استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
زنان
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی، بازداشت شد./انتقال پگاه آهنگرانی به زندان اوین،
26 تیر 1390       بازگشت به صفحه قبل 
تحول سبز: مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی، بازیگر فیلم “تهران من حراج” بازداشت شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی و بازیگر سینما، بیش از دو هفته هست که در بازداشت نیروهای امنیتی به سر میبرد.

تا کنون دلیل این بازداشت به خانواده و یا نزدیکان وی اعلام نشده است، اما به نظر می رسد، دلیل بازداشت وی پخش فیلم “تهران من حراج” ساخته گرناز موسوی است، که وی در سکانسی از این فیلم بدون حجاب در فیلم نشان داده شده است.

فیلم “تهران من حراج” به صورت غیر قانونی در سطح شهر منتشر شده است.


~~~~~~~~~~~~~
تماس تلفنی و انتقال پگاه آهنگرانی به زندان اوین، کمیه گزارشگران حقوق بشر
پگاه آهنگرانی، بازیگر و مستندساز سینمای ایران، به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش کمیه گزارشگران حقوق بشر، پگاه آهنگرانی روز گذشته در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌اش، خبر از انتقال خود به زندان اوین داده است.

یکی از منابع نزدیک به خانوادهٔ پگاه آهنگرانی، به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «پگاه، دیروز در حالی که وضعیت روحی مناسبی نداشته در تماس تلفنی کوتاه با خانوادهٔ خود گفته است که او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.» این در حالی است که به گفتهٔ این منبع آگاه «منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی و جمشید آهنگرانی، پدر او، در نگرانی شدید از وضعیت فرزند خود به سر می‌برند.»

مقامات امنیتی و قضایی تا کنون در خصوص علت بازداشت پگاه آهنگرانی سکوت کرده‌اند و هنوز از اتهامات او اطلاعی در دست نیست. پگاه آهنگرانی قرار بود همزمان با برگزاری جام جهانی فوتبال زنان به آلمان سفر کرده و در خصوص این رویداد برای شبکه دویچه وله، وبلاگ نویسی کند اما پیش از انجام این سفر، توسط ماموران امنیتی احضار و تهدید شده و سفر خود را لغو کرد.

در روزهای گذشته، شبکه دویچه وله، خبر داد که پگاه آهنگرانی توسط ماموران اطلاعات سپاه ایران بازداشت شده است. دویچه وله نوشته است: «طبق آخرین اخبار رسیده به دویچه‌وله، یک ‌شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۸ شب ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود می‌برند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است. بنا برهمین اطلاعات، این بازیگر سینما تا شب گذشته، ۲۲ تیرماه در حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده و بعد از آن به اطلاعات سپاه تحویل داده شده است.»

از سویی، رادیو فردا به نقل از فرهاد پایار، خبرنگار آزاد که با شبکه دویچه وله همکاری می‌کند گزارش داده بود: «پگاه حتی تهدید شده و بدون محافظ یعنی دوستان و اعضای خانواده جایی نمی‌رفته است.»

فرهاد پایار همجنین گفت: «پگاه آهنگرانی فیلم مستندی به نام ده نمکی‌ها ساخته که به زندگی مسعود ده نمکی که از رهبران حزب الله است و اخیرا فیلم ساز هم شده، پرداخته است. این فیلم خشم عده‌ای را در ایران برانگیخته و حتی من شنیدم پگاه به وزارت اطلاعات فراخوانده شده و به وی در رابطه با این فیلم تذکر داده‌اند.»

پگاه آهنگرانی، در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، در ستاد میرحسین موسوی فعالیت می کرد و از طرفداران جنبش سبز بود و در روزهای پس از انتخابات نیز به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شده بود.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تشويق و حمايت از پگاه آهنگرانی و سر دادن شعار “مرگ بر ديکتاتور” در برخی از سينماهای تهران، تحول سبز

در برخی از سينماهای تهران از جمله ملت و پرديس پس از اتمام فيلم جمعيت حاضر در سالن علاوه بر تشويق اين هنرمند در بند با فرياد زدن نام او اقدام به سر دادن شعار “مرگ بر ديکتاتور “ کرده و پس از آن سالن سينما را ترک نموده اند. به نظر می رسد با توجه به بازداشت هنرمند جوان و سبز انديش کشورمان، پگاه آهنگرانی و ايفای نقش او در دو فيلم “ورود آقايان ممنوع” و “آقايوسف” علاقه مندان به هنر و سينما طی روزهای آتی حضور پررنگ تری را در سينماها در اعتراض به بازداشت ايشان داشته و برای حمايت از وی به تماشای اين دو فيلم در سينماها بنشينند.

تحول سبز: پگاه آهنگرانی از سوی مردم حاضر در سينماهای تهران مورد تشويق و حمايت قرار گرفت.

به گزارش تحول سبز، پس ازانتشار خبر دستگيری پگاه آهنگرانی از بازيگران سينمای ايران که موجی از اعتراض و انتقاد نسبت به بازداشت اين هنرمند جوان از سوی علاقه مندان به عرصه هنر را در ير داشت. مردم نيز با اعتراضات مدنی خود در سالن های برخی از سينماهای تهران نسبت به بازداشت اين هنرمند جوان و سبز انديش معترض شدند.



بر اساس گزارش شاهدان عينی، طی چند روز گذشته پس از اتمام فيلم ها در برخی از سالن های سينمای تهران حاضرين در سالن با تشويق های مستمر خود و فرياد زدن نام پگاه آهنگرانی، اعتراض شان را نسبت به دستگيری اين هنرمند جوان اعلام داشته و بدين طريق وی را حمايت و خواهان آزادی او شده اند.

بر اساس همين گزارش شب گذشته در برخی از سينماهای تهران از جمله ملت و پرديس پس از اتمام فيلم جمعيت حاضر در سالن علاوه بر تشويق اين هنرمند در بند با فرياد زدن نام او اقدام به سر دادن شعار “مرگ بر ديکتاتور “ کرده و پس از آن سالن سينما را ترک نموده اند.

پگاه آهنگرانی که در انتخابات رياست جمهوری گذشته از حاميان و فعالين ستاد تبليغاتی ميرحسين موسوی بود، شامگاه روز ۱۹ تير ماه توسط ۵ نفر که احتمالا از حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی بودند در منزل شخصی‌اش دستگير شده و هم اکنون نيز در اختيار نيروهای اطلاعت سپاه بوده و تحت بازجويی می باشد.

هنوز در مورد اتهامات احتمالی اين بازيگر خبری منتشرنشده است. پگاه آهنگرانی بازيگر و فرزند منيژه حکمت از کارگردانان ايرانی و جمشيد آهنگرانی کارگردان فيلم های ” جوانمرد ” و ” شبيخون ” است.

گفتنی ست، وی در دو فيلم ” ورود آقايان ممنوع” به کارگردانی رامبد جوان و ” آقايوسف” به کارگردانی علی رفيعی نيز نقش آفرينی کرده است که اين اين دو فيلم هم اکنون در سينماهای تهران و شهرستانها در حال اکران می باشد.

فروش “ورود اقايان ممنوع” روزانه ده ميليون بيشتر از “اخراجی های۳″

شايان ذکر است، فيلم ورود آقايان ممنوع ساخته رامبد جوان که پگاه آهنگرانی نيز در آن ايفای نقش کرده است، بدون سرمايه گذاری سنگين، تبليغات ويژه و حمايت خاصی از يک ماه قبل در تهران اکران شده است، در حالی به فروش روزانه ۴۳ ميليون تومان دست يافته و حتی رکورد سقف فروش آخر هفته اخراجی ها را نيز پشت سر گذاشته است که تعداد سينماهای کمتری از اخراجی ها در اختيار اين فيلم بوده است.

اگر اين فيلم نظير اخراجی ها ۶۷ روز روی اين تعداد پرده سينما بماند به احتمال زياد رکورد تاريخ سينمای ايران را خواهد شکست. همانگونه که فيلم مارمولک اثر کمال تبريزی اين ظرفيت را داشت اما بلافاصله از پرده سينماها پايين کشيده شد.

به نظر می رسد با توجه به بازداشت هنرمند جوان و سبز انديش کشورمان، پگاه آهنگرانی و ايفای نقش او در اين دو فيلم علاقه مندان به هنر و سينما طی روزهای آتی حضور پررنگ تری را در سينماها در اعتراض به بازداشت ايشان داشته و برای حمايت از وی به تماشای اين دو فيلم در سينما ها بنشينند.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما