استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
رضا آذرخش
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
یادداشت هفته/ آقای اوباما ! منافع و امنيت شهروندان امريکا، يا لابی اسرائيل؟
16 خرداد 1389       بازگشت به صفحه قبل 
منافع و امنيت شهروندان امريکا، يا لابی اسرائيل؟

يک بار ديگر دولت اسرائيل حادثه مرگباری آفريده که وجدان انسان های آزاده در سراسر جهان را از استراليا تا امريکا از ترکيه تا اروپا، خاور ميانه تا شرق آسيا متاثر ساخته است.

حمله کماندوهای اسرائيلی به کشتی حامل کمکهای انسانی و داوطلبانی که برای کمک به اسيران باريکه غزه که در محاصره ارتشی هستند که دست های آنها هنوز از خون هزار و سيصد نفر از کودکان، سالمندان، زنان و مردان بی گناه فلسطينی که سال گذشته قربانيان مبارزات انتخاباتی دو حزب اسرائيلی شده اند پاک نشده است، بی گناهان ديگری را به قتل رسانيده اند که بطورمسلم آخرين آنها نيز نخواهند بود.

گناه بزرگ فلسطينی ها چه ميباشد که از آغاز اشغال سرزمين آنها در پنجاه و چند سال گذشته تاکنون در برابر ديدگان جهانيان سلاخی ميشوند؟ بدون اينکه کوچک ترين اثری در روابط دوستانه ايسرائيل با دولت های صاحب نفوذ جهان آزاد! مخصوصا ايالات متحده امريکا داشته باشند. درحالی که بعلت استفاده از وتوی امريکا، شورای امنيت سازمان ملل متحد هنوز نتوانسته حتی يک بار عملکرد دولت اسرائيل را تقبيح کند واسرائيل را واداربه پذيرش مسلم ترين اصول روابط بين المللی بنمايد. اين بار نيز اسرائيل با اطمينان به اينکه حادثه بزودی فراموش خواهد شد، مترصد خواهد ماند فرصتی فرا رسد تا به بهانه ای واهی تصميم بگيرد با تجاوزی ديگر و اشغال قسمتی ديگراز باريکه غزه يا ساحل غربی برای ساختن آبادی هايی با هدف کوچانيدن همه اقوام بنی اسرائيل از کشورهای مختلف بدان نقاط کشور واحدی تشکيل گردد که به اعتقاد آنها خداوند به آنها واگذار کرده است اسکان يابند!

عاليجناب آقای رئيس جمهور باراک اوباما

اهداف و وعده هايی که در سخنرانی های انتخاباتی خويش به شهروندان و جهانيان داده بوديد، اين اميد را به وجود آورده بود که با آمدن شما به کاخ سفيد، اهداف بنيان گذاران امريکا که تقريبا دو قرن ونيم پيش قانون اساسی ای را تدوين نمودند که هنوز در قرن بيست و يکم مترقی ترين قوانين نوشته شده درجهان امروز ميباشد کاملا اجرا گردد تا روزهای بهتری نه فقط برای شهروندان امريکا بلکه برای همه جهانيان فراهم شود. جهانی بدون جنگ ، نژاد پرستی، فقر و ستم.

هرچند جنابعالی وارث اقتصادی ورشکسته و روابطی به شدت تيره و متزلزل با جهانيان که درمواردی همراه با بد بينی، شده ايد. اما با واقع گرايی و روشن بينی که درسخنرانی ها و برخوردهای دوستانه با شهر وندان و پيام هايی که به جهانيان داده ايد انتظار ميرفت همراه با تغييرات بنيادی در اقتصاد و روابط اجتماعی درداخل، مبادرت به اصلاح پاره ای از نارسايی های سياست خارجی امريکا که زمينه ساز يک آشتی جهانی گردد اقدام نمائيد.

حياتی ترين مساله ای که برای همه دولت مردان جهان مخصوصا جنابعالی که مقتدر ترين و مؤثر ترين رؤسای جمهور در جهان امروز مطرح ميباشيد اين است که به عوامل پيدايش و گسترش تروريزم که بزرگ ترين مشکل و تاريک ترين پديده حاکم بر جهان امروزميباشد واقع گرايانه توجه نمائيد و بدون در نظر گرفتن تعلقات مذهبی يا وابستگی های سياسی و اقتصادی، عواملی را که بوجود آورنده پديده ای چنين گسترده شده است که هرروز نيز به ابعاد خشونت آن افزوده ميگردد رديابی کرده از لابلای پرونده های تاريخی که ممکن است عمدا در تاريک خانه دولت های وسازمان های مافيائی بايگانی شده باشند خارج سازيد تا راهنمايی برای حل مساله ترورزيم شود. کشتار انسان ها از هر کشور و از هر تفکر و هر دين و روش زندگی به هر دليل در هر نقطه از جهان کاری ناپسند و ناستوده ميباشد. چرا بايد انسانهای بی گناه در زادگاه خود يا در سرزمين های دور قربانيان تنفرو کينه توزی تروزيم چه دولتی و چه فردی گردند؟ چگونه بايد ريشه اين فساد بين المللی را در جهان خشک کرد؟

به چه دليل و چرا نبايد شهروندان ازواقعيت دردناکی که عامل پيدايش و رشد ترورزيم ميشود آگاه شوند؟ چرا نبايد اين حقيقت را به شهروندان خود بگوييد به کدام دليل و چرا تروريست ها از مناطق و اقوام مشخص و محدودی ميباشند؟ هيچ انسانی ترورطست به دنيا نميآيد و هيچ مذهب و آئينی کشتار و ويرانی را توصيه نمی نمايد. ترورزيم را منافع خاص فردی و يا دولت های مشخصی سامان ميدهند که متاسفانه واقعيات در زير ابرهای تيره سياست های ناپيدای جهانی پنهان شده و واقعيت ها لوث ميشوند.

عاليجناب، توجه کنيد اگر توطئه تروزيم بين المللی به سبب تيزبينی و موقع شناسی دو شهروند امريکايی يکی در يک هواپيما مسافری و ديگری در نيويورک خنثی نميگرديد، شهروندان امريکايی يک بار ديگر با چه فاجعه دردناکی روبرو ميشدند وچگونه ممکن بود دردی را که خانواده های قربانيان ناچار بدانها تحميل ميشد جبران کرد؟ در حالی که هنوز خاطره و اثرات قربانيان تراژدی يازده سپتامبر فراموش نشده اند.

آقای رئيس جمهور، جنابعالی سوگند ياد کرده ايد از منافع و امنيت شهروندان امريکايی در داخل و خارج از کشور دفاع نمائيد. شهروندانی که نه تنها درداخل کشورخود در معرض خطر ميباشند بلکه اين خطر ممکن است در هر نقطه از جهان آنها را تهديد نمايد.از اينرو منطقی خواهد بود که دلايل شکل گيری ورشد سازمان های تروريستی واقع بينانه مورد مطالعه و بازبينی قرار گيرد که بطور مسلم در بازجويی از متهمين اخير اطلاعات با ارزشی نيز به دست آمده است.

خشونت بدون شک به دنبال خود خشونت بيشتری خواهد آفريد. فاجعه ای را که در چند روز گذشته در برابر چشمان جهانيان انجام گرديد و مورد اعتراض بيشتر کشورها و ملل مختلف قرارگرفت اما متاسفانه عکس العمل دولت امريکا بدين فاجعه که ممکن است عوارض ناخوشايند بيشتری را در پی داشته باشد و وسيله ای برای افزايش عمليات تروريستی در جهان گردد، منحصر به اظهار تاسف بود، بدون اينکه عمل غير قانونی و غير اصولی يکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد مورد نکوهش قرار گيرد.

با نگاهی منصفانه به رخدادهای خاور ميانه در پنجاه و چند سالی که از تشکيل دولت اسرائيل ميگذرد شواهد غير قابل انکاری نشان ميدهند که نخستين اقدامات تروريستی و کشتار دراروگاه های آواره گان فلسطينی توسط فرماندهان ارتش و کوماندوهای اسرائيل اجرا شده اند که شکل گيری سازمان های تروريستی عکس العملی در برابر آن کشتارها بوده است که متاسفانه هنوزراه حلی عقلانی و منطقی برای اين مشکل جهانی پيدا نشده يا به علل مختلف اراده ای برای حل نشدن آن وجود داشته است.

عاليجاب، اطمينان داريم جنابعالی به اين مساله آگاهی کامل داريد که در گذشته و مشخصا از زمان رياست جمهوری بيل کلينتون و جرج بوش، حتی در زمان رياست جمهوری آن جناب اين واقعيت پذيرفته شده است که لازمه بازگشت صلح و آرامش به منطقه تشکيل دو کشورفلسطين و اسرائيل و نساختن آبادی های جديد در سرزمين های اشغالی ميباشد.واين دولت اسرائيل است که با بهانه گيری های مختلف تاکنون مانع از انجام اين فکر شده است.

قرائن نشان ميدهند تا زمانی که دولت اسرائيل بجای پذيرش سياست همزيستی دوستانه و مسالمت آميز وشناخت حق مردم فلسطين برای داشتن سرزمينی مستقل و آزاد بنام فلسطين با گلوله پاسخ ميدهد، ترورزيم هر روز گسترده تر و نيرومند تر خواهد شد. کليد اين معما برای حفظ منافع ملی و تامين امنيت شهروندان امريکا در توان و اراده رئيس جمهور وکنگره امريکا است که منتخب مستقيم شهروندان امريکايی هستند، قرار دارد.هم صدايی با لابی ايسرائيل و سکوت يا تاييد گفته های نخست وزير فعلی ايسرائيل نه در شان رئيس جمهور ايالات متحده امريکا و نه در راستای منافع و تامين امنيت شهروندان امريکا است. مضمون پلاکات های شهروندان دراعتراض به جنايات ايسرائيل که در نيويورک برگذار شد، نمونه های گويايی از تفکر شهروندان و رای دهندگان امريکايی ميباشند. اهانت به معاون رئيس جمهور که برای مذاکره به اسرائيل، احتمالا در مورد صلح بوده است، در مقابل اعلام ساخت آبادی های جديد برای مهاجرين تازه که کرارا با مخالفت امريکا مواجه گرديده بود، اگر توهين به دولت و ملت امريکا نيست چه ميباشد؟ آقای رئيس جمهور نخست وزير اسرائيل با ناديده گرفتن درخواست خودداری ازساخت ساختمان های مسکونی جديد واعلام اينکه اورشليم پايتخت اسرائيل است نه سرزمين اشغالی! و ناديده گرفتن حقوق مسلم فلسطينی ها، محاصره غزه و مخالفت با مذاکرات صلح ترورزيم را گسترده تر و فعال تر خواهند کرد. آيا حمايت از سياست های سرکوبگرانه اسرائيل در جهت منافع و تامين امنيت شهروندان امريکا ميباشد يا خواست لابی اسرائيل؟

آذرخش

\
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما