نفر زخمی شدند. به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، تا کنون برای انتقال ساکنان کمپ لیبرتی با بسیاری از کشورها تماس‌هایی برقرار شده اما تمامی درخواست‌ها رد شده‌اند. جان کری اضافه کرد: «ما با کشور آلبانی برای انتقال ۲۵۰ نفر از ساکنان کمپ به این کشور به توافق رسیدیم، اما خود این افراد از رفتن امتناع ورزیدند. بنابراین ما گرفتار دور باطل شده‌ایم.»

JMINews:جبهه ملی ایران پیشتر در مورد حمله به این کمپ ابراز نگرانی کرده و خواهان خروج این سازمان از عراق جهت حفظ جان اتباع ایران شده بود  ادامه مطلب
زلزله نه بلای آسمان است و نه خشم زمین/جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا
بازهم در پی یک زلزله سدها هموطن ما کشته و زخمی شده اند. جبهه ملی ایران به بازماندگان آنان صمیمانه تسلیت میگوید. به آنان دلداری میدهد و یقین دارد که بزودی ایرانیان بسیاری، اگر مامورین حکومتی جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد نکنند، به یاری آنها خواهند شتافت. ما اطمینان داریم که بویژه جوانانی که دغدغه ایرانی و ایران در دل دارند، با کمال میل هرچه در توان دارند در خدمت هممیهنان آسیب دیده خواهند گذارد.
هموطنان، برخلاف ادعاهای دینفروشان حاکم، زمین لرزه نه یک بلای آسمانی و نه خشم زمینی است. نماز و دعا هم در رویداد و پیشگیری آن اصلا نقشی ندارد. این امر در سرزمینی مانند ایران که در یک بخش کاملا زلزله خیز کره زمین جای دارد، پیش آمدی طبیعی است. نگاهی به تصاویر خانه های ویران شده روستاهای جنوب شرقی استان بوشهر آشکارا نشان میدهد که چرا این رخداد پیامدهایی چنین دهشتناک بوجود می آورد. خانه های ویران شده از خشت های گلین و تیرهای چوبی بازمانده هایی از کاشانه های مردمانیست که روی طلای سیاه، در نزدیکی آن نیروگاه اتمی زندگی میکنند که سالهاست ثروت آنها را می بلعد، نماد وابستگی ایران به روسیه گردیده است و همواره بیم آن میرود که در پی صانحه ی فاجعه ای بمراتب سهمگین تر از این زلزله بیافریند.
 ادامه مطلب
هشدار کشورهای گروه 8 به جمهوری اسلامی در پی شکست مذاکرات آلماتی
وزیران خارجه هفت کشور مهم صنعتی جهان و روسیه در مذاکراتی که در لندن داشتند، به مسائلی در رابطه با برنامه اتمی ایران، لفاظی‌‌های جنگ‌طلبانه رهبران کره شمالی و خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگ‌زده پرداختند.
وزیران خارجه هفت کشور مهم صنعتی جهان متشکل از آمریکا، کانادا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ژاپن و ایتالیا به علاوه کشور روسیه، در بیانیه پایانی نشست خود در لندن روز پنجشنبه (۱۱ آوریل/۲۲ فروردین) از ایران خواستند که در رابطه با برنامه اتمی‌اش نرمش نشان دهد.
 ادامه مطلب
محمد سیف زاده وکیل زندانی به ۶ سال دیگر حبس محکوم شده است
فاطمه گلزار، همسر محمد سیف زاده، وکیل زندانی می گوید شوهرش در حالیکه دوران محکومیتش به پایان رسیده، باردیگر به شش سال زندان محکوم شده است.
فاطمه گلزار به رادیو فردا گفت که قرار بود آقای سیف زاده با پایان محکومیت دو ساله اش، روز پنجم فروردین ماه آزاد شود، اما با دو پرونده دیگر و اتهام های جدید روبه رو شده و دادگاه بدوی برای یکی از این دو پرونده، او را به ۶ سال زندان محکوم کرده است.
 ادامه مطلب
خسرو و مسعود کردپور را آزاد کنید.
بيش از يك ماه از بازداشت برادران كردپور ميگذرد. خسرو در 17 اسفند 91 خانه اش با برخورد بسيار تند ماموران بازداشت شد.همچنين وسايل شخصي او و حتي وسايل شخصي همسرش را هم ماموران با خود بردند. مسعود هم دو روز بعد جهت پيگيري كار خسرو به اداره اطلاعات مراجعه كرد كه او را نيز بازداشت كردند. اينان از 22 اسفند هم به بازداشتگاه اطلاعات اروميه منتقل شده اند. اين دو برادر تا به امروز حتي يك تماس تلفني هم با خانواده نداشتند كه اين مساله بسيار باعث نگراني خانواده آنان شده است. مقامات قضائي چند بار هم قول تماس داده اند كه تا كنون عملي نشده و عملاً خانواده آنان را سرگردان نموده اند. حتي وسايل شخصي همسر آقاي خسرو كردپور هم به آنان تحويل نمي‌شود. در اين چند روز نيز خواهر و همسر مسعود به كرات به دادگستري و اطلاعات مراجعه نموده اند اما هيچ پاسخي به آنها داده نشده و مرتب آنها را سرگردان ميكنند و با وعده هاي واهي سرگرم مي‌كنند. اين مسائل و به خصوص بي خبري مطلق از اين برادران موجب نگراني شديد و مشكلات شديد خانواده آنان شده است.  ادامه مطلب
زلزله ۶.۱ ریشتردر بوشهر
سایت‌های خبری محلی استان بوشهر، درباره وضعیت شهر شنبه کلیک گزارش کرده‌اند که این شهر خسارت زیادی دیده و مردم مشغول بیرون آوردن بازماندگان از زیر آوار هستند.
شاپور رستمی، معاون عمرانی استاندار بوشهر هم گفته است با توجه به وسعت منطقه، امکان خسارت زیاد وجود دارد.
جبهه ملی ایران فاچعه اسفناک زلزله بوشهر را به ملت شریف ایران به خصوص به مردم زجمتکش بوشهر تسلیت میگوید  ادامه مطلب
بازداشت های غیرقانونی همچنان ادامه دارد/روابط عمومی جبهه ملی ایران
ظهر روز شنبه بیست و ششم اسفندماه ۹۱ ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به منزل آقای مهندس هوتن دولتی عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران مراجعه نموده و پس از بازرسی از منزل ایشان، آقای مهندس دولتی را بازداشت کرده و همراه کامپیوتر و وسایل شخصی ایشان، به زندان اوین منتقل میکنند و تا این تاریخ هیچگونه خبری از آزادی ایشان در دست نیست.  ادامه مطلب
فلاحیان قاتل صدها روشنفکر و کنشگر سیاسی کاندید ریاست جمهوری اسلامی میشود
فلاحیان تصریح کرد: با توجه به شعارهای انقلاب می‌خواستیم کشور اسلامی پیشرفته باشیم و الگوی سایر کشورها قرار بگیریم و اتحاد جماهیر اسلامی را تشکیل دهیم؛ با سایر آقایان که نامزد شدند حرف زدم دیدم اصلا در این حال و هواها نیستند، لذا تصمیم گرفتم خودم نامزد شوم، حال، آقایان به من می‌گویند چه کسی از شما بهتر، ولی شما رای ندارید.فلاحیان شعار اصلی خود را "اسلام ، پیشرفت و ایران قدرتمند" دانست و اظهارکرد: اولین اولویت ما کنترل تورم بدون استقراض است و در مرحله بعد هر آن مقدار که می‌توانیم بدهی خود به بانک مرکزی را بدهیم و تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم؛ اولویت بعدی من اشتغال با گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی است و برای این موضوع صنایع کشور ما باید به سمت‌های تک گرایش پیدا کند.  ادامه مطلب
یک نماینده مجلس خواستار الحاق مجدد 17 شهر قفقاز به ایران شد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: 17 شهر از قفقاز که شهر‌های آذربایجان و باکو نیز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقه‌مند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.
منصور حقیقت‌پور دقایقی پیش در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص اقدام سخیف اخیر دولتمردان آذربایجان اظهار داشت: جریانی به راه افتاده است تا 17 شهر قفقاز از جمله آذربایجان به کشورمان ملحق شود که امیدواریم با همراهی مردم و حمایت همه جانبه دستگاه‌های بین‌المللی این امر محقق شود.
 ادامه مطلب
جنایتکاران علیه بشریت دیروز اصلاح طلبان امروز /ارژنگ داودی زندانی سیاسی
در تابستان ۶۷ که هنوز ۱۰ سال از عمر انقلاب ۵۷ نگذشته بود ، فتوای چراغ خامو،ش خمینی معروف به فتوای سیاه ، مرگ هزاران جوان مبارزی را رقم زد که در زندانهای مختلف رژیم دوران اسارت خود را سپری می کردند . صدور این کشتارنامه مخالفت های زیادی حتی در میان بعضی از دست اندرکاران رده بالای فرقه ولایت برانگیخت و اجرای آن تمام کسانی که از این جنایت هولناک آگاهی یافتند را در بهت و ماتم فرو برد
در آن هنگام خاتمی که علاوه بر مسند وزارت ارشاد ، نماینده روح الله خمینی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بود ، سینه چاک زنان گلو پاره کرد و از طرفداران پرو پا قرص اجرای کامل ؟! همین فتوای شوم گردید . هر چند که ۸ سال بعد یعنی سال ۱۳۷۵ در اثنای خیمه شب بازیهای انتخاباتی با وقاحت هر چه تمام تر به سلک فیلسوفان در آمد ، ادای ولتر را درآورد و فریاد زد که : «زنده باد مخالف من »؟!  ادامه مطلب
نیروهای ملی در نمایش انتخابات رژیم شرکت نمیکنند

مهندس امیرانتظام : با سپاس مجدد از ابراز الطاف قابل ستایش از سوی برخی از هموطنان باردیگر یادآور می شوم که حضور اینجانب درانتخابات آینده به هرشکل ودرهرصورت امری محال می باشد  ادامه مطلب
نرخ تورم شهری به ۳۱.۵ درصد رسید
افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 6/40 درصد است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به اسفندماه سال 91 (تورم سال 91) نسبت به دوره مشابه سال قبل 5/31 درصد است که در مقایسه با این رقم در بهمن ماه 1391 (2/30 درصد) افزایش یافته است.  ادامه مطلب
دکترسید احمدصدرحاج سیدجوادی دار فانی را وداع گفت.
دریغ و درد که روح پر فتوح دکتر سید احمد صدر حاج سیدجوادی از پیشگامان نهضت ملی ایران و عضو هیات امنای قلعه ی احمد آباد ، کالبد خاکی وا نهاد و به افلاک پرگشاد. ضمن عرض تسلیت به خاندان مکرم آن شادروان ، به آگاهی تمام دوستان و علاقمندان و هم اندیشان و ملت شریف ایران می رساند،که پیکر پاک این کوشنده ی راستین راه مصدق، دوشنبه 12/1/1392 ساعت 9 صبح از بیمارستان آبان تشییع و در شاهزاده حسین قزوین به خاک سپرده خواهد شد.
روانش شاد و راهش پر رهرو باد

هیات امنای قلعه ی احمدآباد: دکتر محمود مصدق - دکتر نورعلی تابنده - دکتر احدی - مهندس علی اکبر معین فر - حسین شاه حسینی - خسرو سیف - دکتر فریدون سحابی

 ادامه مطلب
ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد

تاریخ ایرانی: اخیرا کتاب خاطرات ادیب برومند، شاعر پیشکسوت و رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران با عنوان «یادمانده‎‌ها» منتشر شده که دربردارنده دوران کودکی وی تا کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است. علاوه بر آن مجموعه اشعار -کلیات- وی هم در دو مجلد انتشار یافته است. سالنامه «اعتماد» در گفت‌وگویی با برومند به مرور کارنامه ادبی و سیاسی او پراخته که «تاریخ ایرانی» بخش‌هایی از آن را انتخاب کرده است:

* من اولا در سیاست بازنشسته نشده‌ام و هم‌اکنون رئیس شورای مرکزی و رهبری جبهه ملی ایران هستم. ثانیا من به گونه‌ای فطری شاعر به دنیا آمده‌ام. از کودکی و نوجوانی شعر را دوست می‌داشتم و دلم می‌خواست شاعر بزرگی در حد استادان متقدم بشوم، بدیهی است که راه این آرزو طولانی و پرمشقت بود و من این راه پرفراز و نشیب را با جدیت و علاقه بسیار طی کردم، اینک خرسندم که کارم بی‌حاصل نبوده است. بنابراین من بیش از آنکه اهل سیاست باشم اهل شعر و ادب هستم و شاعر متعالی شدن را کاملا بر‌تر از سیاستمدار مبارز شدن می‌دانم؛ زیرا شاعر به معنای راستین جاودانی است و سیاستمدار هر چند در زمینه کارش بسیار برجسته باشد فصلی و زمانی است. البته این عقیده من است و نمی‌خواهم به کسی تحمیل کنم. من برای شعر بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت قائل بودم. چندان اعتباری برای سیاست قائل نبودم؛ اما وقتی به تهران مهاجرت کردم، کم و بیش فضای جامعه سیاسی بود. من هم بیرون از این فضای ملتهب نبودم. باید بگویم از خیلی وقت پیش از اینکه به تهران بیایم علایق جدی ادبی و شاعری در من شکل گرفته بود و محفلی هم در‌‌ همان سال‌های نوجوانی و اوایل جوانی در خانه پدری در اصفهان برگزار می‌کردم. با دوستان هم‌سال درباره این مسائل بحث می‌کردم. همچنین از منظری دیگر، شعر در زندگی‌ام از آنجایی اهمیت بسزایی پیدا کرد که خانواده‌ام به این موضوع توجه نشان می‌دادند. همچنین من زیاد تعریف عارف قزوینی را از عمو و پدرم شنیدم. عارف قزوینی در سفرهایی که به اصفهان داشت مگر به خانه عموی‌ام محمد کریم‌خان جایی دیگر نمی‌رفت. همین صحبت‌ها از یک مرد شاعر بر علاقه من به شاعری بیشتر از قبل دامن زد.

 ادامه مطلب
دیدار نوروزی "ملیون" از دکتر نورعلی تابنده (مجذوبعلی شاه) قطب دراویش گنابادی

در میان فشار روزافزون بر دراویش گنابادی ، جمعی از ملیون به مناسبت نوروز به دیدار دکتر نورعلی تابنده (مجذوبعلی شاه) قطب دراویش گنابادی رفتند.ایشان همندیش همیشگی جبهه ملی ایران و رهروی راستین در راه مصدق بزرگ بوده و هستند
ایستاده از راست: بانو و مهندس اخوان ، سمیرا جمشیدی، بیژن جانفشان، پرویز سفری ، امین کرد، پیمان عارف ، مهران بختیاری و محسن
نشسته از راست: ....، حسین رفیعی، خسرو سیف، دکتر نورعلی تابنده ، بانو صالحی، حبیب الله پیمان، ناصر تکمیل همایون، کوروش زعیم، عیسی خان حاتمی، داود هرمیداس باوند  ادامه مطلب
پاسخ به تقریرات اخیر اکبر گنجی/محمد جلالی چیمه (م. سحر)
این نوشته یادداشتی ست که من در نقد مقالهء «سازش باحکومت استبدادی؟» (۱) اکبر گنجی نوشته و در حاشیه یکی از سایت ها نوشته ام. ازین رو به لحاظ شکل و شیوهء تحریر، شاید اندکی با مقالاتی که اهل سیاست می نویسند تفاوت داشته باشد و احتمالاً فاقد مصلحت اندیشی ها ی رایج و به دور از شیوهء نگارش کسانی باشد که هدفشان ـ بنا بر انگیزه های خاص ـ پیش از هرچیز در پی جلب همراهان و به دنبال تقویت پایگاه ها ی نظری و سیاسی یا تشکیلاتی ست و غالباً با چنین معیارهایی ست که در بارهء مسائل حاد جامعه ما به اظهارنظر می پردازند.  ادامه مطلب
رمان " بچه های اعماق " آخرین اثر دکتر مسعود نقره کار منتشر شد

* آخرین اثر دکتر مسعود نقره کار رمان " بچه های اعماق " در دو جلد توسط انتشارات فروغ در آلمان منتشر شد.مسعود نقره کار، نویسنده و پژوهشگر، تا کنون 27 کتاب در چهارعرصه منتشر کرده است:
تاریخ جنبش روشنفکری و کانون نویسندگان ایران ( 6 کتاب)، برای نمونه : مجموعه ی 5 جلدی"بخشی از تاریخ جنبش روشنفکری ایران ، بررسی تاریخی – تحلیلی کانون نویسندگان ایران " .
دگراندیشی و کشتاردگراندیشان در ایران ( 5 کتاب)، برای نمونه: کتاب مقدمه ای بر کشتار دگراندیشان در ایران
پزشکی و روانشناسی ( 8 کتاب)، برای نمونه :" مقدمه ای بر روانشناسی علمی – پاولوف گرایی" و " تراژی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ایران" .
*چند اظهار نظر در باره ی جلد اول "بچه های اعماق"
*مقاله جاهل ها ولات ها،

 ادامه مطلب
نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
با درود ، به آگاهیتان می رساند ، مدتی است در برخی برنامه های شبکه فارسی زبان شما به گونه ای مستقیم و غیر مستند به یکی از دیرپاترین گروه های سیاسی ایران، اتهام هایی ناروا بدون فراهم ساختن امکان پاسخگویی برابر نسبت داده شده است. از جمله آن که هموندان جبهه ملی ایران در این رسانه،فاشیست و ضدعرب خوانده شده اند. در این مورد، ضروری میداند ، چند نکته مهم یادآوری گردد:
الف)- ملی گرایی(ناسیونالیسم)رهروان راه و اندیشه های مصدقی برخاسته از مفهوم هویت ملی و فرهنگ فراگیر مبتنی بر همسویی ، همکاری و همگرایی بوده و به هیچ وجه مبنای نژادی-خونی ندارد . چنانچه در جامعه شناسی نوین دوران معاصر میهن گرایی سازا از میهن گرایی شوونیستی متمایز می گردد  ادامه مطلب
پیام های نوروزی
تبریک استاد ادیب برومند
کورش زعیم
 ادامه مطلب
دو عید هم زمان برملت بزرگ ایران مبارک باد -جـبـهه مــلـی ایــران
امروز که 62 سال از تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت گذشته،هیچکس نمیتواند اثرات شگرف وعمیقی را که آن نهضت ملی درحیات سیاسی این کشور و تحولات عظیم اقتصادی که درزندگی ملت ایران بر جای گذاشته انکار نماید. وکیست که نداند که نهضت ملی شدن نفت ایران چه اثرات چشم گیری روی جنبش های آزادیخواهانه سایر کشورهای استعمارزده جهان داشته است .
برای ایرانیان جای خوشوقتی و شادکامی بسیار است که مقارن شدن 29 اسفند،روزملی شدن نفت با جشن خجسته نوروز دوعید همزمان را برای ملت ایران به ارمغان آورده است .
 ادامه مطلب
عيادت كوروش زعيم به نمايندگي از سوي اعضاي جبهه ملي از فرزند زنداني بهنام ابراهيم زاده

كوروش زعيم به نمايندگي از سوي اعضاي جبهه ملي شنبه 26اسفند 1391در آستانه سال نو از فرزند زنداني بهنام ابراهيم زاده در بيمارستان محك تهران عيادت كرد.ايشان به نمايندگي از جبهه ملي اظهار داشت كه هنوز بهنام ابراهيم زاده در مرخصي بسر ميبرد ونياز به حمايت وكمك وسيع براي نجات جان فرزندش دارد وي اظهار اميدواري كرد براي تامين داروهاي حياتي وگرانقيمت نيما بهنام شماره حساب خود را اعلام كنند تا اعضا و هوادازان جبهه ملي ايران در داخل وخارج از کشور بتواتتد کمک های خود را اهدا نمايند.  ادامه مطلب
پرونده قتل هاله سحابی با وجود شاهد و سند، مختومه شد

خانواده هاله سحابی خواستار روشن شدن چگونگی جان باختن او شدند و خرداد ماه ، دادگاهی برای رسیدگی به شکایت آنها تشکیل شد؛ دادگاهی که شاهدان جان باختن خانم سحابی با حضور در آن در این زمینه شهادت دادند. اکنون تقی شامخی ، همسر هاله سحابی از مختومه شدن پرونده شکایت شان در دادسرای کارکنان دولت خبر می دهد و به “روز” می گوید: ما پرونده را از مسیر قضایی پی گیری کردیم. وکیل ما هم به دادگاه گفته بود که “ما علت مرگ را در اثر ضربه ای میدانیم که به خانم سحابی زده شد و برای این مساله شهودی هم داریم و شما هم فیلم ها و عکس هایی در اختیار دارید که با بررسی آنها خیلی مسائل روشن می شود و خوستار بررسی آنها و اقدام قضایی در این زمینه هستیم”. در روند دادگاه شهود ما را خواستند و ما ۴ نفر شاهد را معرفی کردیم آنها در دادگاه حاضر شدند دو نفر مستقیما گفتند که دیده اند فرد ضربه را زد و در جمعیت مخفی شد. دو نفر دیگر گفته بودند که فردی که ضربه را زد ندیده اند اما خود ضربه و افتادن خانم سحابی پس از این ضربه را دیده اند.  ادامه مطلب
خطای تحلیل گران منتقد در شناخت ماهیت احمدی نژاد/ فرج سرکوهی
تحلیل گرانی که تا چندی پیش محمود احمدی نژاد را رئیس جمهور برکشیده رهبر، سپاه و دیگر نهادهای امنیتی و نظامی دانسته و پیروزی او را پیروزی «حزب پادگانی» ارزیابی می کردند، این روزها این گونه برداشت ها را تکرار نمی کنند اما هیچ یک از آنان، از نویسندگان منفرد تا سازمان های سیاسی، به این پرسش پاسخ نداده اند که چه ذهنیت و بینشی به تحلیل های قبلی آنان در باره معنا و ماهیت سیاسی ـ اجتماعی آقای احمدی نژاد منجر شد.  ادامه مطلب
مصادره چوگان ایرانی/شیخک نشین خلیج فارس بازهم غلط زیادی کرد
*چوگان، ورزشی تمام ایرانی است و اسناد تاریخی حكایت از قدمت سه‌هزار ساله این رشته دارد كه زادگاهش در ایران است و شاعران كهن كشورمان اعم از رودكی، فردوسی، سعدی، حافظ و ناصر خسرو وصف چوگان را در اشعار و آثار خویش مورد توجه قرار داده‌اند. با وجود این سابقه دیرین و تاریخی و اسناد متقن و محكمه پسند، آدم شاخ در می‌آورد وقتی می‌شنود قطری‌ها چراغ خاموش و خزنده در زمینه ثبت جهانی چوگان به نام خویش، اقدامات موثری را انجام داده‌اند.
*طبق آنچه اعلام شده، یونسكو تاكنون به مدارك و اسناد ارائه شده از سوی مسئولان ورزش كشورمان توجه لازم نشان نداده تا این مساله چشم‌انداز بدی را پیش‌روی چوگان ایران قرار دهد. البته قطری‌ها در مصادره مفاخر دیگران ید طولایی دارند و در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2006 دوحه، خیام و ابن سینا را به نفع خویش مصادره كردند تا اعتراض ایرانی‌ها را دامن زده و در نهایت نیز خیلی ساده از كنار موضوع به این مهمی بگذرند. شاید اگر همان موقع مسئولان ایرانی اعتراض می‌كردند و با جدیت، موضوع را پیگیر می‌شدند امروز قطری‌ها به خود این اجازه را نمی‌دادند كه نسبت به ورزشی كاملا ایرانی چون چوگان با مدارك جعلی ادعای مالكیت داشته باشند.  ادامه مطلب
روز جهانی زن خجسته باد
بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا:روز زن، هشتم ماه مارس، بر همه زنان ایران، بویژه زنان زندانی خجسته باد!

سيمين بهبهانی: «من پيام استقامت برای زنان ايرانی دارم. دلم می خواهد آنها برای کشور مفيد باشند.زنان ما الان چندين سال است که لياقت خودشان را نشان داده اند و نشان داده اند که کاری و موثرند.

كورش زعيم:روز جهانی زن، جام زهر نامردان

 ادامه مطلب
گسترش دامنه اعتراضات کارگران
گسترش دامنه اعتراضات معیشتی اخیر باردیگراهمیت و صحت پیشروی جنبش بر پایه مطالبات را مورد تأکید قرارمی دهد. شورش اخیر کشاورزان اصفهان که حتی موجب نگرانی و مداخله بالاترین حلقه قدرت یعنی شخص خامنه ای برای کنترل آن گشت، تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد درمورد نحوه افزایش دستمزدحداقل که درپی نامه 2000هزارنفری اعتراضی به وزارت کارصورت گرفت، قبل از آن هم شاهد طومارسی هزارنفری کارگران کارخانجات مختلف و تجمع تعدادی از آن ها به نمایندگی از امضاء کنندگان طومار برای پیگیری مطالبات مطرح شده بودیم.  ادامه مطلب
بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا به مناسبت ١٤ اسفند ١٣٤٥ سالروز درگذشت دکتر محمد مصدق
بسیاری از ملل جهان، بهر بهایی، کوشیده و میکوشند، از درون تاریخ خود شخصیتی را بعنوان یک نماد ملی برگزیده و وی را در راه پیشبرد اهداف ملی و پاسداری از دست آوردها و منافع ملی برجسته نمایند. آیا ملت ایران درست در این مرحله از مبارزاتش علیه ارتجاع و استبداد حاکم نیاز مبرمی به چنان نماد ملی ندارد؟ آیا در شرایطی که بویژه "انتخابات آزاد" به یک گفتمان و شعار ملی تبدیل شده، وقت آن نرسیده است که طیف گسترده اپوزیسیون نا گریز دکتر محمد مصدق را نه تنها در حرف که در عمل سیاسی هم بعنوان یک نماد ملی پذیرفته و آنرا برافرازد؟ آیا آنهایی که دغدغه آزادی ایران و ایرانی را دارند، می توانند از کنار این ستون آزادگی گذشته و به سرمنزل مقصود برسند؟  ادامه مطلب
خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران

« هیچ ملتی درسایه استبداد بجائی نرسید.آنها که دوره20 ساله را بااین دوره که ازآزادی فقط اسمی شنیده ایم مقایسه میکنند ونتیجه منفی میگیرنددر اشتباهند زیرا سالها لازم است که به عکس العمل دوره 20 ساله خاتمه داده شود.دیکتاتور شبیه به پدریست که اولاد خودرا از محیط عمل وکار دورکند وپس ازمرگ خود اولادی بی تجربه وبی عمل بگذارد...پس مدتی لازمست که اولاد او مجرب و مستعد کارشود یاباید گفت که درجامعه افراد درحکم هیچ اند وباید آنهارا یک نفر اداره کند واین همان سلطنت استبدادی است که بود... مجلس برای چه خواستند وقانون اساسی برای چه نوشتند؟ ویا باید گفت که حکومت ملی است وتمام مردم باید غمخوار جامعه ودر مقدرات آن شرکت نماینددر این صورت منجی و پیشوا مورد ندارد. اگر ناخدا یکی است هروقت که ناخوش شود کشتی در خطر است ووقتی که مرد کشتی به قعر دریا میرود ولی اگر ناخدا متعدد شدناخوشی ومرگ یک نفر در مسیرکشتی موثر نیست..» .  ادامه مطلب
ابراز نگرانی سازمان ملل از وضع امنیت مجاهدین خلق در عراق
به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه٬ ۱۱ اسفند٬ در بیانیه‌ای با اعلام این‌ که در چند ماه اخیر اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق در معرض «تهدیدهای بیشتری» قرار گرفته‌اند٬ تأکید کرد که طبق قانون این افراد باید تحت حمایت بین‌المللی قرار بگیرند.کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از تمامی کشورها خواست «خارج از عراق» به دنبال راه حلی «بشردوستانه» برای اعضای سازمان مجاهدین خلق باشند و در این زمینه دست به تلاش مضاعف بزنند.سازمان ملل همچنین از بغداد خواست تا در این مدت برای ضمانت امنیت این افراد٬ هر آن چه ممکن است انجام دهد.  ادامه مطلب
احمد شهید: ایران به نقض آشکار حقوق‌بشر ادامه می‌دهد
در گزارش احمد شهید به نحوه اعتراف‌گیری تحت فشار، اعمال شکنجه در زندان‌ها، افزایش شمار اعدام‌ها، نقض حقوق ‌زنان، فشار بر اقلیت‌های قومی، مذهبی و هم‌جنس‌گرایان، عدم برگزاری انتخابات منصفانه و نبود آزادی بیان اشاره شده است.این گزارش ۷۷ صفحه‌ای یکی از مبسوط‌‌‌ترین گزارش‌ها درباره نقض منظم حقوق‌بشر در ایران به شمار می‌آید. متن کامل این گزارش در وبسایت شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) منتشر شده است.درخواست‌های احمد شهید برای سفر به ایران و آگاهی مستقیم از وضعیت زندانیان و گروه‌های تحت فشار تا کنون از سوی مقامات جمهوری اسلامی رد شده است. این گزارش بر اساس مستندات و گفت‌وگو با افراد مختلف تنظیم شده است.

 ادامه مطلب
يادبود ششمين سال درگذشت مهندس نظام الدين موحّد

ششمين سالگرد درگذشت مهندس نظام الدين موحّد، دبيركل فقيد حزب ايران و عضو شوراى رهبرى جبهه ملى يران، فرصتى ديگر فراهم مى آورد تا در تجليل از مبارزات خستگى ناپذيرش براى استقرار دمكراسى و حكومت قانون در ايران، بنيانهاى فكرى او را كه تا آخرين لحظات عمر بد آنها وفادار بود به ياد آوريم و در اين برهه از فجيع ترين دوران تاريخ سياسى ايران ، از آنها پند بگيريم. درمرام نامه حزب ايران كه در سال 1323 نوشته شده است آمده است كه " بشر در طول زندگى اجتماعى دچار بلاياى گوناگون بوده است. شديدترين مصيبتى كه بشر مجتمع گرفتار آن بوده است، بلاى ظلم و فقر است بطوريكه مبارزات تاريخ عموماَ براى دفع ظلم و رفع نياز بوده اند. پس تنها آزادى براى سعادت بشر كافى نيست، همانطور كه تاْمين سياسى ضرورى است، تاْمين اقتصادى نيز لازم است.  ادامه مطلب
اعتراض کشاورزان اصفهانی و تخریب تاسيسات آبرسانی به يزد
روزنامه های جام جم و آفتاب گزارش داده اند که در پی هجوم و تخريب «تاسيسات آبرسانی زاينده رود به يزد» از سوی «کشاورزان معترض اصفهانی»،آب در يزد جيره بندی شده است.
اين روزنامه نوشته در جريان اعتراض کشاورزان اصفهانی «معترضان تعدادی از حوضچه های مسير،ساختمان نگهبانی و تاسيسات کنترل و تابلوهای برق را تخريب و شيشه های ساختمان را شکستند.»  ادامه مطلب
تلاطم در حاکمیت
توقف پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور

افشای مفاسد اخلاقی مسئولان سایت بازتاب را تعطیل کرد
 ادامه مطلب
کنترل از دست خامنه ای خارج شده است
اختلاف میان قوای مجریه و قضائیه بر سر فهرست اسامی بدهکاران بانکی با وجود تاکید علی خامنه‌ای مبنی بر علنی نکردن اختلافات مسئولان٬ ادامه دارد.
وب‌سایت ریاست جمهوری سه‌شنبه (اول اسفندماه) نسبت به اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه «هنوز اسامی ۳۰۰ نفری که گفته شده بود ۶۰ درصد پول کشور در جیب آنها است به قوه قضائیه داده نشده»٬ واکنش نشان داد.آقای محسنی اژه‌ای دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفته بود قوه قضائیه به تنهایی پرونده‌های بدهکاران بانکی را دنبال می‌کند.این در حالی است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌هاست از ارائه فهرست بدهکاران بانکی به قوه قضائیه خبر می‌دهند.  ادامه مطلب
نامه سرگشاده كورش زعيم به حجت الاسلام مهدي طائب
سوم اينكه اگر خوزستان را از دست بدهيم، هرگز نخواهيم توانست آن را پس بگيريم، زيرا دشمنان ما شرايطي را بوجود خواهند آورد كه طبق قانونهاي بين المللي دست ما از آن منطقه كوتاه شود. اگر براي بازپس گيري آن حمله كنيم، مواجه با نيروهاي بين المللي از جمله ناتو خواهيم شد. من ترجيح مي دهم وارد جزئيات نشوم، حضرتعالي مي توانيد از مشاوران آگاه خود استفسار كنيد. از سوي ديگر، با رفتن خوزستان، درآمد كشور از نفت از دست خواهد رفت و شما ديگر توان كمك به سوريه را نخواهيد داشت. البته براي ملت خودمان از دست دادن اين درآمد تفاوتي نخواهد كرد. مدتهاست كه از بهره اين درآمد محروم هستند.
 ادامه مطلب
حمله نظامی به ایرانیان بی دفاع اردوگاه لیبرتی را محکوم کنیم/بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا

جبهه ملی ایران باوجود مخالفت اصولی خود با سیاست و اقدامات سازمان مجاهدین و جدا از هر نوع جانبداری سیاسی از افراد نامبرده و تنها در دفاع از حقوق انسانی آنان این اقدام غیرانسانی را محکوم می کند و از دولت عراق و همچنین دبیر کل سازمان ملل و نمایندگانش در عراق و وزارت خارجهٔ آمریکا که امضا کنندهٔ تفاهم نامهٔ انتقال و حفاظت از جان و امنیت این افراد را بعهده داشته‌اند، می‌خواهد که با تحقیق و پیگیری این جنایت، عاملان حمله به این پناهجویان را شناسایی و معرفی کنند و با یافتن راه حلی مناسب برای حفاظت از جان این افراد و تامین امکانات لازم پزشکی برای درمان مجروحین و انتقال سریع آنها به کشورهای دیگر در تسریع پروسه پناهنده گی و پذیرش آنها توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد بکوشند.  ادامه مطلب
سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
باتاسف واندوه بسیار اطلاع یافتیم که آقای دکترهوشنگ کشاورزصدر عضو پیشین شورای مرکزی جبهه ملی ایران که از نوجوانی تا واپسین روزهای عمر برای تحقق آزادی واستقرار حاکمیت ملی تلاش مینمود و هیجگاه از پیروی راه مصدق بزرگ باز نایستاد،در خارج از خاک وطن ، خاکی که به آن صمیمانه عشق میورزید، جان به جان آفرین تسلیم نموده است . ما فقدان این بزرگ مرد آزادیخواه و میهن دوست را به خانواده ارجمندش و به همه اعضا و هواداران جبهه ملی ایران تسلیت میگوییم.
هیئت رئیسه شورای مرکزی،هیئت رهبری وهیئت اجرائیه جبهه ملی ایران
ادیب برومند – دکترلقااردلان – بانوفرشیدافشار – مهندس عباس امیرانتظام – دکترهرمیداس باوند – دکترعلی رشیدی – حسین شاه حسینی – مهندس حسین عزت زاده – سرلشگربازنشسته ناصرفربد – اصغر فنی پور- منوچهر ملک قاسمی – دکتر مهدی موید زاده – دکتر حسین موسویان
 ادامه مطلب
بی وطنی در اوج
مهدی طائب٬ رئیس قرارگاه «عمار» از سوریه با عنوان استان سی‌ و پنجم ایران یاد کرده و گفته دفاع از این «استان» در برابر حمله نظامی برای جمهوری اسلامی مهم‌تر از دفاع از خوزستان است.
 ادامه مطلب
ملت ایران دیگر توان هزینه های درمان را ندارد
محمد حسین طریقت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده گفت: هزینه های درمانی در کشور بسیار سرسام آور و زیاد است که اگر طرح پزشک خانواده 17 سال قبل اجرا می شد می توانستیم از حیف و میل بیت المال و هزینه های اضافی در بخش درمانی کشور جلوگیری می شد.
وی افزود: در سال قبل 40 هزار میلیارد تومان در بخش دارو و درمان در کشور هزینه شد که 25 هزار میلیارد تومان آن را مردم تقبل و پرداخت کردند که این هزینه ها با مشکلات مالی که در شرایط کنونی اقتصادی با آن مواجه هستیم دیگر از سوی مردم قادر به تامین نیست.  ادامه مطلب
هفتمین سال درگذشت سرباز فداکار وطن دریادار دکتر احمد مدنی
هفت سال قبل در روز 23 بهمن 1384 شمسی دکتر احمد مدنی پس از یک بیماری نسبتاً طولانی چشم از جهان فروبست.دریادارمدنی مبارز خستگی ناپذير آزادی, از رهبران شهیر جبهه ملی ایران بود که چون پیشوایش مصدق, مغضوب هر دو نظام سلطنتی و اسلامی قرار داشت. او در تمام دوران زندگی خود برای آزادی ، استقلال و عدالت اجتماعی در ایران تلاش کرد و رنج زندان ، تبعید و آوارگی را به جان خرید. دکتر مدنی معلمی صبور و دلسوز یرای شاگردانش و سربازی فداکار و دلیر برای کشورش بود.خاطره اش جاودان باد.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دو مقاله در باره دکتر مدنی
@دکتر احمد مدنی را باید دوباره شناخت/امیر هوشنگ آریان پور
@یک دریا صفا دريادار - بیژن مهر
 ادامه مطلب
افزايش ۳۰ هزار ميليارد تومان هزينه توليد نسبت به سال گذشته
به گزارش ايلنا، سيد حمزه درواری رئيس انجمن صنفی کارفرمايان استان مازندران در نخستين جشنواره تشکل‌های بر‌تر مازندران، با بيان اينکه ۱۱ ماه از سال جاری سپری شده در حالی که تسهيلات مناسبی در اختيار کارفرمايان، صاحبان بنگاه‌ها و طرح‌های نيمه‌تمام اختصاص نيافته است، گفت: سيستم بانکی به روی تأمين سرمايه در گردش بنگاه‌ها قفل شده است.عضو هيئت رئيسه کانون عالی کافرمايان کشور با اشاره به اينکه محاسبات اوليه نشان می‌دهد که به دليل تغييرات پارامترهای اقتصادی هزينه توليد ۳۰ هزار ميليارد تومان نسبت به سال گذشته افزايش داشته است گفت: در اين شرايط واحدهای توليدی نيازمند به سرمايه در گردش بيشتری هستند و همراهی بيشتر فضای بانکی با بدنه توليد و استفاده از ابزار‌های مالی غير بانکی و همکاری شورای پول و اعتبا، مجلس و دولت ضروری است‌.
 ادامه مطلب
در شبیخون وحشیانه به کمپ لیبرتی ، پنج مجاهدکشته و ۴۰ تن مجروح شدند
"کمپ لیبرتی"، اقامتگاه موقت سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی بغداد، صبح شنبه هدف حمله ده‌ها موشک و خمپاره قرار گرفت. گفته می‌شود دست‌کم پنج نفر از فعالان مجاهدین کشته و ۴۰ تن نیز مجروح شده‌اند.
"کمپ لیبرتی" که محل اقامت موقت هزاران تن از فعالان سازمان مجاهدین خلق است، صبح شنبه (۹ فوریه/۲۱ بهمن) هدف حمله ده‌ها موشک و خمپاره قرار گرفت.  ادامه مطلب
احتمال سرازیر شدن اعضای القاعده مصر به ایران به نام تاجر
در مجموع به نظر می رسد کارهای بی حساب و کتاب در عرصه سیاست خارجی ما پایان ندارد. یک بار بی دلیل عربستان را از خود راندیم و هزاران مشکل درست کردیم و حالا برای جبران به مصر چسبیده ایم.این که دولتی یک طرفه روادید را با کشوری لغو کند، اقدامی بسیار نادر است و این در حالی است که هزاران نفر از اعضای القاعده در کشور مصر هستند که به راحتی می توانند به ایران سفر کنند.ه علاوه دستگاه جاسوسی اسرائیل در مصر بسیار نیرومند است و چه بسا اسرائیل هم از این امکان به راحتی استفاده خواهد کرد. در مقابل در شرایطی که هنوز دو کشور رابطه در سطح سفارتخانه ندارند، چه چیزی گیر ما خواهد آمد؟ آیا تجارتی شکل خواهد گرفت؟ آیا لغو روادید می تواند کمکی به توسعه تجارت بکند یا باید اراده بالاتری برای این کار باشد؟  ادامه مطلب
سی و چهارسال پس از خیزش 57/ حزب ملت ایران
سی و چهار سال از امیدمان به دستیابی به آزادیهای فردی اجتماعی میگذرد اما انچه امروز بنام دین و انقلاب بر میهن ما بار میشود چیزی جزحرمان وحسرت برای مردم .وکامجوئی برای برکرسی قدرت نشستگان خیزش نیست .!!
سی و چهار سال از آخرین تلاش ما ایرانیان برای دستیابی به توسعه متوازن در جای جای میهن میگذرد که امید آن بود تا میان شهرنشینان و
روستا نشینان فاصله طبقاتی نباشد و ساختار قدرت موزون گردد و پیروان ادیان و مذاهب دیگر اقوام کرد و بلوچ و آذری و بختیاری و خوزستانی از خوان قدرت بهره گبرند و درشادکامی و شادزیستی در کنار و یار هم باشند . ولی شوربختانه چنین نشد .  ادامه مطلب
گروه تحقیق سازمان ملل در باره حبس های خودسرانه رای به آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی داد
«گروه تحقیق سازمان ملل در باره حبس های خودسرانه» در رای خود در باره این درخواست تاکید کرد که برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر «اسناد فعالیت گسترده ای را که آقای سلطانی، به عنوان یک مدافع حقوق بشر انجام داده، ارایه کرده است. این مدارک مسلم ِ این نتیجه گیری را تایید می کنند که آقای سلطانی به خاطر استفاده از آزادی بیان و (...) فعالیت به عنوان مدافع حقوق بشر زندانی شده و هیچ دلیلی برای توجیه محدود کردن حقوق او وجود ندارد. حکومت [ایران] هم اعتراضی به این مدارک نکرده است.»
 ادامه مطلب
جمهوری اسلامی و تمنای برقراری رابطه با مصر
موسوی با بیان اینکه در حال حاضر در مراکز تصمیم گیر و تاثیرگذار همچون دانشگاه الازهر عزمی برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد گفت: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران به برگ بازی نزد مصری‌ها تبدیل شده است که آن‌ها با نشان دادن آن به اعراب و آمریکایی اعلام می‌کنند که به محض قطع کمک‌های آن‌ها مصر این برگ را رو می‌کند و به سمت برقراری رابطه با ایران خواهد رفت. وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نباید بگذارد که به برگ بازی نزد مصری تبدیل شود گفت: مقامات ما باید با در نظر گرفتن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت درخواست‌های بین المللی همچون درخواست برقراری رابطه با مصر را مطرح کنند و بهتر بود پس از یکبار رد درخواست رابطه با مصر از تکرار آن جلوگیری می‌شد و برقراری رابطه را به مردم مصر واگذار می‌کردند.
 ادامه مطلب
ايران بازیچه دست جلاد,دزد ,فاسد و نادان شده است/6 گزارش
*سه افشاگرى در یک روز:پرونده‌هایی که احمدی‌نژاد، لاريجانى و شريعتمدارى گشودند
*احمدی نژادˈ;موضوع بازداشت مرتضوی را بطور جدی پیگیری می کنم/ قوه قضاییه، سازمان ویژه خانوادگی نیست
*تجمع حامیان احمدی‌نژاد در حمایت از مرتضوی.اعلام وضعیت فوق العاده در قوه قضائیه
* دیدار اضطراری رئیس قوه قضائیه با خامنه ای
*دادستاني تهران: آزادی مرتضوي با قرار تامين/ تحقیقات لازم از فاضل لاريجاني صورت گرفت
*رئیس قوه قضائیه ;سخنان رییس جمهور کذب است/ فعلا سکوت می‌کنم

در دعوای جلاد,دزد ,فاسد و نادان به شنیع ترین شکل ممکن, ملت شریف ایران تنها نظاره گر است و نگران پاره پاره شدن میهن . نیروهای ملی دشنه آجین شده یا دربندند و اپوزسیون سرخوش بدنبال انتخابات آزاد است در این رژیم.
وضعیت کشور اسفناک ولی به همت نیروی عظیم ملت ایران نآ امید کننده نیست.  ادامه مطلب
جنجال در مجلس ‌اسلامی
لاریجانی:مشکل ما این است که رئیس جمهور ما اولیات اخلاقیات را رعایت نمی کند. اگر یکی از اطرافیان من مشکلی دارد به من چه ارتباطی دارد؟ ما در مجلس از دیدارها، فیلمی ضبط نمی کنیم. ضبط فیلم اقدام مافیایی است..احمدی نژاد خواستار پاسخگویی به رئیس مجلس شد اما لاریجانی مخالفت کرد. احمدی نژاد گفت که در این حالت ، جلسه را ترک خواهد کرد که لاریجانی به وی گفت: به سلامت و دکتر احمدی نژاد رفت نطق محمود احمدی نژاد در دفاع از وزیر کار که عملا موضوع آن دفاع از نصب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی بود، سرانجام به بگم بگم کشید و فضای مجلس و کشور را به شدت متشنج کرد؛ اما لاریجانی علاوه بر اجازه دادن به احمدی نژاد برای سخنانش و پخش نوارش، پس از پایان سخنان رییس دولت، قاطعانه پاسخ او را داد.به گزارش خبرنگار "بازتاب"، در جلسه امروز استیضاح وزیر کار اقدام احمدی نژاد در پخش نوار برادر رییس مجلس کاملا به زیان وی تمام شد و عملا فضا برای تضعیف جدی احمدی نژاد و احتمال بروز زمینه رای عدم کفایت رییس دولت فراهم شد.
 ادامه مطلب
كورش زعيم به بازپرسي زندان اوين احضار شد
طبق برگ احضاريه شماره ب2/900360، به تاريخ 07/11/1391، شعبه دوم بازپرسي دادسراي شهيد مقدس (اوين)، كورش زعيم را براي "اداي پاره اي توضيحات" احضار كرد كه تا در ظرف سه روز در دادسرا حاضر شود.
پیش از این در اسفند 1390 کورش زعیم در شعبه 14 دادگاه انقلاب به جرم " اقدام عليه امنيت كشور از طريق عضويت وفعالیت در جبهه ملي ايران و فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و اجتماع و تباني به قصد جرم عليه امنيت کشور" محاکمه و به 3 سال زندان تعلیقی و 5 سال محرومیت از فعالیتهای رسانه ای محکوم شده است.  ادامه مطلب
تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران

هیچ قومیتی قادرنیست که باجدایی ازایران روزگاربهتری رابرای خودپیش بینی وتدارک نماید. هرتجزیه طلبی که فریب دشمنان یارقیبان ایران رابخوردودرذهن خودمدینه فاضله یی برای دارودسته خویش بسازدخام فکری رابه نهایت رسانده ومحال اندیشی راتقویت کرده است. اقوام ایرانی قرن هابازبان مشترک وتاریخ یک سان وآمال وآرزوهای هم آهنگ بافرهنگی پرافتخاربرادرانه درخاک مقدس ایران زیسته ورویدادهای هولناک وخانمان براندازرا باهمدستی وپایمردی خوداز سرگذرانده ومیدان تهی نکرده اند. همچنان روزهای فرخنده وشادی آفرین همچون نوروزخجسته باستانی ودیگراعیادرابه اتفاق هم جشن گرفته و همواره پاسدارتمامیت ارضی ونگهدارآداب ورسوم ملی خود بوده اند. اساسا آب وهوای سالم ومواهب طبیعی و هنرهای گوناگون وشعروموسیقی ایران زمین به حدی جاذب وخوشاینداست که دردرازنای تاریخ،هرمتجاوز وحشی صفتی راپس ازاقامت دراین آب وخاک به فردی متمدن وهنردوست وشیفته آثارادبی وذخایرمعنوی مبدل گردانیده است . کدام قوم شرافتمندودارنده عقل سلیمی به خود اجازه میدهدکه دامان مام وطن رارهاکرده به چاردیواری غربت وانزواوتنزل پناهنده شود. درهرحال ماهشدارمیدهیم که تمامیت ارضی ایران وحفظ یکپارچکی این مرزوبوم خط قرمزی است که هیچ ایرانی میهن دوست وغیرتمندی تجاوزبه این خط رادرهیچ زمان وتحت هیچ شرایطی برنمی تابد.
جبهه ملی ایران که همواره نگهبان استقلال وتمامیت میهن خود وحاضربه جان فدایی وسربازی دراین راه مقدس بوده است با محکوم کردن پدیده شیطانی تجزیه طلبی دربرابر پی گیران این فکرسخیف آماده ی مبارزه وازخودگذشتگی است وبرای بستن راه این گونه تحرکات شوم ازایجاد هرسد سدیدی خودداری نخواهدکرد.
 ادامه مطلب
درگذشت مهندس رضا کرمانی، دبیر کل پیشین حزب پان ایرانیست و انتقال میلاد دهقان فعال پان ایرانیست به زندان اهواز

مهندس رضا کرمانی، دبیر کل پیشین حزب پان ایرانیست درگذشت. به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، رضا کرمانی، از پیشکسوتان و کوشندگان حزب پان ایرانیست، در بامداد سه شنبه ۱۰ بهمن، به دنبال یک بیماری طولانی در سن ۷۸ سالگی در بیمارستان صنعت نفت تهران درگذشت. در همین راستا میلاد دهقان که در تاریخ ۱۹ آذر ماه سال جاری توسط ماموران اطلاعات در شهر اهواز بازداشت شده بود پس از ۴۳ روز انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز و بازجویی، تفهیم اتهام شد. اتهامات میلاد دهقان عضویت در حزب پان ایرانیست، اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، فعالیت در حوزه حقوق بشر، فعالیت در فضای سایبری، ارتباط با محافل ضد نظام، ارتباط با دول متخاصم می‌باشد. هم زمان با تفهیم اتهام این فعال سیاسی مبلیغ ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان وثیقه از سوی قاضی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز برای وی در نظر گرفته شده است. پس از تفهیم اتهام، میلاد دهقان به بند ۸ زندان کارون اهواز منتقل شد. بازداشت میلاد دهقان در ادامه شدت فشار‌ها بر اعضای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است
.....................................ذ
جبهه ملی ایران - آمریکا درگذشت مهندس رضا کرمانی از رهبزان باسابقه حزب پان ایرانیست را به خانواده محترم کرمانی و یاران او تسلیت میگوید و خواهان آزادی میلاد دهقان و تمام زندانیان سیاسی میباشد  ادامه مطلب
نامه کوروش زعیم به بی بی سی
در برنامه پرگار دو هفته پيش، يكي از ميهمانان شما، آقاي علي عزيزي بني طرف، سخناني گفتند كه افزون بر نادرست بودن برخي از آنها از ديدگاه تاريخي و آماري، و قصد آشكار ايشان براي تحريك احساسات ايرانيان عرب تبار و عرب زبان عليه هم ميهنان غيرعرب خود، اظهارات و اتهاماتي جدي هم به جبهه ملي ايران وارد نمودند كه ما به شدت تكذيب و آنرا ترفندي حساب شده براي ايجاد جو بي اعتمادي نسبت به اين سازمان سياسي كهن و وارونه نشان دادن تلاش ها و مبارزات چند ده ساله جبهه ملي ايران در راستاي استقرار دموكراسي و رعايت حقوق بشر در ايران مي دانيم.
آقاي بني طرف، در چند سال اخير كه گفتمان هاي ضدايراني از برونمرز ترويج داده مي شود، و تبليغات منابع غربي در راستاي تجزيه ايران براي وادار كردن حكومت كنوني ايران به تمكين شدت گرفته است، ساكن لندن شده اند. ايشان كه خود از شخصيت هاي شناخته شده در سنگر تجزيه طلبي هستند، جبهه ملي را وابسته به طيفي كه ايشان آنان را داراي "ايده هاي فاشيستي" وانمود كردند، و نيز بطور مستقيم اتهام داشتن "گفتمان عرب ستيز" را به جبهه ملي ايران وارد آوردند.  ادامه مطلب
هجوم گسترده به روزنامه نگاران
عصر یکشنبه نیروهای امنیتی به تحریریه روزنامه های اعتماد، بهار و شرق یورش بردند، تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان نیروهای امنیتی در این روزنامه ها حضور دارند و علت این حملات مشخص نیست با اینکه مقامات امنیتی در پی بازداشت چند تن از اعضای تحریریه این روزنامه ها هستند،انتشار این روزنامه ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.
میلاد فدایی اصل روز ۱۱ آذر ماه سال ۸۸ نیز در منزلش بازداشت و از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در خرداد ماه سال ۸۹ از زندان آزاد شده بود.

 ادامه مطلب
نامه سه هموند جبهه ملی ایران به بی بی سی
متاسفانه استفاده از کارشناسانی که سابقه ایران ستیزی آنان برکسی پوشیده نیست و با پوشش خبری و بزرگنمایی کنفرانس های ضد ایرانی (مانند کنفرانس قاهره) در برنامه های BBC بخش فارسی و با توجه به بدبینی عمومی در ایران نسبت به عملکرد دولت انگلستان در 150 سال گذشته (تاثیر فراوان در وقوع پیوستن عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمنچای - ایران زدایی در هند- نقش اصلی در جدایی سرزمین افغانستان از ایران – قتل عام مردم ایران توسط قحطی مصنوعی ایجاد شده توسط ارتش انگلیس در جنگ جهانی اول ]که شمارقربانیانش بیشتراز قتل عام یهودیان توسط حکومت نازی (هولوکاست)در جنگ جهانی دوم بوده است [نقش موثر در ایجاد آشوب های محلی در ایران- به گمراهی کشاندن انقلاب عظیم مشروطه و دسیسه چینی در از بین بردن نتایج موثر آن توسط به قدرت رساندن حکومت استبدادی و بی خاصیت نمودن مجلس ملی پنجم–اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و تحقیر ملت فهیم ایران– نقش اصلی در سرنگونی دولت ملی و قانونی شادروان دکتر محمد مصدق و اعدام وزیر امور خارجه وقت شادروان دکتر سید حسین فاطمی و به زندان کشاندن آزادیخواهان ایران - حمایت از رژیم ضد انسانی صدام حسین در طول جنگ هشت ساله با ایران و ...) نگاهی بدبینانه را نسبت به آن رسانه در مخاطبان ایرانی موجب شده است.  ادامه مطلب
ملت ایران در فقر , مسجد سازی در صدر
حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی:احداث 72 هزار مسجد جدید در کشور ضروری است
فرشاد حیدری٬ مدیرعامل بانک ملی:بانک ملی ۱۰۰ مسجد در ایران می‌سازد  ادامه مطلب
هوشنگ کشاورز صدر: مردی که به ((رهبری خدمتگزار)) معنا می بخشد/حمید اکبری

سالهاست که از افتخار شاگردی و دوستی با استادم، هوشنگ کشاورز صدر، برخوردار بوده ام. از اینروست که شاید بتوانم اندکی در باره ی ویژگی های استثنایی، دانش و توانایی های وی در زمینه های گوناگون بگویم. از جمله بگویم که او برجسته ترین دانشمند جامعه روستایی ایران است و پژوهش ها و تک نگاری هایش در این زمینه که امید می رود به زودی به چاپ برسند، پایه ای و کلاسیک هستند. یا می شود در باره ی مبارزات سیاسی وی برای آزادی و دموکراسی در ایران که از نوجوانی آغاز شد و تا عضویت در شورای اجرایی جبهه ملی در پس از انقلاب پیش رفت و سپس به عنوان پناهنده سیاسی در خارج از کشور تا کنون ادامه داشته است، بسیار گفت و نوشت. ولی در اینجا می خواهم بیش از هر چیزی در گرامیداشت روش، منش و کوشش های اجتماعی او به عنوان یک رهبر خدمتگزار جامعه ایرانی درخارج از میهن سخن بگویم. زیرا آنچه او را بیش از هر چیزی در نزد شاگردان، دوستان و یارانش درتبعید ممتاز ساخته است، جنبه خدمتگزاری او نسبت به انسان ایرانی است. روش من در این مقاله عبارت است از عنوان کردن ویژگی های تشکیل دهنده شیوه ((رهبری خدمتگزار)) و سپس آوردن مشاهداتی از استادم در این چهارچوب.  ادامه مطلب
بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا علیه شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی در ایران
بار دیگر دو هم میهن کرد، برادران زانیار و لقمان مرادی و پنج هموطن عرب تبار خوزستانی، محمدعلی عموری، سیدجابر البشوکه و برادرش سیدمختار البشوکه، و هاشم شعبانی عموری و هادی رشیدی به اتهام "عضویت در سازمانهای جدایی طلب و مشارکت در فعالیت‏های تروریستی" محکوم به اعدام گردیده اند و هر دم بیم اعدام آنان میرود.
صرفنظر از درستی یا نادرستی اتهامات وارده به نامبردگان، جبهه ملی ایران با آگاهی به روش اعترافگیری توسط شکنجه، محاکمات فرمایشی و بطور کلی عدم رعایت حقوق انسانی زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی، به احکام اعدام این هم میهنان و۳۰ شهروند دیگر ایرانی که متعلق به اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند، شدیدا اعتراض دارد و خواهان لغو حکم اعدام و آزادی تمام زندانیان سیاسی درجمهوری اسلامی می باشد.  ادامه مطلب
تجزیه ایران را جدی گرفته‌اند/ گفت و گو با کورش زعیم
کورش زعیم، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران در/"روز" درباره آنچه "برنامه تجزیه ایران" با نقش آفرینی برخی دولت های خارجی، رسانه های بین المللی و فعالان تجزیه طلب خواند، هشدار داد. این فعال سیاسی در واکنش به برگزاری کنفرانسی در قاهره مصر با حمایت معاون رئیس جمهور این کشور و با حضور تعدادی از گروه های تندروی سلفی و وهابی و افرادی که خواهان تجزیه خوزستان از ایران هستند، از سکوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که همزمان با برگزاری این کنفرانس در مصر حضور داشت، به شدت انتقاد کرد. کورش زعیم که از اعضای شناخته شده جبهه ملی ایران و از مدافعان حقوق بشر در کشور است، تاکنون بارها دستگیر، بازجویی و زندانی شده است. او روز چهارشنبه اول آذر ۱۳۹۱ نیز همراه با سه تن از اعضای دیگر جبهه ملی ایران در اسفراین بازداشت اما پس از ساعاتی آزاد شد. زعیم پیش از این و در فروردین سال جاری توسط دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم شد که این حکم به علت "کهولت سن" او به مدت پنج سال تعلیق شده است.
 ادامه مطلب
وزارت اطلاعات در ترانزیت مواد مخدر دست دارد
مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه سیاست دور زدن تحریم‌ها منجر به افزایش «فساد» شده٬ به طور تلویحی از دست داشتن وزارت اطلاعات در قاچاق موادمخدر خبر داد. آقای پورمحمدی این مطالب را طی گفتگویی با تازه‌ترین شماره هفته‌نامه «تجارت فردا» که بخش‌هایی از آن روز دوشنبه (۲۵ دی) در سایت محافظه‌کار «بازتاب امروز» بازنشر شده٬ بیان کرده است. وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی٬ به طور تلویحی از قاچاق موادمخدر به عنوان بخشی از فعالیت‌ اقتصادی این نهاد‌ها نام برده است. پورمحمدی افزوده که «معتقدم ما از هیچ راه خلافی به هدف‌هایمان نمی‌توانیم برسیم. الان هم کاملاً بر این باور هستم هیچ سودی در فعالیت خلاف نمی‌بینیم. حتی سودهای مقطعی هم نمی‌بریم.» رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرده تجربه نشان داده با «خلاف» چه در داخل و چه در خارج نمی‌توان به هدف رسید و «ترانزیت مواد مخدر با هر شکلی خیانت به بشریت است.»  ادامه مطلب
سیری در گفتمانِ ناسیونالیسمِ «آریایی» در ایران/رضا پرچی زاده
مقاله ای که پیش روی شماست در حقیقت قرار بود بخشی از تِزِ جامعی باشد که درباره «ملی-گرایی» – به معنای عام، و نه به معنای تعلق به حزبی سیاسی – در ایران، تفاوتِ آن با «ناسیونالیسم»، و پتانسیل های چشمگیرِ آن به جهتِ بسترسازی برای ایجاد و استحکامِ جامعه مدنی در ایرانِ معاصر نگاشته ام. با این وجود، مبحثِ ناسیونالیسم خود چنان گسترده شد و به نظرم ریز به ریزِ نکاتِ آن چنان به جهتِ رفتارهای سیاسی/اجتماعیِ محمول بر آن اهمیت دارد که ترجیح دادم آن را جداگانه منتشر کنم و بعدا در تِز به آن ارجاع داده و خلاصه ای از آن را به کار گیرم. بنابراین، تاکید می کنم که این مقاله در بر گیرندهِ تمامِ نظراتِ اینجانب در بابِ «مساله میهنی» نمی باشد، و تنها بخشی از آن است که به جهتِ مقدمه-چینی برای آن بحثِ جامع تر لازم است، فلذا هرگونه نسبت دادنِ نتیجه-گیریِ کلی از آن به نگارنده بدونِ مراجعه به کلیتِ نظراتِ اینجانب در بابِ موضوعِ مذکور موردِ تاییدِ بنده نخواهد بود.
 ادامه مطلب
مرخصی سه روزه نسرین ستوده با تودیع وثیقه

رضا خندان، همسر نسرين ستوده وکيل زندانی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه بدون توضيحی در صفحه فيس‌بوک خود از مرخصی نسرين ستوده خبر داد.نسرين ستوده، دوم دی‌ماه سال جاری به مدت سه ساعت با حضور مأموران اجازه داشت در مراسم خاکسپاری صفوری فخريان، مادرش شرکت کند.

به گفته يکی از مادران کمپين يک ميليون امضا، هنگامی که خانواده، دوستان و ياران نسرين ستوده برای خاکسپاری مادر اين فعال حقوق بشر حاضر بودند، حضور ناگهانی نسرين ستوده مجلس عزای مادرش را با اشک توأم با غم و شادی آميخت.  ادامه مطلب
صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
عباس جمالی"، وکيل مدافع تعدادی از محکومين به زندان در گفتگو با خبرنگار سرويس حقوق بشر خبرگزاری موکريان - کمال حسينی، در اين باره تصريح کرد:به هنگام دستگيری تعداد بازداشت شدگانی که در حال کمک رسانی به زلزله زدگان آذربايجانی بودند، ۳۵ نفر اعلام شد، که ۲۱نفر از آنان را محاکمه کردند و ۱۴نفر مابقی را در مرحله دادسرا بدون محاکمه آزاد کردند.حسين رونقی ملکی، واحد خلوصی، بهرام شجاعی، حميدرضا مسيبيان و بهروز علوی هرکدام در رابطه با اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی به تحمل دوسال حبس محکوم شدند. همچنين آقايان حميدرضا مسيبيان به اتهام توهين به رهبری و بهروز علوی به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام هرکدام اضافه بر محکوميت دوساله ای که اشاره شد، به ترتيب به ۶ ماه و ۳ ماه ديگر زندان محکوم شدند.جمالی اضافه کرد: آقايان؛ حسن رونقی ملکی، وحيد روحانی، ميلاد پناهی پور، شايان وحدتی، محمد ارجمندی راد، اسماعيل سلمانپور، هومن طاهری، سپهرداد صاحبان، مسعود وفابخش، محمدعلی صالحی، محسن صامعی، مرتضی اسماعيل پور، دانيال حسنی، علی محمدی و امير رناسی همگی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی، به ۶ ماه حبس محکوم شدند.  ادامه مطلب
ترور فعالان کرد/گفتگو با احسان هوشمند
ضمن آنکه از سویی سیاست‌های امریکا در خصوص حمایت از عراق یکپارچه و از دیگر سو تأثیر احتمالی این وضعیت بر مسائل داخلی ترکیه مانع از آن می‌شود تا ترکیه به حمایت از استقلال کردستان از عراق متمایل شود. من احتمال حمایت ترکیه از استقلال کردستان عراق را بیش از آنکه زاییده شرایط واقعی و عینی منطقه باشد نوعی تبلیغات و بازی رسانه‌ای می‌دانم تا در حاشیه آن ترکیه بتواند سیاست‌های خود را پیش ببرد. ترکیه در چند دهه اخیر نشان داده است به هیچ روی موافق با بازی کُردها نیست. سیاست ترکی و از سویی رویکرد مذهبی و حتی منطقه‌ای و خاورمیانه‌ای جناح حاکم در ترکیه یعنی حزب عدالت و توسعه در این خصوص مغایر ایده استقلال کردستان عراق است. در سال‌های اخیر ترکیه تلاش زیادی برای کسب نفوذ، اعتبار و اعتماد در افکار عمومی اعراب داشته است. این سیاست در تعارض با تجزیه بخشی از خاک یک کشور عربی است.  ادامه مطلب
برگزاری کنفرانس ضدایرانی در قاهره، همزمان با سفر صالحی
به گزارش «تابناک»، با وجود انتشار گزارش های اوليه از برگزاري چنين نشستي در برخی رسانه ها و هشدار در مورد آن، همزمان با حضور مقام بلندپايه ديپلماتيک ايران در قاهره و سخنان مرسي در برابر او که گفته بود ايران و مصر يک روح در دو کالبد هستند، این گروه های تروریست و جدایی طلب نشست خود را برگزار کردند و يکي از معاونان و مشاوران نزديک مرسي هم براي سخنراني در آن حاضر شده است.هر چند برای اين نشست که هم‌زمان با حضور صالحي برگزار شد، مي‌توان توجیهات مختلفي مطرح کرد، اما حضور غيرقابل توضيح «عماد عبدالغفور»، مشاور و معاون رئيس جمهور مصر که يک سلفي شناخته شده است در اين کنفرانس همه تحليل‌هاي مطرح در اين زمينه را زير سوال برد تا آشکار شود که اخوان مصر و احتمالاً شخص رئيس جمهور اين کشور از برگزاري آن خبر داشته و به عمد برگزاري آن را هم‌زمان با سفر وزيرخارجه ايران قرار داده‌اند.  ادامه مطلب
هوای مرگبار ایران
در همين زمينه خبرگزاری مهر نيز روز چهارشنبه طی گزارشی با عنوان «استنشاق هوای آلوده با طعم بنزين استاندارد» بر اساس گفته‌های سيد وحيد حسينی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شريف نوشته است که «گوگرد موجود در سوخت بنزين حدود ۱۸۰ پی پی ام و گوگرد موجود در سوخت گازوئيل ۸ هزار پی پی ام است».گزارش سايت الف در ادامه می‌گويد که به خاطر تحريم‌های غرب عليه ايران، از سال ۱۳۸۸ واردات کاتاليست‌های استاندارد برای توليد بنزين به ايران متوقف شده است و در نبود کاتاليست‌ها، پالايشگاه‌های داخلی مجبور به استفاده از سرب يا ماده سمی «ام‌تی‌بی‌ای» هستند.سرب باعث افزايش بهسوزی و آرام سوزی بنزين می‌شود و در واقع عدد اکتان بنزين را بالا می‌برد اما چون ترکيبی بسيار مضر است، سال‌هاست که استفاده از آن در تمام دنيا ممنوع شده است. در اين شرايط در سال‌های دور پالايشگاه‌های دنيا «ام‌تی‌بی‌ای» را جايگزين سرب کردند که بعد از مدتی اثرات سرطان‌زای آن نيز محرز و استفاده از آن ممنوع شد.  ادامه مطلب
قربانیان "مذاکره با جمهوری اسلامی"، مسعود نقره‌کار
مذاکرهٔ سیاسی به مانند بسیاری دیگر از مفاهیم و پدیده‌های سیاسی و اجتماعی در میهن ما تعاریف و برداشت‌های متفاوت و متناقض نصیب‌اش شده است. در جنبش سیاسی و اجتماعی میهن ما مذاکره به عنوان وجهی از جوه دموکراسی وپاره‌ای ازاستراتژی سیاسی یک جریان سیاسی با هدف حل و فصلِ اختلاف‌ها وستیز‌ها، ودرراستای تضعیف دیکتاتوری و ستمگری وتامین خواست‌ها و نیازهای مردم میهنمان، معنا و عمل نشده است. این ابزارو شیوهٔ دموکراتیک گفت‌و‌گو و بحث در بارهٔ اختلاف‌های طرفین با هدف پیشبردِ مقاصد سیاسی معین، ازسوی حکومت اسلامی و بخش هائی ازجنبش سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج کشوراینگونه تعریف وتعبیرو عمل شده است: تاکتیک ریاکارانه برای حذف دگراندیش و مخالف، و رایزنی و مشاورهٔ عوامفریبانه با هدفِ طلبِ سهمی از قدرت و حکومت. مذاکرۀ سیاسی به عنوان فرایند ی مسالمت آمیز، هدفمندو شفاف بیش ازهرچیزصحنهٔ بازی و نقش آفرینیِ‌های زیانبار سیاست بازان بوده است.با نزدیک ترشدنِ تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوریِ حکومت اسلامی، مشاطه گران شناخته شدهٔ حکومت اسلامی، به ویژه در خارج از کشور با تشبث به موضوع و مسالهٔ دیرینهٔ «مذاکره با امریکا» اندک اندک بساط پهن می‌کنند. این جماعت به گونه‌ای با حکومتیان و ولی فقیه‌شان از مذاکره با امریکا سخن می‌گویند که گوئی با موجودی اهل مذاکره اما نادان و نا‌آگاه ازچم و خم ریاکاری درسیاست سروکاردارند، موجودی که نیازمند راهنمائی کسانی ست که این کسان در عرصه سیاسی، به ویژهٔ در رابطه باپدیده و مقولهٔ «مذاکرهٔ سیاسی» فاجعه‌ها بارآورده‌اند. بحث و سخن بخشی از افراد این جماعت به ظاهر مساله مذاکره با امریکاست اما اهداف دیگری دنبال می‌شوند:  ادامه مطلب
نقدکتاب "فرايند اشاعه دموکراسی در ايران"/اردشير لطفعليان
این کتاب که نویسندۀ آن یکی ازرهبران و عوامل تبلیغاتی سرشناس حزب الله لبنان است از استدلال های سفسطه آمیز فراوانی برای اثبات این که دموکراسی به گونه رایج در غرب هدفی جز آماده ساختن جوامع برای جریان بهتر سرمایه و در اساس برای برقراری سلطۀ کشورهای پیشرفتۀ غربی بر دیگر کشورها دنبال نمی کند، سرشار است. فکر دیگری را که نویسنده با گستاخی می کوشد جا بیندازد این است که ولایت فقیه، نظامی که زیربنایش احکام شرع است و در آن یک پیشوای مذهبی به تنهایی از اختیارات نامحدود در همۀ شئون اجرایی و قضایی و تقینینی، بدون الزام به هیچگونه پاسخگویی به خاطر اعمال و تصمیمات خود برخوردار است، نه یک نظام مطلقۀ استبدادی، بلکه نوعی از دموکراسی است.
 ادامه مطلب
پیام جبهه ملی ایران- اروپا به جشن بنیانگزاری »کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی در خارج از کشور- اتحادیه ملی«
آن روی سکه مبارزه درخشان و بی امان کنفدراسیون برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه رژیم کودتایی و دیکتاتوری محمد رضا شاه، حمایت فعال از جنبشهای مسلحانه چریکی در ایران وخاورمیانه و دیگر گرایشهای ایدئولوژیکی و مذهبی و دور شدن از واقعیات ایران بود، که در آن پیروان جبهه ملی ایران هم سهم خود را داشتند. شایسته است که در یادبود پیش رو مسئولین سابق کنفدراسیون با صداقت و صراحت به فرازها و فرودهای تاریخ کنفدراسیون برخورد انتقادی کنند. تنها در این صورت است که رهروان کنونی و آینده جنبش دانشجویی ایران می توانند از تجارب گرانبهای کنفدراسیون استفاده بهینه نمایند.  ادامه مطلب
یاد ونام تختی گرامی باد

هفدهم دیماه سالروز درگذشت جهان پهلوان ، غلامرضاتختی را گرامی میداریم. تختی علاوه براینکه بارها با ایستادن بر روی سکوی قهرمانی جهان برای میهن خود افتخارآفرین شد،با حمایت ازنهضت ملی ایران وپیروی از مصدق بزرگ، جایگاه ویژه ای را نزد ملت ایران کسب نمود.شادروان غلامرضاتختی درکنگره سال 1341 به عضویت شورای مرکزی جبهه ملی ایران انتخاب شد. اوهمچنین سال ها مسئول سازمان ورزشکاران جبهه ملی بود.یادش گرامی ونامش پرفروغ باد.

هیئت رئیسه شورای مرکزی ، هیئت رهبری وهیئت اجرائیه جبهه ملی ایران  ادامه مطلب
دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
امروز دکتر داود هرمیداس باوند، سخنگوی جبهه ملی ایران به اتفاق آقایان حسین شاه حسینی، حسین مجتهدی، پیمان عارف، آرش رحمانی و مهران بختیاری ، اعضای شورای مرکزی و سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران به دیدار فرید طاهری عضو نهضت آزادی ایران که به تازگی از زندان آزاد شده است رفتند.  ادامه مطلب
متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون

ادیب برومند ;خبریافتم جشن پنجاهمین سالگشت کنفدراسیون جهانی دانشجویان ایرانی در آلمان برگزارمیشود بسیارخوشوقت شدم وفعالیت های مستمر وخستگی ناپذیر این کنفدراسیون درمبارزه باحکومت استبدادی شاه وسیاست استعماری وتامین دموکراسی خاطره انگیز زمانی شدکه هم میهنان وطن خواه مادرخارج کشور هم به هیچ روی مصالح ملی ایران راازیاد نمی بردندونخواهندبرد.خاصه اینکه جبهه ملی ایران هم ازپایه گذاران این کنفدراسیون بوده است.


دکتر حسین موسویان;دیگر دوران رژیم سلطنت موروثی وحکومت های فردی به پایان رسیده وپرونده آن نیزبه بایگانی راکدتاریخ سپرده شده است. وامروز درهمه جهان زمان تحقق آزادی وحقوق بشرواستقرارحاکمیت های ملی نشات گرفته ازانتخابات آزادفرارسیده است.یک باردیگرجشن پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون دانشجویان ایرانی راتهنیت گفته وبه شماپویندگان راه آزادی واستقلال واعتلای ایران درود میفرستم



حسن لباسچی;پنجاهمین سال تاسیس کنفدارسیون جهانی دانشجویان ومحصلین ایرانی را در زمانی برگزار میکنیم که کشور همچنان در بند دیکتاتوری٬ فقروفساد گستره و بسیاری ازفرزندان ما ٬ دانشجویان وآزادیخواهان دربندند وتو گویی استبداد از سرزمین ما هیچگاه رخت بر نمی بنند.  ادامه مطلب
بی خبری مطلق از میلاد دهقان، عضو بازداشتي حزب پان ایرانیست
آخرین وضعیت میلاد دهقان عضو بازداشتی حزب پان ایرانیست به گزارش تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به شرح زیر میباشد از وضعیت پرونده و اتهامات وارده و محل نگه داری به میلاد دهقان فعال سیاسی و فرهنگی و عضو سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در خوزستان با وجود گذشت ۲۴ روز از بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست میلاد دهقان فارغ التحصیل مهندسی عمران در تاریخ ۱۹ آذر ماه توسط مامورن وزارت اطلاعات در یکی از میدان های شهر اهواز بازداشت شده است همزمان نیروهای امنیتی با یورش به خانه پدری و همچنین عموی ایشان اقدام به تفتیش وسایل شخصی ایشان کرده و شماری از وسایل شخصی ایشان همچون لب تاپ و عکس های خانوادگی و..ضبط کرده اند این فعال سیاسی و فرهنگی سابقه بارها بازداشت و احضار به ستادهای خبری وزارت اطلاعات در استان خوزستان را دارد  ادامه مطلب
آقای بنی صدر، اشتباه می فرمائید و توقعتان از مردم ایران نا به جا است /محمد علی مهرآسا
من از این سخن آقای بنی صدر درشگفتم به این دلیل که ایشان به تمام راز و رمزهای این حکومت دینی که نزدیک به ۳۴ سال سوار برگرده ی مردم ایران شده است، آگاه است و می داند به چه دلیل و انگیزه ای این اختاپوس بر ملت ایران فرود آمده است. در فرود و نزول چنین بلا و خسرانی، من و آقای بنی صدر نیز به گونه ای شریک و سهیم بوده و در راه به ثمر رسیدن انقلاب کوشیده ایم. شاید من بیش از آقای بنی صدر در این زمینه سهم داشته باشم؛ زیرا که من در ایران بودم و حاضر در خیزش و تلاشها؛ و آقای بنی صدر در فرانسه بودند و از دور نظاره گر. گرچه هردو تقریباً در یک زمان از همه چیز سر خوردیم و بریدیم و دست شستیم؛ و مجبور به جلای وطن شدیم، اما من هیچ گاه واژه اسلام را بر روی انقلاب نپذیرفتم؛ و مذبوحانه و بی دلیل معتقد بودم مردم انقلاب کردند؛ در حالی که آقای بنی صدر، به درستی نام زشت و ناپسند «انقلاب اسلامی» را که خمینی همان ساعات نخست پیروزی بر تلاش مردم و انقلاب ملت ایران سوار کرده بود، هم پذیرفت؛ و هم هنوز بر بالای نشریه و سایت اینترنتی خویش محفوظ نگه داشته است.  ادامه مطلب
درگذشت حسن شهیدی عضوشورای مرکزی جبهه ملی ایران
بااندوه وتاسف فراوان درگذشت رادمرد میهن دوست ،آقای حسن شهیدی عضوشورای مرکزی جبهه ملی ایران و ازپویندگان دیرپای راه مصدق بزرگ وعضوفراکسیون نهضت ملی دردوره هفدهم مجلس شورای ملی رابه آگاهی یاران وهم اندیشگان ارجمندمیرسانیم. مجلس ترحیم آن شاد روان در روز جمعه 15 دیماه 91 ازساعت 5/9 تا 11صبح درمسجدجامع شهرک غرب واقع درمیدان صنعت روبروی مجتمع میلاد نور برگزارخواهد شد.
ادیب برومند – دکترلقا اردلان-بانو فرشید افشار – مهندس عباس امیر انتظام- فر هاد امیر ابرا هیمی – دکترجهانشاه برومند- مهندس مرتضی بدیعی – دکترهرمیداس باوند-دکترنصراله جمشیدی-عیسی خان حاتمی –مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی-جمال درودی-دکترعلی رشیدی-مهندس کورش زعیم- دکترشاهین سپنتا-حسین شاه حسینی-جوادشرف الدین-مهندس حسین عزت زاده- دکترمحسن فرشاد – سرلشگربازنشسته ناصرفربد-اصغرفنی پور- حسن قدیانی-دکترباقرقدیری اصلی- دکتر حسین موسویان- دکترمهدی مویدزاده-هرمزممیزی-منوچهرملک قاسمی-پریچهرمبشری-مهندس علی محمدی-ابراهیم منتصری-جمشیدمیرعمادی-محمدملک خانی-دکترپوریامطهری-پرفسورصادق مسرت-ضیاء مصباح – ابوالفضل نیماوری-دکترعلی اکبرنقی پور-دکترجمشیدوحیدا- عباس همایونی
 ادامه مطلب
برنامه تلوزیون جبهه ملی ایران
 ادامه مطلب
پیام جبهه ملی ایران - اروپا و امريکا به مناسبت سال نو میلادی 2013

درآستانه سال نوی هستيم. فرصت مناسبی است که ضمن شادباش ميلاد حضرت مسيح به هم ميهنان ارمنی وآشوری وهمه پيروان آئين مسيح درسراسر جهان، آرزو کنيم که سالی همراه با صلح، آزادی، دوستی و شادکامی برای همه جهانيان صرفنظر از باور ها و اعتقادات گوناگون آنها در پيش باشد. فرا رسيدن سال نو بازهم فرصتی است تا با بزرگداشت همه جانباختگان راه آزادی ایران، استبداد، فساد و ایران ستیزی حاکمیت جمهوری اسلامی را قویا محکوم کنیم و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی گردیم. پاینده ایران !


 ادامه مطلب
تسلیت به هموند گرامی جناب آقای کورش زعیم
تسلیت به هموند گرامی جناب آقای کورش زعیم
مهندس کورش زعیم، هموند شورای مرکزی جبهه ملی ایران، در غم از دست دادن پدرهمسر خود سوگوار است. مصیبت وارده را به ایشان تسلیت عرض میکنیم.
ما را در غم خود شریک بدانید.
جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا
 ادامه مطلب
محمد علی دادخواه همچنان تحت فشار برای اعتراف تلویزیونی

برادر محمد علی دادخواه، وکیل و ازاعضای هیات موسسان کانون مدافعان حقوق بشر به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت که این وکیل دچار افت حافظه در زندان اوین شده است و تحت فشار شدید برای اعتراف علیه خود و پذیرش اتهاماتش است. سید حسن دادخواه با اظهار نگرانی شدید از وضعیت برادرش به کمپین بین المللی حقوق بشردرایران گفت اعضای خانواده آقای دادخواه نمی دانند که به چه دلیل و چگونه حافظه آقای دادخواه «افت» کرده است.
سید حسین دادخواه با اظهار نگرانی شدید از وضعیت برادرش در زندان اوین به کمپین گفت:« دخترش را هفته پیش در ملاقات حضوری نشناخته و حرف های بی ربط می زده است. خیلی غم انگیز است. من هم محمد را کابینی ملاقات کردم. او جملاتی را پس و پیش می گفت که من متعجب شدم. محمد همیشه در صحبت کردن عالی بود، هیچ وقت اشتباه و پس و پیش حرف نمی زد، هیچ وقت در صحبت هایش مکث نمی کرد. نمی دانم چه اتفاقی برای او افتاده است. او هفته گذشته مثل همیشه نبود.».سید حسین دادخواه افزود: «نمی دانم این اتفاق حاصل چیست. در ملاقات کابینی هم شاید نمی تواند خیلی صریح حرف بزند. من هر چه از او می پرسم می گوید خوب است. می گویم آزارت می دهند؟ می گوید نه همه چیز خوب است. می گویم غذا می خوری، خوب می خوابی، می گوید همه چیز خوب است.»  ادامه مطلب
خاتمی بازهم به آرمان های ملی پشت پا زد .
بادامچیان با اشاره به اینکه در میان اصلاح‌طلبان شاهد چندگانگی هستیم و حدود پنج تا شش تیپ فعال هستند، اظهار کرد: عده‌ای از اصلاح‌طلبان می‌گویند نمی‌آییم چون حضور ما باعث می‌شود حرف‌های گذشته‌مان باطل شود، برخی می‌گویند باید بیاییم و مواضع‌مان را محکم کنیم. کسانی معتقدند که در انتخابات ورود پیدا نکنیم و برخی بحث تحریم را مطرح می‌کنند و در کنار آنها یک عده معتقدند که چهره ملایمی مثل «عارف» مطرح شود که البته خودش گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آیم. همچنین گروهی می‌گویند باید با یکی از اصولگرایان مداراگر با اصلاح‌طلبان همراهی کنیم تا جایی داشته باشیم و البته اخیرا آقای خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بیاییم.

JMI News:صد ها کشته و هزاران زندانی پس از کودتای ۸۸ برای جناح مغلوب رژیم اهمیتی ندارد ؟
درخواست خفت بار رهبر کل اصلاحات از خامنه ای برای شرکت مفتضحانه دیگری در نمایش انتخابات نظام ,پایمال کردن خون شهدای آزادی وپشت پا زد ن به آرمانهای آزادیخواهانه است .
تحریم انتخاباتی که نه آزاد است و نه منصفانه وظیفه نیروهای ملی است.
 ادامه مطلب
کودکان کار و خیابانی، قربانیان اجتماعی/فرشید یاسائی
«حکومت اسلامی البته به هنگام امضاء (سال ۱۳۷۰) و هم در زمان تصویب کنوانسیون (سال ۱۳۷۲) در مجلس شورای اسلامی، یک شرط کلی بر آن وارد نموده و اعلام داشته که کنوانسیون را به شرطی قبول دارد که راجع به مواد یا مقررات آن که مغایر با مقررات اسلامی و قوانین داخلی باشد، ملتزم نباشد...». با آن که بیش از دو دهه از امضای کنوانسیون حقوق کودک میگذرد. حکومت اسلامی یکی از ناقصین اصلی حقوق کودک بوده و ثمره آنرا در کوچه، خیابانها و کارخانجات... مشاهده می‌شود و متاسفانه نقش خانواده اقتدارمنش در رابطه با نقض حقوق کودکان را نیز نباید از نظر دور داشت!  ادامه مطلب
استقبال کارگران اهواز از رییس جمهور اسلامی;ما گرسنه ایم،



روز گذشته محمود احمدی نژاد به همراه چند تن از وزیرانش به اهواز سفر کرد تا کارخانه تصفیه شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا را افتتاح کند. اما آنها با کارگرانی رو به رو شدند که به تعویق نزدیک به دو ساله در پرداخت حقوق خود اعتراض داشتند. بر روی یکی از پلاکاردهای این معترضین نوشته شده: «ما گرسنه ایم، ۲۲ ماه است حقوق نگرفته ایم». همچنین بر روی پلاکارد دیگری نیز نسبت به همکاری نکردن استانداری برای حل مشکل کارگران کارخانه قند اهواز اعتراض شده است….  ادامه مطلب
طبیعی نبودن مرگ ستار بهشتی تایید شد
جعفری دولت‌آبادی گفت: یک کمیسیون ۱۱ نفره شامل متخصصین مختلف که جامع‌ترین کمیسیون پزشکی بود تشکیل شد که در آن، متخصصین داخلی، کلیه، گوارش، روان‌شناس و سایر تخصص‌ها حضور داشتند و پس از برگزاری یک جلسه ۳ ساعته نظریه سابق را تأیید کردند. بنا به گزارش بازتاب، وی گفت: در این نظریه آمده است با توجه به اینکه مرحوم ستار بهشتی بیماری خاصی نداشته است فوت می‌تواند ناشی از پیامدهای ضربه یا فشار روانی باشد.  ادامه مطلب
دکتر پیمان، چشم پزشک ایرانی، برنده عالی‌ترین مدال علوم و فناوری آمریکا
مدال ملی علوم از سال 1959 توسط ريیس جمهور ایالات متحده آمریکا به افرادی که مهمترین مشارکت ها را در پیشبرد دانش در حوزه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، زیست شناسی، شیمی، مهندسی، ریاضی و فیزیک داشته، اهدا شده است. کمیته 12 نفره‌ ای مسوول برگزیدن برندگان جایزه‌ است که توسط بنیاد ملی علوم مدیریت می ‌شود.مدال ملی فناوری و نوآوری از سال 1980 توسط ريیس جمهور ایالات متحده به مخترعین و نوآوران آمریکایی که مشارکت های قابل توجهی برای توسعه فناوری نوین و مهم داشته باشند اعطا می شود.
«غلامعلی پیمان»، جراح شبکیه برای اختراح دستورالعمل جراحی چشم لازیک این جایزه را در بخش فناوری و نوآوری دریافت کرده است.
 ادامه مطلب
برنامه تلوزیون جبهه ملی ایران
 ادامه مطلب
نگاه وزیر خارجه جدید آمریکا به ایران :تماس‌های آشکارا و پشت پرده با تهران
جان کری به آل ثانی گفت: ایالات متحده تمایل ایران برای تبدیل شدن به یک بازیگر منطقه‌ای را به رسمیت می‌شناسد و خواهان مذاکره در این باره است که ایران چگونه قدرتی خواهد بود.
داوود هرمیداس باوند استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره معرفی جان کری به عنوان وزیر خارجه آمریکا گفت: در آمریکا رییس جمهور تصمیم می گیرد و وزرا به منزله مشاورین رییس‌جمهور تلقی می‌شوند. هم چنین تصمیمات گرفته شده توسط رییس‌جمهور در پرتو نظرات مختلفی مانند کنگره، وزارت خارجه، شورای امنیت ملی، پنتاگون، سازمان سیا و لابی‌های مختلف و به خصوص درباره مسائل خاورمیانه لابی اسرائیل قرار می‌گیرد.
 ادامه مطلب
امیر انتظام: سی و چهارمین سالِ محرومیت از آزادی و خدمت به کشور




با فرا رسیدن بیست و هفتم آذر ماه امسال، همچون تمام سالهایی که پشت سر گذاشته و احتمالا پیش رو دارم، سی و چهارمین سال در بند بودنم آغاز گردید. شاید پس از خداوندِ آگاه از هر چیز و همه چیز، فقط خود بدانم که این سی و سه سال چگونه بر من گذشت! ظالمانه و به ناروا، و بی آنکه مرتکب کوچکترین خطایی در حق میهن و هم میهنانم شده باشم، سی و سه سال بارِ طاقت فرسایِ محکومیتی بی پایه و اساس را به بر دوش می‌کشم. اتهاماتی که بر اساس توطئه‌ای از قبل طراحی شده شکل گرفت تا توسط تعدادی جوان، که ناپختگی و احساسات مخرب به غلیان آمده‌ی آنها، هر گونه بینش منطقی و مأل‌اندیشی را از اذهان آنها زدوده بود و لذا می‌توانستند این طرح شوم را به راحتی به مرحله اجرا درآورند.  ادامه مطلب
درگذشت مادر نسرین ستوده
رضا خندان،همسر نسرین ستوده :شب یلدا برای مادر نسرین بی‌انتها شد. او که سادگی مرگ‌اش به صافی قلب مهربان اش بود.
پدر نسرین ستوده نیز در مهر ماه سال 89 و دو هفته پس از بازداشت این وکیل زندانی درگذشت.با وجود پیگیری‌های خانواده‌ نسرین ستوده، مسئولان امنیتی و قضایی مرتبط با پرونده از دادن مرخصی خودداری کردند و وی امکان حضور در مراسم ختم پدرش را نیز نیافت.

جبهه ملی ایران در گذشت مادر گرامی نسرین ستوده را به ایشان و خانواده های محترم ستوده و خندان تسلیت گفته ,خواستار ‌آزادی فوری نسرین ستوده و تمام زندانیان سیاسی میباشد.
 ادامه مطلب
بازداشت کشیش ایرانی‌-آمریکایی در تهران
همسر و وکلای یک کشیش ایرانی‌آمریکایی می‌گویند او در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشته است، از حدود سه ماه پیش بازداشت شده است و هنوز رسما هیچ اتهامی به او اعلام نشده است.
 ادامه مطلب
برنامه تلوزیون جبهه ملی ایران
 ادامه مطلب
تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر

ازدیدگاه بسیاری ازنو اندیشان،روندتوسعه مترقیانه تمدن بشری معطوف به نیل آزادی برای کل ابناءبشربوده است. درین رهگذرارزش های جهانشمول وقت چون آزادی،حقوق بشر،مردم سالاری وحکومت قانون ازیک سوفرآیندقرنها کشش وکوشش متفکران،نواندیشان،جنگ هاوانقلابهای اجتماعی-سیاسی وازسوی دیگرزائیده ی مقتضیات گریزناپذیر انقلاب های علمی،تکنولوژی،اطلاعات وارتباطات متبلوردرروند جهانی شدن بوده است.بی شک ارزشهای جهانشمول موردبحث به ویژه حقوق بشرغیرقابل تفکیک وتقسیم به شاخصه های مختلف عقیدتی چون هندوئیسم،مسیحی ایسم، بودئیسم وغیره میباشد.دراین رابطه برخی ازجوامع متصف به فرهنگهای تک بعدی وخودکفا ومتکلف ومتعهدگرابسبب تعارض باارزش های مذکور،بانوعی تعلل وتوقف تاریخی روبرو بوده ونظام های استبدادی آنهابا نهادهای بین المللی که متولی حمایت از ارزش های یادشده اند دست به گریبان هستند.  ادامه مطلب
دکتر محمد ملکی;مبارزه با ظلم و استبداد، بازنشستگی ندارد
دکتر محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب 57 و عضو نیروهای ملی مذهبی در مصاحبه با "روز" اعلام کرد که او روز شنبه خود را به زندان اوین معرفی خواهد کرد و به هیچ عنوان به خاطر بیماری و وضعیت جسمانی اش درخواستی برای عدم اجرای حکم نخواهد کرد.آقای ملکی گفت که مبارزه با ظلم و استبداد، بازنشستگی ندارد و او حتی در 80 سالگی و علیرغم داشتن بیماری های سخت اما هزینه این مبارزه را خواهد پرداخت.روز گذشته ماموران امنیتی با حضور در منزل شخصی آقای ملکی ضمن تفتیش منزل، احضاریه ای به او داده اند که براساس آن می بایست تا سه روز بعد از رویت احضاریه خود را به زندان اوین معرفی کند.  ادامه مطلب
اهدای جایزه حقوق بشر پارلمان اروپا (ساخاروف) به نسرین ستوده و جعفر پناهی
خانم ستوده در این پیام گفته است: «من تنها یک رویا دارم، رویای تحقق عدالت و براین باورم که این رویا توسط استقلال حقوقی در کشورم برآورده خواهد شد. دولت‌ها باید بدانند که برای حفظ موجودیت خود، هیچ انتخابی جز رعایت حقوق فردی ندارند». این وکیل ایرانی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، جایزه‌ خود را به تمامی زندانیان سیاسی و اقلیت‌های دینی و به ویژه عبدالفتاح سلطانی که او را وکیل «حاذق و شجاع» توصیف کرده، تقدیم کرده است. او در این پیام می‌گوید که به نام دین اسلام، دینی که خودش پیرو آن است به اقلیت‌های دینی به ویژه بهایی‌ها و مسیحی‌ها تبعیض روا داشته می‌شود. جعفر پناهی نیز در پیام خود که آن را کوستا گاوراس، کارگردان یونانی‌تبار فرانسوی قرائت کرد، جایزه‌اش را به «تمام مباران گمنام راه آزادی و تمام کسانی که در سرتاسر جهان برای صلح تلاش می‌کنند» تقدیم کرده است.  ادامه مطلب
بازداشت میلاد دهقان در اهواز
در پی بازداشت‌های زنجیره‌ای پان ایرانیست‌ها، میلاد دهقان عضو سازمان جوانان حزب پان ایرانیست یکشنبه ۱۹ آذر ۹۱ در اهواز بازداشت شد.به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، میلاد دهقان روز گذشته ساعت شش ونیم عصر توسط ماموران امنیتی در حوالی یکی از میادین مرکز شهر اهواز بازداشت شد.این بازداشت در حالی صورت گرفت که همزمان نیروهای امنیتی به خانه پدری این فعال سیاسی در رامهرمز و همچنین خانه عموی وی در اهواز مراجعه و ضمن تفتیش منزل اقدام به ضبط وسائل شخصی میلاد دهقان نموده‌اند.میلاد دهقان پس از بازداشت به مکانی نامعلوم منتقل شده و تلاش خانواده وی برای اطلاع از محل نگهداری‌اش ناموفق بوده است.  ادامه مطلب
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما