استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
برنامه تلوزیون
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
برنامه تلوزیونی جبهه ملی11 /2/May /اول ماه مه روز جهانی کارگر گرامی باد
12 اردیبهشت 1390       بازگشت به صفحه قبل 



اول ماه مه روز جهانی کارگر گرامی باد/ جبهه ملی ایران

9 اردیبهشت 1390

استقرار حاکمیت ملی هدف جبهه ملی ایران است
اول ماه مه روز جهانی کارگر گرامی باد
ازآغاز قرن هیجدهم وبدنبال انقلاب صنعتی که در اروپا وسپس در آمریکا روی داد ، کارخانجات وکارگاه های تولیدی بزرگ یکی پس از دیگری پا به منصه ظهور گذاشتند وقشری جدید از مردمی که بادریافت دستمزد در این محیط های جدید کار مشغول به کار شده بودند به نام قشر کارگر تشکیل گردید . پیش از آن زحمتکشان بیشتر در روی مزارع کشاورزی و دربخش دامپروری و یا در کارگاه های کوچک ومبتدی به کار گرفته میشدند . کار گران از همان نخست در مورد ساعات کار روزانه و میزان دستمزد با صاحبان کارخانه و کارفرمایان کشمکش داشته وبرای احقاق حقوق خود ، درجدل ومناقشه بودند . واز همان وقت اعتراضات و اعتصابات کارگری بیشتر برسر همین موارد براه افتاد . در روز اول ماه مه سال 1886 شورش اعتراضی و اعتصاب کارگران آمریکائی در شهر شیکاگو برای کاهش ساعات کار روزانه به هشت ساعت ، اتفاق افتاد ودر روز چهارم اعتصاب پلیس بر روی کارگران اعتصابی آتش گشود که درنتیجه تعدادی از کارگران کشته و مجروح شدند . تعداد کشته شدگان هیچگاه معلوم نگردید . ولی پس از این واقعه دلخراش پنج نفر از رهبران کارگران هم محاکمه وبه اعدام محکوم شدند واین حکم در مورد چهارنفر از آنان اجراء شد . زیرا که نفر پنجم قبل از اجرای حکم خودکشی نمود. واز آن پس روز اول ماه مه مطابق با یازدهم اردیبهشت به عنوان روز جهانی کارگر شناخته شده و درتاریخ ثبت گردید .
اگر افزایش تولید در جوامع بشری موجب شکوفائی اقتصادی وپیشرفت در تمام زمینه های اجتماعیست ، این جوامع پیشرفت و اعتلای خودرا مدیون کار کارگران به عنوان یکی از عوامل اصلی ومهم تولید میباشند . و به همین دلیل است که این قشر زحمتکش باید مورد تکریم قرارگرفته وازلحاظ میزان دستمزد ، میزان ساعات کار ، سلامت محیط کار، تامین مسکن و درمان وآموزش وتامین اجتماعی مورد حمایت قرار بگیرند .
در میهن ما متاسفانه به این نیازهای اولیه کارگران توجه نشده ونمیشود . طبق گزارشات منتشر شده در بسیاری از کارخانجات ماه هاست که پرداخت حقوق کارگران به تعویق افتاده است . در برخی موارد از استخدام رسمی آنان سر باز میزنند . درمواردی اخراج عده ای از کارگران بعلت کاهش فعالیت کارخانه ها ویاتعطیلی آنها صورت میگیرد وبسیاری از کارگران در شرایطی سخت وزیر خط فقر زندگی میکنند و لذا اعتراضات واعتصابات کارگری در بسیاری از کارخانجات و کارگاه ها به چشم میخورد. در همین یکی دوماهه اخیر اعتصاب در مجتمع پتروشیمی بندر امام ، کارخانه کاغذ سازی پارس در هفت تپه ، کارخانه پتروشیمی تبریز، لاستیک البرز تهران ، نساجی مازندران ، لوله سازی خوزستان در اهواز ، پالایشگاه وشهرداری آبادان ، کیان تایر و بسیاری از جاهای دیگر روی داده است . کارگران میزان افزایش حقوق خودرا در سال 90 ناچیز دانسته ومتناسب با میزان تورم وفزایش قیمت ها نمیدانند . نمایندگان کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران که جز احقاق حقوق صنفی خود گناهی ندارند مدتهاست که در زندان بسر میبرند و به محکومیت های سنگین وغیر قابل توجیه محکوم شده اند .
جبهه ملی ایران روز جهانی کارگر را به کارگران شریف وزحمتکش کشور تبریک گفته وخواهان رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان وتامین نیازهای اولیه کارگران عزیز وامکان تشکیل اتحا دیه های صنفی برای آنان میباشد .
تهران – جبهه ملی ایران
یازده اردیبهشت ماه 1390
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
روز جهانی کارگر را بهمه بشریت
و بویژه کارگران و کارمزدان ایران
تبریک میگوییم

بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا
به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

هموطنان،
یازدهم اردیبهشت(اول ماه مه)، در ایران برای نخستین بار در دوره کوتاه نخست وزیری دکتر محمد مصدق رسما یک روزملی اعلام شد. بهمراه این اقدام نمادین، قانون بیمه های اجتماعی کارگران نیز در راستای اجرای برنامه های دولت ملی دکتر مصدق برای عدالت اجتماعی در احقاق حقوق کارگران و دیگر طبقا ت زحمتکش رسمیت یافت. در این دوره بود که سندیکاهای گوناگون کارگری آزادانه تاسیس شدند و در دفاع از حقوق حقه کارگران بکار افتادند. گرچه پس از کودتای بیست و هشتم مرداد ۱٣٣۲ روز کارگر از تقویم حکومت پهلوی حذف شد، ولی قانون بیمه های اجتماعی کارگران هنوزهم کمابیش اجرا میگردد و کمکی هرچند ناچیز به وضع بسیار وخیم کارگران ایران میکند.
شش سال است که وضعیت اقتصادی و حقوقی کارگران ایران روز بروز بدتر میشود. دولتی که با وعده آوردن پول نفت به سفره زحمتکشان حکومت را بدست گرفت، امروز با حذف یارانه های آب، نان، برق و گاز و دیگر مواد سوختی بیش از پیش گلوی کارگران و خانواده های آنها را می فشارد تا هزینه حیف و میل های خود را تامین نماید. بیکاری فزاینده، دستمزدهای ناچیز و قراردادهای موقت و دیگر شرایط غیر انسانی تحمیل شده به بسیاری از کارگران و دیگر زحمتکشان ایرانی از پیامدهای سیاستهای غلط اقتصادی، تحریمهای خارجی و حذف یارانه های دولت به بخشهای مختلف تولیدی و توزیعی کشور میباشد. کارگر ایرانی حتی اگر بیکار هم نباشد بازهم کمرش زیر تورم شدیدی که مدام بر دوش خانواده های کم بظاعت سنگینی میکند، می شکند و خانواده اش در معرض فروپاشی و دیگر آسیبهای اجتماعی مانند فحشا قرارمیگیرد.
در چنین شرایطی حاکمیت مستبد ولایت فقیهی امکان هرگونه دفاع از حقوق ناچیز قانونی نیز با سرکوب کوچکترین فعالیت مستقل سندیکایی، از کارگران گرفته میشود. دستگاههای جهنمی "امنیت و اطلاعاتِ" جمهوری فاشیست مآب اسلامی کارگران آگاه و فعال را دستگیر، شکنجه و به حبسهای طولانی محکوم میکند. مبارز خستگی ناپذیر منصور اسانلو نمونه بارز آن میباشد.
هممیهنان آزاده، جبهه ملی ایران همواره طبق منشور، برنامه و سنت خود عدالت اجتماعی را بعنوان یکی ازخواستهای اساسی و اهداف اجتماعی- سیاسی خود بزرگ داشته و بدان ارج نهاده است. بدون عدالت اجتماعی که باید مختصاتش در اسناد و قوانین اساسی کشور ثبت گردیده و اکیدا اجرا شود، آزادی و دموکراسی دو واژه توخالی بیش نخواهند بود و یکی از عوامل تداوم عدالت اجتماعی وجود سندیکاهای مستقل کارگری است.
برخلاف تبلیغات مبتذل و سبک مغزانه "جهاد اقتصادی" رهبر و رئیس دولت کودتا ، اقتصاد کشور نیاز به سیاستی ملی و قانونمند دارد. باید برای حمایت از کار، تولید و اقتصاد سالم جلوی واردات و صادراتی که به اقتصاد ملی آسیب میرساند وفقر تولید میکند، گرفته شود، انحصارداران و رانت خواران خلع ید گردند و اقتصاد کشور به متخصصینی سپرده شود که بجای پیروی از دستورهای نئولیبرالی بانک جهانی دلشان برای ایرانی و ایران می تپد و با احساس مسئولیت در برابر منافع ملی کشور، سنجیده و بخردانه در بازار جهانی کنونی که هنوز هم چند قطب بزرگ اقتصادی برآن تسلط دارند، از منافع کشورشان در تعاملی بهینه با دنیای خارج، دفاع نمایند.
بدیهیست که این مهم از توان دولتی که بخواهد درچهارچوب نظام ضدملی، استبدادی و ارتجاعی جمهوری اسلامی سیاست ورزد، عملا خارج است. لذا در شرایط کنونی شایسته است که همه طبقات و آحاد ملت ایران مانند کارگران، زنان و اقوام حق طلب ایرانی نه تنها برای حقوق ویژه خود بلکه برای رهایی کشورمان از این دستگاه جهنمی و انیرانی فعالیت موثر و هماهنگ نمایند. هرگونه جداکردن مبارزات طبقاتی و یا قومی از بستر مبارزات آزادی- و دمکراسی خواهانه ملت بزرگ ایران اشتباهی بزرگ خواهد بود که درواقع با تضعیف اتحاد و همبستگی ملی ایرانیان عمر جمهوری اسلامی و سیه روزی ملت ایران را طولانی تر خواهد کرد.
جبهه ملی ایران خواهان:
- آزادی همه زندانیان سیاسی و بویژه کارگران زندانی می باشد.
- قوانین غیرعادلانه و ضدکارگری موجود باید هرچه زودتر لغو شوند و بجای آنها با حضور و دخالت نمایندگان واقعی کارگران قوانین و مقررات جدیدی وضع گردند.
- آزادی فعالیتهای صنفی و سندیکایی حقوق مسلم همه اقشار و طبقات مزدبگیر است.
- سیاست حذف یارانه ها باید بنفع طبقات و اقشار محروم اجتماع تغییر داده شود.
- باید جلوی حیف میل ثروت ملی از سوی سپاه و دیگر باندهای مافیایی گرفته شود.
- تعیین حداقل دستمزد کارگران و کارمندان باید همواره با سنجش هزینه زندگی و بویژه با در نظر گرفتن تورم موجود تعیین گردد.
- باید تبعیض جنسی بطور کلی و در محیط کار اکیدا، ممنوع گردد.
- باید کار کودکان قانونا ممنوع گردد.

پاینده ایران
پیروزباد مبارزات متحد و همسوی همه آحاد ملت ایران
برای آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی

جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا
حسن لباسچی
دهم اردیبهشت ماه ۱٣۹۰

بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما