استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
کارگران
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
قیام زنان، معلمان، کارگران و دانشجویان در ایران
29 فروردین 1386       بازگشت به صفحه قبل 
خبرگزاری جبهه ملی ایران:قیام زنان ،معلمان و دانشجویان برای آزادی و عدالت اجتماعی در ایران در حال شکل گیری و نزدیک به باروری است .وظیفه نیروهای ملی حمایت از این جنبش های حق طلبانه و انعکاس مبارزات و خواسته های آنان در سراسر جهان است.وقت آن رسیده که فعالین خارج از کشور از رهبری جنبش های داخل صرفنظر کرده و بجای رهبری در خدمت آنان باشند.جبهه ملی ایران در آمریکا ضمن حمایت ازجنبشهای برحق زنان ،آموزگاران و دانشجویان ،تمام توان خود را برای رساندن فریاد های حق طلبانه آنان به گوش جهانیان به کار خواهد برد.پاینده ایران،زنده باد آزادی ،برقرار باد عدالت اجتماعی
@@@@@@@@@
وكلاي يازده فعال حقوق زنان از احضار موكلانشان به دادسرا و دادگاه انقلاب خبر دادند


وكلاي مدافع تعدادي از فعالان حقوق زنان، از احضار موكلانشان به دادسرا و دادگاه انقلاب خبر دادند.
نسرين ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: پروين اردلان، نوشين احمدي، مريم ميرزا، الناز انصاري، نسرين افضلي و زارا امجديان كه پيش از اين در تجمع فعالان زن مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بودند، به شعبه‌ي ويژه امنيت دادسراي انقلاب احضار شدند.
وي همچنين از احضار بهاره هدايت درباره تجمع 22 خرداد ميدان هفتم‌تير به شعبه 6 دادگاه انقلاب خبر داد.
اين وكيل دادگستري با بيان اينكه تمامي احضار شدگان، احضاريه دريافت كرده‌اند، اضافه كرد: همچنين شهلا انتصاري، فريده انتصاري و ناهيد انتصاري نيز به شعبه‌ي ويژه امنيت دادسراي انقلاب احضار شدند.
همچنين فريده غيرت، وكيل مدافع مرضيه مرتاضي لنگرودي نيز از احضار وي به دادسراي انقلاب خبر داد.
وي افزود: از شنبه‌ي هفته گذشته،‌ تعدادي از خانم‌هايي كه در تجمع مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بودند، به ترتيب براي ادامه‌ي بازجويي به دادسراي انقلاب احضار شده‌اند.

@@@@@@@@@@@@@
اعتصاب گسترده معلمان سراسر کشور/بازداشت دبیر کانون صنفی معلمان در کلاس درس

علي اكبر باغاني، دبيركل كانون صنفي معلمان، صبح امروز در كلاس درس دستگير شد.
امروز ساعت 9:30 سه نفر از ماموران با لباس شخصي به مدرسه راهنمايي "رشد" واقع در منطقه 7 تهران مراجعه كرده و دو نفر از آنها در حياط مدرسه مستقر شده و يك از نفر ماموران مستقيماً به كلاسي كه "باغاني" در حال برگزاري امتحان از دانش‌‏آموزان بود, رفته و با نشان دادن برگه‌‏اي به عنوان حكم جلب، وي را دستگير كرده و از مدرسه بردند.
چنين امري در محيط‌‏هاي آموزشي بي‌‏سابقه است و معمولاً مسائل قضايي معلمان يا دانش‌‏آموزان به صورت محرمانه و از طريق حراست اداره انجام مي‌‏شود. در چنين مواردي متهم به صورت محرمانه به اداره احضار و اقدامات قانوني صورت مي‌‏گيرد تا حرمت محيط‌‏هاي آموزشي و معلمان حفظ شود.
دستگيري "باغاني" در مدرسه بدون هماهنگي با مدير و در مقابل چشم دانش‌‏آموزان از نظر فرهنگيان اين مدرسه, ضربه‌‏اي به منزلت معلمان است.
شايان ذكر است؛ علي‌‏اكبر باغاني 23 اسفندماه 85 همراه با 5 نفر از اعضاي هيات مديره كانون دستگير و روز هشتم فروردين‌‏ماه آزاد شده بود.
در حال حاضر 6 نفر از اعضاي هيات مديره كانون صنفي معلمان كه در تاريخ‌‏هاي 22 و 25 فرودين‌‏ماه به معاونت امنيت دادسراي تهران احضار شده بودند, براي ادامه تحقيقات بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند.
اين افراد شامل حميد پوروثوق, نايب رييس كانون, سيدمحمود باقري, محمدتقي فلاحي, علي‌‏اصغر منتجبي, محمدرضا رضايي و عليرضا اكبري نبي هستند.
همچنين يكي از معلمان كرج به نام "اسدي" نيز در هفته جاري احضار شده است.
معلمان خواستار اين موضوع هستند كه برخوردهاي انتظامي و امنيتي متوقف و پروژه مطالبات معلمان در دولت و مجلس مورد بررسي قرار گيرد.
خواسته اصلي معلمان اجراي لايحه مديريت خدمات كشوري كه پيش از اين به تصويب مجلس رسيده, عزل وزير آموزش و پرورش, آزادي معلمان در بند و عذرخواهي دولت از ضرب و شتم و هتك حرمت معلمان در جريان حوادث روز 23 اسفندماه است.
در حمايت از فرا‌خوان كانون صنفي معلمان كشور؛
معلمان مناطق غرب كشور از حضور در كلاس‌هاي درس خوداري كردند
در حمايت از فرا‌خوان كانون صنفي معلمان كشور جمعي از معلمان مناطق غرب كشور روز 26 و 27 فروردين سال جاري از حضور در كلاس‌هاي درس خود‌داري كردند.
مسعود كرد‌پور، دبير آموزش و پرورش، در سنندج، گفت: در حمايت از فرا‌خوان كانون صنفي معلمان ايران مبني بر اعتصاب معلمان كشور براي عدم حضور در كلاس‌هاي درس فرهنگيان مناطق غرب كشور از جمله شهر‌هاي سنندج، مريوان، سقز و بوكان به صورت پراكنده در اين اعتصاب شركت كرده و از حضور در كلاس‌هاي درس خود‌داري كردند.
وي ادامه داد: اين اعتصاب در حمايت از خواسته‌هاي صنفي معلمان كشور و اجراي قانون خدمات كشوري و آزادي معلمان دستگير شده كه در تجمعات قبلي در مقابل مجلس شوراي اسلامي امروز نيز ادامه خواهد داشت.
اين روزنامه‌نگار گفت: انگيزه كلي كانون صنفي معلمان تنها بحث حقوق و مزاياي معلمان نيست، بلكه وضع عمومي آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزان و معلمان و همچنين محتواي آموزشي است.
داود روحاني، يكي ديگر از معلمان شهر سنندج گفت: در حقيقت انگيزه كلي معلمان حقوق و مزاياي معلمان نيست؛ بلكه هدف‌هاي بالاتري داريم كه مي‌توان به وضع عمومي آموزش و پرورش و عدم فضاي كافي آموزشي اشاره كرد.
وي بيان كرد: آموزش‌ها در حال حاضر هدف‌هاي جامعه را بر‌آورد نمي‌كند به عنوان مثال شركت گاز، راهنمايي و رانندگي و..... خود به نحوي آموزش مي‌دهند كه اين عمل مربوط به آموزش و پرورش است.
وي در پايان گفت: اعتصاب ديروز و امروز معلمان به عنوان همدردي با معلمان دستگير‌شده است و تا رسيدن به خواسته‌هاي به حق خود و آزادي همكارانمان اين اعتصابات ادامه خواهد داشت.
تعدادي از معلمان شهرستان اسلامشهر در كلاس‌‏هاي درس حاضر نشدند
رييس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر: تحصن معلمان غيرقانوني است
تعدادي از معلمان شهرستان اسلامشهر در اعتراض به وضع معيشتي و منزلتي معلمان و عدم اجراي قانون نظام هماهنگ پرداخت امروز از رفتن به كلاس‌‏هاي درس سر باز زدند.
به گزارش "ايلنا"، در ادامه اعتراض‌‏هاي سراسري معلمان در روزهاي 26 و 27 فروردين در اعتراض به عدم اجراي قانون نظام هماهنگ پرداخت، تعدادي از معلمان در شهرستان اسلامشهر از رفتن به كلاس‌‏هاي درس در مدارس پسرانه امتناع كردند.
بر اساس اين گزارش، يكي از معلمان كه حاضر به حضور در سر كلاس درس نشده بود، گفت: اكثر مدارس مقاطع راهنمايي و دبيرستان در اين اعتراض دسته‌‏جمعي شركت كرده‌‏اند و در نيمي از مدارس معلمان به طور مطلق از حاضر شدن بر سر كلاس درس خودداري كرده‌‏اند.
وي افزود: ما اعتراض داريم كه چرا بايد يك انباردار در شركت نفت يك ميليون تومان حقوق بگيرد اما يك معلم با مدرك ليسانس بالاترين سقف دستمزدش 375 هزار تومان باشد. مگر قرار نيست پول نفت به طور يكسان ميان اقشار مختلف جامعه تقسيم شود.
اين معلم معترض تصريح كرد: دولت نهم نام مهرورزي را يدك مي‌‏كشد اما تاكنون تنها توبيخ و عدم توجه به خواسته‌‏ها نصيب معلمان شده است.
وي گفت: رييس آموزش و پرورش اسلامشهر گفته است معلماني كه امروز در سر كلاس درس حاضر نشدند، حق حضور در مدارس را ندارند و مديراني كه اين دستور را ناديده بگيرند، توبيخ مي‌‏شوند. آيا اين نوع برخورد با يك تحصن صنفي درست است؟
اين دبير آموزش و پرورش ادامه داد: رييس آموزش و پرورش شهرستان توانسته است با جلب نظر بعضي از انجمن‌‏هاي اوليا و مربيان طوماري را آماده كند كه چرا معلمان در مدارس حاضر نيستند. من به آن اوليا مي‌‏گويم كه آنها از وضعيت ما بي‌‏خبرند. اگر معلمان تامين باشند، در امر آموزش و پرورش انگيزه بيشتري خواهند داشت. شايد خود آنها هم كارمند باشند و از اجرايي شدن لايحه نظام هماهنگ پرداخت منفعت ببرند.
وي گفت: رييس آموزش و پرورش با زبان تهديد ما را به حراست دعوت كرده و مي‌‏گويد تحصن شما صنفي نيست، سياسي است و چه بسا دست بيگانگان در كار باشد. كدام دست بيگانه؟ بيگانه كسي است كه دغدغه‌‏هاي وطني نداشته باشد، نه معلمي كه در حين تدريس مي‌‏سوزد اما به فكر ساختن است.
بر اساس اين گزارش، ابراهيم خليلي، رييس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، گفت: در تحصن معلمان اسلامشهر تنها 4 يا 5 مدرسه همراهي كردند. اين تحصن غيرقانوني است و سازماندهي‌‏كننده آن مشخص نيست و معلوم نيست كه معترضان زير علم چه كسي سينه مي‌‏زنند.
وي افزود: تعدادي از اوليا اعتراض كرده‌‏اند كه چرا معلمان سر كلاس نمي‌‏روند. آنها شكايت‌‏نامه‌‏اي را براي ما نوشته‌‏اند و من اين مساله را با مقامات مسوول بالاتر در ميان مي‌‏گذارم. آنها حق دارند شكايت كنند و مدعي‌‏العموم باشند.
خليلي گفت: اين تجمع برخلاف اصول 19 و 33 آيين‌‏نامه تخلفات اداري است كه در آن به تجمع غيرقانوني و اعمال فشار گروهي براي نيل به اهداف غيرقانوني و شايعه‌‏پراكني به طور مشخص اشاره شده است.
وي تصريح كرد: در قانون آمده است كه اگر معلمان نمي‌‏خواهند درس بدهند، نبايد در مدارس بمانند و بايد به خانه‌‏شان بروند. دانش‌‏آموزان حقوقي دارند و ما نمي‌‏توانيم براي رسيدن به حق خودمان، حقوق ديگران را زير پا بگذاريم.

منبع:ایلنا

--------------------

از روز

دستگيري گسترده معلمان در کلاس هاي درس
در آستانه روز معلم
اسفنديار صفاري

علي اکبر باغاني دبيرکل کانون صنفي معلمان ديروز در مدرسه دستگير شد. دستگيري وي در دومين روز تحصن فرهنگيان در مدارس صورت گرفت. قبل از علي اکبر باغاني، شش فرهنگي ديگر در تهران و چند شهرديگر دستگير شده بودند.

ساعت 9 صبح ديروز ماموران لباس شخصي به مدرسه راهنمايي "رشد" واقع در منطقه 7 تهران مراجعه و علي اکبر باغاني را در حال گرفتن امتحان از دانش‌‏آموزان دستگير کردند. گزارش هاي منتشر شده حاکي است که ماموران هنگام بازداشت دبير کل کانون صنفي معلمان برگه‌‏اي به عنوان حكم جلب به وي نشان داده اند.

همزمان کانون صنفي معلمان ايران اعلام کرد روزهاي يک شنبه و دوشنبه چندين معلم ديگر در شهرهاي مرند، خميني شهر، اسلامشهر و مرند دستگير شدند.

روزهاي چهارشنبه و شنبه نيز شش معلم در تهران پس از احضار به دادگاه انقلاب روانه زندان اوين شدند. حميد پوروثوق نايب رييس کانون صنفي معلمان، علي رضا اکبري نبي، محمود باقري، محمد تقي فلاحي، علي اصغر منجبي و محمد رضا رضائي شش معلمي هستند که پس از مراجعه به دادگاه انقلاب روانه اوين شدند.

در شهرستان همايون شهر نيز چهار تن از معلمان به اسامي مجتبي ابطحي، عبدالرسول عمادي، نورالله برخوردار و حميد مجيري به دنبال احضار تلفني بازداشت شدند.

خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا نيز ديروز از تحصن سراسري معلمان گزارش داد و نوشت: "اخبار و اطلاعات دريافتي حاكيست تعدادي از معلمان امروز از رفتن به سر كلاسهاي درس خودداري كرده‌اند و منابع خبري نيز از دستگيري تعدادي ديگر از جمله علي‌اصغر منتجبي، محمدتقي فلاحي، محمدرضا رضايي، سيد محمود باقري، عليرضا اكبري، حميد پور وثوق و علي اکبر باغاني، دبيركل كانون صنفي فرهنگيان گزارش مي‌دهند".

اين خبرگزاري همچنين به نقل از سيد مجتبي قريشيان عضو هيات مديره كانون صنفي معلمان ايران، خبر داد که در شهرهاي اراک، کرمان و مناطق غرب و شمالي کشور نيز معلمان از حضور در کلاس درس خودداري کرده اند.

در شهرستان خميني شهر نيز به دنبال دستگيري چند معلم بيش از 2 هزار معلم دست به تجمع اعتراض آميز زدند و تا ساعت 23 شب دوشنبه براي آزادي همکاران خود تجمع را ادامه دادند. اعتراض معلمان به حدي بود که مقام هاي شهرستان خميني شهر ناگزير شدند مجتبي ابطحي، عبدالرسول عمادي، نورالله برخوردار و حميد مجيري، چهار معلم دستگير شده را آزاد کنند. معلمان پس از آزادي در ميان همکاران خود حاضر شدند و اعلام کردند در صورتي که خواسته هايمان بر آورده نشود بند دوم بيانيه 10 فروردين را اجرا خواهيم نمود و ادامه اعتراضات در ارديبهشت ماه را عملي مي کنيم.

در همين حال کانون صنفي معلمان گفتگويي با يکي از معلمان همداني بازداشت شده را منتشر کرده است که در آن شرايط بازداشتگاه معلمان همداني بسيار نامناسب توصيف شده است. بر همين اساس معلمان همداني در طي دوره بازداشت با مواردي چون چشم بند، دستبند، سلول انفرادي و فشار براي دادن تعهد مواجه بوده اند. معلمان همداني اما از دادن تعهد سرباز زده و به بازجويان گفته اند که کار غير قانوني انجام نداده اند تا به خاطرش تعهد بدهند.

ابلاغيه هاي تهديد آميز

بازداشت و سرکوب فرهنگيان در حالي شدت گرفته است که روزهاي يک شنبه و دوشنبه بسياري از معلمان به دعوت شوراي صنفي معلمان سراسر کشور که بيش از 30 تشکل صنفي معلمان در آن عضويت دارند، از رفتن به کلاس درس خودداري کردند.

وزارت آموزش و پرورش نيز با صدور ابلاغيه هاي تهديد آميز از سوي ادارات تابعه خود، براي خنثي کردن اعتراضات معلمان وارد گود شد.

کانون صنفي معلمان ايران هم مفاد يکي از اين ابلاغيه ها که از سوي آموزش و پرورش اسلامشهر به مديران مدارس ابلاغ شده منتشر کرد.

در ابلاغيه رييس آموزش و پرورش اسلامشهر از مديران مدارس خواسته شده تا "با معلمان متحصن برخورد قاطع"کنند.

در اين دستور تاکيد شده "همكاران متحصن بايد هر چه زودتر از مدرسه خارج شوند و حق حضور در اموزشگاه را ندارند و از فردا سرايدار مدرسه از حضور آنها در آموزشگاه ممانعت به عمل آورد".

رييس آموزش و پرورش اسلامشهر در عين حال کليه معلمان متحصن را از کار تعليق و اعلام کرد: "معلمين متحصن از فردا هيچگونه سمتي در مدرسه ندارند و ابلاغ آنها لغو خواهد شد".

همچنين از مديران مدارس خواسته شده تا "رئيس انجمن اولياء مدارس هر چه سريعتر به مدرسه دعوت شده و با تنظيم شكايت عليه معلمين متحصن، به عنوان مدعي العموم عليه معلمين به علت عدم حضور در كلاس شكايت كرده و شكايت خود را جهت رسيدگي تحويل مراجع قضايي" دهند. علاوه براين رييس آموزش و پرورش اسلامشهر معلمان را تهديد کرده که" نيروهاي گشت نامحسوس حراست اداره بر تمام مدارس شهرستان اشراف كامل خواهند داشت تا مستقيماٌ با معلمين برخورد نمايند و اسامي معلمين را به نيروهاي امنيتي گزارش كنند".

رييس آموزش و پرورش اسلامشهر در نامه خود به مديران مدارس از معلمان متحصن و معترض با نام "معلمان متخلف" نامبرده و خواستار انتقال معلمان متحصن از سوي مديران به پارکينگي در اسلامشهر و حراست از مدارس شده است.

بعد از ظهر يک شنبه نيز اداره آموزش و پرورش اسلامهر دستورات تهديد آميز ديگري به مدارس ابلاغ کرد. از جمله اينکه: "معلميني كه نام آنها به اداره ارسال شده از گرفتن يك ثانيه اضافه كار در سال تحصليلي آينده محروم هستند... اداره از شركت افراد فوق در كلاسهاي ضمن خدمت فرهنگيان جلوگيري خواهد كرد و حق ثبت نام در هيچ كلاسي را ندارند".

در بخش ديگري از اين دستور خطاب به مديران مدارس اعلام شد: "با توجه به بخشنامه وزارتخانه افراد فوق نمي تواند براي ادامه تحصيل در دانشگاه ها از سهميه فرهنگيان و آموزش و پرورش استفاده نمايند و از ساير خدمات نيز محروم مي شوند".

رييس آموزش و پرورش اسلامشهر مديران مدارس را نيز تهديد کرده است: "مديراني كه اسامي متحصنين خود را ارسال نكرده اند فردا به جايشان سرپرست و جايگزين ارسال خواهد شد".

به گفته نزديکان تشکل هاي صنفي معلمان، براساس دستور وزارتخانه، ساير ادارات آموزش و پرورش نيز در روزهاي يک شنبه و دوشنبه دستورها و ابلاغيه هاي مشابهي براي مديران مدارس ارسال کردند.
@@@@@@@@@@@@@@@@
سندیکای کارگران شرکت واحد خواهان آزادی محمود صالحی شد
چگونه بازداشت شدم؟ نامه ی محمود صالحی به دبیرکل فدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری



• سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار اطلاعیه ای خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط محمود صالحی، از فعالین کارگری زندانی شده است. در همین حال محمود صالحی در نامه ای از زندان سنندج، خطاب به دبیرکل فدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری، چگونگی ربودن خود را تشریح و بر حق کارگران ایران بر برگزاری مستقلانه اول ماه مه و داشتن سندیکاها و اتحادیه های آزاد تاکید نموده است ...




اخبار روز: سندیکای کارگران شرکت واحد روز ۲۵ فروردین با انتشار اطلاعیه ای خواهان آزادی فوری محمود صالحی یکی از فعالین کارگری زندانی شد. در اطلاعیه سندیکا که تحت عنوان «ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط محمود صالحی و رسیدگی عادلانه، در چهارچوب موازین قانونی حقوقی نسبت به پرونده ایشان هستیم»، آمده است:

ماده ۶٣ قانون کار روز ۱۱ اردیبهشت (اول ماه می) را به عنوان روز جهانی کارگر تعطیل رسمی کارگری اعلام کرده است. محمود صالحی رئیس سابق انجمن صنفی کارگران خباز سقز و تنی چند از همکارانش به علت تلاش برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱٣٨٣ بازداشت و محاکمه شدند و نهایتاً در دادگاه تجدید نظر رأی بر برائت آنها صادر شد. اما بلافاصله مجدداً در دادگاهی دیگر پرونده ای برای آنان گشوده شد. هم اینک محمود صالحی قبل از صدور و اعلام رأی دادگاه بدوی و قضاوت دادگاه تجدیدنظر بازداشت شده است، این امر بر خلاف اصل ٣۷ قانون اساسی است که برائت همه انسانها را مبنا می داند، مگر آنکه رأی نهایی در دادگاه تجدیدنظر و هیأت تشخیص دیوان عالی کشور، دال بر محکومیت فرد صادر شود. لذا به همین دلیل بازداشت مجدد محمود صالحی را بر خلاف موازین قانونی و عدالت دانسته و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط و رسیدگی عادلانه به وضعیت حقوقی ایشان هستیم.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۵ فروردین ۱٣٨۶

چگونه بازداشت شدم؟ نامه ی محمود صالحی به دبیرکل فدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری

محمود صالحی، از زندان سنندج در نامه ای به دبیر کل فدراسیون سندیکاهای آزاد کارگری، چگونگی ربوده شدن و بازداشت خود را شرح داده و بر حق برگزاری آزادانه مراسم روز جهانی کارگر و همچنین ایجاد تشکل های مستقل کارگری تاکید کرده است. در این نامه که رونوشت آن به دیگر مقام های بین المللی جنبش کارگری نیز ارسال شده، چنین آمده است:

آقای گای رایدر عزیز،
امروز ۱۲/۰۴/۲۰۰۷ امکان یافتم تا از زندان سنندج با یکی از رفقایم تماس تلفنی بگیرم. طی این تماس از وی خواستم تا از طریق این نامه چگونگی ربودن مرا به اطلاع شما برساند.
روز دوشنبه ۹ آوریل در محل کارم، یعنی شرکت تعاونی مصرف کارگران سقز، مشغول انجام وظایفم بودم که یکی از فرماندهان حفاظت اطلاعات نیروهای انتظامی سقز در ساعت ۱۲ و ٣۰ دقیقه به وقت ایران وارد شد و گفت که آقایان فرماندار و دادستان می خواهند تا در مورد مراسم اول ماه مه سقز با من مذاکره کنند، از آنجا که این شخص بارها شخصا به محل کارم آمده و مرا برای مذاکره با کاربدستان دعوت کرده بود دچار هیچ شکی نشدم و همراه وی رفتم. وقتی به آنجا رسیدم متوجه شدم که نه دیدار با فرماندار و دادستان مطرح است و نه مسئله مراسم اول مه امسال. در آنجا یکی از کاربدستان قضائی حکم دادگاه تجدیدنظر را به من شفاها اعلام کردند که طی آن به یک سال حکم تعزیزی در زندان و سه سال حکم تعلیقی محکوم شده‌ام. من به شیوه فریبکارانه دستگیری خود اعتراض کردم و آنرا مخالف شان انسانی دانسته و از امضا کردن آن خوداری کردم. من هم گفتم که این حکم باید به دست وکلایم برسد یا از طریق مامور ابلاغ به در خانه ام آورده شود. بعد از تفتیش بدنی من را به سرعت از دادگاه بیرون آورده و سوار ماشین کردند و با سرعت سرسام آوری ربودند. بعد از چند ساعت متوجه شدم که به زندان مرکزی سنندج برده می شوم. آنها به این ترتیب اجازه ندادند تا من با همسر عزیز و بچه‌های نازنینم خداحافظی کنم و حتی اجازه ندادند داروهایم را بردارم. بدون شک خبر دارید که یکی از کلیه‌های من از کار افتاده و کلیه‌ی دیگرم در حال از کار افتادن است و بدون آن داروها و مداوای مداوم جانم در خطر خواهد بود. این در عرف انسانی چه معنائی دارد؟ آنها من را صرفا به خاطر تلاش برای برگزاری روز جهانی خود و هم طبقه‌ئی هایم محکوم کرده‌اند و در عین حال جرات نمیکنند من را به صورتی معمولی احضار کنند. آنها مرا میربایند تا از خشم کارگران و مردم آزاده و از اعتراض در امان بمانند.
در واقع دستگیری من سه هفته قبل از اول مه ۲۰۰۷ یک اقدام سیاسی است و نه قضائی. آنها مرا در این شرایط معین دستگیر کرده‌اند تا برگزاری مراسم مستقل اول ماه مه امسال دچار مشکل شود و تلاش کارگران ایران برای ایجاد تشکلهای مستقل از دولت دچار سستی گردد. اما آنها از این نکته غافلند که من متعلق به یک جنبش اجتماعی – کارگری هستم. آنها غافلند که من و سایر فعالین کارگری و مردم مبارز به شیوه جمعی کار میکنیم. این جنبش با این شیوه کار همیشه این امکان را دارد تا جای خالی افرادش را پر کند. حتی این احتمال وجود دارد که فعالین جنبش کارگری در چنین شرایطی بر میزان فعالیت خود به لحاظ کمی و کیفی بیفزایند و مراسم مستقل روز جهانی کارگر را باشکوه تر از قبل برگزار کنند. این امکان وجود دارد که تلاش برای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری مضاعف شود.
ضروری دانستم این نامه را برای شما بفرستم و شخصا شما را در جریان وقایع بگذارم. از روزی که در اول مه ۲۰۰۴ من و همکارانم را دستگیر کردند تا امروز در داخل و خارج تلاش ها، اعتراضات و مبارزات زیادی صورت گرفته است تا قوه قضائی ایران عقب نشانده شود. آنها در ابتدا ما را منتسب به سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (کومه‌له‌) کردند و به خطر انداختن "امنیت ملی" را در پرونده ما وارد کردند. مبارزه وسیع نهادها و تشکلهای کارگری در ایران و جهان کاربدستان قوه قضائی را واداشت از اینگونه پرونده سازیها دست بردارند. به عبارت دیگر مبارزه گسترده داخل و خارج پرونده سازان را کیلومترها به عقب نشاند. اما این مبارزه لازم است تا تبرئه کامل ما و تحمیل حق برگزاری مراسم مستقل روز جهانی کارگر در سراسر ایران ادامه یابد. من شکی ندارم که شما همچنان نقش شایسته و قابل ستایش خود در این مرحله را نیز ادامه خواهید داد.
ارادتمند
محمود صالحی.

رونوشت:
آنا بیوندی
جانکس کوچکیویچ
تاریخ ۱٣/۰۴/۲۰۰۷

نامه کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، انتاریو

کمیته ی همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، انتاریور؛ در نامه ای خطاب به محمود احمدی نژاد، به دستگیری محمود صالحی اعتراض کرده و خواهان آزادی فوری او شده است. به گزارش «اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران» در این نامه که روز شانزده آوریل از سوی رئیس این کمیته منتشر شده، آمده است:

من این نامه را در محکومیت رای دادگاه تجدید نظر استان کردستان علیه محمود صالحی مینویسم. بنا به آخرین اخبار، محمود صالحی، دبیر سابق انجمن صنفی کارگران خباز سقز و یک فعال کارگری شناخته شده در ایران، به یک سال زندان و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است. آقای صالحی در تاریخ ٩ آوریل ٢٠٠٧ بدون ابلاغ قبلی دستگیر و بلافاصله به زندان شهر سنندج منتقل گردید. وکیل و خانواده ایشان هیچگونه حکم کتبی ای را دریافت نکرده بودند.
این کاملا روشن است که صالحی بخاطر فعالیتهای کارگری خود به زندان محکوم شده است، بخصوص با توجه به این واقعیت که دستگیریهای اولیه وآخرین اتهامات ایشان مربوط به تلاششان جهت شرکت در مراسم اول مه ٢٠٠٤ در شهر سقز بوده اند. من بشدت معترض به این قضاوت ناعادلانه هستم که نشانگر این است که دولت شما حقوق بنیادین کارگری و انسانی، همچون آزادی تشکل و حق برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، را زیر پا گذاشته است.
من بدینوسیله از شما میخواهم که بلافاصله مداخله نموده و تمامی احکام صادره علیه محمود صالحی را لغو نموده و ایشان را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنید.
کاترین ناستوسکی رئیس کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، بخش استان انتاریو

بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما