استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
دیدگاه
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
اعلام آمادگی خاتمی برای "عذرخواهی از نظام"
4 مهر 1391       بازگشت به صفحه قبل 
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱
تابش خبر داد:
اعلام آمادگی خاتمی برای "عذرخواهی از نظام"
نازنین کامدار

پس از آنکه طی هفته های اخیر برخی از مقامات حکومت و چهره های وابسته به راستگرایان، شرط حضور اصلاح طلبان و شخص محمد خاتمی در انتخابات را "توبه"و "اعلام برائت"از جنبش اعتراضی مردم در سال ۸۸ عنوان کردهبودند، محمد رضا تابش، نماینده اردکان و یکی از نزدیکان خاتمی از آمادگیاو برای "عذرخواهی" از حکومت به خاطر حوادث سال ۸۸ خبر داده است.

به نوشته خبرآنلاین، محمدرضا تابش گفته است: "آقای خاتمی به عنوان یک شخصیت دلسوز نظام و اسلام وانقلاب دغدغه حضور مردم در انتخابات را دارد. در مقطع کنونی هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، برای کشور تعیینکننده‌تر خواهد بود ولی باید به هر حال لوازم حضور هم فراهم شود. آقایخاتمی نگران برخی برخوردها هم هست ولی صراحتا هم اعلام کرد که حاضر استبرای گناه ناکرده عذرخواهی کند تا جو و شرایط طوری شود که مملکت از اینوضعیت نجات پیدا کند و با حضور و مشارکت مردم جو خوبی در کشور حاکم شود".

او درباره کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان حکومتی هم گفته است: "ممکن استبرخی افراد موضع خود را مطرح کنند ولی هنوز تشکل اصلاح‌طلبان و موثرین دراین جریان تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند. افراد موثر در جریان اصلاحاتدر مورد این مسئله که آیا موانع برای حضور در انتخابات برطرف شده یا نه واینکه آیا تضمینی وجود دارد تا بتوانند کاندیداهای خود را وارد عرصه کنند، به جمع‌بندی نرسیده‌اند، بر همین اساس اگر از کاندیدایی هم سخن بهمیان می‌آید نشات گرفته از رایزنی‌های فامیلی و خانوادگی و درونی است".

گفتنی است تابش هفته گذشته هم در اظهاراتی که با واکنش انتقادی هواداران جنبش سبز مواجه شد از آمادگی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات با "چراغسبز حاکمیت" خبرداده بود؛ چراغ سبزی که محمد علی جعفری، فرمانده سپاه شروط آن را در آخرین کنفرانسخبری خود اعلام کرد.

تابش در حالی از انتظار "چراغ سبز حاکمیت" وآمادگی خاتمی برای عذرخواهی از حکومت برای شرکت در انتخابات خبر داده که محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه در کنفرانس خبری اخیر خود شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات را مرزبندی با فتنه ۸۸ اعلام کرده است.

جعفری گفته: "اصلاح‌طلبان سطوح مختلفي دارند؛ برخي از آنها تندروهستند كه البته مي‌بينيم اصلاح‌طلبان اخيرا نسبت به تندروي‌هاي اين گروه ابراز ناراحتي و پشيماني كرده‌اند كه اصلاح‌طلبان در اين صورت و البته اگر دست از تندروي بكشند، مي‌توانند مثل سايرين در انتخابات حاضر شوند".

یک نماینده عضو جبهه پایداری به نام سید کمال الدین سجادی هم یک روز قبلاز اظهارات تابش به فارس گفته بود: "اصلاح‌طلبان و خاتمی برای اینکه بهنظام بازگردند باید توبه کنند و در چارچوب نظام قرار گیرند تا شاید مردم در موضع خود تجدیدنظر کنند. اصلاح‌طلبان تشنه قدرت هستند‌ و در حال حاضربرخی از آنها طلبکار نظام شده‌اند و می‌خواهند خود را تحمیل کنند در حالیکه آنها کارنامه سفیدی ندارند. صحبت از آرزو نیز نوعی ابراز وجود است امااصلاح‌طلبان باید بدانند مردم و نظام با کسانی که با بیگانگان همراهشدند، شوخی ندارند".

یک نماینده مجلس دیگر هم در واکنش به اظهارات تابش گفته است: "خاتمی تصمیم دارد به فضای سیاسی کشور برگردد اما باید از گذشته سیاه دوم خرداداعلام رویگردانی کند".

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملک محمدی افزوده است: "رئیس جمهوردولت اصلاحات باید مواضع خود را نسبت به جریان فتنه و جنبش سبز هم روشنکند، در چنین شرایطی همه از دیدگاه های وی استقبال خواهیم کرد".

اظهارات تابش درحالی مطرح شده که پیش از این نیز بسیاری از چهرههای افراطی نزدیک به آیت الله خامنه ای، تند ترین حملات را به خاتمی بهدلیل آنچه که "عدم مرزبندی با فتنه" می نامند، ابراز کرده اند.

در یک نمونه مهدی طائب، رئیس قرارگاه عماریون گفته بود: "اصلاح‌طلبانی که قصد حضور در عرصه‌های سیاسی و انتخابات را دارند باید رسماً از فتنه‌گراناعلام برائت کنند و در غیر اینصورت مردم آنها را از حضور در عرصه‌های

سیاسی به ویژه انتخابات محروم می‌کنند. درباره فتنه‌گران هیچ موضوعی تغییر نکرده است و شرایط آنها همچون گذشته است؛ کسانی که حامی فتنه‌گرانبودند راهی جز اعلام برائت از فتنه۸۸، برای حضور در انتخابات ندارند. اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات، مجبورند حرف جدیدی بزنند اما بایدبدانند در صورت عدم اعلام برائت، مردمهیچ حرفی را از آنها نخواهندپذیرفت. ارتباط فتنه‌گران با بیگانگان در فتنه ۸۸ موجب بی‌آبرویی اصلاح‌طلبان شده است بر همین اساس مردم در صورتی که اصلاح‌طلبان ازفتنه‌گران اعلام برائت نکنند، به آنها اجازه ورود به عرصه انتخابات رانخواهند داد. برخی افراد اصلاح‌طلب نیز باید بدانند در صورت اعلام برائتسوری از فتنه گران، مردم متوجه اقدام آنها خواهند بود لذا لازم است با محکوم کردن رفتار براندازان خط و مرز خود را با آنها مشخص کنند".

گفتنی است محمد خاتمی دو هفته قبل به طور تلویحی مرزبندی خود با جنبش اعتراضی سال ۸۸را ترسیم کرد و به نوشته سایت های هوادار وی چنین گفت: "بندهبه عنوان فردی که جزء کوچکی از جریان اصلاحات است معتقدم به سادگی نمی‏شود بگوییم این انقلاب را رها کن و سراغ انقلاب دیگر برو. این انقلاب بسیار مهم بود و خون‏های بسیاری برای آن ریخته شده است. اتفاقا در تداوم حرکت ۱۵۰ ساله کشور که به سوی آزادی و استقلال و پیشرفت بوده است انقلابما این خواست ها را با هویت تاریخی فرهنگی کشور عجین کرده است. ما انقلاب و اصول و چارچوب‏ها را قبول داریم و اصل ما این است که همین نظام را باانتقادهایی که به آن داریم قبول داشته باشیم و خواستار از بین رفتن آن نباشیم و توانایی این کار را هم نداریم. کسانی که مدعی براندازی اند دچارتوهمند".

او افزوده بود: "جنبش اخیر حرکتی برآمده از متن اصلاحات و توجهش به حادثه انتخابات بود. گرچه کسانی با گرایش های مختلف در آن شرکت داشتند، ولی جهت حرکت انتخابات بود و اعتراضی که نسبت به آن وجود داشت. خوب با این حرکتمقابله شد و آن چه باعث جنبش بود تمام شد؟‌ بعد چه؟ جامعه انتظار این راداشت که هدف و جهت دیگری معرفی شود و شد: آزادی زندانیان سیاسی و تبدیل وضعیت امنیتی به وضعیت آزادی سیاسی، انتخابات سالم و آزاد و تأکید بر اینکه همه باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند و این که نظام را قبول داریم. ولی نتوانستیم جامعه ملتهب را درست توجیه و به سوی هدف مقبول هدایت کنیم و با کمال تأسف اعتراض به اصل نظام و حتی براندازی بخصوص در

خارج تبلیغ و تقویت شد و جنبش با مشکل روبرو شد".

پس از این سخنان بود که یدالله جوانی، مشاور فرمانده سپاه یکی از تندترین انتقادات را به محمد خاتمی کرد و به نشریه صبح صادق، ارگان سپاهپاسداران چنین گفت: "خاتمي با اين سابقه و پيشينه نمي‌تواند كانديدای رياست جمهوري شود؛ وي كارنامه سياهي دارد در واقع خاتمي با چه رويي مي‌تواندبگويد مي‌خواهم كانديدای رياست‌جمهوري شوم(؟!)؛ سالها بايد بگذرد تا وي وفاداري خود به نظام اسلامي را ثابت كند چرا كه وي طي سال‌هاي گذشته فقطبي‌ وفايي‌اش به نظام را ثابت كرده است. خاتمي حلقه برانداز نظام جمهوري اسلامي است؛ وي با جريان برانداز همراهي نكرده چرا که خود او اصل جريان برانداز است".
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما