استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
کورش زعيم
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
سخنراین کورش زعیم در دیدار از خانواده محمدصدیق کبودوند
1 شهریور 1387       بازگشت به صفحه قبل 
@سخنراین کورش زعیم در دیدار از خانواده محمدصدیق کبودوند
1 شهریور 1387
پیشگامان نوع دوستی، انسانیت و حقوق بشر، پیشگامان اخلاق اجتماعی و ترویج کنندگان رعایت قانون اساسی را به جای ستایش و تشویق، تهدید و بازداشت و زندانی می کنند.
کبودوندها را که با فعالیتهای حقوق بشری خود، مردم ستمدیده، محروم و مستاصل کردستان را به آینده امیدوار می کنند، و نیز به اینکه حتا در نظامی مانند جمهوری اسلامی امکان بهبود وجود دارد؛ به جای یازده مدال افتخار، یازده سال زندان می دهند.
کودکان یازده دوازده ساله را بخاطر حوادثی که در زدو خوردهای کودکانه رخ می دهد، بجای فرستادن آنها به مدرسه و آموزش و پرورش، به زندان می فرستند تا کمی بزرگتر شوند و بتوان آنها را کشت. آنهم بر خلاف قانون، بر خلاف اخلاق اجتماعی و دینی و بر خلاف قانون بین المللی. کشتن یک سرگرمی روزانه شده، به هر دلیل و به هر بهانه.
زنان را به زندان می اندازند که چرا به تن پروری، شهوت رانی و بی مسئولتی اخلاقی مردانی از ماقبل تاریخ اعتراض می کنند. مردان تجاوزگر را آزاد می گذارند و زنان تجاوز شده را به زندان می اندازند یا زیر خرواری از خاک و بتون پنهان می کنند. زنان حق طلب را بازداشت می کنند که چرا خود را با مردانی که آنها خود زاییده اند، شیر خود داده اند و در دامان خود پرورانده اند برابر می دانند. در این مورد من موافقم که آنها برابر نیستند. زنان برترند.
روزنامه ها را می بندند، نویسندگان را به بند می کشند، رسانه ها را سد می کنند که راستی را خاموش کنند؛ تا خود بتوانند بی سوادی ها، بی لیاقتی ها و نادرستی ها را وارونه نشان دهند.
زندانها را از دانشجویان که قلب تپنده جامعه هستند پر کرده اند، استادان فرهیخته را اخراج و بی سوادان و بی فرهنگان را بر دانشگاه و فرهنگ ما مسلط ساخته اند، تا فرهنگ قبیله ای هزاران سال پیش را بر ما تحمیل کنند. گواهینامه های دروغین، درآمد بیشتری از خزانه ملت می آورد، ولی دانش و خرد بیشتر نمی آورد.
هوشمندی بسیار بالایی نباید داشت تا بتوان درک کرد که نمی توان حریف همه این هم میهنان ناراضی، گریزان و خشمگین در سراسر پیرامون کشور شد، و آن زنان ناراضی و مغبون که نیمی ار جمعیت کشور را تشکیل می دهند، و آن هفتاد درصد جمعیت جوانان سرخورده و خشمگین.
شاه سلطان حسین! فنحعلی شاه! روحتان شاد باد، ولی ما، فرزندان کورش، هرگز نمی گذاریم اخلاف شما کشور ما را پاره پاره کنند.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@2
اعتراض فعالان سياسی و مدنی به احکام صادره برای فعالان حقوق بشر در ديدار با خانواده محمد صديق کبودوند

صدور حکم ۱۱ سال زندان برای محمدصديق کبودوند فعال حقوق بشر در کردستان و روزنامه‌نگار دليلی بود تا کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه يکی از نشست‌های خود را در منزل وی برگزار کند. از همين رو اين کميته با صدور اطلاعيه شماره ۱۵ خود از همه فعالان مدنی و سياسی خواست تا روز جمعه اول شهريورماه با حضور در منزل محمدصديق کبودوند ضمن اعتراض نسبت به صدور اين حکم، با خانواده اين زندانی فعال در حوزه حقوق بشر همراهی کنند. همانگونه که در لوح تقدير کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه خطاب به محمدصديق کبودوند آمده بود: «دفاع از حقوق بشر نه‌تنها نشانه نوعدوستی، باور به کرامت ذاتی انسان و رشد اخلاقی است، بلکه امری ضروری برای ادامه حيات و بالندگی جامعه نيز هست.
بدين‌جهت ، تلاش‌های جنابعالی به عنوان رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر در منطقه کردستان را که منجر به صدور حکم ناعادلانه محکوميت ۱۱ سال حبس برای شما شده است، ستايش کرده و قدر می‌نهيم.»
به اين ترتيب جمعی از فعالان مدنی و سياسی وابسته به طيف‌های مختلف سياسی با حضور خود در اين نشست از خانواده محمدصديق کبودوند به دليل تاخير در انجام اين ديدارعذرخواهی کردند تا همانگونه که محمدعلی عمويی که سابقه سال‌ها زندان را در پرونده سياسی خود دارد، انجام اينگونه نشست‌ها و مهم‌تر از آن منعکس کردن خواست‌های اين جمعيت را واجد تاثيرات مثبت بداند. وی گفت که اين جلسات، حتی اگر تاثير نيز نداشته باشد اعتراضات حقی است که افراد اين مملکت که منتقد پاره‌ای از تصميمات حکومتی هستند، دارند.
او از اينکه در اين نشست‌ها صاحبان انديشه‌های گوناگون حاضر می‌‌شوند، اظهار شادی کرد و گفت که بهره‌های زيادی از جمع بودن می‌بريم و امر مملکتی مورد توجه واقع می‌شود.
کوروش زعيم از فعالان ملی نيز در اين نشست گفت که «پيشگامان نوعدوستی، انسانيت و حقوق بشر، پيشگامان اخلاق اجتماعی و ترويج‌کنندگان رعايت قانون اساسی را به جای ستايش و تشويق، تهديد و بازداشت و زندانی می‌کنند. کبودوندها را که با فعاليت‌های حقوق بشری خود، مردم ستمديده، محروم و مستاصل کردستان را به آينده اميدوار می‌کنند و نيز به اينکه حتی در نظامی مانند جمهوری اسلامی امکان بهبود وجود دارد، به جای ۱۱ مدال افتخار، ۱۱ سال زندان می‌دهند.»
سخنران بعدی اين نشست محمد بسته‌نگار از فعالان ملی- مذهبی بود که او نيز با انتقاد از رويه شدن بازداشت‌های خودسرانه افرادی که تنها جرمشان آگاهی‌بخشی جامعه از طريق انتشار نشريه يا تاسيس نهادهای حقوق بشری است، اين نوع فشارها را در شهرستان‌ها به خصوص در مورد اقليت‌های دينی و قوميت‌های مختلف ايران، بيشتر و مضاعف ارزيابی کرد.
او گفت که تحقق اصل حاکميت مردم، مستلزم تامين حقوق برابر برای همه ايرانيان صرفنظر از تفاوت‌های قومی، مذهبی، مسلکی و جنسيتی است.
به اين ترتيب نوبت به گيتی پورفاضل وکيل محمدصديق کبودوند رسيد تا توضيح کوتاهی در خصوص سير پرونده موکلش ارائه دهد. او گفت که اعتراض‌هايی که صورت می‌گيرد برخلاف قانون اساسی نيست. او از اينکه احکام دادگاه‌ها در برخی موارد به وکيل ارسال نمی‌شود، انتقاد کرد. پورفاضل به اينکه چهار بار محاکمه موکش به دلايل مختلف به تعويق افتاده است، اشاره کرد.
فريبرز رئيس‌دانا پژوهشگر و نويسنده نيز خطاب به مسوولان گفت که چرا به همين قانون اساسی وفادار نيستيد؟ او سپس در پاسخ به اين سوال با اشاره به رشد و گسترش آگاهی‌های مردم، نتيجه برخورد با فعالان مدنی و حقوق بشری را ناموفق ارزيابی کرد و در ادامه باز پرسيد: چرا کوچک‌ترين تشکل صنفی، اتحاديه‌های کارگری، اجازه تاسيس ندارند.
اجلال قوامی روزنامه‌‌نگار کرد که او نيز به تازگی از زندان آزاد شده است، در اين نشست با بيان اينکه محمدصديق کبودوند دغدغه حقوق بشر داشت، گفت که کبودوند در نشريه توقيف شده پيام مردم کردستان بر حقوق انسانی، قانونی و مشروع که در قانون اساسی برای اقوام در نظر گرفته شده است، تاکيد داشت و مورد توجه او بود.
او در ادامه به برخوردهايی که در مناطق کردنشين با فعالان مدنی می‌شود، اشاره کرد و آن را به مراتب شديدتر از برخوردها يی که در مرکز و ديگر نقاط ايران با فعالان مدنی می‌شود، ارزيابی کرد. به اين ترتيب خواستار توجه بيشتر فعالان سياسی و مدنی به اين مناطق شد.
قوامی در بخش ديگر سخنان خود از اقدامات افرادی سخن گفت که سعی می‌کنند حرکت‌های مدنی و مسالمت‌آميز فعالان مدنی در منطقه کردنشين را به سمت راديکاليسم سوق دهند.
تقی رحمانی از فعالان ملی- مذهبی که او نيز تجربه سال ها زندان در کارنامه سياسی خود دارد، در اين نشست ابتدا از اينکه همه فعالان سياسی از گرايش‌های مختلف به مقوله حقوق بشر ديدی سياسی دارند و آن را تبديل به مقوله‌ای ايدئولوژيک کرده‌اند، انتقاد کرد.
او گفت که به لحاظ سياسی بيشترين توجه در ايران بايد به منطقه کردستان باشد چراکه مسئله اقوام مسئله تمام مردم ايران است. رحمانی با اشاره به صدور احکام اعدام برای چند نفر از فعالان کرد به قوانين حاکم برايران و آموزه‌های دينی اشاره کرد و گفت که فعالان حقوق بشر از اين منظر بايد با حکومت وارد گفت‌وگو شوند.
او با اشاره به اجرای حکم يعقوب مهرنهاد از نگرانی‌هايش درخصوص احتمال اجرای حکم اعدام برای افرادی که در غرب کشور زير حکم اعدام هستند، سخن گفت. رحمانی صدور اينگونه رأی‌ها با توجه به قوانين داخلی منطبق ندانست.
با اين سخنان نوبت به صديقه وسمقی رسيد تا او نيز به‌رغم اينکه آشنايی نزديکی با کبودوند نداشته است نسبت به روند رسيدگی به پرونده اين فعال مدنی انتقاد کند.
وسمقی که دروس اسلامی خوانده و ساليان طولانی است فقه تدريس می‌کند از صدور چنين مجازات‌های سنگين برای فعالان مدنی ابراز تعجب کرد و آن را منطبق بر قوانين جمهوری اسلامی ندانست. او در ادامه ضمن تبيين مقوله محارب در اسلام و با انتقاد از اينکه برخی اين واژه را به همه جرائم سياسی تعميم می‌دهند، نسبت به اين موضوع ابراز نگرانی کرد. بنابراين گفت که بايد اين موضوع را به حاکمان تفهيم کنيم که اولين وظيفه هر حکومتی حفظ جان و مال مردم است. بنابراين گفت: وای به روزی که حکومت‌ها خود مخل امنيت جانی و مالی مردم شوند.
به اين ترتيب او ابراز اميدواری کرد که اين جمع شدن‌ها و تلاش‌ها زمينه خشونت را از جامعه کم کند. از همين رو آرزو کرد تا فضايی به وجود بيايد تا همه در کنار هم با آرامش عقايدشان را بيان کنند و از عقايد هم برای ساختن کشور استفاده کنند.
پس از وسمقی، نوبت به محمدعلی توفيقی سردبير نشريه توقيف شده «هاوار» کردستان رسيد تا او بر اين جمله تاکيد کند که اگر مسئله ايران دموکراسی است و مشکل ما نبود دموکراسی است، بنابراين بايد بر رفع موانع بر سر راه دموکراسی تلاش کنيم. از همين رو او بافت قومی و مذهبی ايران را يکی از موانع تحقق دموکراسی در کشور عنوان کرد، البته مانعی که می‌تواند به يک فرصت تبديل شود.
توفيقی در ادامه از برخی تبعيض‌ها در مناطق کردنشين سخن گفت و از بسته شدن اکثر نشريات مناطق کردنشين و انسداد سياسی در اين مناطق خبر داد. بر اين اساس بود که حکم محمدصديق کبودوند را بارز مصداق تبعيض عنوان کرد.
توفيقی نيز در ادامه از تلاش عامدانه عده‌ای برای تشديد فضای امنيتی در کردستان خبر داد. او گفت: تلاش‌های زيادی وجود دارد که کردها را تجزيه‌طلب نشان دهند اما با شناختی که از مسائل کردستان دارم حتی گروه‌های اپوزيسيون در مرامنامه خود موضوعی به نام جدايی کردستان را به رسميت نشناخته‌اند. به اين ترتيب بود که او به عنوان يک فعال مدنی و سياسی راه‌حل مشکلات کردستان را رويکردهای مسالمت‌آميز دانست.
عيسی سحرخيز روزنامه‌نگار نيز در سخنان خود ابتدا فشارهای وارده بر روزنامه‌نگاران مناطق حاشيه را بيشتر از مرکز ارزيابی کرد. او در بخش ديگری از سخنان خود بر ضرورت تفکيک جريان‌های مسالمت‌جو و اصلاح‌طلب با جريان‌هايی که خشونت‌طلب هستند، تاکيد کرد و گفت که حاکميت از همين نقطه ورود پيدا می‌کند. بنابراين سحرخيز گفت که اگر بر قانون اساسی و قوانين بين‌المللی که ايران نيز آن را پذيرفته است تکيه کنيم -نکاتی که در آنجا حقوقی را برای فعالان حقوق بشر در نظر گرفته است و دولت‌ها را ملزم به رعايت آن می‌کند- اين ضايعات را کمتر شاهد خواهيم بود.
او گفت که جريان‌های خشونت‌طلب در داخل و خارج از کشور مثل دو لبه يک قيچی عمل کرده و افراد را تحت فشار قرار می‌دهند. سحرخيز در ادامه از تلاش‌هايی سخن گفت که می‌خواهند شهروندان ايرانی را از ايران خارج کنند.
او در پايان توصيه کرد: بر قانونگرايی تاکيد کنيم. بر ضعف حکومت بر نقض قانون اساسی انگشت بگذاريم و از همه نهادهای مسوول بخواهيم مسئله حقوق بشر را در اولويت قرار دهند و نقض حقوق بشر را ملاک قرار دهند.
محمد ملکی فعال سياسی نيز از نقض قانون اساسی توسط برخی از مسوولان جمهوری اسلامی سخن گفت که حقوق منتقدان خود را ناديده می‌گيرند. او بر لزوم همراهی همه گرايش‌های مختلف فکری و سياسی برای قدردانی از تلاش‌های کسانی که سال‌ها پيش ايثار کردند، تاکيد کرد.
با پايان اين سخنان نوبت به پريناز حسنی همسر محمدصديق کبودوند رسيد تا با اشاره به اتهام اصلی همسرش که تاسيس سازمان حقوق بشر بوده است از همه حاضران تشکر کند و بگويد که حضور شما شادی من و بچه‌هايم را دوبرابر کرد.
سخنانی که با درددل‌های مادر منصور اسالو که او نيز در زندان به سر می‌برد، همراه شد. او نيز از بيماری فرزندش و همچنين تشکيل پرونده‌ای ديگر برای او خبر داد. او از حاضران خواست تا فراموش‌شان نکنند.
به اين ترتيب بود که خانه کوچک محمدصديق کبودوند محلی شد تا طيف‌های وسيعی از گرايش‌های مختلف دور هم جمع شوند و بر روی يک موضوع واحد ديدگاه‌های نزديکی را ارائه دهند.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما