استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اندیشگاه ملی/ آریان پور
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
تاریخچه کشور اسرائیل(3)/امیر هوشنگ آریان پور
2 اسفند 1387       بازگشت به صفحه قبل 
بخش سوم History of Israel
Part Three

وقایع بعدی
پس از آنکه لرد بلفور، استقرار کشور یهودی را به یهودیان اعلام نمود، دو مقام دولتی انگلیس بنام ادوین ساموئیل مونتاگیو و لرد کرزنیک، جمله ای به پیشنهاد لرد بلفور اضافه نمودند، از اینقرار: " باید بوضوح قبول نمود که پس از تشکیل کشور یهودی کوچکتری تبعیضی نباید نسبت به حقوق مدنی وعقاید مذهبی و سیاسی سایر ساکنان غیر یهودی سرزمین فلسطین وارد گردد. ضمن اینکه یهودیان ساکن کشورهای جهان نیزحق و حقوقشان نبایستی پایمال گردد.
چون فلسطینی ها با پیشنهاد دولت انگلیس موافق نبودند، لذا برای جلوگیری ازایجاد کشور یهودی، شورش هائی را در سطح فلسطین برقرار کردند. یهودیان برای درهم شکستن این شورش ها مبادرت به ایجاد سازمانی بنام Haganah "The Defense" که معنی آن در زبان عبری دفاع است نمودند
لازم به تذکر است که برای تصرف سرزمین فلسطین گروهی از یهودیان وابسته به سازمان صیهونیست که نام خود را Jewish Legion, لژیون یهودی گذارده بودند به قشون انگلیس بصورت داوطلب پیوستند ، ولی در حقیقت آنها بدنبال اجرای اصولی که هرتزل در مانیفستش به آن اشاره کرده بود،بودند یعنی ایجاد تشکیلات نظامی و دسترسی به سلاح گرم بدون کمترین هزینه مالی برای یهودیان!
درگیری ها و جنگهای اسرائیل با همسایگان عربش
در تاریخ 15 مه 1948، پس از اعلان تشکیل کشور اسرائیل، علاوه بر جنگجویان فلسطینی به رهبری مفتی اعظم فلسطین حاجی الحسینی، 7 کشور عربی: مصر، ماوراء اردن، سوریه، لبنان، عربستان سعودی، عراق و یمن، به اسرائیل تازه متولد شده اعلان جنگ داده و نیروهای نظامی آن کشورها به اسرائیل حمله ور شدند. این جنگ تا ژوئیه 1949، ادامه داشت. پس از پایان جنگ کشور ماوراء اردن که قبلاً با یهودیان ساخت و پاخت کرده و به توافقی رسیده بودد، بیشتر سرزمینهای دو طرف رود اردن را به تصرف خود در آورد و برای اینکه فلسطینی هایی که در این مناطق اشغالی زندگی می کردند، در آینده به فکر تشکیل کشور فلسطین نیافتند، دولت اردن سریعاً آنها را به تابعیت خود درآورده و علاوه بر این نام کشور را به اردن هاشمی تغییر داد.لذا پس از تصرف سرزمینهای کرانه باختری رود اردن بالغ بر 85 در صد سرزمین فلسطین را بخود اختصاص داد. علت اینکه در آن جنگ ، ماوراء اردن پیروز گردید، بخاطر توافقی بود که قبلاً با اسرائیلی ها برقرار کرده بودند. البته واضح است که مقامات یهودی بخاطر حب ملک عبدالله نبود بلکه اگر این سرزمین ها در تصرف ملک عبد الله قرار می گرفت، دیگر سرزمینی باقی نمانده بود که برابر نظر سازمان ملل به فلسطینی ها واگذار گردد، بهمین ترتیب مصری ها توانستند که سرزمین نوار غزه را که کاملاً در اختیار فلسطینی ها بود اشغال نماید. لذا کشور اسرائیل دیگر با مشکلی بنام کشور فلسطین در همان سرزمین و با مرزهای باز روبرو نمی گردید! چون سرزمینهای مورد بحث برای واگذاری به فلسطینی ها در اختیار اردن و مصر قرار گرفته بود و بعید بود که آن دوکشور این سرزمین ها را در اختیار فلسطینی ها قرار دهند.
خوانندگان گرامی می توانند بدرستی برداشت کنند که این ایده از مغز کوچک ملک عبدالله سرچشمه نگرفته بود، بلکه مقامات صیهونیستی اسرائیلی آنرا به او تلقین کرده بودند. ضمناً شهر اورشلیم نیز بین اسرائیل و اردن تقسیم گردید.
تشکیل کشورهای متحده عربی و جنگ شش روزه
از این تاریخ تا ماه مه 1967، مخاصمات بین اسرائیلی ها و کشورهای عربی تا حدی ادامه داشت ولی در این سال بمرحله جدی تری رسید.
دو کشور مصر و سوریه که با هم متحد شده و خود را "کشورهای متحده عربی" می خواندند به همراه اردن که پس از فوت ملک عبدالله و بیماری ولیعهدش، تخت سلطنت به نوه امیر عبدالله یعنی نوجوان تربیت شده در دانشکده نیروی زمینی انگلستان " ملک حسین" واگذار شده بود، خود را برای حمله مجدد به کشور اسرائیل آماده می نمودند. ضمناً راه دسترسی اسرائیل را به دریای سرخ از طریق تنگه تیران مسدود کردند. اسرائیل پیش دستی کرده و در یک حمله هوایی دو ساعته کل هواپیماهای جنگی مصر را در فرودگاه های آن کشور از بین برد. ملک حسین بی خبر از نابودی نیروی هوایی مصر، فرمان حمله به داخل اسرائیل را از سرزمین کرانه باختری صادر نمود و تواماً در همان زمان نیروهای نظامی سوریه از ارتفاعات گولان وارد شمال اسرائیل شدند. در این جنگ که مجموعاً شش روز بطول انجامید، مصر منطقه نوار غزه و صحرای سینا، سوریه ارتفاعات گولان و اردن همه سرزمین کرانه باختری از جمله نیمه دیگر شهر اورشلیم را که در تصرف خود داشت از دست دادند.
پس از پیروزی اسرائیل بر قوای سه کشور عربی ، اتفاق بسیار جالبی رخ داد که مردم کشورهای جهان خاصه کشورهای عربی را مات و مبهوت نمود. پس از تصرف نوار غزه و کرانه باختری رود اردن فرمانده فاتح نظامی اسرائیل ژنرال موشه دایان فرمانی صادر کرد و از ساکنان فلسطینی خواست که نیازی به تخلیه خانه ها و مزارع خود نداشته و میتوانند با قبول تبعیت کشور اسرائیل در آنجا باقی مانده ضمن اینکه از کلیه امکانات آموزشی و بهداشتی و اجتماعی که کشور اسرائیل برایشان تهیه خواهد نمود برخوردار گردند.
هدف موشه دایان کسب محبوبیت بیشتری برای یهودیان در بین مردم جهان خاصه اعراب و خراب نکردن کامل پل های ارتباطی بین اسرائیل و کشورهای عربی بود. تعداد زیادی از اعراب فلسطینی به این دعوت روی خوش نشان داده و در سرزمین خود باقی مانده و بمرور به تابعیت اسرائیل تن در دادند. ( البته بگونه شهروند درجه دوم!)
جنگ یوم کیپور
در روز 6 اکتبر 1973، که برابر با یکی از اعیاد مهم یهودیان بشمار میرود بنام یوم کیپور(Yom Kippur) نیروهای نظامی مصر و سوریه حمله غافلگیرانه ای را در صحرای سینا و ارتفاعات گولان شروع نمودند. باوجود آنکه در دو روز اول شروع جنگ، نیروهای نظامی مصر موفق گردیدند که از کانال سوئز عبور کرده و بخش غربی صحرای سینا را از تصرف نیروهای نظامی اسرائیل خارج نمایند ، ولی پس از آن با مقاومت شدید اسرائیلی ها روبرو شده و شروع به عقب نشینی کردند. بهمین ترتیب سوریه نیز نتوانست به آنچنان موفقیتی دست یابد. این جنگ تا روز 26 اکتبر ادامه داشت و با پا در میانی روسیه و آمریکا و چند کشور اروپایی ، دوکشور مصر و سوریه موافقت نمودند که فرمان آتش بس را امضاء نمایند.
برابر مدارک رسمی ، مشخص شده است که دوهفته قبل از روز حمله مصر، ملک حسین به ملاقات انور سادات و اسد رئیس جمهور سوریه در شهر اسکندریه می رود. در این ملاقات انور سادات و اسد، در مورد حمله آینده خود به کشور اسرائیل اطلاعاتی در اختیار ملک حسین قرار می دهند ولی از ذکر تاریخ حمله قریب الوقوع خود داری کره و از او می خواهند که در این جنگ با آنها همراهی کند. ملک حسین ظاهراً جواب مثبتی به آن دو نمی دهد.
در شب 25 سپتامبر 1973 ، ملک حسین مخفیانه به تل آویو پرواز کرده و اسرائیلی ها را در جریان حمله نیروهای نظامی مصر و سوریه قرار می دهد. دقیقاً این خیانت ملک حسین عیناً مشابه خیانتی است که در سال 1948، پدر بزرگ او ملک عبدالله مرتکب شد وبا توافق با اسرائیلی ها مانع تشکیل کشور فلسطین گردید.
پس از جنگ غافلگیرانه یوم کیپور،وعصبانیت مردم اسرائیل، نخست وزیراسرائیل، خانم گلدا مایر مجبور به استعفا گردید.
سازمان پی-ال-او چگونه بوجود آمد؟
شکست مفتحضانه سه کشور عربی از اسرائیلیها منجر به بوجود آمدن "سازمان آزادی بخش فلسطین " و یا Palestinian Liberation Organization که خلاصه آن PLO) ) است به ابتکار عبد الناصر رئیس جمهور مصرگردید. این سازمان در حقیقت شروع مبارزه مسلحانه علیه اسرائیلی ها را برای آزادی میهنشان(فلسطین)، شروع و دراواخر دهه 60 و اوائل دهه 70 گروه های مسلح پی. ال. او. یک سری عملیات تروریستی را بمرحله اجر در آوردند، از جمله: کشتار قهرمانان ورزشی اسرائیل درالمپیک تابستان 1982. که درمقابل کشور اسرائیل سریعاً دست بکار شده و عاملین این کشتار را سریعاً قتل عام نمود.
سفر انور سادات به اسرائیل و عقد پیمان صلح با آن کشور
در سال 1977 انور سادات رئیس جمهور مصر داوطلبانه سفری به اسرائیل نمود. در نتیجه این سفر، دو سال بعد در زمان ریاست جمهوری کارتر،انور سادات و مناخیم بگین نخست وزیر اسرائیل در کامپ دایوید ملاقات کرده ،و موافقت نامه به رسمیت شناختن اسرائیل توسط مصر به امضاء رسید. در نتیجه این موافقتنامه شبه جزیره سینا از نیروهای نظامی اسرائیل تخلیه گردید. ولی باوجود آنکه موافقت شده بود که در سرزمین هایی که در اختیار فلسطینی ها قرار داده شده است حاکمیت ملی فلسطینی ها بر مبناء استقلال اقتصادی و سیاسی تضمین گردد، ولی تا زمان حال، بهیچ وجه به مرحله اجرا در نیامده است. مناخیم بگین اسرائیلی ها را وادار نمود که در سرزمین های ساحل غربی ساکن شده و به کشت و کار بپردازند. در نتیجه این تجاوز مسلم اسرائیلی ها به زمینهای فلسطینی ها درساحل غربی، درگیری ها و مناقشات فراوانی شروع گردید.
در سال 1979 کشور مصر با امضای پیمان صلحی با اسرائیل ، ظاهراً روابط خصمانه بین کشور مصر و اسرائیل را از میان برداشت.
در تاریخ 7 ژوئن 1981، نیروی هوایی اسرائیل بشدت نیروگاه هسته ای نیمه تمام کشور عراق را با بمباران های خود نابود نمود. دولت اسرائیل برای موجه نشان دادن چنین تجاوز آشکاری به کشور عراق، ادعا نمود که برابر گزارش سازمان موساد، کشور عراق در نظر داشته است از این نیروگاه در آینده برای ساختن بمب هسته ای خود استفاده نماید!؟ ( داشتن بالغ بر یکصد کلاهک اتمی در انبارهای اسرائیل بلامانع است، ولی داشتن فکر ساختن بمب اتمی در عراق، امنیت منطقه را بهم میزند!؟)
درسال 1982، نیروهای نظامی اسرائیل خود را وارد مداخله در جنگهای داخلی لبنان نموده و بخش جنوبی خاک لبنان را به نام اینکه جنگجویان سازمان رهائی بخش فلسطین یا پی- ال- او از آن مناطق با پرتاب موشک و حملات خود بداخل بخش شمالی اسرائیل باعث خساراتی به اسرائیلیان شده بودند به تصرف خود در آوردند . اسرائیل در سال 1986، بخاطر مبارزات دلیرانه و پیگیرانه اعضای حزب الله، مجبور گردید از بیشترخاک لبنان خارج گردد، ولی بخشی از آن را بصورت Borderland Buffer zone یا سپر اطمینان در تصرف خود نگهداشت. به این علت برای حدود شش سال شورش هایی توسط اعضای حزب الله (فلسطینیان که به لبنان پناهنده شده بودند)، علیه اسرائیلی ها در مناطقی که در تصرف اسرائیل بود بوقوع پیوست، که منجر به کشتن بالغ بر یکهزار فلسطینی گردید.
در سال 1991 ، درجنگ اول آمریکا با عراق سازمان پی- ال- او و یاسر عرفات جانب عراق را گرفتند.
توافق نامه اسلو و قرارداد صلح اردن با اسرائیل
در سال 1992، یتزاک رابین نخست وزیر اسرائیل موافقت خود را با رسیدن توافقی با همسایگان عرب خود اعلام نمود. در نتیجه این اعلام، سال بعد شیمون پرز بنمایندگی اسرائیل و محمد عباس نماینده سازمان پی- ال- او، توافق نامه اسلو را امضاء کردند. این توافقنامه به دولت خود گردان فلسطینی( Palestinian National Authority) اختیار داد که به گونه خود کفا و خودگردان امور مربوط به نوارغزه و بخشی از ساحل غربی را در دست بگیرد ، بشرطیکه، فلسطینی ها ، کشور اسرائیل را برسمیت شناخته و دست از عملیات تروریستی علیه اسرائیل بردارند.
در سال 1994، قرارداد صلح میان اسرائیل و کشور اردن نیز به امضاء رسید. با این قرارداد تا آن زمان تنها دو کشور عربی اسرائیل را برسمیت شناخته بودند.
به علت رفتار خشن نیروهای نظامی اسرائیل با ساکنان فلسطینی در نوار غزه و ساحل غربی ودخالت بیمورد آن کشور در امور داخلی مردم فلسطین و برقراری پاسگاه های کنترل و سخت گیری دررفت و آمد فلسطینی ها و کشتار29 نفر و زخمی کردن 125 فلسطینی در روز 25 فوریه 1994، در مسجد ابراهیم در حالی که فلسطینی ها در حال نماز گزاری بودند، بوسیله فردی بنام Baruch Goldstein باروخ گولداستین که یونیفرم افسری نیروی زمینی اسرائیل را در بر داشت وتصرف زمینهای فلسطینی ها بوسیله تازه واردین یهودی، و از همه مهمتر خرابی وضع اقتصادی فلسطینی ها این قرار داد صلح نتوانست پا برجا باقی بماند.
حقایقی در مورد کشتار نماز گذاران فلسطینی
The Cave of the patriarchs به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش مخصوص دعا گذاران یهودی است بنام سالن ابراهیم Abraham Hall که مراسم دینی یهودیان هر روز در آن بجای آورده می شود.
بخش دیگر بنام سالن اسحق یا Isaac Hall در اختیار مسلمانان قرار داده شده بود.
در ساعت 5 صبح روز 25 فوریه 1994، بالغ بر 800 مسلمان برای ادای نماز صبح از دروازه ورودی که در کنترل نیروهای حفاظتی اسرائیل قرار داشت عبور کرده و بداخل سالن اسحق می روند. برخلاف روزهای قبل که 9 سرباز اسرائیلی مسئولیت حفاظت دروازه را داشتند، در آنروز فقط 4 سرباز و یک افسر حضور داشتند.
کمی بعد باروخ گولد استین یکی از اعضای افراطی گروه Extremist Kahanist movement در حالیکه یونیفرم نظامی خود را پوشیده بود و تفنگ خود کارAssault rifle Galil IMI ، و چهار خشاب فشنگ که هرکدام 35 گلوله در داخلشان بود، با خود حمل می کرد بدون ممانعت از ورودش، به سالن مجاور سالن یهودیا ن میرود. چند لحظه بعد باروخ در حالیکه جلوی درب ورودی سالن مسلمانان را گرفته بود و پشت نماز گذاران به او بود، شروع به تیراندازی کرده و هر چهار خشاب را بر روی
نماز گذاران خالی نمود. در نتیجه 29 نفر در دم جان سپرده و 125 نفر زخمی شدند. یعنی در اثر 140 گلوله او جمعاً 154 نفر کشته و زخمی شدند!
پس از خاتمه فشنگ هایش سایر نماز گزاران مسلمان برروی او ریخته و با مشت و لگد باعث مرگ او شدند.
در حالیکه دولت اسرائیل کشتار فلسطینی ها را بدست یکنفر یهودی ظاهراً محکوم نمود؛ ولی پس از بررسی و تحقیق اعلام کردند که باروخ به تنهایی مرتکب این عمل شده و در نتیجه صدمات روحی که به خاطر شغل پزشکی اش با آن روبرو شده بود بتدریج او را از حالت طبیعی خارج و به این کشتار وادار کرده است. ( عذر بدتر از گناه)
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما