استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
دکتر باوند
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
بحران لبنان /3 گزارش
5 مرداد 1385       بازگشت به صفحه قبل 
بحران لبنان فراتر از موضوع حزب‌‏الله است

سخنراني هرميداس باوند كه در نشست هفتگي حزب جوانان ايران اسلامي -
ايران ما - يك كارشناس روابط بين‌‏الملل با اظهار نگراني از وضعيت منطقه و تاثير ايت تحولات بر ايران گفت: از دست دادن دستاوردهاي محدود پيشين در زمينه انرژي هسته‌‏اي به علت برداشت‌‏هاي مبالغه‌‏آميز از موفقيت‌‏هاي نسبي و نيز كشاندن موضوع تكنولوژي هسته‌‏اي ايران به حوادث لبنان از سوي غرب, نگراني‌‏هايي را در مورد سرنوشت پرونده هسته‌‏اي ايران ايجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار" ايلنا" داود هرميداس باوند كه در نشست هفتگي حزب جوانان ايران اسلامي سخن مي‌‏گفت، با تشريح دو نگراني موجود در مورد وضعيت پرونده هسته‌‏اي ايران تصريح كرد: براساس مذاكرات صورت گرفته پيش‌‏بيني مي‌‏شد كه موضوع تكنولوژي هسته‌‏اي ايران تا حدودي به نتيجه برسد اما ارزيابي‌‏هاي مبالغه‌‏آميز از فرايند مذاكرات سبب شد كه دستاوردهاي نسبي و مشوق‌‏هاي بسته پيشنهادي نيز از بين برود.
وي افزود: اطمينان بيش از حد به چين و روسيه, تحليل مبالغه‌‏آميز از زمين‌‏گير شدن آمريكا در عراق و افغانستان و تحليل مبالغه‌‏آميز از دستاوردهاي نسبي گذشته سه عاملي بود كه باعث شد تعاملات ايران با گروه 1+5 كم رنگ شود.
باوند گفت: در حال حاضر با ارجاع دوباره پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل به نظر مي‌‏رسد كه اعضاي شورا اين بار در محدوده ماده 40 منشور ملل متحد اقدام كنند. براساس اين ماده شوراي امنيت مي‌‏تواند درخواست‌‏هاي موقتي از ايران داشته باشد، بدون اين كه ضربه‌‏اي به حقوق ما وارد كند.
وي افزود: براساس بند 40 منشور ضرب‌‏الاجلي را براي ايران تعيين و درخواست‌‏هايي صورت مي‌‏گيرد كه در صورت عدم پايبندي ايران نسبت به آن ماده 41 منشور به اجرا در مي‌‏آيد كه براساس آن شورا مي‌‏تواند براي اجراي تصميمات خود بدون دخالت نظامي اقداماتي را از جمله متوقف كردن تمام يا قسمتي از روابط اقتصادي ارتباطات دريايي هوايي, پستي, تلگرافي راديو و قطع روابط سياسي انجام دهد.
اين استاد دانشگاه در ادامه تقارن طرح دوباره پرونده هسته‌‏اي ايران در شوراي امنيت با حوادث لبنان را به عنوان دومين نگراني موجود در زمينه پرونده هسته‌‏اي ايران مورد توجه قرار داد و گفت: حوادث لبنان به گونه‌‏اي در حال پيگيري است كه دامنه آن به سمت سوريه گسترش داده شود كه با پديدار شدن چنين جرياني آمريكا و اسرائيل نيم نگاهي هم به ايران خواهند داشت.
باوند افزود: بحران لبنان فراتر از موضوع حزب‌‏الله است و چنانكه مقامات آمريكا و اسرائيل اذعان كرده‌‏اند مساله فقط از بين بردن حزب‌‏الله نيست بلكه موضوع خاورميانه بزرگ مطرح است.
اين كارشناس روابط بين‌‏الملل تصريح كرد: آمريكا سعي دارد سوريه و ايران را به عنوان حاميان حزب‌‏الله مورد برخورد قرار دهد و بين موضوع پرونده هسته‌‏اي ايران و بحران لبنان پيوند ايجاد كند.
باوند گفت: افكار عمومي جهاني و داخلي آمريكا به اين كشور اجازه نمي‌‏دهد كه يك درگيري ديگر را با ايران به وجود آورد اما اگر دامنه بحران لبنان به سمت سوريه گسترش داده شود، اين بحران دامن ايران را هم خواهند گرفت و آمريكا با اين استدلال كه راه‌‏هاي مسالمت‌‏آميز با ايران به نتيجه نمي‌‏رسد, استفاده سخت‌‏افزاري عليه ايران كه قبلا براي افكار عمومي جهان و داخلي آمريكا قابل توجيه نبوده است، قابل تجويز مي‌‏كند.
وي افزود: در چنين شرايطي وجدان بشري و كشورهاي اروپايي و عربي هم كه جنايات اسرائيل در لبنان را در لفظ محكوم مي‌‏كند، كم كم در كانال آمريكا قرار خواهند گرفت.
باوند گفت: بر اين اساس اين دو نگراني جدي در مورد وضعيت پرونده هسته‌‏اي ايران وجود دارد كه ممكن است دستاوردهاي نسبي قبلي را از بين ببرد.
اين استاد روابط بين‌‏الملل در ادامه مذاكرات اخير دستگاه ديپلماسي ايران را به بومرنگ تشبيه كرد كه آثار منفي آن در حال بازگشت به ايران است و گفت: هنوز زمان باقي است و جمهوري اسلامي مي‌‏تواند تا دير نشده در تصميمات خود تجديدنظر نسبي كرده و پيشنهادهاي اروپا را جدي‌‏تر بگيرد.
وي افزود: در صورت ادامه روند فعلي كساني كه در داخل سياست صبر و انتظار را در قبال موضوع هسته‌‏اي كشور پيشه كرده‌‏اند، به ناچار سكوت خود را خواهند شكست اما ممكن است ديگر دير باشد و انتقادات ديگر اثري نداشته باشد.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
جنگ لبنان از دو زاويه



احمد زيدآبادي

۴ مرداد ۱۳۸۵

زاويه نخست: سه هفته پيش، خبرها از توافق فتح و حماس بر سر پذيرش «سند زندانيان» حكايت داشت، اما پيش از امضاي اين سند، شبه‌نظاميان وابسته به حماس با حمله به يك پايگاه نظامي اسراييل در مرز نوار غزه ضمن كشته و زخمي كردن شش نظامي اسراييلي، سرجوخه گلعاد شاليت را به اسارت گرفتند. واكنش شديد نظامي اسراييل به اين حمله، بحث سند زندانيان را كه نويد بخش استقرار صلح و ثبات در خاورميانه بود، به محاق فرو برد. آيا رهبري در تبعيد حماس مبتكر حمله به پايگاه اسراييلي بود تا دولت هنيه را از توافق با فتح باز دارد؟

ده روز، پيش خبرها از پذيرش ابتكار حسني مبارك رئيس جمهور مصر از سوي حماس و اسراييل براي دستيابي به توافق بر سر مبادله شاليت با شماري از اسيران فلسطيني در بند اسراييل حكايت مي‌كرد، اما درست پيش از اعلام چنين توافقي رزمندگان حزب‌الله به پايگاه ارتش اسراييل در شمال اين كشور حمله‌ور شدند و ضمن كشتن چند سرباز اسراييلي، دو تن از آنان را به اسارت گرفتند. جنگ ويرانگر متعاقب اين حادثه، جايي براي توافق بر سر مساله سرجوخه شاليت باقي نگذاشت. آيا حزب‌الله و حاميانش به عمد در صدد اخلال در موفقيت ابتكار مبارك بودند؟

هر چه باشد، كشورهاي قدرتمند عرب گويا چنين برداشتي از تحولات اخير خاور ميانه دارند و از همين رو كه در كمال خونسردي ناظر انهدام امكانات حزب‌الله توسط ارتش اسراييل در جنوب لبنان هستند.

زاويه دوم: از حدود يك سال و نيم پيش، پس از قتل فجيع رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان اراده‌اي بين‌المللي براي پايان دادن به حضور سوريه در لبنان و خلع سلاح شبه‌نظاميان از جمله حزب‌الله پديد آمد و در پي آن شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه 1559 خواستار تحقق اين دو خواسته شد.

گروههاي مخالف سوريه در لبنان با حمايت بين‌المللي متحد شدند و با برپايي تظاهرات اعتراض‌آميز، نظاميان سوري را مجبور به خروج از خاك كشورشان كردند. بدين ترتيب يك بخش از قطعنامه 1559 اجرا شد، اما بخش ديگر آن كه به خلع سلاح حزب‌الله اختصاص داشت، اجرا نشد و نمي‌توانست هم اجرا شود.

حزب‌الله با در اختيار داشتن هزاران رزمنده و زرادخانه موشكي قدرتي بود كه در لبنان هماوردي نداشت. ارتش لبنان براي خلع سلاح حزب‌الله مجبور به ورود به يك جنگ خونين داخلي بود كه نه اراده‌اش را داشت و نه حتي توانش را. از همين رو گروههاي موسوم به «14 مارس» يا همان مخالفان سوريه كه ائتلافي از سني‌ها، مسيحي‌ها و دروزي‌ها هستند، به گفتگوي ملي با حزب‌الله رو آوردند به اميد آنكه آن را به پذيرش خلع سلاح متقاعد كنند، اما چشم‌اندازي پيش روي آنان قرار نداشت.

اگر قرار بود قطعنامه 1559 مبني بر خلع سلاح حزب‌الله اجرا شود، چه نيرويي بايد آن را انجام مي‌داد؟ ارتش لبنان؟ آن كه اراده و توانش را نداشت. سوري‌ها؟ آنان كه نظاميان خود را از لبنان خارج كرده بودند و افزون بر اين متحد حزب‌الله به شمار مي‌رفتند. يك نيروي بين‌المللي؟ به راحتي امكان‌پذير نبود. ارتش آمريكا؟ بيش از آن در منطقه گرفتار بود كه لانه زنبور ديگري براي خود توليد كند. ارتش اسراييل؟ توان و امكان و اراده‌اش را داشت اما به چه بهانه‌اي؟

بهانه معمولا به دست مي‌آيد. عبور نيروهاي حزب‌الله از مرزي كه سازمان ملل آن را مرز بين‌المللي اعلام كرده و لذا به لحاظ حقوق بين‌الملل تجاوز محسوب مي‌شود.

از نظر همه كساني كه خواهان اجراي قطعنامه 1559 بودند اعم از اعراب و كشورهاي قدرتمند جهان، مهم نيست كه تجاوز در چه حد و اندازه‌اي بوده، مهم آن است كه پاسخ به آن، به خلع سلاح حزب‌الله منجر شود.
جامعه بين‌المللي اينك سكوتي رضايت بخش در برابر جنگ اسراييل و حزب‌الله در پيش گرفته و تا نابودي توان نظامي حزب‌الله نيز حاضر به تحميل يا حتي توصيه جدي به آتش بس نيست.

حزب‌الله عملا در حال از دست دادن قدرت خود است، لبنان در حال دگرگوني سياسي است و منطقه خاور ميانه به سوي آينده‌اي متفاوت پيش مي‌رود و در همان حال يك روزنامه تندرو در تهران از نابودي قريب‌الوقوع اسراييل و پيروزي حزب‌الله دم مي‌زند.

نتيجه سال‌ها سرمايه‌گذاري سياسي، مالي و لجستيكي ايران در تنها نقطه‌اي از جهان كه اينگونه سرمايه‌گذاري‌ها در آن، ثمري به بار آورده بود، در حال از بين رفتن است و آنگاه آن روزنامه تندرو از رسيدن «روز واقعه» سخن مي‌گويد و در اين ميان كسي نيست كه از آن بپرسد روز واقعه شايد فرا رسيده باشد، اما براي كدام طرف؟
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
كنفرانس بين‌المللی "بررسی مسايل لبنان"

ايسنا: كنفرانس بين‌المللی "بررسی مسايل لبنان" فردا (چهارشنبه) با حضور رهبران كشورهای مختلف و سازمان‌های بين‌المللی در رم پايتخت ايتاليا برگزار می‌شود.
به دنبال افزايش خشونت‌های نظامی در لبنان و اسراييل، كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ی آمريكا به منظور دستيابی به توافق بر سر اصول سياسی آتش‌بس ميان اسراييل و حزب‌الله لبنان پيشنهاد برگزاری اين كنفرانس يك روزه را مطرح كرد كه بعد از آن اين خبر از سوی تريه رود لارسن، نماينده‌ی ويژه‌ی سازمان ملل در بيروت برای رسانه‌های جهان مطرح شد.
به گفته‌ی لارسن در اين كنفرانس نقش‌آفرينان كليدی خاورميانه و جامعه‌ی بين‌المللی كه در بازسازی لبنان پس از جنگ داخلی‌اش مشاركت داشته‌اند، گردهم می‌آيند.
لارسن گفته بود كه قصد دارد با گروه بازسازی لبنان در رم ديدار و سپس به فلسطين و سرزمين‌های اشغالی سفر كند.
بنا بر اظهارات لارسن، گروه بازسازی لبنان در رم شامل كشورها و سازمان‌هايی هستند كه به بازسازی اقتصادی، سياسی و اجتماعی لبنان كمك كرده‌اند و اعضای آن عبارتند از مصر، عربستان، اردن، بانك جهانی، اتحاديه‌ی اروپا، فرانسه، روسيه، انگليس، آمريكا و ايتاليا.
وی معتقد است كه اجتماع عناصر كليدی درخصوص بررسی اوضاع لبنان می‌تواند به اتخاذ طرح كاربردی منجر شود كه به خونريزی و درگيری در اسراييل و لبنان پايان ‌دهد.
در همين حال، مسوولان ايتاليايی اعلام كرده بودند كه اسراييل نيز به عنوان يكی از طرف‌های درگير در اين كنفرانس حضور خواهد داشت كه البته اين مساله با مخالفت مسوولان لبنانی مواجه شده است، به گونه‌ای كه بخش اطلاع‌رسانی دفتر فواد السنيوره، نخست وزير لبنان اعلام كرده است كه در صورت حضور اسراييل در اين نشست در آن شركت نخواهد كرد. البته اين در حالی است كه بر اساس اخبار موجود سوريه و ايران نيز به اين كنفرانس دعوت نشده‌اند.

واشنگتن پست: سنيوره طرح آتش‌بس رايس را بررسی می‌كند

خبرگزاری فارس: يك روزنامه آمريكايی در گزارشی از سفر "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه اين كشور به خاورميانه نوشت، "فواد سنيوره" نخست‌وزير لبنان قول داده به همراه ديگر اعضای دولت خود طرح رايس برای آتش‌بس در خاورميانه را مد نظر قرار دهد.

به گزارش فارس، "واشنگتن‌ پست" در شماره امروز خود گزارش داد: «طرح آتش‌بس رايس در سفر ناگهانی روز گذشته وی به بيروت به "نبيه بری" رئيس مجلس لبنان تحويل داده شد.»
به نوشته اين روزنامه،‌ نبيه‌بری كه به عنوان واسطه جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان عمل می‌كند با طرح رايس به اين خاطر مخالفت كرده چون در آن به مبادله اسرا با اسرائيل اشاره‌ای نشده است.
جنبش حزب‌الله در ازای رهايی دو سرباز اسرائيلی كه دستگيری آنها به تهاجم وسيع تل‌آويو به لبنان انجاميده، خواستار آزادی زندانيانی است كه در بند رژيم صهيونيستی هستند.
اين روزنامه به نقل از مقامات آمريكايی و لبنانی نوشت، طرح رايس برای استقرار نيروهای بين‌المللی ممكن است با هدايت سازمان پيمان آتلانتيك شمالی (ناتو) انجام شود تا به اين ترتيب محدوده‌ای حايل به مدت ٦٠ الی ٩٠ روز ايجاد شود.
به گفته اين مقامات، نيروهای بين‌المللی بعد از آن آموزش نيروهای ارتش لبنان را آغاز خواهند كرد بطوری كه خلع سلاح حزب‌الله ميسر شود.
با وجود آن كه نبيه‌بری اين طرح را رد كرده است مقامات آمريكايی اعلام كرده‌اند كه فواد سنيوره قول داده در كنار اعضای كابينه دولت لبنان به اين طرح با دقت بيشتری رسيدگی كند.
يكی از مقامات آمريكايی كه در اين سفر رايس را همراهی می‌كند به واشنگتن‌پست گفت: «او (سنيوره) پذيرای ايده ما بود. ما در حالی خارج شديم كه متقاعد شده بوديم سنيوره و آمريكا در يك ديدگاه هستند و به سوی دستيابی به يك نتيجه پيش‌ می‌روند.»

طرح سه كشور عرب برای لبنان

ايسنا: الشرق‌الاوسط به نقل از ديپلمات‌های مصری از رايزنی كشورهای عربی برای تدوين طرح كاملی جهت تعامل با اوضاع كنونی منطقه و ارائه‌ی آن به كنفرانس رم كه روز چهارشنبه جهت حل بحران لبنان برگزار می‌شود، خبر داد.
اين روزنامه‌ی چاپ لندن نوشت: اين طرح كه از سوی رياض، قاهره و امان مطرح شده شامل متوقف كردن فوری و فراگير هرگونه اقدام نظامی و عقب‌نشينی نيروهای اسراييلی از جنوب لبنان به عنوان گامی مهم برای خلع سلاح شبه‌نظاميان و تبديل حزب‌الله به يك حزب سياسی است.
به گفته‌ی اين مقامات كه نامی از آن‌ها برده نشده است، رايزنی‌هايی برای تبيين اين طرح و هماهنگی با كشورهای عربی و اروپايی انجام شده است. هم‌چنين اين طرح در جريان سفر فيليپ دوست بلازی، وزير امور خارجه‌ی فرانسه و فرانك اشتن ماير، همتای آلمانی‌اش به منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
در اين طرح مسايل اصلی بيان شده كه از نظر منابع مصری مسايلی متعادل است كه به تمامی خواسته‌های طرفين از نظر امنيتی پاسخ می‌دهد، اما بيم آن است كه اين طرح با لجبازی‌های اسراييل و پافشاری‌های آمريكا برای تحميل شرط‌های تل‌آويو با مشكل مواجه شود.
اين طرح كه كشورهای عربی به دنبال جلب حمايت‌های بين‌المللی از آن هستند، دارای هفت بند اصلی است كه اولين آن ضرورت توقف فوری عمليات‌های نظامی و بمباران موشكی است.
از ديگر نكات اين طرح متمركز شدن بر ضرورت عقب‌نشينی نيروهای اسراييلی از مناطق لبنانی تحت اشغال، استقرار نيروهای بين‌المللی در مناطق مرزی بين لبنان و اسراييل، تبادل اسرا، تقويت قوای ارتش لبنان در انجام ماموريت‌هايش در منطقه، تكميل دايره‌ی عقب‌نشينی‌های اسراييل، احترام به حاكميت لبنان و استقلال آن كه اين امر خود اجرای قطعنامه‌های شورای امنيت سازمان ملل را آسان ساخته و تمامی بهانه‌ها را از ميان برمی‌دارد، پايان دادن به اختلافات، آشوب‌های داخلی و منطقه‌ای درباره‌ی اين مساله است. هم‌چنين اين طرح به خلع سلاح شبه‌نظاميان و تبديل حزب‌الله به يك جنبش سياسی اشاره دارد.

سوريه و ايران در امور داخلی لبنان دخالت می‌كنند

ايسنا: سولانا و حريری در يك كنفرانس مطبوعاتی مشترك، ايجاد راه‌حل نهايی برای بحران لبنان جهت عدم تكرار اين قبيل درگيری‌ها در آينده را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری كويت، خاوير سولانا رييس سياست خارجی اتحاديه‌ی اروپا در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با سعد حريری رهبر اكثريت پارلمان لبنان، تاكيد كرد: جامعه‌ی بين‌المللی به دنبال ايجاد راه‌حل نهايی و كامل برای جنگ بين اسراييل و لبنان است تا مشابه اين درگيری‌ها در آينده تكرار نشود.
سولانا خاطرنشان كرد: تلاش‌های بين‌المللی در راستای طرح استقرار نيروهای بين‌المللی در جنوب لبنان بعد از اعلام آتش‌بس بين اسراييل و حزب‌الله صورت می‌گيرد.
وی حمايت اتحاديه‌ی اروپا را از تمامی اقدامات و تلاش‌هايی كه جهت اجرای قطعنامه‌ی ١٥٥٩ شورای امنيت صورت می‌گيرد اعلام كرد.
حريری نيز از جامعه‌ی بين‌المللی خواست تا برای حل بحران موجود و جنگ اسراييل با لبنان همكاری كند.
وی تاكيد كرد كه لبنان هرگز با حل و فصل ناقص درگيری‌ها موافق نيست، بلكه خواهان حل و فصل كامل و نهايی اين جنگ است به گونه‌ای كه تمامی مشكلات از جمله مزارع شبعا، پرونده‌ی اسرا و اجرای قطعنامه‌ی ١٥٥٩ شورای امنيت را شامل شود.
حريری همچنين پس از اين ديدار در گفت‌وگو با خبرگزاری كويت، سوريه و ايران را به دخالت در امور داخلی لبنان متهم كرد.
وی گفت: سوريه و ايران نقش منفی در بحران كنونی لبنان و جنگ اين كشور با اسراييل ايفا می‌كنند.
وی افزود: لبنان يك كشور كوچك است و آمادگی و گنجايش آن را ندارد كه به عرصه‌ی آزمايش سلاح‌های اسراييل و يا ميدان مشكلات و اختلافات ديگران و يا صحنه‌ی دخالت‌های خارجی تبديل شود.

شيمون پرز: مردم لبنان حزب‌الله را خلع سلاح كنند

شيمون پرز امروز (سه‌شنبه) از مردم لبنان خواست تا حزب‌الله را خلع سلاح كنند و با اسراييل به صلح دست يابند.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، شيمون پرز معاون نخست‌وزير اسراييل، در پارلمان اسرائيل گفت: در اين جنگ هيچ آلترناتيوی برای پيروزی عليه تروريست‌ها وجود ندارد. حزب‌الله لبنان به لحاظ اخلاقی شكست خورده است و از لحاظ نظامی نيز شكست می‌خورد.
پرز گفت: حزب‌الله لبنان زمانی كه فرض كرد با ١٢ هزار راكت می‌تواند شالوده‌ی اسراييل را در هم فرو ريزد، يك خطای استراتژيك مرتكب شد.
وی در درخواستی مستقيم به مردم لبنان گفت: شما ثابت كرديد كه می‌توانيد سوری‌ها را از كشورتان بيرون كنيد، پس می‌توانيد از شر سلاح‌های حزب‌الله لبنان در كشورتان رهايی يابيد.
معاون نخست وزير اسراييل گفت: اين می‌تواند فرصت بزرگی برای شما باشد. شما ٨٠ هزار نيرو در ارتش‌تان داريد. پس آن‌ها كجايند؟!
پرز افزود: به محض آنكه حزب‌الله لبنان ديگر تهديدی محسوب نشود، اسراييل و لبنان می‌توانند با يكديگر صلح كنند.

كاخ سفيد مذاكره با حزب‌الله را رد كرد

به گزارش پايگاه اينترنتی المحيط،‌ تونی اسنو، سخنگوی كاخ سفيد ضمن تروريست خواندن حزب‌الله لبنان، انجام هر گونه مذاكرات با اين حزب را رد كرد.
وی افزود: اين مساله هرگز عملی نيست و مذاكرات ما تنها با دولت لبنان صورت می‌گيرد.
اسنو خاطر نشان كرد: كاخ سفيد به دنبال طرح‌هايی برای برقراری آتش بس مشروط در لبنان است و از زيان‌های انسانی اين جنگ به شدت نگران است.
ديويد ولش، معاون وزير امور خارجه‌ی آمريكا در امور خاورميانه نيز از كمك‌ ٣٠ ميليون دلاری آمريكا به لبنان خبر داد.
وی تاكيد كرد: اين كمك‌ها شامل ١٠٠ هزار كيف كمك‌های اوليه، دو هزار واحد چادر امداد و ٢٠ هزار تخته پتو است و انتظار می‌رود كه مجموع كمك‌های بين‌المللی به لبنان به ١٥٠ ميليون دلار برسد.
اسنو نيز تاكيد كرده بود كه بنا به دستور بوش كمك‌های بشردوستانه‌ی اسراييل به لبنان توسط بالگرد و كشتی از طريق قبرس صورت می‌گيرد.
وی افزود: ارايه‌ی كمك با هدف متوقف ساختن انتقادها از موضع‌گيری آمريكا در قبال حملات اسراييل عليه لبنان انجام نمی‌شود، بلكه تنها برای كمك به غير نظاميان بی‌گناه اين كشور صورت می‌گيرد.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما