استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اندیشگاه ملی/ آریان پور
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
جنگ اسرائیل و حماس!؟/امیرهوشنگ آریان پور
19 دی 1387       بازگشت به صفحه قبل 
جنگ اسرائیل و حماس!؟

نیروهای نظامی اسرائیل قبل از حملات هوایی خود به سرزمین نوار غزه در شب شنبه 27 دسامبر 2008، از طریق رادیو های خود حمله قریب الوقوع هوایی خود را باطلاع شهروندان فلسطینی نوار غزه می رساند؛ به اینترتیب هدف اسرائیل جلوگیری از کشتار شهروندان سویل فلسطینی که در مجاورت ساختمانهایی که بوسیله جنگجویان حماس اشغال شده زندگی می کردند بود. البته با اعلام این حمله قریب الوقوع عده زیادی از رزمندگان حماس نیز موفق به نجات خود شدند.
بر مبنای آمار در سه سال گذشته بالغ بر 6465 موشک قسام * از نوار غزه بسوی مناطق اسرائیل نشین که در محدوده کمتر از20 کیلومتری نوار غزه قرار دارند پرتاب شده است .
جنگجویان حماس مخصوصاً در ساختمانهایی اقامت دارند که درداخل مراکز مسکونی و پر جمعیت قرار گرفته اند. هدف حماس از انتخاب این محل ها به دو علت است:
علت اول مصون ماندن از بمباران هوایی اسرائیلی ها وجلوگیری از نابودی انبارهای مهماتشان است.
علت دوم : در صوررت بمباران اسرائیلی ها و قتل عام غیر نظامیان فلسطینی خاصه کودکان، کسب دلسوزی کشور های جهان و پشتیبانی بیشتر سازمانهای حقوق بشر و سازمان ملل و درنتیجه محکوم کردن کشور اسرائیل است.
برداشت گروه زیادی از مردم جهان چنین است: مهمتر از کشتن اسرائیلیها، برای لیدر های حماس کشته شدن مردم فلسطین است تا از کشتار مردمش به بهترین وجهی بهره برداری کند.
هدف اسرائیل از مبارزات خود علیه حماس و سایر گروه هایی که علیه اسرائیل مبارزه می کنند، برقراری صلح در نوار غزه و ساحل غربی رود اردن و ایجاد آرامش و بهبود روابط حسنه با فلسطینی ها است. به این علت بود که در سال 2005 اسرائیل نیروهای خود را از نوار غزه خالی نمود و بر خلاف سایرکشورهایی که در گذشته فلسطین را در تصرف خود داشتند، چون: ترکها، انگلیسی ها، مصری ها و اردنی ها که در هیچ هنگامی به فلسطینی ها اختیار در دست گرفتن اداره امور و خود کفائی نداده بودند، اسرائیل چنین اختیاری را به آنها داد.
در عین حال که اسرائیل می خواهد بهر طریقی که ممکن است جلوی مخاصمات و کشت و کشتار گرفته شده، و صلح دائم برقرار گردد؛ ولی از موشک باران های حماس که در سه سال گذشته بطور روزمره برقرار بوده و نگران حال افراد اسرائیلی که دائماً در حال ترس بسر میبرند می باشد . لذا مقامات اسرائیلی اظهار کرده اند که اجباراً برای جلوگیری ازپرتاب موشک های حماس، حملات هوایی خود را شروع کرده است.
بنابراین همانگونه که هدف حماس نابودی کامل کشور اسرائیل و راندن همه اسرائیلیها از آن سرزمین است، هدف اسرائیل نیز نابودی حماس و باقی ماندن در آن سرزمین و یا بقول خودشان سرزمین موعود است!
از بدو انتخاب سازمان حماس از طریق رای آزاد مردم فلسطین برای اداره امور فلسطینی ها، کشور آمریکا انتخاب حماس را غیر قانونی تلقی کرده و از اسرائیلیها خواست که تحریم شدید اقتصادی علیه فلسطینی ها را شروع کند.
بوش رئیس جمهور آمریکا در 8 سال گذشته کلیه عملیات نظامی اسرائیل را علیه فلسطینی ها تائید و پشتیبانی کرده است. ضمن اینکه در این 8 سال گذشته پیشرفته ترین سلاح را در اختیار آنها قرار داده است.
در تاریخ شنبه 27 دسامبر 2008اسرائیل حملات هوایی خود را علیه هدفهای زیادی در نوار غزه شروع و تا این تاریخ پرواز هواپیما های بمب افکن اسرائیلی بالغ بر 850 سورتی بوده است در حالیکه پرتاب موشک های حماس در همان مدت حدود 500 بوده است. و فقط تنها در یکروز هواپیما های اسرائیلی بالغ بر یکصد تن بمب بر نوار غزه ریختند.
کشته شدگان از سال 2001 الی 2009
سال فلسطینی اسرائیلی
2000 279 41
2001 469 191
2002 1032 421
2003 588 185
2004 828 108
2005 216 48
2006 678 25
2007 396 13
2008 625 6
تعداد کل کشته شدگان در 8 سال گذشته:
فلسطینی 4486 ( 842 نفر از آنها کودکان)
اسرائیلی 1032 (126 نفر از آنها کودکان)
تعداد زخمی ها در سه سال گذشته
فلسطینی- 6297 ( 864 نفر از کودکان زخمی شده اند)
اسرائیلی- 1183 ( 14 نفر از کودکان زخمی شده اند)
لازم است گفته شود که تعداد کشته شدگان نیروهای نظامی اسرائیل پس از ورود به نوار غزه تا دیروز جمعاً 7 نفر بوده است که 4 نفر آنها با گلوله خود نظامیان اسرائیل کشته شده اند.

روبرت فيسك در روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن روز 29 دسامبر 2008 نوشته است:
انقدر به کشتاردر خاور میانه عادت کرده ایم که دیگر به آن توجهی نمی کنیم.
اما واکنش پرزیدنت بوش و گوردون براون نخست وزیر انگلیس در مورد اسرائیل و فلسطین چنان است که در چند دهه گذشته بوده و تغییری نکرده است. این واکنش چنین است:
" اعراب هر راهی برای مبارزه با مخالفان خود انتخاب کنند، غرب طرف اسرائیل را خواهد گرفت"؟!
غربیها گمان می کنند که فلسطینیان و اسرائیلیها هر دو از نیروی برابر و سلاح پیشرفته چون هواپیماهای اف 16 و اف 18 و تانک های مرکاوا و توپخانه قدرتمند برخوردارند؟!
در 8 سال گذشته راکت های دست ساخت و بدون سیستم هدایت شونده و هدف گیری حماس تنها 20 اسرائیلی را به قتل رسانده است؛ اما یک حمله هوایی یکروزه اسرائیل بالغ بر 300 فلسطینی را به قتل رسانده است.
در عین حال که ما خواهان امنیت اسرائیل می شویم، اما نسبت به این کشتار عظیم و بیش از حد و نا متناسب اسرائیل بی اعتنا مانده ایم.
آمریکا هواپیما های اف 14 و موشک های قدرتمند که مجهز به سیستم های هدایت شونده اند در اختیار اسرائیل گذاشته است، و سپس آقای بوش از اسرائیل تمنا می کند در استفاده از آنها علیه فلسطینی ها مضایقه بخرج دهد! و دولت جمهوری اسلامی را که ممکن است در ساختن موشک های دست ساز القسام به حماس کمک می کند مقصر اصلی در این جنگ نابرابر قلمداد می کند؟!
بزبان ساده تر می توان بیان کرد که آمریکا می تواند هر نوع سلاح پیشرفته ای را به اسرائیل بدهد، ولی کشور های دیگر حق ندارند به فلسطینی ها بخاطر دفاع از سرزمین خود و روبرو شدن با دشمن متجاوزی که ده ها سال است کلیه حق و حقوق مردم فلسطین را بزور غصب کرده اند هیچ نوع سلاحی را بدهند؟!
چون بیشتر کشته شدگان در این سه سال اخیر اعضای سازمان حماس و به گفته آمریکا و اسرائیل تروریست های حماس می باشند، آمریکا و اسرائیل انتظار دارند لیدر های حماس ابراز کنند که بهتر است ما هرچه زودتر اسرائیل را برسمیت شناخته و با دولت موقت فلسطین همراه شده، سلاح خود را بزمین گذارده و دعا کنند که اسرائیلی ها آنها را برای مدت نامعلومی زندانی کنند. و سپس فلسطینی ها از یک فرایند صلح از نوع آمریکایی در خاور میانه حمایت کنند.!؟
لابد پس از این همه کشتار و دربدری و سختی و مشقت هائی که در چند دهه گذشته توسط اسرائیلیها برسر فلسطینیها و خاصه رزمندگان حماس آمده است؛ مقامات اسرائیلی انتظار دارند که اعضای حماس در مقابل آنها زانو زده و طلب بخشش کرده و اظهار عجز کنند؛ و البته اگر حماسی ها از اینکار خودداری نمودند، در انصورت اسرائیل آنها را خرد و نابود خواهد نمود!؟
بنا برگزارش روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه 8 ژانویه: ماموران سازمان صلیب سرخ جهانی مستقر در نوار غزه، شکایت کرده اند که نظامیان اسرائیلی اجازه حرکت و ورود آمبولانسهای صلیب سرخ را به نقاطی که بوسیله بمباران هواپیما ها و گلوله توپ تانک ها و موشکهای اسرائیلی در نوار غزه ویران شده بودند تا روز چهارشنبه نداده و بالاخره پس از کوشش فراوان در روز چهارشنبه به آمبولانس ها اجازه ورود به بخشی از نوار غزه داده می شود. ماموران صلیب سرخ در یک ساختمان با 15 جسد از کشته شدگان و در کنار آنها با تعدادی ازکودکانی که بعلت زخمی شدن و بی غذائی در حال مرگ بودند روبرو می شوند.
در گوشه ای دیگر از نوار غزه ماموران صلیب سرخ وهلال ماه فلسطینی در ساختمانی با جسد 12 زن و بدن نیمه جان 4 کودک روبرو شده اند.
باوجودآنکه نظامیان اسرائیلی از روز شروع بمباران نوار غزه اجازه ورود مقداری محدود مواد خوراکی و دارو را صادر کرده اند، ولی گروه های امداد حاضر در نوار غزه ورود این مقدار مواد را کافی ندانسته واعلام کرده اند که هرروز اوضاع بغرنج تر و بدتر از روز قبل شده است. ضمناً اظهار کرده اند که بالغ بر یک میلیون ازساکنان نوار غزه فاقد نیروی برق و 800 هزارنفر فاقد آب و کمبود مواد غذایی و داروهای اولیه مورد نیازهزاران تن زخمی در بیمارستانها بسیار محسوس است.
سازمانهای بیطرف بین المللی گزارش داده اند که نظامیان اسرائیل کلیه قوانین مصوبه پیمان نامه ژنو رادر مورد بمباران مناطق مسکونی غیر نظامیان،ونجات زنان و کودکان از زیر آوار، رساندن زخمیها به بیمارستان و غیره را زیر پا گذاشته است.
قابل ذکر است که در آمد سرانه یا GNP اسرائیلیها بالغ بر 16 هزار دلار و از آن فلسطینی ها حدود 600 الی 700 دلار است. ضمن اینکه از چهار بخش سرزمینهای فلسطینی ها یک بخش در نوار غزه و سه بخش در ساحل غربی رودن اردن قرار گرفته است. این چهار بخش فاقد ارتباط زمینی هوایی و دریایی با یکدیگر بوده و نیازمندیهای حیاتی آنها از جمله: تامین آب برای نوشیدن و کشاورزی، نیروی برق، بیمارستانها و سازمانهای درمانی، مراکز آموزشی، تامین سوخت، اداره امور بندری و گمرکی، کنترل ایاب و ذهاب شهروندان فلسطینی در داخل سرزمین های خود، کنترل کلیه مواد وارده و صادره فلسطین و غیره و غیره تمام و کمال در اختیار اسرائیلیها است.
اگر روزی در این منطقه صلحی برقرار شود، و فلسطینی ها و کشورهای عربی کشور اسرائیل را برسمیت بشناسند؛ کشور چهار پاره فلسطین که همه چیزش در اختیار اسرائیل است چگونه خواهد توانست بعنوان یک کشور آزاد به حیات خود ادامه دهد!؟
با امضای یک کاغذ پاره ای که با دخالت آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای غربی، ممکن است موقتاً صلحی در خاور میانه برقرار گردد، ولی این صلح نمی تواند برای همیشه پا بر جا باشد، مگر ترتیبی داده شود که فلسطینیها از همان حق و حقوقی که افراد اسرائیلی برخوردارند، بگونه مساوی برخوردار شوند.
بنظر من تنها یک راه برای برقراری صلح دائمی در سرزمین فلسطین وجود دارد، و آن کشیدن خط بطلان بر روی اشتباه مهلکی است که در سال 1922 مقامات انگلیسی به عمد مرتکب شدند. چگونه است آن حکایت:
در سال 1922 بریتانیای کبیر موافقت خود را در مورد تشکیل کشور تحت الحمایه ای بنام " ماوراء اردن" اعلام نمود و سه چهارم سرزمین فلسطین را در اختیار فردی از اهالی حجاز ( درعربستان سعودی) بنام عبدالله قرار داد!
در سال 1947 پرونده مربوط به یهودیان ساکن فلسطین از طریق مقامات انگلیسی در اختیار سازمان ملل تازه تاسیس شده قرار گرفت. سازمان ملل طی تصویبنامه شماره (GA 181) پیشنهاد تشکیل کشور اسرائیل و کشور فلسطین را مورد تائید قرار داد. در آن هنگام کمتر از نیمی از باقیمانده سرزمین فلسطین متعلق به مردم فلسطین با جمعیتی بالغ بر یک میلیون دویست هزار نفر و کمتر از نیم دیگرش دولتی و فقط 8 درصد از زمینها بوسیله یهودیان با جمعیتی برابر با 600 هزار نفر خریداری شده بود.
سازمان ملل تصمیم داشت این سرزمین را به دوقسمت تقسیم کرده، و در هر کجا که اکثریت مردم را فلسطینی ها یا یهودیان تشکیل می دهند، آن مناطق را برآن مبنا در اختیارشان بگذارند و دو کشور بدون مرزهای بسته باشند ( مشابه دوک نشینهای موناکو و لیختنشتاین در اروپا). ضمناً در نظر گرفته شده بود که اورشلیم و حومه آن به صورت یک منطقه بین المللی و خارج از مالکیت یکی از این دو کشور در آید.
مقامات اسرائیلی تصمیم سازمان ملل را قبول کردند. ولی کشورهای عربی زیر بار نرفتند، و متاسفانه هریک ساز خود را می زدند! سازمان اتحادیه عرب به تحریک حاج امین الحسینی ( مفتی فلسطین)علیه یهودیان اعلان جنگ صادر نمود تا آنها را از سرزمین فلسطین خارج کند. امیر عبدالله پادشاه ماوراء اردن محرمانه با مقامات یهودی مسئول( خانم گلدا مایر) تماس گرفته و خواستار شد که در مقابل واگذاری همه سرزمینهای کرانه باختری رود اردن ( West Bank ) به کشورش، او ترتیبی خواهد داد که هیچوقت کشور فلسطین تشکیل نشود. یعنی در نتیجه خیانت ملک عبدالله حجازی و ساخت و پاخت با یهودیان شانس تشکیل کشور فلسطین از میان رفت.
اگر انگلیسی ها توانستند یک فرد حجازی را پادشاه سرزمین فلسطین کرده وآنرا ماوراء اردن که بعد ها تبدیل به اردن هاشمی گردید بخوانند! پس می توان برای رفع مشکل عظیم خاورمیانه که بالغ بر پنج دهه ادامه داشته است، نوه عبدالله را که فعلاً پادشاه اردن است با عزت و احترام وبا تعهد به تامین زندگی اشرافیش بگونه مادام العمراز پادشاهی کشور اردن برکنار کرده و آن کشور را در اختیار فلسطینی ها ی نوار غزه و سه بخش ساحل غربی قرارداده ، تا بکمک شهروندان اردنی که در اصل همه آنها فلسطینی بوده اند، از طریق رای آزاد، نوع حکومت خود را انتخاب و کشورشان را بنام فلسطین بخوانند. و برابر پیشنهاد قبلی سازمان ملل اورشلیم و حومه آن به صورت یک منطقه بین المللی و خارج از مالکیت کشور اسرائیل و فلسطین در آید.
امیرهوشنگ آریان پور پنجشنبه 8 ژانویه 2009


*- پانویس

اطلاعات مختصری در مورد موشک های القسام یا Qassam
این موشک ها بنام عزالدین القسام شخصی که در سالهای 1930 یکی از لیدر های فلسطینی بود نام گذاری شده است.
اولین موشک قسام بوسیله دو فلسطینی بنام های محمد خالد و نیدا فتحی در اکتبر 2001
ساخته شد و در 10 فوریه 2002 اولین پرتاب علیه اسرائیل انجام گرفت.
در سال 2008 به تنهایی بالغ بر 1750 موشک به شهرهای اسرائیلی پرتاب شدند.
تا پایان سال 2008 جمعا! 15 اسرائیلی در اثر برخورد موشک قسام کشته شدند.
تا این تاریخ سه نوع از این موشک در کارگاه های نوار غزه با استفاده از حد اقل ابزار و وسایل کارگاهی ساخته شده اند: ( دستگاه جوشکاری، دریل و ماشین تراش ساده)
قسام شماره یک: طول 79 سانتیمتر، قطر 6 سانتیمتر،وزن 5/5 کیلوگرم، مواد منفجره نیم کیلو گرم حد اکثر مسافت پرواز 3 کیلو متر.
قسام شماره 2: طول 180 سانتیمتر، قطر 15 سانتیمتر، وزن 32 کیلوگرم، مواد منفجره 5 الی 7 کیلو گرم، حداکثر مسافت پرواز 8 – 10 کیلومتر.
قسام شماره 3: طول 200 سانتیمتر، قطر 17 سانتیمتر، وزن 90 کیلو گرم، مواد منفجره 10 کیلوگرم، حد اکثر مسافت پرواز 10 کیلومتر.
پنجشنبه 8 ژانویه 2009
مواد سوخت پروازی این موشکها مخلوطی از شکر و کود شیمیائی از نوع نیترات پتاسیوم Potassium Nitrate و مواد منفجره آن تی- ان- تی و مخلوط کود شیمیایی
Urea Nitrate است.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما