استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
دکتر ورجاوند
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
داود هرميداس باوند;مساعد شدن شرايط براى تصميم‌گيرى‌هاى جدى‌تر عليه ايران/ارزيابي‌‏هاي مبالغه‌‏آميز در مورد توانايي‌‏هاي خود به ضرر مردم است
30 فروردین 1385       بازگشت به صفحه قبل 
داود هرميداس باوند / مساعد شدن شرايط براى تصميم‌گيرى‌هاى جدى‌تر عليه ايران /ارزيابي‌‏هاي مبالغه‌‏آميز در مورد توانايي‌‏هاي خود به ضرر مردم است


از نظر دكتر باوند احتمال حمله‌ نظامى غافلگيرانه هميشه هست،‌ بخصوص در شرايطى كه به صورت گسترده از عدم احتمال آن سخن مى‌رود


امروز سه‌شنبه (۱۸ آوريل) نشست نمايندگان پنج قدرت بزرگ داراى حق وتو به‌اضافه آلمان در پشت درهاى بسته، در مسكو برگزار شده است. موضوع اين نشست كه در سطح معاونان وزيران خارجه شش دولت مزبور برگزار شده، نحوه برخورد با ايران به‌خاطر بى‌توجهى جمهورى اسلامى به خواستهاى شوراى امنيت سازمان ملل متحد است. در مورد نتايج احتمالى اين نشست، دكتر داود هرميداس باوند استاد علوم سياسى و كارشناس روابط بين‌الملل، به پرسشهاى صداى آلمان پاسخ داده است.

مصاحبه‌گر: بهنام باوندپور

دويچه وله: دكتر باوند گفتگوى ما در شرايطى پخش مى‌شود كه ممكن است نشست نمايندگان پنج قدرت داراى حق وتو به اضافه آلمان در مسكو كه پشت درهاى بسته برگزار شده به نتايجى رسيده باشد. روسيه و چين تا آخرين لحظات بر اتخاذ روشهاى ديپلماتيك تأكيد داشتند. اروپا با رد گزينه‌ى نظامى امكان اعمال تحريم را منتفى نمى‌داند و از نظر آمريكا هم تمام گزينه‌ها از جمله گزينه‌ى نظامى منتفى نيستند. با چنين اختلاف ‌نظرهايى ‌آيا فكر مى‌كنيد نمايندگان شش دولت به نتيجه‌ى مشتركى برسند؟

داود هرميداس باوند: در يك نكته نمايندگان قبلا اتفاق‌ نظر داشتند و آن عبارت از اين بود كه ايران بايد برنامه غنى‌سازى را در تمام فعاليت‌ها به حال تعليق در بياورد، ولى بعد از اين رويداد جديد كه شرايط متفاوتى پديدار شد و ايرانيان در حال حاضر اين انتظار را دارند كه هر نوع مذاكره‌اى بايد با توجه به شرايط پيش‌ آمده صورت بگيرد. بنابراين در خصوص موضع روسيه و چين، من فكر مى‌كنم، هنوز آنها تأكيد خواهند داشت كه مسئله را بايد از طريق ديپلماتيك پيش برد. در مورد اروپايى‌ها، آنها از ابتدا يك تمايلى داشتند كه مسئله در چارچوب فصل هفت منشور سازمان ملل متحد مورد بررسى قرار گيرد، ولى در نتيجه‌ى اقدامات چين و روسيه اعلاميه‌اى كه در شوراى امنيت صادر شد در چارچوب فصل شش منشور بود، همان فصل مسالمت‌‌‌آميز و به همين دليل هم در آنجا پيشنهاد شده كه ايران براى حل مسئله، مذاكرات را با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى پيگيرى كند، ولى در حال حاضر امكان ارجاع موضوع به شوراى امنيت و بررسى آن در محدود‌ه‌ى فصل هفت، قويتر شده است. يعنى شرايط تا حدودى در جهت نگرش اروپايى‌ها بوده و اين بستگى دارد كه چين و روسيه هم با توجه به شرايط پيش آمده احتمالا ممكن است تا حدودى موضع‌شان را تعديل كرده باشند.

دويچه وله: دكتر باوند، سئوال دقيقا اينجاست. ده روز بيشتر به مهلت تعيين شده از سوى شوراى امنيت براى ايران باقى نمانده است. خواست اصلى بيانيه‌ى شوراى امنيت هم توقف كامل غنى‌سازى اورانيوم بود. ايران نه تنها اين خواست را اجرا نكرده، بلكه همانطور كه شما فرموديد، اعلام كرده كه به فناورى غنىسازى اورانيوم دست پيدا كرده است. آيا به نظر شما اين اقدام دولت ايران ممكن است باعث نزديكى هر چه بيشتر روسيه و چين به اروپا از سويى و نزديكى بيشتر اروپا به آمريكا از سويى ديگر شود؟

داود هرميداس باوند: اين اقدام ايران كه سه و نيم درصد در هر حال موفق شده و احتمالا تا پنج درصد هم، در محدود‌ه‌‌‌ى ”ان پى‌ تى“ است و اين اقدام فوق‌العاده‌اى نيست، ولى چون بار سياسى گرفته بوده، يك سرى تعهداتى از سوى جمهورى اسلامى پذيرفته شده بوده، بعد نقض اين تعهدات تلقى مى‌شود، بنابراين اين مسئله يك بازتاب گسترده‌تر از واقعيت خودش پيدا كرده است…

دويچه وله: يعنى نوعى بى‌توجهى به بيانيه‌ى شوراى امنيت تلقى شده؟

داود هرميداس باوند: اين هم بى‌توجهى به قطعنامه‌هاى شوراى حكام است و هم عدم رعايت بيانيه‌ى شوراى امنيت است، ولى در هر حال هر چه هست، وضع جديدى بوجود آمده، شرايط ديگرى پديدار شده كه طرف‌هاى ايرانى معتقدند، بايد با توجه به وضع و شرايط جديد مذاكرات و گفتگوها انجام بگيرد، ولى شكى نيست كه در كوتاه‌مدت اين اقدام ايران سبب مى‌شود كه زمينه براى اتخاذ تصميمات جدىتر‌، يعنى بردن قضيه به شوراى امنيت در محدوده‌ى فصل هفت فراهم شده، ولى اين بستگى دارد به توافق پنج عضو دائم، بخصوص روسيه و چين. درست است كه چينى‌ها قرار است معاون وزارت خارجه‌‌شان را بفرستند و ايرانيان را قانع كنند كه خط مشى‌شان فراتر از آنچه كه انجام گرفته عدول نكند، ولى فعلا در مذاكرات شش جانبه يعنى پنج عضو دائمى، من فكر مى‌كنم شرايط تا حدودى براى تصميم‌گيرى‌هاى جدى‌تر مساعد شده، يعنى حتى چين و روسيه احتمالا در آن جايگاه اولشان با آن زمانيكه پافشارى‌هاى خاص مى‌كردند، به آن شدت نيستند و لذا احتمال اينكه يك تفاهم كلى حاصل شده باشد كه هشدارى به ايران بدهند و در صورت عدم اجابت هشدار كه مسئله را به شوراى امنيت ببرند، به نظر مى‌رسد كه قابل پيش‌بينى باشد.

دويچه وله: دكتر باوند، روزنامه واشنگتن‌ پست در گزارشى به اين اشاره كرده كه گرچه در شرايط كنونى يك حمله‌ى ضربتى ناگهانى به ايران ممكن است باورنكردنى به نظر برسد، اما در برنامه‌هاى محرمانه‌ى فرماندهى نظامى آمريكا وجود چنين طرح‌هايى جزو واقعيت‌هاى روزمره هستند. نظر شما چيست؟ تا چه حد حمله نظامى محدود آمريكا عليه ايران را ممكن مى‌دانيد؟

داود هرميداس باوند: ببينيد، مسئله‌ى حمله‌ى غافلگيرانه به سايت‌هاى هسته‌اى و مراكز استراتژيك هميشه بوده، گه‌گاهى اين مسئله حاد مى‌شود و در مواقعى اشعار مى‌شود كه به هيچ وجه توسل به قدرت نظامى نخواهد شد. الان هم ظاهرا هم آمريكايى‌ها و هم اروپايى‌ها اشعار داشتند كه تمايلى به استفاده‌ى نظامى نخواهد بود، ولى اين دال بر اين نيست كه يك surprise attack يا حمله‌ى غافلگيرانه صورت نگيرد، چون اين يكى از options يا انتخاب‌هاى آمريكايى‌ها همواره بوده، حتى خود آمريكايى‌ها اعلام كرده‌اند كه از ابزار نظامى استفاده نخواهند كرد، ولى هميشه تأكيد كرده‌اند كه در عين حال نبايد به عنوان يكى از بديل‌ها و انتخاب‌ها ناديده گرفت. لذا اين مقاله‌ى واشنگتن پست كه على‌رغم اينكه همگان اشعار مى‌دادند كه مصلحت نيست از ابزار نظامى استفاده شود و معمولا وقتى هم به صورت گسترده مطرح مى‌شود، حملات غافلگيرانه در چنين شرايطى است كه انجام مى‌گيرد. مسئله‌ى يك حمله‌ نظامى غافلگيرانه ولو اينكه محدود باشد، احتمالش هميشه هست،‌ بخصوص در شرايطى كه صحبت به صورت گسترده دال بر اين است كه چنين نخواهد شد، يعنى تجربه تاريخى چنين نشان داده، ولى به نظر من اگر چنين اقدامى انجام بگيرد، بازتاب منطقه‌ايش بسيار شديد است، يعنى منطقه را در يك وضع دوچندان بحرانى‌ترى سوق خواهد داد، چون پيامدش مسئله‌ى آمريكا نيست، مسئله‌ى آثار و پيامدهايش در منطقه هست كه منطقه را دچار يك شرايط بحرانى‌تر و critical ترى خواهد كرد.

دويچه وله: دكتر باوند، اين مسئله‌ى روشنى است كه آمريكا با سياست‌هاى عمومى و تغييرناپذير جمهورى اسلامى ايران سر سازش ندارد. در همين رابطه در آمريكا دو گرايش اصلى وجود دارد. يك گرايش سياست تغيير رژيم در ايران را دنبال مى‌كند و يك گرايش سياست فشار بر جمهورى اسلامى براى تغيير رفتار دولت ايران. به نظر شما با توجه به مواضع فعلى حاكميت ايران و در صورت تداوم و پافشارى بر اين مواضع كداميك از اين دو گرايش در آمريكا ممكن است به گرايش مسلط تبديل شوند؟

داود هرميداس باوند: درست است كه اين دو نگرش وجود دارد، ولى من فكر مى‌كنم با مشكلاتى كه آمريكا در منطقه دارد آن خط مشى دوم را يعنى الان شرايط براى تغيير اساسى و بنيادى رژيم در آن وضعى نيست كه اين توانايى را داشته باشد، بنابراين بيشتر اين است كه از اهرم‌هاى فشار استفاده كند و خط مشى و رويه جمهورى اسلامى را وادار به تغيير بكند، در شرايط موجود البته عرض مى‌كنم. چون آمريكا با مشكلات خاصى در عراق و افغانستان روبروست و روزبروز مشكلاتش شديدتر مى‌شود و بنابراين در وضعى نيست كه امكان تغيير بنيادين رژيم را داشته باشد، بلكه برعكس من فكر مى‌كنم كه در شرايط موجود همّ و غم آمريكايى‌ها بر اين خواهد بود كه رژيم را تحت فشار قرار بدهند و وادار به تغيير رويه بكنند و بر آن هم بودند كه اين جريان را از طريق كلكتيويسم Collectivism انجام بدهند، يعنى از طريق همكارى با ديگر كشورها بخصوص اتحاديه اروپا و ديگران، يعنى از اقدامات يكجانبه كه در مورد افغانستان و عراق، با اينكه آنجا تنها نبودند و انگلستان هم بود، آن تجارب تلخى كه داشتند، پرهيز كنند.
*******************
داود هرميداس باوند:ارزيابي‌‏هاي مبالغه‌‏آميز در مورد توانايي‌‏هاي خود به ضرر مردم است

30 فروردین 1385 خبرگزاري كار ايران



عضو جبهه ملي ايران گفت: امروز در شرايطي تاريخي قرار داريم كه اگر به موقع به وظيفه خود عمل نكنيم، در مقابل تاريخ و نسل‌‏هاي آينده مسوول و در خور سرزنش خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، داود هرميداس باوند در نشست «نگاهي سياسي - اجتماعي به منافع ملي» كه از سوي انجمن اسلامي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: آنچه براي جامعه ما اولويت دارد، دموكراسي, حقوق بشر و حكومت قانون است در حالي كه امروز مسائلي مثل تكنولوژي هسته‌‏اي به جاي آن مطرح مي‌‏شود.
وي با اشاره به روند سير پرونده هسته‌‏اي ايران و تاكيد آژانس انرژي هسته‌‏اي بر تعليق غني‌‏سازي اورانيوم، گفت: از نظر بين‌‏المللي اين گونه عنوان شده است كه ايران تعهدات خود را نقض كرده است و اين امر همزمان شد با تشكيل دولتي جديد و اين دولت مطرح كرد كه ارجاع پرونده هسته‌‏اي از حوزه حقوقي به حوزه سياسي از سوي دولت قبل اشتباه بوده است.
به گفته باوند اين اقدامات باعث شد كه شوراي حكام قطعنامه‌‏اي دهد كه براساس آن دولت ايران بايد كليه فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي خود را لغو كرده و تعهدات ديگري غير از NPT را بپذيرد.
وي اظهار داشت: اين قطعنامه سبب شد كه دولت ايران موضع متفاوت از خط مشي‌‏هاي گذشته پيش بگيرد هر چند كه بارها عنوان شد فعاليت‌‏هاي ايران صلح‌‏طلبانه است اما مذاكرات ايران با اروپا به جايي نرسيد و شوراي حكام گزارش پرونده هسته‌‏اي ايران را به شوراي امنيت ارسال كرد.
باوند با اشاره به دو نگرش متفاوت در شوراي امنيت، گفت: به دليل عدم توافق اعضاي شوراي امنيت بيانيه‌‏اي خطاب به ايران داده شد كه براساس آن ايران بايد فعاليت هسته‌‏اي خود را در تمام زمينه‌‏ها به حال تعليق درآورد.
وي به غني‌‏سازي 5/3 درصد اورانيوم در ايران اشاره كرد و گفت: استدلال دولت ايران بر اين است كه اين مقدار غني‌‏سازي مطابق استاندارد است كه هر عضو NPT مي‌‏تواند آن را انجام دهد اما از آنجا كه فعاليت هسته‌‏اي ايران سياسي شده است، اين اقدام ايران نقض تعهدات به شمار رفته است.
اين عضو جبهه ملي ايران با بيان اينكه جامعه ايران بر سر دو راهي قرار دارد، گفت: از يك سو ممكن است ايران بخواهد علي‌‏رغم موفقيتي كه به دست آورده، براي حفظ صلح تعليق را بپذيرد، در اين صورت در داخل كشور با شكست مواجه نمي‌‏شود. از سوي ديگر نيز ايران ممكن است بخواهد جلوتر برود.
وي از برخي موضع‌‏گيري‌‏هاي صورت گرفته از جمله مساله هولوكاست انتقاد كرد و گفت: اين موضع‌‏گيري‌‏ها اتهام‌‏هايي را در مورد قصد و نيت ايران به وجود آورده است.
باوند اظهار داشت: در اين شرايط با چنين شعارهايي اين نگراني وجود دارد كه روند راديكاليسم ادامه يابد و دولت ايران بر خط مقابله با جامعه بين‌‏المللي پاي بكوبد و اين امر سبب شود كه به ناچار پرونده به شوراي امنيت و اتخاذ مجازات‌‏هايي بازگردد.
به گفته وي، تجربه تاريخي نشان مي‌‏دهد ارزيابي‌‏هاي مبالغه‌‏آميز در مورد توانايي‌‏هاي خود و ضعف طرف مقابل نتايجي به ضرر مردم خواهد داشت.
باوند با بيان اينكه شرايط به گونه‌‏اي است كه مردم سياست صبر و انتظار را در پيش گرفته‌‏اند و نمي‌‏توانند موضع‌‏گيري كنند، گفت: آيا بايد چنين شود و بنشينيم و منتظر رويدادها شويم و نتوانيم در سرنوشت جامعه‌‏مان موثر باشيم.
وي از سكوت گروه‌‏ها و احزاب سياسي نسبت به شرايط ايجاد شده انتقاد كرد و گفت: امروز در وضعيت نگران‌‏كننده‌‏اي قرار داريم و بايد همه فعال شويم چرا كه همه در مقابل آيندگان مسووليم.
بر اساس اين گزارش، در اين نشست همچنين مجتبي بيات، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: زماني مي‌‏توانيم انرژي هسته‌‏اي داشته باشيم كه در داخل كشور شكاف‌‏هاي طبقاتي از بين رفته باشد و دموكراسي حاكم شده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به دنبال صلح در جهان و دموكراسي در ايران باشيم، گفت: كار ما به جايي رسيده است كه تنها دوستانمان در دنيا كوبا، ونزوئلا و سوريه هستند.
بيات افزود: نقد فعالان دانشجويي اين است كه آنچه امروز به عنوان منافع ملي مطرح مي‌‏شود تنها منافع اقليت خاصي است كه رويكرد خاصي را در پيش گرفته‌‏اند.
اين عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت با بيان اينكه امروز فقهاي حوزه علميه هم سكوت كرده‌‏اند، گفت: زماني كه عده‌‏اي مي‌‏گفتند دين را نبايد حكومتي كرد به چنين روزي مي‌‏انديشيدند كه فقها حتي نتوانند اظهار نظر كنند.
بيات از عملكرد احزاب در مورد پرونده هسته‌‏اي ايران انتقاد كرد و گفت: احزاب مي‌‏گويند ما توانايي تاثيرگذاري در مسوولين را نداريم، بايد به آنها گفت توانايي نداريد اما رسالت اجتماعي داريد.


بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما