استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اخبار دانشجویی
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
آیا عبدالله مومنی زنده است؟/ اطلاعیه سازمان دانش آموختگان ایران
20 شهریور 1388       بازگشت به صفحه قبل 
اطلاعیه سازمان دانش آموختگان ایران: آیا عبدالله مومنی زنده است؟
20 شهریور 1388

پنج‌شنبه، 19 شهریور 1388


ادوارنیوز:‌ درپی ابراز نگرانی شدید خانواده عبدالله مومنی پس از گذشت 35 روز بی خبری مطلق از سلامتی وی، و انتشار برخی شایعات نگران کننده، سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) اطلاعیه‌ای را بدین شرح منتشر ساخت:

اطلاعیه سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت)

آیا عبدالله مومنی زنده است؟

ملت شریف ایران؛

اینک که اثبات شده است در این ملک هیچ دادرسی بر سر کار نیست، ناچار از آنیم که دیگر بار از دردها و مصائب با شما بگوییم. قریب سه ماه از بازداشت آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران می‌گذرد و همچنان هیچ مرجعی حاضر به پاسخگویی در مورد اتهامات و حتی محل نگهداری آنان نبوده و همچنانکه پیش از این بیان داشتیم این اقدام چیزی جز یک گروگان‌گیری تمام عیار برای سرپوش نهادن بر کودتای 22 خرداد نیست.

امروز 35 روز است که از عبدالله مومنی هیچ اطلاعی در دست نیست. آخرین خبر از وی مربوط است به ملاقات همسر و دو فرزنداش با او در حیاط زندان اوین؛ همسر مومنی وضعیت وی را در آن ملاقات اینگونه توصیف کرده بود:‌ «همسرم شدیدا تحت فشار روحی و جسمی و شکنجه است و نزدیک 20 کیلو وزن کم کرده است. آن کسی که دیدیم اصلا عبدالله مومنی نبود؛ فقط یک پوست و استخوانی بود که تعادل روحی و روانی و قدرت حرف زدن وایستادن و راه رفتن نداشت. هیچ چیزی از عبدالله نمانده است».

این آخرین اطلاعی است که از عبدالله مومنی، در دست است و پس از گذشت 35 روز اینکه حتی از یک تماس تلفنی وی نیز با خانواده دریغ شده به باور ما متاسفانه ممکن است ناشی از آن باشد که جان عبدالله مومنی به مخاطره افتاده باشد.

تاسف آورتر آنکه آگاه شدیم پرونده آقایان عبدالله مومنی و احمد زیدآبادی در اختیار قاضی مسئول فجایع بازداشت‌گاه کهریزک است؛‌ فردی که نه تنها به رغم ادعای دروغگویان، به دلیل مشارکت در جنایاتی بی سابقه، از کار برکنار نشده است بلکه ناجوانمردانه‌تر از پیش به آزار خانواده‌های مظلوم و ستم‌کشیده زندانیان سیاسی می‌پردازد.

از سوی دیگر شایعات هولناک و به شدت نگران کننده‌ای که در مورد سلامتی عبدالله مومنی منتشر شده، همسر او را وحشت زده و خواب را از دیدگان فرزندان بیگناه‌اش ربوده است، وضعیتی که دستکم با شنیدن صدای پدر برای چند لحظه می‌تواند تا حدی از شدت آن کاسته شود؛ خواسته‌ای کوچک که بیش از یک‌ماه است از آنان دریغ شده است.

همسر عبدالله مومنی معتقد است «حتما اتفاق ناگواری افتاده است که از عبدالله هیچ خبری نیست». او از همه می‌خواهد که «هر کاری» از دستشان بر می‌آید برای اطلاع از سرنوشت همسرش انجام دهند.

اکنون پرسش ما از هر نهاد یا شخصی که در این آدم ربایی‌ها نقشی دارد تنها یک جمله است! آیا عبدالله مومنی زنده است؟

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)
19/6/1388
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی: می ترسم برای عبدالله اتفاقی افتاده باشد/فرزندانم وحشت زده اند
پنج‌شنبه، 19 شهریور 1388


فاطمه آدینه وند، همسر عبدالله مومنی، سخنگو و رییس شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) در مصاحبه کوتاهی با روز گفت:"حدود 35 روز است که از آقای مومنی بی خبرم و با اینکه هر روز به دادگاه مراجعه می کنم و در دور روز اخیر هم برای دیدار با قاضی حداد رفته ام، موفق نشده ام خبری از وی بگیرم."

همسر عبدالله مومنی افزود:"در دادگاه انقلاب به من گفتند تا زمانی که بحث تحقیقات از آقای مومنی تمام نشود، امکان ملاقات یا تماس تلفنی با ایشان امکان پذیر نیست. باید منتظر بمانید تا دادگاه مومنی تشکیل شود. در مقابل اصرارهای مکرر من هم اعلام شد که آقای مومنی ممنوع الملاقات است."

آدینه وند اضافه کرد:"با توجه به اینکه آقای مومنی در آخرین دیداری که با ایشان داشتم، وضعیت روحی و جسمی بسیار بدی داشت، نگرانی ما این است که اتفاقی برای ایشان افتاده باشد. در غیر این صورت هیچ توجیهی برای عدم اجازه ملاقات یا حتی تماس تلفنی عبدالله مومنی با منزل نمی توان پیدا کرد."

همسر این فعال سیاسی با اشاره به نگرانی های روزافزون خود و خانواده اش از وضعیت عبدالله مومنی گفت:"خبرهایی به ما رسیده است که یکی از دلایل عدم صدور اجازه برای ملاقات یا تماس با مومنی، اطلاع رسانی ما درباره وضعیت بسیار بد وی در آخرین ملاقات ما بوده است. من متوجه نمی شوم که اطلاع رسانی درباره وضعیت ناگوار شوهرم چه مشکلی دارد."

آدینه وند با اعلام اینکه قرار است مدارک محمد شریف برای پذیرش وکالت به عبدالله مومنی سپرده شود، گفت:" امیدواریم که برای مومنی اتفاقی نیفتاده باشد. بعضی از افراد گفته اند که نام وی را روی دیوارهای زندان دیده اند. به هر حال عبدالله مومنی اکنون در بازداشت است و حفظ و تامین سلامت وی بر عهده کسانی است که او را بازداشت کرده اند."

QQQQQQQQQQQQQQQQQQQ
علی جمالی عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان: مؤمنی سه ماه است در وضعیت اسف‌بار در زندان به سر می‌برد

20 شهریور 1388


چهارشنبه، 18 شهریور 1388


با گذشت قریب به هشتاد روز از بازداشت عبدالله مؤمنی- عضور شورای مرکزی و سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران( ادوار تحکیم وحدت)- هنوز هیچ خبری از آزادی وی و یا حتی اتهامات وارده به او و علت بازداشت‌اش به خانواده و وکیل وی داده نشده‌است. این در حالی است که اکنون بیش از سی‌وپنج روز است که مؤمنی هیچ گونه تماسی با خانواده‌اش نداشته‌است و وضعیت وخیم جسمی و روحی او در آخرین دیدارش با خانواده‌اش، سبب نگرانی فزاینده نسبت به وضعیت وی شده‌است.

علی جمالی- عضو شورای مرکزی سازمان دانش‌آموختگان ایرن- با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سخنگوی این سازمان در زندان اوین، در مورد علت این برخوردها از سوی نیروهای امنیتی با عبدالله مؤمنی، به خبرنگار ما گفت:" متأسفانه این گونه برخوردها هیچ‌گونه جنبه حقوقی و قضایی ندارد که بتوان برای آن دلیلی را جستجو کرد و صرفاً به تمایلات شخص قاضی و دستورات صادره از نهادهای امنیتی باز می‌گردد، بازداشت گسترده و غیرقانونی فعالان سیاسی و مطبوعاتی آن هم بدون هیچ دلیل موجه و قابل قبولی نشان می‌دهد که متأسفانه رفتارهای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با موازین حقوقی قابل سنجش نیست. به طور مشخص در مورد آقای مؤمنی بیش از 35 روز از آخرین تماس ایشان می‌گذرد و مشخص نیست قاضی پرونده به چه دلیلی در طول این 35 روز ایشان را از بدیهی‌ترین حقوق‌شان محروم کرده‌است."

جمالی درباره پی‌گیری‌های وکیل عبدالله مؤمنی و خانواد در مورد رسیدگی به پرونده وی می‌گوید:" مانند خانواده‌ها و وکلای دیگر زندانیان سیاسی، کوشش‌های آن‌ها نیز تا کنون بی‌نتیجه بوده‌است، وکیل ایشان تا کنون موفق به مطالعه پرونده و ملاقات با ایشان نشده‌است. خانواده ایشان نیز پس از آخرین تماسی که 35 روز پیش با ایشان داشته‌اند، اکنون در بی‌خبری کامل به سر می‌برند و این موضوع باعث ایجاد نگرانی فراوان در نزد خانواده و دوستان ایشان شده‌است."

این عضو سابق دفتر تحکیم وحدت با شفاف خواندن عمل‌کرد مؤمنی در طول سال‌های فعالیت‌اش گفت:" هنوز هم پس از گذشت سه ماه علت بازداشت آقای مؤمنی برای ما محل سؤال است." وی می‌افزاید:" این‌ که آقای مؤمنی و سازمان متبوع ایشان پس از سال‌ها در انتخابات حضور می‌یابند و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند و به رغم انتقادات فراوان می‌کوشند به شرایط موجود تن دهند و پس از آن نیز هیچ‌گونه فعالیتی در جهت نقض قانون و ایجاد ناامنی انجام نمی‌دهند، ولی به ناگاه بازداشت شده و با شرایط بسیار اسف‌بار و نگران‌کننده، 3 ماه را در زندان می‌گذرانند، موضوعی است که ما هنوز نتوانسته‌ایم دلیل قابل قبولی برای آن بیابیم و ناچاریم مانند رفتارهای دیگر حاکمیت با استدلال " النصر بالرعب" آن را تحلیل کنیم."

جمالی با بیان این‌که علی‌رغم فشارهای مسئولان رده بالای نظام مبنی بر تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان، هنوز هم خبری از رسیدگی به پرونده عبدالله مؤمنی و حضور وی در دادگاه نیست، این وضعیت را نگران‌کننده‌ خواند و گفت:" من گمان می‌کنم رفتارهای سیاسی آقای مؤمنی در طول چند ماه گذشته به گونه‌ای بوده‌است که حتی برای آوردن ایشان به دادگاه فرمایشی و نمایشی نیز دلیل موجهی در دست کودتاچیان وجود ندارد. از سوی دیگر این احتمال را نیز نمی‌توان از ذهن دور کرد که ممکن است در پروژه فعلی تیم عملیاتی کودتا، آقای مؤمنی فعلاً جایی ندارد و باید منتظر بود و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد." وی با اشاره به وضعیت بد جسمی و روحی عبدالله مؤمنی در تنها دیدار وی با خانواده‌اش گفت:" من اصلاً تمایل ندارم به احتمالات بدتر بیاندیشم و تلاش می‌کنم خود را قانع کنم که عدم حضور عبدالله در دادگاه هیچ ارتباطی به وضعیت جسمی و روحی او ندارد."

دبیر کمیته سیاسی سازمان دانش‌آموختگان در مورد مراسم افطاری این سازمان در مقابل زندان اوین در هفته گذشته نیز به خبرنگار ما گفت:" ما تصمیم گرفتیم پس از 15 روز از شروع ماه مبارک رمضان روزه‌های خود را در کنار دوستان دربندمان و در کنار دیوارهای زندان اوین افطار کنیم. ولی متأسفانه همین مراسم ساده نیز برای حکومت کودتا قابل تحمل نبود و ما و خانواده زندانیان با زبان روزه مورد هجوم و هتاکی مأموران انتظامی و امنیتی قرار گرفتیم. ما به چشم خود دیدیم که عوامل کودتا چگونه به آموزه‌های دینی مسلمانان در مورد حرمت روزه‌داران و ثواب افطار نمودن پشت پا زده و اوامر اربابان خود را بی‌رحمانه اجرا می‌کنند. پس از این اتفاق ما و حدود 50 نفر از خانواده‌هایی که دعوت سازمان را پذیرفته‌بودند، اندکی دورتر از زندان رفته و در حاشیه اتوبان روزه خود را افطار کردیم تا جلوه‌ای دیگر از رفتارهای علوی نظام اسلامی بر همگان روشن گردد."
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما