استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اقتصاد
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
گزارش خبرگزاری مهر: بیکاری و فقر در ایران/ سرمایه گذاری ایران ‌در سوریه
13 آذر 1390       بازگشت به صفحه قبل 
نرخ بالای بیکاری و فقدان سرمایه گذاری/ پروژه های بزرگ قفل شده اند
یاسوج - خبرگزاری مهر: در حالی کهگیلویه و بویراحمد در میان استانهای دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور قرار دارد که به گفته نماینده گچساران در مجلس، عدم سرمایه گذاری دولت در این استان عامل بالا بودن نرخ بیکاری است.
به گزارش خبرنگار مهر، بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کنونی در کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل کمبود و یا نبود زیرساختهای مختلف اشتغال به یکی از دغدغه های مسئولان بدل شده است.

بر اساس جداول نرخ بیکاری در سه فصل از تابستان 89 تا 90در 31 استان کشور، کهگیلویه و بویراحمد به همراه اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، فارس، گیلان و لرستان درردیف استانهای با نرخ بیکاری بالا قرار دارد.

طبق این جدول، نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در تابستان سال گذشته، 15.5، بهار امسال 19.2 و تابستان امسال 14درصد اعلام شده و براین اساس نرخ بیکاری در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عدم سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در این استان را از اصلی ترین عوامل بالا بودن نرخ بیکاری در این استان عنوان کرد.

پروژه های بزرگ این استان قفل شده اند

سید قدرت حسینی به خبرنگار مهر گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی دولت تنها می تواند تا 49 درصد سرمایه گذاری کند و 51 درصد دیگر باید از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شود.

وی بیان کرد: به دلیل عدم توانایی بخش خصوصی در تامین51 درصد سهم خود، دولت نیز طبق قانون نمی تواند سرمایه گذاری کند.

حسینی اظهار داشت: مجلس اخیرا مصوبه ای داشته که دولت تا 100درصد نیز می تواند در برخی پروژه ها سرمایه گذاری کند که امیدوارم دولت نگاهی ویژه به کهگیلویه وبویراحمد داشته باشد.

با این حال عدم تحقق مصوبات و پروژه هایی که می توانست موجب اشتغالزایی در استان شود همچون پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران، کارخانه ماشین سازی گچساران، سد چمشیر، سیمان سپو و ...نیز باعث شد همچنان این استان در ردیف استانهای دارای بالاترین نرخ بیکاری بماند.

نماینده گچساران و باشت در این خصوص گفت: هر پروژه ای که به بهره برداری برسد بخشی از مشکلات اشتغال در استان حل می شود اما هم اکنون پروژه های بزرگ این استان قفل شده اند و هیچ پیشرفتی ندارند.

پتروشیمی گچساران پس از 9سال پیشرفت چشمگیری نداشته است

حسینی افزود: پتروشیمی گچساران پس از 9 سال از آغاز عملیات اجرایی آن، پیشرفت چشمگیری نداشته است.

وی عنوان کرد: بانیان این پروژه سرمایه قابل ملاحظه ای از خود ندارند و می خواهند از طریق وامهای دولتی این پروژه را به سرانجام برسانند در حالیکه دولت مشکلات خود را دارد.

حسینی تصریح کرد: بارها گفته ایم که 40 درصد از سهام این پتروشیمی را به مردم واگذار کنید اما مسئولان این پروژه از این کار سرباز می زنند زیرا می دانند این پروژه در صورت بهره برداری سود کلانی خواهد داشت.

ماشین سازی گچساران و سد چمشیر بامشکل مواجه اند

وی افزود: آنها تنها دنبال منافع خود در این پروژه هستند و وضعیت کنونی پتروسیمی گچساران برای آنها مهم نیست.

حسینی همچنین یادآور شد: کارخانه ماشین سازی گچساران نیز پس از افتتاح تعطیل شده و سد چمشیر نیز به دلیل نبود فاینانس با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: این دو پروژه حداقل می توانست بخشی از مشکلات بیکاری در شهر گچساران را کاهش دهد.

90درصد مراجعین به نمایندگان بیکارانند

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: هم اکنون 90درصد از مراجعان به نمایندگان استان درخواست اشتغال دارند.

حسینی بیان داشت: تعداد بیکاران در این استان کاهش نیافته زیرا همچنان فشار بر نمایندگان استان در خصوص اشتغال بسیار زیاد است.

مشکل بیکاری همچنان بر استان سایه انداخته و با خود برخی آسیبهای اجتماعی نیز به همراه آورده و به گفته کارشناسان امر، بیکاری اصلی ترین عامل رشد نزاع و افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد است.

با وجود این مسئولان استان خبر از ایجاد بیش از 16هزار فرصت شغلی جدید در سال جاری داده اما تاکنون گزارشی از تحقق یا عدم تحقق این وعده اعلام نشده است.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ایران 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد سوریه می‌سازد
وزیر راه و شهرسازی از ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کشور سوریه خبر داد و گفت: این پرو‍ژه به تبعیت از مسکن مهر ایران و به همین شیوه در کشور سوریه اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد امروز شنبه در دیدار با وزیر مسکن و آبادانی سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در زمینه های مختلف و به ویژه جایگاه کمیسیون همکاریهای اقتصادی مشترک میان دو کشور همکاری بسیار خوبی در زمینه های نفت، گاز، امور بانکی، کشاورزی، معدن ، مسکن ، حمل و نقل و حضور زائرین با یکدیگر دارند.

وزیر را و شهرسازی به ارائه راهکارهای لازم برای ساخت 50 هزار واحد مسکوی در مدت زمان یکساله در این کشور پرداخت و گفت: هم اکنون تجربه بسیار خوبی در جمهوری اسلامی ایران در بحث ساخت واحدهای مسکونی برای متقاضیان فاقد مسکن در حال اجرا است به نحوی که پس از روی کار آمدن آقای احمدی نژاد دستوری مبنی بر تامین مسکن کسانی که قبلا از دولت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه دار نگرفته بودند، صادر شد.

نیکزاد افزود: هم اکنون زمین به صورت رایگان برای ساخت واحدهای مسکونی مهر در اختیار دولت قرار می گیرد و دولت نیز این زمین‌ها را به صورت 99 ساله با اجاره ای بسیار اندک برای ساخت مسکن تخصیص می دهد.

وی استفاده از زمین‌های مازاد دستگاه های دولتی برای ساخت واحدهای مسکونی با اولویت داشتن کارکنان همان دستگاه را تجربه بسیار خوبی دانست که در سوریه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و اظهار داشت: عدم نیاز به تامین تاسیسات زیربنایی و ساخت فضاهای روبنایی به دلیل واقع شدن این واحدها در درون محیط شهری از مزیتهای قابل توجه چنین روشی است.

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات با نرخ سود بسیار اندک تا سقف پوشش 75 درصد از هزینه های ساخت یک واحد مسکونی 75 متری دو خوابه را انقلاب بزرگ دیگری در بخش مسکن ایران دانست و افزود: درحال حاضر بخش مسکن تنها بخشی است که تسهیلات ساخت آن بدون محدودیت و بدون وقفه به سازندگان آن مانند انبوه سازان پرداخت می شود تا جایی که پیمانکاران می دانند چنانچه واحد مسکونی را با مشخصات معین و قیمت مقطوع تعیین شده به ازای هر متر مربع در مدت زمان یکساله بسازند در مراحل مختلف ساخت تسهیلات لازم را نیز دریافت خواهند کرد.

نیکزاد از پرداخت تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی به افرادی که خودشان زمین دارند و قبلا از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند، به عنوان یکی دیگر از روشهای موثر تامین مسکن جامعه یاد و بیان کرد: موفقیت این سیاست که در حقیقت کار مردم را به خود آنها واگذار می کند در جمهوری اسلامی ایران به حدی بود که در دو سال گذشته عملیات ساخت 300 هزار واحدمسکونی با این شیوه در کشور آغاز شده است.

نیکزاد به هزینه های پایین دریافت پروانه و نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی مهر در ایران اشاره کرد و گفت: همکاری متقابل و نزدیک با انبوه سازان که در ایران تعداد آنها به 6 هزار نفر می رسد از سیاست های دیگری بود که هم به ما و هم به انبوه سازان در ساخت مسکن کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه واحد مسکونی با هر شیوه ای که ساخته شود مصالح آن در کشورمان موجود است و مشکلی از بابت تامین مصالح نداریم و تسهیلات بانکی نیز طی مراحل تعیین شده به طور مرتب به سازنده پرداخت می شود، اظهار داشت: پس از پایان یافتن عملیات ساخت واحد مسکونی اختلاف قیمت تمام شده و تسهیلات پرداختی با آورده متقاضی تامین و در اختیار سازنده قرار گیرد که نتیجه چنین سیاستی رسیدن انبوه ساز به هزینه و سود معقول خود و خانه دار شدن فرد متقاضی است.

وزیر راه و شهرسازی سپس به ارائه پیشنهادات خود برای عملیاتی کردن طرح ساخت 50 هزار واحد مسکونی در جمهوری عربی سوریه پرداخت و با تاکید بر اینکه نیروهای متخصص ایرانی و به ویژه انبوه سازان به طور یقین توانایی انجام چنین پروژه ای را دارند، گفت: پیشنهاد می کنم زمینهای داخل شهرها را تا جایی که مقدور است، در اختیار طرح قرار داده و به افرادی که خودشان زمین دارند برای ساخت واحدهای مسکونی تسهیلات پرداخت کنید. از سوی دیگر، با انبوه سازان نیز با مشخصات فنی معین مدت زمان مشخص و قیمت مقطوع قرارداد ساخت منعقد کنید.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم مصالح ساختمانی مورد نیاز را از داخل کشورخودتان تامین کنید و غیر از نیروهای فنی لازم در ساخت و ساز واحدها از نیروهای کاری بومی استفاده کنید.

نیکزاد با بیان اینکه دوطرف باید بر سر برخی مسائل مانند نحوه پرداختها با یکدیگر به گفتگو بپردازند، اظهارداشت: یقین دارم که می توانیم تمامی مشکلات احتمالی را از پیش رو برداشته و این طرح را عملیاتی کنیم.

همچنین هاله محمد ناصر وزیر مسکن و آبادانی جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه این کشور به روابط تاریخی میان کشور خود و جمهوری اسلامی ایران همواره افتخار می کند، اظهار داشت: هرگاه فشارها و تحریم‌هایی که به دلیل عقب نشینی نکردن از خط مشی ها و کرامت ها حتی از سوی کشورهای عربی بر سوریه افزایش می یابد ما به خوبی حمایتها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران را لمس می کنیم.

وی مسئله فلسطین را از مسائل محوری امت عربی دانست و با اشاره به اینکه جمهوری عربی سوریه در معرض جنگ اقتصادی دامنه داری قرار گرفته است، ادامه داد: امروز به همراه معاونت های مسکن و امور اقتصادی سوریه در کنار مدیر کل سازمان مسکن کشورم به ایران آمده ایم تا راهکارهای ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کشورمان را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر مسکن و آبادانی کشور سوریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از تجربه ارزشمندی در ساخت واحدهای مسکونی و پاسخگویی به نیاز مسکن جامعه برخوردار است، افزود: ساخت واحدهای مسکونی علاوه بر تامین نیاز مردم به مسکن ایجاد اشتغال برای نیروهای آماده به کار در سوریه و پیشبرد هر چه بیشتر اهداف اقتصادی این کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی از تصمیم این کشور برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی خبر داد و تصریح کرد: در دیداری که با معاون اول رئیس جمهوری ایران داشتم، این موضوع را عنوان کرده و امروز نیز به دنبال راهکارهای عملیاتی کردن ساخت این واحدها با همکاری جمهوری اسلامی ایران هستیم.

در ادامه معاون وزیر مسکن و آبادانی سوریه نیز به تشریح طرح این کشور برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی و نیازهای پیش بینی شده آن پرداخت و گفت: بنا داریم این واحدهای مسکونی در سه متراژ 90 متری ، 110 متری و 130متری در آپارتمان های 4 تا 12 طبقه ساخته شوند و بین افراد کم درامد توضیح شوند.

وی درخصوص نحوه تامین زمینها برای ساخت تعداد واحد یاد شده نیز اظهار داشت: بخشی از زمینهایی که در اختیار وزارت کشاورزی سوریه قرار دارد، با مبلغ اندکی در اختیار این طرح قرار خواهد گرفت و برای زمینهای شخصی نیز متناسب با موقعیت آنها قیمت گذاری لازم انجام می شود.

بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما