استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
برنامه تلوزیون
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
برنامه تلوزیونی جبهه ملی ایران;بستن تنگه هرمز تیشه به ریشه خود زدن است/گفتگو با دریادار امیرهوشنگ آریان پور
10 دی 1390       بازگشت به صفحه قبل 
بستن تنگه هرمز تیشه به ریشه خود زدن است/گفتگو با دریادار امیرهوشنگ آریان پور


هوشنگ



نامه یک دریانورد پیر به امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

امیر دریادار سیاری عزیز

در باره دیدار اخیرتان با فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی آیت الله خامنه ای:

در اين ديدار فرمانده کل قوا دو توصيه مهم هم به نيروي دريايي ارتش و سپاه داشتند: 1- در انجام مأموريتها، جديت و اهتمام مضاعف داشته باشيد 2- ساخت دروني خود را از لحاظ افزايش مهارتهاي گوناگون، توانايي علمي، عزم و اراده جدي و تدين مستحکم کنيد.

در اجرای اوامر مقام معظم رهبری ، جنابعالی اظهار کرده اید: "نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تاکیدات مقام معظم رهبری از نیرویی ساحلی به نیروی دریایی اقیانوسی تبدیل شده است."

]چنین نیست! چون نیروی دریایی از سال 1336 با شروع دریانوردی از بندر سوبک بی در کشور فیلیپین با استفاده از افسران و درجه داران جوان خود که درجه ارشدترین آنها ناوبان یکم بود،و با دریانوردی با ناو لندینگ کرافت "هنگام" بسوی ایران ، از آن تاریخ تبدیل به یک نیروی دریایی اقیانوسی شده بود، و پس از آن ده ها فروند ناو و ناوچه ازشمال غربی آمریکا، از سانفرانسیسکو، از مریلند، از گوام، از انگلیس ، از فرانسه و و و بوسیله افسران و درجه داران جوان ایرانی از طریق جنوب افریقا و دور زدن دماعه امید، و با طی هزاران مایل به خلیج همیشه پارس وارد شدند.[

جنابعالی در سخنرانی خود پیش از نماز جمعه در دانشگاه تهران، چنین اظهار نموده اید:

با گرامیداشت روز نیروی دریایی و سالروز پیروزی عملیات مروارید در شمال خلیج فارس با اشاره به ویژگی های این عملیات فرموده اید: "این عملیات در شرایطی انجام شد که فقط 67 روز از آغاز دفاع مقدس. گذشته بود و انجام آن خارج از تصور دشمن و کشورهای فرامنطقه ای بود."

]هم قطار جوان من، امتیاز های مثبت این عملیات را باید به نیروی دریایی رژیم طاغوتی! پیشین داد و نه به نیروی دریایی جمهوری اسلامی! چون: عملیات مروارید در آبان ماه 1359 به ابتکار و بوسیله طراحی و برنامه ریزی افسران جوان دریایی رژیم طاغوتی! گذشته در پایگاه دریایی بوشهر انجام گرفت و با بکارگیری ناوهای تازه از راه رسیده لاکامباتانت که در فرانسه ساخته شده و مجهز به موشک هارپون ساخت آمریکای جهانخوار بود، و با همکاری بیدریغ هواپیماهای جت نیروی هوایی ایران که هم هواپیما های جت و هم موشکهای آن هواپیما ها درکشور آمریکا ساخته و به ایران اعزام گردیده بود،به آن نتیجه چشم گیر دست یافتید. البته با شهید شدن عده ای از آن افسران و درجه داران جان بر کف و از دست رفتن ناو پیکان. لذا بهیچوجه امکان پذیر نیست که شما بخواهید نیروی دریایی آن زمان را با نیروی دریایی فرسوده امروزی که اکثر ناوهای آت بالغ بر 50 سال از عمر آنها گذشته و بقول خودتان بخاطر تحریم های فراوان موفق به تهیه قطعات یدکی آنها نشده اید مقایسه نمایید!؟ [

در ادامه سخنرانی خود در نمازجمعه آنروز تهران افزوده اید: "نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دو سال و نیم گذشته توانسته 16 ناو گروه به دریاهای آزاد در شمال اقیانوس هند ، باب المندب ، خلیج عدن ، دریای سرخ و دریای مدیترانه اعزام کند و در آب های این مناطق حضور مستمر داشته باشد." و در دنباله آن شما اضافه کرده اید: " دریانوردی در آب های آزاد نشان دادن توان و اقتدار علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران پس از 32 سال تحریم است!؟"

]امیر دریادار گرامی لازم به یاد آوری است که اگر نیروی دریایی جمهوری اسلامی توانسته است در قرن بیست و یکم با اعزام چندناو گروه خودبه دریا های آزاد، نشان دهد که توان واقتدار علمی و صنعتی لازم را با توجه به تحریم های سی و دو ساله بدست آورده، و شما آنرا بعنوان پوانی بسیار مثبت برای خود و جمهوری اسلامی بحساب میاورید، پس چه پوان و امتیازی باید به سایر کشور های جهان از جمله پرتقالیها ، اسپانیولی ها، انگلیسیها و و و که قرن چهاردهم میلادی با اعزام ناوگان بادبانی خود به اقصی نقاط ناشناخته جهان، توانستند بیشتر سرزمینهای جهان آنروز را به تصرف خود در آورند داده شود!؟[

امیردریادار سیاری گرامی: شما فرموده اید: " نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هر تهدیدی را با دعای خیر مردم شهیدپرور و با روحیه شهادت طلبی پاسخ خواهد گفت و در دریاهای آزاد آماده و پا به رکاب است!" ]اگر با دعای خیر میتوان جلوی هر تهدیدی را گرفت و همه مشکلات را برطرف نمود! پس دیگر چه نیازی است که کشور ایران برای دفاع از خود چنین ارتش مجهزی را که شامل، ارتش، سپاه پاسداران و نیرو های بسیج است، با صرف میلیاردها دلار مورد استفاده قرار دهد!؟ آیا شما و یا دیگری می توانید با نشان دادن فقط یک نمونه بمن ثابت کنید که با دعای خیر مردم شهید پرور، یکی از مشکلات عدیده کشور ایران در 32 سال گذشته بر طرف شده است!؟[

شما در مورد رزمایشی که چند ماه قبل انجام گرفت اظهار کرده اید: "این رزمایش قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران را نشان خواهد داد و پیام صلح و دوستی در تنگه هرمز، دریای عمان و آبهای آزاد اقیانوس هند را به ملتهای منطقه ارسال خواهد کرد. و در دنباله آن به توان جمهوری اسلامی در کنترل تنگه هرمز اشاره کرد و گفته اید: در حقیقت دریای عمان منطقه پشتیبان تنگه هرمز و خلیج فارس است و وقتی ما چنین اقتداری در دریای عمان داریم قطعا تنگه هرمز در کنترل کامل ما است اما اینکه این برنامه در دستور کار قرار گیرد، منوط به تصمیم بزرگان کشور است."

]همقطار جوان من: پیام صلح و دوستی از لوله توپ و تفنگ و پرتاب موشک و تهدید به بستن تنگه هرمزبیرون نمی آید! بلکه پیام صلح ودوستی از نشستن در پشت یک میز مذاکره دوستانه و تبادل نظر و بررسی مشکلاتی که تا بحال مانع برقراری این دوستی گردیده است شروع می شود .[

حال با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره رفت، و اگر شما واقعاً و از روی خلوص نیت،خالصانه و مخلصانه کشورتان ایران را دوست داشته و علاقمندید که این کشور به سربلندی و شکوفایی که مورد خواسته فرد فرد شهروندان آن است، دست یابد و در پناه امنیت و آرامش این شهروندان به زندگی آرام خود ادامه دهند، در آن صورت پیشنهاد من به شما چنین است : بعنوان فرد مسئولی که در مقام پر مسئولیتی قرار گرفته اید ، به نزد مسئولین کشوری و لشگری ایران رفته و حقیقت را در مورد قدرت واقعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با قدرت نظامی آمریکا و پایگاه هایی که آن کشور در دور ایران تاسیس کرده و وسایل وتجهیزات و سلاح پیشرفته ای که دراختیار این پایگاه های نظامی آمریکایی قرار گرفته است، از جمله سلاح اتمی تاکتیکی که قدرت تخریبی بعضی از آنها بالغ بر 5 هزار تن "تی ان تی" است و می توان آنرا بوسیله یک قبضه توپ 8 اینچی به طرف هدفهای مورد نظرشان در ایران پرتاب کنند. ضمن اینکه قوانین و مقررات ارتش آمریکا برای استفاده از سلاح تاکتیکی هسته ای دیگر مانند دوره جنگ سرد، وابسته به دستور فرمانده کل قوا ( رئیس جمهور آمریکا)نیست، بلکه یک تصمیم صرفاً نظامی و ارتشی به شمار می آید! به اطلاع مسئولین کشور رسانده و از آنان بخواهید با چشم باز و واقع بینانه تر از گذشته، به عواقب این درگیری نابرابر بنگرند و از شروع یک درگیری خانمان سوزی که ممکن است جان صد ها هزار نفر بلکه چندین میلیون از شهروندان بیگناه ما را بخطر اندازد جلوگیری نمایند.

امیر دریادار سیاری عزیز، گزارش واقعیات به مقامات مسئول کشور ممکن است با عث دردسری برای شما و شاید برکناری از شغل فرماندهی نیروی دریایی گردد! ولی تقبل چنین خطری در مقابل بخطر انداختن جان صد ها هزار تن از شهروندان کشورمان بهیچوجه قابل مقایسه نخواهد بود.

اچازه ندهید آنچه را که تعداد زیادی از زنان و مردان جوان ایثارگر و عاشق وطن، از سال 1320 با سعی و کوشش فراوان و با وجود تنگ دستی که کشورمان در سالهای طولانی با آن دست بگریبان بود، موفق گردیدند،برای پیشرفت کشورشان انجام دهند، فدای اشتباهات احساسی عده ای از مسئولین فعلی کشور گردد!

امیر هوشنگ آریان پور

30 دسامبر 2
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما