استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
جبهه ملی اروپا
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
دومین روز کنگره اروپایی جبهه ملی
9 مهر 1386       بازگشت به صفحه قبل 


دومین روز کنگره اروپایی جبهه ملی امروز ۱ اکتبر در کلن دنبال میشود و انتخابات شورای عالی و کمیته ها انجام میگیرد.دیروز اسناد کنگره و اساسنامه جبهه ملی اروپا و سازمان جوانان جبهه ملی به تصویب رسید.استقبال هموطنان و حضور عده کثیری در این گرد همایی ,بی نظیر است.در برنامه دیروز یاد و خاطره شادروانان دکتر پر ویز ورجاوند و دریادار احمد مدنی رهبران فقید جبهه ایران ملی ٬با یک دقیقه سکوت گرامی داشته شد .
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
روز اول:کنگره اروپایی جبهه ملی ایران ازصبح امروز ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ در کلن آلمان آغاز میشود. در این کنگره شخصیت های ملی چون آقایان مهندس حسن شریعتمداری و دکتر مهران براتی از جمهوری خواهان ملی ایران ٬اقایان چمن آرا٬مهندس قنبری٬مهندس فاطمی ٬دکتر قدیری و مهندس بُستجای از جبهه ملی ایران(آمریکا) دکتر عمرانی و یاران جبهه ملی (سوئد) مهندس امیر ابراهیمی جبهه ملی(انگلستان) محمود جعفری ویاران جبهه ملی(هلند) ٬ابراهیم مرادی و یاران جبهه ملی(قبرس)٬فرزاد محمودی و یاران جبهه ملی (بلژیک) به همراه میزبانان سرهنگ محمودی ٬کمال ارس ٬دکتر عزیزی ٬برادران یاسایی ٬دکتر احمدی ٬نیما نصیرآبادی و جمع کثیری از اعضا و هوادارن شرکت دارند. متن پیام ها و سخنران ها بزودی ارسال میشود

@@@@@@@@@@@@@@@@@
پیام استاد ادیب برومند

ای گرامی کشور ایران به قربان تو جان
ای که از عشق تو دارم روح و تن شاد و جوان
عشق تو در دل مرا چون در کمین سر خیا
شور تو در سر مرا چون در کنون تن روان
مهرتو در خاطرم دردانه دان سر به مهر
یاد تو در سینه ام گسترده خوان دلستان

کنگره جبهه ملی ایران در اروپا در کلن
به این وسیله با کمال خوشوقتی تشکیل کنگره را به آن هم اندیشگان گرامی تبریک می گویم و مؤکداً سفارش می کنم که با کمال علاقه به حفظ حیثیت پنجاه و هشت ساله جبهه ملی که آبروی ایران است در جهت اعتلای این جبهه و پیشبرد هدفهای آزادیخواهانه و میهن پرستانه آن کوشش جدی مبذول فرمایید.
ادیب برومند
رییس شورای مرکزی و هیئت رهبری حبهه ملی ایران
تهران – 10 مهر 1386
@@@@@@@@@@@@
پیام دکتر باوند
به مناسبت کنگره جبهه ملی ایران در اروپا
درود گرم بر شما هم اندیشان، پویندگان راه مصدق و راه آزادی، طالبان و پی گیران آیین مردم سالاری و حقوق بشر. شمایی که در برگزاری این کنگره چاره جوی زیست سرافراز برای ایران و ایرانی هستید، بی شک آگاهید که اینک کشور ما به دلیل سوء تدبیر و مدیریت های جمعی انیرانی با نابسامانی ها، نارسایی ها و آشفتگی ها در زمینه های داخلی و خارجی توام با دغدغه و نگرانیهای روزافزون روبروست. چنانکه از دیدگاه برون مرزی در این روزها، استفاده از استراتژی سخت افزاری به عنوان یکی از بدیل های احتمالی علیه ایران از سوی مقامات برخی از دولتهای غربی مطرح و پیرامون آن بحث ها و اظهارنظرهای گوناگون در جریان است که بیش از پیش آینده کشور را با مخاطرات جدی مواجهه ساخته است. بدیهی است در چنین شرایطی بیش از هر زمان نیاز به وحدت، همبستگی و همدلی برای تشکل صفوف مبارزه و اتخاذ تدابیر صحیح برای برون رفت از وضع موجود می باشد.
بی تردید، شما متصفان به نام و نشان و ارزشهای والای جبهه ملی و پیشگامان تعالی و ترقی ایران، شایستگی خاص برای برنامه ریزی و چگونگی مدیریت آینده برخوردارید، و بهمین جهت، تصمیمات کنگره شما میبایست برای مردم ایران نوید دهنده راه نجات وفرجام بخش آینده ای مبتنی بر دموکراسی و حقوق بشر عاری از هرگونه تبعیضات، و در عین حال غنا دهنده خرده فرهنگها به منظور اعتلای هر چه بیشتر بستر فرهنگ مشترک تاریخی ایران زمین، همسو و همگام با ارزشهای مترقی جهان امروز باشد.
هرمیداس باوند
سخنگوی جبهه ملی ایران
10 مهر 1386
@@@@@@@@@@@@@@@@@
پیام مهندس زعیم

به بهانه برگزاری کنگره جبهه ملی ایران در اروپا
مشاهده پیشرفت مستمر در راستای همبستگی و یکپارچگی سازمانی هموندان جبهه ملی ایران در اروپا، ما را که در ایران نشسته ایم خرسند و امیدوار می کند.
ضرورت همبستگی و سازماندهی جبهه ملی ایران در برونمرز، درشرایط کنونی کشورمان که در اثر آن، همه گروههای سیاسی غیرمردمسالار با بودجه های سنگین و فرمانبری مرکزی، خود را برای تقسیم غنایم آماده می کنند، بیش از پیش احساس می شود.
ما که بودجه ای جز اندک هایی که از جیب خودمان کمک می کنیم نداریم، ما که خود را وارث هیچ چیز مگر فرهنگ پرافتخار ایران زمین نمی دانیم، ما که انضباط شبه نظامی و اطاعت گرایی نداریم، ما که هیچ کشور بیگانه پشتیبانمان نیست، ما که در میان خودمان همگی در برابر فرصتهای سیاسی برابریم و بت سازی برایمان مردود است، ما که هدف سیاسیمان برپایی مردمسالاری و نه بازگشت به گذشته است و ما که هدف اقتصادی و اجتماعیمان برپایی سامانه های آزموده و پذیرفته شده جهانی و نه وابستگی به روشهای شکست خورده است، بیش از پیش نیاز به همدیگر داریم.
تنها نیاز ما همبستگی سازمانی است تا همبستگی آرمانی ما را استحکام بخشد. ما باید بتوانیم در همه چیز با هم شور کنیم، سلیقه های متفاوت از خودمان را تحمل کنیم و سن خود را اثبات حقانیت خود تلقی نکنیم. برخی از ما سالخوردگان چنان در گذشته افتخارآمیزمان خشکیده ایم که هنوز هویت خود را در آن گذشته زیبای مرده جستجو می کنیم. ما باید چرخش کنیم و رو به آینده بایستیم. ما نباید فراموش کنیم که چه مسئولیت بزرگی نسبت به نسل های پس از خودمان داریم. بهار زیبای گذشته ما را جوانان پاییز می بینند. بیایید در بهار آنان شریک باشیم.
ما باید بجای مرزبندی، آغوشمان برای جوانان باز باشد، راه را برای آنان هموار کنیم و نردبان ترقی آنان باشیم. ما باید دوش به دوش جوانان گام برداریم، نه بر دوش آنان. جوانان امروز از هوشمندی، آگاهی و دانش بسیار بیشتری برخوردارند که ما وقتی که جوان بودیم.
ما مبارزان راه آزادی، حقوق بشر و جمهوری مردمسالار باید توجه کنیم که ملت ایران نگاهش به ماست، زیرا امیدش به ماست و آینده اش با ماست. چشم انداز او را زیبا کنید.
کورش زعیم
10 مهر 1386 (30 سپتامبر 2007)

@@@@@@@@@@@@@@@@@
پیام آقای حسن لباسچی

هم میهنان عزیز و گرامی
کنگره شما در زمانی برگزار میشود که خطرات عظیمی اصل تمامیت ارضی ایران را تهدید میکند.شما در اینجا گرد امده اید تا یکبار دیگر وفاداری خود را با آرمانهای ملت ایران و مکتب مصدق اعلام دارید.مصدق برای ملت ایران یعنی استقلال٬آزادی٬عدالت اجتماعی .یعنی فضیلت های انسانی.او مظهر آرمانهای ملت ایران ٬همبستگی و وحدت است.
وظیفه بسیار مهم ما در شرایط حاضر که عده ای مغرضانه ٬آگاهانه و سازمان یافته در صدد تخریب مصدق هستند و عده ای دیگر متاسفانه در مورد همگانی کردن او کوتاهی میکنند ٬این است که مصدق را بیش از پیش همگانی کنیم .او متعلق به تمام اقشار و طبقات اجتماعی با تمام گوناگونی و تفاوتهایشان میباشد.مصدق به تمام ملت ایران تعلق دارد وباید از این دید وزاویه به نقش مصدق نگاه کرد. رسالت شما بعنوان فعالین نهضت ملی ایران در این است که این پیام وحدت آفرین مصدق را به همه برسانید.او خواهان همبستگی ملی بود٬نه جدایی.
این کنگره باید دارای دو پیام روشن باشد.نخست٬برای آنها که فکر وقصد تجزیه وجدایی و حمله نظامی دارند ٬باید بدانند که ملت بزگ ایران در هر شرایطی از استقلال وتمامیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد وجبهه ملی به مثابه پیش قراول این نهضت ٬آنرا اصلی ترین وظیفه هر ایرانی میهن دوست میداند.پیام دوم خطاب به بر مسند قدرت نشستگان است که باید بدانند تمامیت ارضی کشور در گرو همبستگی ملی خواهد بود و این مهم میسر نخواهد بود مگر اینکه مردم ایران بتوانند آزادانه در تعیین سرنوشت و حق حاکمیت خود شرکت مستقیم داشته باشند.
به رای مردم احترام بگذارید ٬حق و حقوق انسانی ملت را پاس بدارید و به مردم اعتماد کنید ٬آنوقت خواهید دید که این ملت بزرگ وآزاده چگونه با چنگ و دندان و نثار جان از وجب به وجب خاک میهن پاسداری خواهد کرد.
از راه دور دستتان را میفشارم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.
حسن لباسچی
سخنگوی سابق جبهه ملی ایران
10 مهر 1386 (30 سپتامبر 2007)


اخبار مرتبط:
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
کنگره اروپایی جبهه ملی ایران ازصبح امروز ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ در کلن آلمان آغاز میشود. در این کنگره شخصیت های ملی چون آقایان مهندس حسن شریعتمداری و دکتر مهران براتی از جمهوری خواهان ملی ایران ٬اقایان چمن آرا٬مهنس قنبری ٬مهندس فاطمی ٬دکتر قدیری و مهندس بُستجای از جبهه ملی ایران(آمریکا) دکتر عمرانی و یاران جبهه ملی (سوئد) مهندس امیر ابراهیمی جبهه ملی(انگلستان) محمود جعفری ویاران جبهه ملی(هلند) ٬ابراهیم مرادی و یاران جبهه ملی(قبرس)٬فرزاد محمودی و یاران جبهه ملی (بلژیک) به همراه میزبانان سرهنگ محمودی ٬کمال ارس ٬دکتر عزیزی ٬برادران یاسایی ٬دکتر احمدی ٬نیما نصیرآبادی و جمع کثیری از اعضا و هوادارن شرکت دارند. متن پیام ها و سخنران ها بزودی ارسال میشود
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
پیام ها به کنگره اروپایی جبهه ملی
@@@@@@@@@@@@@@@@
احزاب و سازمانها
@@@@@@@@@@@@@@@









بزودی ارسال میشود
@@@@@@@@@@@@@@@

جبهه ملی ايران (آمريکا )


دوستان و همرزمان گرامی ،
در اين هنگام که نخستين کنگره فراگير جبهه ملی ايران در اروپا به همت شما گشايش می يابد، ما ياران و هم انديشان شما که درتشکل های وابسته به جبهه ملی ايران در آمريکا گرد آمده ايم با ابراز نهايت خرسندی از اين رويداد مهم، گرمترين درودهای خود را نثارتان می کنيم وآرزوی قلبی ما است که که اين گام مهم سرآغاز موفقيت های بزرگی در جهت يکپارچگی نيروهای ملی ايران در سرتاسر جهان و تأثير گذاری قاطع در تحولات داخل کشور به سوی دموکراسی و حاکميت ملی باشد.
مردم ميهن ما باهدف نيل به آرمان دموکراسی و حاکميت ملی که پيشوای بزرگ آزاديخواهان ايران در طول شش دهه زندگی پرافتخار سياسی خويش در راه آن تلاش کرده بود در سالهای آخرين دهه 50 در يک حرکت انقلابی مردمی توانست به عمر نظام خودکامه و موروثی در ايران پايان بخشد، اما به علت پراکندگی و نبودن سازمان ها و احزاب سياسی منسجم مسير انقلاب به انحراف کشانيده شد و اکنون بعد از 28 سال در نقطه ای ايستاده ايم که نه تنها تماميت ارضی ميهن در خطر تجزيه و فروپاشی قرار گرفته بلکه هر لحظه امکان آن وجود
دارد که چنگالهای آنارشيزم بين المللی و يا انقلابی افراطی و خانمانسوز هستی و جان هموطنان دربند ما را بر باد دهد.
با توجه به اين حقايق اکنون ضرورت همبستگی نيروهای ملی چه دربرون مرز و چه درون مرزهای کشور بيش از هر زمان ديگری احساس می شود.
طی چند سال گذشته تشکل های جبهه ملی در آمريکا بکرات کوشش هايی در جهت اين همبستگی و يکپارچگی از خود نشان داه و نسبتاً موفقيت هايی نيز کسب کرده اند.. اين کوششها توسط شخصیت های جبهه در سازمان ها و تشکل ها و بويژه در پرتو هدايت و روشن بينی زنده ياد دکتر احمد مدنی به برگزاری دوکنگره در آمريکا کنگره وحدت در کاليفرنيا و کنگره دوم در واشنگتن با توجه به شمارشرکت کنندگان، کيفيت مباحث و قطعنامه پر محتوايی که صادر شد از هرجهت نويد بخش بود. اما مرگ نابهنگام دکتر مدنی و بی وفائی و نااميدی بعضی از ياران از طولانی شدن مبارزه سبب شد که همه اميدهايی که بدا نها بسته شده بودند برآورده نشود.
خوشبختانه هسته های اصلی سازمان ها و تشکل ها در آمريکا همچنان بر قوت خود باقی است ويارانی که به پيشوای خود هرگز خسته و نااميد نميشوند و باصل کار جمعی متعهدند و با عزمی راسخ در جهت هماهنگی و همبستگی همه گروه های مومن به جبهه ملی و معتقد به راه مصدق می کوشند در اين تشکل ها کم نيستد. حضور امروز ما در ميان شما عزيزان بهترين گواه درستی اين مدعا است.
ما تشکيل نخستين کنگره جبهه ملی در اروپا را کوشش ارزنده ای در همين راستا می دانيم و بااميدواری و خوش ببنی تمام ، به نتايج آن و راهی که به سوی تحقق آرمان وحدت و يکپارچگی همه نيروهای ملی خواهد گشود چشم دوخته ايم. تشکيل کنگره اروپا نمايانگر اين واقعيت است که مشعل جبهه ملی که نزديک به شش دهه قبل بدست مصدق بزرگ برافروخته شده ، همچنان روشن است و در پرتو هممت و کار جمعی و سازمانی مشترک ما خواهد توانست بار ديگر راهی به سوی يک آينده روشن و برخوردار از آزادی و استقلال و حاکميت ملی بر روی ايران زمين که متعلق بهمه زنان و مردان ايراني صرفنظر از قوميت و اديان محتلف ميباشد بگشايد.
به اميد هرچه نزديک تر بودن آن روز، پيروز و کامياب باشيد. پاينده باد ايران
جبهه ملی ايران در آمريکا
10 مهر 1386 (30 سپتامبر 2007)
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما