استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
بیژن مهر
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
پاسخ احمدی نژاد به نامه های زعیم/بیژن مهر
16 مرداد 1387       بازگشت به صفحه قبل 
JMINews:این نوشته (پاسخ احمدی نژاد به نامه های زعیم ) در زمان بازداشت آقای زعیم در تاریخ 3 آبان 1385 منتشر شد .از آنجا که عنصر "معلوم الحالی" برای ایجاد شک وشبه با ارسال یی میل هایی قصد خوش خدمتی به اربابان خود را دارد ٬انتشارمجدد آنرا بی مورد ندیدیم.این عنصر که بازیچه دست "از ما بهتران" است و تحمل یک روز زندگی در ایران را ندارد چه برسد به مبارزه با استبداد در درون کشور٬ از دشنام و افترا به مبارزین در ایران مضایقه ندارد .او در صف فرومایگانی قرار دارد که همین توهین ها و تهمت ها را در خارج از کشور نثار سعیدی سیرجانی٬پروانه و داریوش فروهر کردند و گناهشان کمتر از جلادان رژیم نیست. نامه این شخص در آخر آمده است.
--------------------------------------------
http://www.jebhe.info/old/news/fa/?mi=33&ni=3228
پاسخ احمدی نژاد به نامه های زعیم/بیژن مهر
3 آبان 1385 بازگشت به صفحه قبل
نامه های کوروش زعیم به احمدی نژاد، نامه های یک عاشق وطن است .نامه های کسی است که عارفانه به اوضاع وطن فکر کرده است و هوشمندانه,خطاب به شخصی که به لطف * دمکراسی از در عقب* جمهوری اسلامی،با 17 میلیون رای ، عنان امور کشور را بدست گرفته است میباشد.زعیم با نوشتن این نامه ها به رئیس جمهور ، می پندارد که 17 میلیون رای ایرانیان، میتواند ذره ای از "عشق به ایران" را در وجود او زنده نماید .زعیم فکر میکند بحران کنونی ایران که خطر حمله نظامی ،تجزیه ایران و نابودی ایرانیان را در خود آبستن است ،برای زمامداری که تجربه تلخ "دفاع مقدس " را در کارنامه خود دارد،جدی و قابل توجه است.قاعدتا و از روی اصول ملی ،پیشنهاد های آقای زعیم میباست مورد بحث ،نقد و گفتگو توسط مطبوعات , رسانه ها ،نمایندگان مجلس و هر ایرانی که مورد تهدید است قرار میگرفت .اما عملکرد ها در جمهوری اسلامی در چارچوب اصول وقاعده نمی گنجند و از این روست که کوروش زعیم امروز در بند است.
پیشنهاد های زعیم همه در جهت منافع ملی و حفاظت و اعتلای میهن است تا آنجا که حتی این پیشنهاد ها "دست کاری شده" و برای تداعی نادرست مسئله اتمی با نهضت ملی شدن نفت توسط رهیر جاودانه ایران دکتر محمد مصدق ، مورد استفاده آقایان قرار گرفته است.حتی شبکه های تلوزیونی رزیم تصاویری از دکتر مصدق که "مرتد" خوانده شده بود را پخش میکنند.
جرم کوروش زعیم چیست ؟ او اندیشمندی است که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی پژوهش های فراوان کرده است و هر کلمه و جمله را با جوهر " عشق به ایران "نوشته است .آیا در جمهوری اسلامی این جرم است؟
حضرات را چه میشود؟ چرا نگرانند؟ چرا شما صاحبان مذهبی ایران ، هر صدای ملی را در گلو خفه میکنید؟چرا نشریه داخلی جبهه ملی و هر نهاد ملی دیگر را پاره پاره میکنید آنچنان که سینه داریوش و پروانه را پاره پاره کردید.چرا هر کس را که درد وطن دارد به سیاه چالها روانه میکنید ؟این کشتار و ظلم شما را به کجا برده است ؟این غارت ثروت ملی کی به پایان میرسد ؟ چرا هرچه میگذرد مصدق محبوبتر میشود ؟ آیا ترس شما از این است که آلام فرزندان مصدق به گوش ایرانیان برسد ؟جرم کوروش زعیم چیست ؟ آقای احمدی نژاد پاسخ شما به نامه های کوروش زعیم دریافت شد.او اکنون در بند است.
بیژن مهر
بوستون- آمریکا
3 آبان 1385

*دمکراسی از در عقب*:دمکراسی است که تمام ابزار دمکراسی مثل انتخابات ،مجلس ،شوراها , تفکیک قوا و ..... همه در آن موجود است اما کاندیدا ها باید از در عقب (شورای نگهبان) وارد شوند.
))))))))))))))))))))))))
2 نامه از کوروش زعیم به محمود احمدی نژاد
خبر گزاری جبهه ملی:این نامه ها سال گذشته به احمدی نژاد نوشته شده ولی در اوایل مهر امسال انتشار وسیع یافت.
کوروش زعیم از 28 مهر ماه در بازداشت غیرقانونی به سر میبرد.مهندس کوروش زعیم متولد 1318 از اعضای برجسته جبهه ملی ایران ،عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی جبهه ملی میباشد.آثار متعددی از مهندس زعیم در زمینه های علمی مثل خود آموز ساختمان و تاریخی انتشار یافته است که میتوان ازکتاب" تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای 28 مرداد" نام برد. چندین اثر ادبی نیز توسط ایشان ترجمه شده است از جمله "آزادی و مسئولیت روشنفکران "نوشته کارل پوپر. کورش زعیم با تاسیس کانون اندیشه و سخن و با تحقیق در زمینه های اقتصادی ،کشاورزی و صنعتی به عنوان یک پژوهشگردر ایران مطرح میباشد.او بار ها توسط ماموران جمهوری اسلامی بازداشت و بازجویی شده است.
نوشته های آقای زعیم در صفحه های "کانون اندیشه وسخن"و "باوند/زعیم/ورجاوند" در همین سایت (در بالا)موجود است.همچنین مقالات انگلیسی کوروش زعیم را در بخش انگلیسی سایت ببینید.

@@@@@@@@@

14 مهر 1385 jebhe.info/oldبازگشت به صفحه قبل

ششم آبان 1384
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

درباره: پیشنهاد برای راه حل مسئله هسته ای ایران

جناب رییس جمهور:

از اینکه در سخنرانی خود در سازمان ملل از پیشنهادی که اینجانب برای حل کردن مسئله هسته ای ایران در آبان سال گذشته کرده بودم، که در روزنامه ایران دیلی و دیگر مطبوعات و اینترنت پخش و بحث شده بود سپاسگزارم.

پیشنهاد مرا نماینده ایران در اوپک نیز، بدون اینکه هیچ مسئولیتی در قبال مسئله هسته ای داشته باشد، در کنفرانس اصفهان در اسفندماه گذشته عینا" (بدون ذکر ماخذ،) عنوان کردند. آقای خاتمی هم در سفرشان به پاریس هوشمندانه به این پیشنهاد، بعنوان یک طعمه بطور گذرا، اشاره کردند. متعقبا" من متن پیشنهاد را برای دفتر ایشان ارسال و از ایشان نیز سپاسگزاری کردم.

البته هر پیشنهادی در جا و زمان مناسب خودش موثر است، و شیوه عرضه آن درجه موفقیت آنرا تعیین می کند. در پیشنهاد اینجانب برای مشارکت کشورهای خاص خارجی، هدف ویژه ای نهفته بود و بهتر بود که در یک جلسه علنی سازمان ملل عنوان نمی شد. جای مطرح کردن چنین پیشنهادی که هدفش فقط سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلستان باضافه امریکا بود، در نشست های خصوصی و دربسته بود که روی آن بتوان داد و ستد کرد.

یک دلیل برگزیدن سه کشور اروپایی و امریکا این بود که این کشورها از سی سال پیش به بازار انرژی هسته ای ایران چشم دوخته بوده اند و پیش از انقلاب مذاکراتی هم در این رابطه کرده بودند، توافق هایی هم شده و قراردادهایی نیز بسته شده یا در شرف بسته شدن بود. آوردن روسیه توسط جمهوری اسلامی به میدان، نه تنها متضمن عقب افتادن پروژه و بازی داده شدن ایران توسط روسیه بود، بلکه این چهار کشور را نگران از دست دادن این بازار و افزایش نفوذ روسیه کرد. یکی از دلایل پافشاری غرب برای خروج ایران از این صنعت، حضور روسیه در ایران است. بنابراین، پیشنهاد من، در واقع، نشانگر این بود که جمهوری اسلامی در را بروی آن کشورها نبسته است. درهر حال، روسیه هرگز نمی تواند بدون همکاری تکنولوژیکی غرب، نیروگاه اتمی ایران را راه اندازی کند.

دلیل دوم این که جمهوری اسلامی نابخردانه مسئله هسته ای ایران را از مذاکرات فنی و حقوقی با آژانس انرژی اتمی خارج کرده و وارد مذاکرات مستقیم سیاسی با سه کشور اروپایی شده بود. بنابراین، اکنون که غول از شیشه بیرون آمده بود، خارج کردن مذاکرات از جنبه سیاسی و بازگشت دادن آن به جنبه حقوقی غیر ممکن بنظر می رسید. این پیشنهاد، سه تفنگدار اروپایی را وارد مذاکرات اقتصادی میکرد و به ایران فرصت می داد که ماجرا را دوباره از کانال حقوقی آن با آژانس پیگیری کند.

دلیل سوم اینکه حضور کشورهای اروپایی و احیانا"، یا بعدها، امریکا در این مشارکت ها، مسئله نظارت و کنترل را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی و جامعه جهانی حل می کرد، مسئله اعتماد به عدم قصد ساخت سلاح هسته ای را حل می کرد، دسترسی به آخرین تکنولوژی و دانش هسته ای را برای دانشمندان و مهندسان ایرانی ممکن و آسان می ساخت، و چه بسا که موفقیت این مشارکت ها، راه را برای همکاری در برنامه ها و آرزوهای فضایی ایران هم می گشود.

دلیل چهارم اینکه، ایران افزون بر منبع غنی استعدادهای علمی، دارای منابع غنی اورانیوم است که میشد با سرمایه و تکنولوژی این گروه ثروتمند و با تجربه استخراج کرد، غنی سازی کرد و به کشورهای دیگر صادر نمود.

دلیل پنجم این بود که ایران، همانگونه که در مقاله ذکر کرده بودم، در طی ربع قرن آینده، به دستکم 24 تا 50 نیروگاه هسته ای نیاز دارد. نفت و گاز ایران باید دراین مدت درصنایع تبدیلی پایین دست به کالاهایی با ارزش افزوده بالا تبدیل و صادر شود. باسرمایه ای که خود کشور میتواند در احداث نیروگاهها بگذارد، تا پنجاه سال هم نمی شود به این هدف رسید؛ در صورتیکه، با سرمایه گذاری خارجی و سرعت عملی که با این روش دراحداث آنها میتوان انتظار داشت،24 نیروگاه در طی 15 سال آینده دور از انتظار نمی بود.

ششمین دلیل اینکه، در صورتیکه این پیشنهاد عملی می شد، جو اعتماد و ثبات و امنیت اقتصادی به کشور باز میگشت. سرمایه گذاری این سه یا چهار غول اقتصادی، صدها سرمایه گذار خارجی را به ایران جذب می کرد، برخی ایرانیانی را هم که سرمایه های خود را در طی دهه های گذشته خارج کرده اند به ایران باز می گرداند، به توسعه صنعتی، علمی و اقتصادی کشور کمک می نمود و برای صدهاهزار نفر اشتغال ایجاد می کرد.

شما این پیشنهاد را در یک جلسه علنی باز و همگانی کردید. باز شدن موضوع بعنوان یک سیاست رسمی باعث می شود که پیشنهاد اهمیت خود را بعنوان یک راه حل و ابزار مذاکره و داد وستد سیاسی از دست بدهد. یک فرصت طلایی دیگر از دست رفت. اگر اکنون که این پیشنهاد بعنوان سیاست رسمی علنی شده توسط هر کدام از چهار کشوری که طرف مخالف ایران را تشکیل می دهند پذیرفته شود، آن کشورها متهم به دورویی و تعقیب منافع کشور خودشان، و نه امنیت جهانی، خواهند شد. ولی اگر این کار در مذاکرات محرمانه مطرح می شد و به توافقی محرمانه می رسیدید، این کار عملی و بسود همه طرفها می بود. با علنی شدن این سیاست، اکنون بن بست تنگی ایجاد شده و بعید بنظر می رسد که دولت شما دیگر بتواند با این راه حل این مسئله را حل کند.

عنوان شدن سیاست "نگاه به شرق"، آنهم بطور علنی و رسمی، نشان داد که اندیشگران پیرامون شما درک کافی از سیاست جهانی و وابستگی های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجباری ندارند و هنوز در جو دنیای دوقطبی شرق و غرب سی سال پیش بسر می برند. هرگز نمی توان تصور کرد که کشورهایی مانند روسیه، چین و هند منافع ملتهای خودشان را درهمکاری با قدرتهای اثرگذار غرب در زمینه های امنیت، سرمایه گزاری، دسترسی به تکنولوژی و بازار فروش، فدای منافع بسیار کم اهمیتی که ایران می تواند عرضه کند کنند. افزون بر این، این سیاست، ایران را که خود باید قطبی برای جلب احترام باشد، بیشتر تحقیر و انزوای ما را آشکارتر کرد.

هرچندکه مسئله هسته ای ایران دوباره لاینحل بنظر رسید، ولی باز ممکن بود راه حل هایی وجود میداشت که، متاسفانه، بعلت سخنرانی اخیر شما مبنی بر تهدید مستقیم یک کشور خارجی، انجام آن دیگر از عهده ساختار کنونی دولت خارج شده است.

با گرامیداشت،

کورش زعیم
تلفن: 18-2917 8895
همراه: 8108 113- 0912

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
یکم بهمن 1384

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

درباره: پیشنهاد جدید برای کاهش بحران هسته ای ایران

جناب رییس جمهور:

پیرو پیشنهاد پیشین من درباره حل مسئله اعتماد سازی در مورد فعالیتهای هسته ای ایران، که به باور من بسیار نادیپلوماتیک عنوان شد و پیگیری آن بسیار ضعیف بود، پیشنهاد دیگری دارم که اگر با سرعت، سکوت و بدون شعارگرایی اجرا شود، شاید مخالفان بین المللی فعالیت هسته ای ایران را دچار تردید نماید و از شدت نگرانی های جهانی و نااعتمادی آنها به ایران بکاهد.

من این تلاش را میکنم، زیرا باوردارم که منافع ملی ایران فراتر ازمنافع گروهی، دولت یا نظام حکومتی است. منافع ملی ایران ایجاب میکند که کشور در دانش و تکنولوژی هسته ای، مانند هر رشته دیگر دانش و تکنولوژی پیشرفت کند. همچنین، آینده نگری به ما می گوید که نیاز به نیروگاههای هسته ای که سوخت آنها تا صدها سال قابل تامین است برای کشوری در حال رشد و با ذخایر محدود سوخت فسیلی، قابل تردید نیست. مگر اینکه در آینده سوخت ایمن تر و فراوان تر و اقتصادی تری کشف شود، ما برای بیست سال آینده نیاز به بیش از پنجاه نیروگاه هسته ای خواهیم داشت که باید تا آن هنگام سی درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کنند. البته اگر با این روشها و با سرعت سی سال گذشته پیش برویم و یا به کشورهایی مانند روسیه تکیه کنیم، همین دوتا هم تا راه بیافتند از رده خارج خواهند بود. در هر حال، تولید داخلی سوخت مصرفی این نیروگاهها، هرچند که برای کمتر از ده نیروگاه اقتصادی نخواهد بود، به امنیت ملی وابسته است.

ولی اکنون که همه جهان را بخود بدگمان نموده ایم و با پنهانکاری و شعارگرایی و لجبازی خود را به این تنگنا دچار کرده ایم، باید با خرد و دوراندیشی و حوصله برنامه هایی تدوین کنیم که منافع کشور حفظ شود و امنیت کشور با خطرات اقتصادی یا نظامی روبرو نگردد و ثروتهای ملی ما بباد نرود.

همانگونه که در نامه پیشین ذکر کردم، پیشنهاد من مبنی برمشارکت وسرمایه گذاری چهار کشور بزرگ رو در روی ما، می بایستی که فقط با همان سه کشور اروپایی (بدلیل اینکه در احداث نیروگاههای اتمی ایران خود را صاحب حق میدانند و اجازه نخواهند داد روسیه جای آنها را بگیرد) و امریکا (بدلیل اینکه در گذشته وارد این معاملات شده بود) در مذاکرات محرمانه انجام می شد، نه ارائه پیشنهاد به همه کشورهای جهان. درهرحال، اکنون راه دیگری باقی مانده که اگر با سرعت انجام بگیرد، شاید کشورهای شکاک را به خاراندن سرشان وادارد که شاید ایران پیشنهاد مشارکت را صادقانه ارائه کرده بوده است.

برخی تحلیل گران جمهوری اسلامی که درباره سیاستهای رسمی اظهار نظر می کنند فکر می کنند خیلی زیرک هستند و جامعه بین المللی را می توانند بازی بدهند، ولی معادلات بین المللی غیر از این است که اکنون پشتوانه فکری سیاستهای جاری قرار گرفته است. ما نباید فریب تاخیرها و اختلاف نظرهای میان قدرتهای بزرگ را بخوریم. آنها با این بازیها و کش و واکشها برای خود وقت می خرند و قصد دارند ایران را در یک احساس امنیت کاذب فرو ببرند تا آنها آماده شوند. اظهارات مقامات نظامی ما که دنیا را برای غرب جهنم می کنیم، آتش بپا می کنیم و تنگه هرمز را با قایق های توپدار خواهیم بست و غیره، در شرایطی که می تواند بوجود آید فقط باعث تحقیر ایران در فقدان واقع بینی و خردورزی خواهد شد.

غرب اکنون در تدارک است:
- برنامه ریزی برای جانشینی نفت ایران، در صورت تحریم نفتی و بستن تنگه هرمز یا حتا انهدام تاسیسات نفتی ایران برای فلج کردن اقتصادی ما، پس از اینکه کشورهای دیگر کمبود نفت صادراتی ما را جبران کنند.
- برنامه ریزی برای خرابکاریهای درون کشور توسط ایادی بیگانه از آستین گروههای تجزیه طلب و نیز گروههای سیاسی مطرود خارج از کشور.
- برنامه ریزی برای بمباران هوایی تاسیسات حساس هسته ای، نظامی و اقتصادی. جتهای جدید و بی نظیر اف22 که اکنون در حال تحویل به نیروی هوایی امریکاست، کاملا نامرئی هستند و براحتی میتوانند بیایند و بروند بدون اینکه سیستم راداری ما هرگز بتواند آنها را آشکارسازی کند. بقیه امکانات هوایی و ماهواره ای امریکا و ناتو را خودتان می دانید. ما با یک مشت اف 4 و 5 فسیل شده و اف 14 های لنگان و چند میگ قدیمی فقط می توانیم هدف تمرین تیراندازی آنها باشیم و شماری موشک های گران قیمت و از رده خارج که به آسانی در فضا منهدم می شوند. فراموش نکنید که افزون بر تجهیزات مدرن نظامی ترکیه، امارات هم 76 جت پیشرفته اف 16 تحویل گرفته و هر دو کشور به خاک ما چشم طمع دوخته اند.
- برنامه ریزی برای حمله برق آسای زمینی از ترکیه، جمهوری آذربایجان، جنوب عراق و افغانستان. پاکستان را هم از آستین تجزیه طلبان بلوچ فراموش نکنید.

چنین تجاوزی به خاک ایران باعث همکاری و تشویق گروه های تجزیه طلب در چهار نقطه کشور با بیگانگان متجاوز خواهد شد و دستکم سه منطقه اعلام استقلال کرده بصورت کشور های مستقل از خاک ایران جدا خواهند شد و سه جزیره خلیج فارس از دست خواهند رفت. تکرار21 آذر 1325 بعلت شرایط متفاوت منطقه ای امکان پذیر نخواهد بود. با پیش بینی من، یک سوم خاک ایران از دست خواهد رفت و در تاریخ، جمهوری اسلامی همتراز ساسله قاجاریه که بخش بزرگی از خاک ایران را با بی خردی از دست داد ارزیابی خواهد شد.

راه حل پیشنهادی زیر فقط یک ترفند برای ایجاد تردید و شکاف در اردوی دشمنان ایران است. البته منافع اقتصادی و استراتژیک آن، در صورت موفقیت، قابل ملاحظه خواهد بود:
دستور دهید یک شرکت بزرگ سهامی عام تشکیل شود. همه تاسیسات و داراییهای دو نیروگاه بوشهر، تاسیسات تولید خمیر زرد اورانیوم در اصفهان و تاسیسات غنی سازی نظنز همگی ارزیابی و بعنوان سرمایه موجود به شرکت عام واگذاری شوند. ازسوی دیگر، سرمایه لازم برای تکمیل و اداره نیروگاهها و تکمیل تاسیسات اصفهان و نطنز برآورد شود. مجموع اینها سرمایه ثبت شده می شود. آنگاه پنجاه درصد سهام (نه 49%) در بورس عرضه شود. همزمان وبیدرنگ درخواست نام نویسی سهام شرکت در بورسهای لندن، پاریس، نیویورک، هنگ کنگ و توکیو شود. ازآنجا که ممکن است بورسهای بزرگ در آغاز کار، به دلایل ناباوری یا فشارهای سیاسی، ازاین کار استقبال نکنند، همزمان سهام را دربورسهای کوچک منطقه و اروپا هم عرضه کنید. من تصور می کنم که حتا اگر عرضه سهام در بورسها در آغاز موفقیت آمیز نباشد، مخالفان فعالیت هسته ای ایران مواجه با موجی از افکار عمومی جهانی خواهند شد که این کار را نشانه صداقت ایران ارزیابی خواهند کرد. عملیات غنی سازی در نطنز را به هر بهانه برای مدتی بسیار محدود داوطلبانه متوقف کنید و، پس از تشکیل شرکت بالا، بگذارید آن شرکت عملیات را بعنوان یک فعالیت اقتصادی از سر بگیرد.

البته گزینه دیگر برای نجات، تسلیم به خواستهای غرب و گذشتن از حقوق قانونی ملت ایران خواهد بود.

با گرامیداشت،

کورش زعیم
تلفن: 18-2917 8895
همراه: 8108 0912113-

@@@@@@@@@@@@@@@@@@
http://davarpanahp.blogfa.com/post-225.aspx
دکتر پرویز داورپناه



قضیه ی

نامه های کوروش زعیم به محمود احمدی نژاد



یک ماه و اندی پس از اطلاعیه «هشدار مهم جبهه ملی ایران» و مصاحبه ها و مقالات و اظهار نظرهای تعداد زیادی از اعضاء و طرفداران جبهه ملی ایران در داخل و خارج از کشور بحث همچنان در باره ی موضوع آن ادامه دارد.



در مصاحبه ی مسئول تشکیلات و رئیس هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران با سایت ملیون، وقتی سئوال می شود:

ــ علت این اقدامات «صدای آمریکا» چیست و چه میتوان کرد که این رسانه رسمی دولت آمریکا چنین اقداماتی را تکرار نکند؟

آقای دکتر موسویان پاسخ می دهند:

"نمیدانم مقصود صدای آمریکا از این اقدامات و ساختن شخصیتﻫﺎی کاذب چیست؛ این به عهده طرفداران صدیق جبهه ملی در خارج از کشور است که به صدای آمریکا متذکر شوند که در اطلاع رسانی بیطرف باشد و بجای گزینش افراد متفرقه با اعضای رسمی تشکیلات جبهه ملی صحبت کند و نظریات واقعی جبهه ملی را انعکاس دهد در غیر اینصورت اعتبار و حیثیت خود را از دست خواهد داد کما اینکه همان میز گرد و گفته های نسنجیده و جهت دار آن آقایان بسیار به حیثیت و بیطرفی صدای آمریکا لطمه وارد نمود."

"ولی این را میدانم که در درون جبهه ملی یک «اسب تروا» نفوذ یافته است که یک پای آن در ایران و پاهای دیگرش در اروپا و آمریکاست و پنهان شدگان در دل این « اسب تروا» می کوشند یا جبهه ملی را در اختیار بگیرند و یا با تحرکات منفی و اظهارات غیر صحیح آن را بی اعتبار نموده و از بین ببرند ولی نیروهای باورمند و اصیل جبهه ملی ایران هرگز چنین فرصتی را به آنها نخواهند داد. جبهه ملی متعلق به ملت ایران و نسلﻫﺎی جوان و آینده این کشور است و همچنان به راه خود ادامه خواهد داد."



اکنون که مساًله ی"اسب تروا" تا این اندازه حاد شده است و مسئول تشکیلات و رئیس هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران در تهران با صراحت اظهار می دارد:

"ولی نیروهای باورمند و اصیل جبهه ملی ایران هرگز چنین فرصتی را به آنها نخواهند داد. جبهه ملی متعلق به ملت ایران و نسلﻫﺎی جوان و آینده این کشور است و همچنان به راه خود ادامه خواهد داد."

سئوالات زیر در برابر ادامه دهندگان راه مصدق قرارمی گیرد:

آیا باید تجاهل کرد؟

آیا قضیه را باید با «مردمداری!» و با شیوه ی شرقی تعارفات برگذار کرد؟

آیا باید مرعوب شبکه مخفی سازمانهای داخلی و خارجی شد؟

آیا باید بی اعتنا ماند و دست روی دست گذاشت؟

آیا باید سکوت کرد؟

به نظر نگارنده ی این سطور، پاسخ به تمام سئوالات بالا یک نـَه ی بزرگ است.

نیروهای باورمند جبهه ملی ایران در داخل و خارج از کشور می دانند که آقای کورش زعیم هم در درون کشور از یک «لابی» و شبکه ای از پشتیبانان پر قدرت در حاکمیت برخوردار است که با زندان بردن کوتاه مدت از سوئی و باز گذاردن دست او از سوی دیگر میخواهند از او یک شخصیت برجستهء ملی بسازند، و به عبارت دیگر هم او را برای تخریب جبهه ملی در این سازمان آبرومند رخنه داده اند و هم ترتیبی داده شده که او در خارج کشور از یک شبکه ی معلوم الحال پشتیبانی می شود.

در این شبکه از رضا پهلوی و طرفدارانش گرفته تا ماموران شناخته شده سازمانهای جاسوسی سیا، موساد و ساواکی های سابق حضور و نقش دارند.



در این مرحله از گفتار حاضر لازم میدانم دو نامه از آقای کورش زعیم به آقای محمود احمدی نژاد را باطلاع هموطنان گرامی و اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران برسانم.

برای خواندن نامه ها می توانید روی سایت خصوصی زیر که خود را "خبرگزاری جبهه ملی" می نامد، کلیک کنید:

http://www.jebhe.info/old/news/fa/?mi=9∋=3160



(از آنجا که سابقه دارد و ممکن است متصدی سایت شخصی فوق، فورا" نامه های کوروش زعیم به "جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران" را از روی سایت بردارد، لازم می بینم کپی آن را در پی نوشت در اختیار خوانندگان محترم بگذارم).



چنانکه هر شخص مطلعی می داند یا می تواند از راه تحقیق اطلاع یابد، تا بحال در جبهه ی ملی ایران سابقه نداشته است که یکی از اعضای شورای مرکزی آن، سازمانی که در اپوزیسیون نسبت به قدرت حاکم قرار دارد، تحت عنوان ارائه راه حل برای مسائل حساس و عمده ایران، یا هر موضوع دیگری، به رئیس دولت وقت، و خاصه به بالاترین مقام کشوری، خودسرانه نامه ی خصوصی نگاشته و بخصوص در پایان نامه شماره های تلفن خصوصی (و حتی تلفن همراه) خود را برای تماس با آن مقام ( در مورد آقای زعیم آن مقام رئیس جمهوری کنونی است) قید نماید.

بر کسی پوشیده نیست که نامه نگاری یکطرفه و خودسرانه ی آقای زعیم به احمدی نژاد، که بدون اطلاع و تصویب اجلاس شورای مرکزی سی و پنج نفری جبهه ملی ایران صورت گرفته، مخالف تمام موازین و آئین نامه های داخلی و بویژه بر خلاف کلیه ی رسوم جبهه ملی ایران بوده و موجب تضعیف این سازمان محبوب ملت ایران است.

واضح است که جمهوری اسلامی ایران برای توجیه خود در سطح جهانی نیاز به یک اپوزیسیون دست آموز دارد تا همانگونه که در انتخابات فرمایشی مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نشان داد بر چهره ی خود ماسک حاکمیت مردمی و دموکراتیک بزند، و چنانکه علی اکبر رفسنجانی در مصاحبه ای با یک خبر نگار خارجی اظهار داشت، بتواند ادعا کند "در ایران اپوزیسیون هست ولی این اپوزیسیون خریدار ندارد و مردم طرفدار ایشان نیستند" (نقل به مضمون).

این هم از برنامه های تکراری حکومت اسلامی است که تعدادی از باصطلاح مخالفان را مدتی به زندان می افکند، در روزنامه های وابسته آنان را مورد حمله قرارمی دهد و از این راه اسباب وجاهتی برای آنان در مقیاسی گسترده فراهم می آورد؛ مانند دوران شاه که افرادی از اپوزیسیون برای چند روز هم که شده در جستجوی زندانی بی دردسر برمی آمدند تا بتوانند همچون رهبر و شخصیت اجتماعی، به موقع از فواید غیبت و حبس کوتاه مدت خود، برای نظام و برای خویش، بهره برداری کنند...



به زندان افکندن بی دلیل "مخالفان" در جمهوری اسلامی به اندازه ای شبهه انگیز شده است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. هریک از زندانیان این چنین به هنگام حبس از امکانات مصاحبه و تبلیغات گسترده برخوردار می شوند و به هنگام آزادی، روزنامه و نشریه و دستگاهی راه می اندازند و بدون کم ترین محرومیت اجتماعی و سیاسی ناشی از زندان، کوشش های «درون نظامی» تازه ای را تدارک می بینند و یا ناگهان از کشور خارج شده، از ماهواره ها و رسانه های وابسته در اروپا و آمریکا سردر می آورند.نگاه کنید به برنامه های صدای آمریکا و ماهواره های ایرانی وابسته در لوس آنجلس و انواع مصاحبه "با مخالفان و زندانیان گریخته از جمهوری اسلامی» که اکثرا" صاحب دفتر و دستکی نیز شده اند و یک روز با رئیس جمهوری آمریکا عکس می گیرند و روز دیگر به دیدن مقامات دیگر آمریکایی یا آقای رضا پهلوی می روند.

اما زنان، دانشجویان و جوانانی نیز وجود دارند که به زندان افتاده اند، از سرنوشتشان کسی اطلاع ندارد و عده ای از آنان به زندان های سنگین پنج تا ده سال محکوم شده اند و هیچ معلوم نیست که از زندان جان سالم به در برند.

تا کنون در جهان چنین چیزی سابقه نداشته است که در یک نظام توتالیتر، شبیه نظام های فاشیستی آدولف هیتلر در آلمان و یا پُـل پوت در کامبوج فردی هم در اپوزیسیون در موقعیتی حساس قرار داشته باشد و هم خود را طرف مشورت رئیس جمهوری آن نظام قرار دهد؛ آنهم بصورت (ظاهرا") یک جانبه!

بهمین دلیل و به هزار و یک دلیل دیگر، نیروهای اصیل و باورمند جبهه ملی ایران هر گز نباید چنین فرصتی را به افراد شناخته شده ای بدهند که قصد دارند در داخل و خارج از کشور جبهه ملی ایران را طبق برنامه از پیش تعین شده ای، با پشتیبانی جمهوری اسلامی و شبکه ای وابسته به داخل و خارج، یا در اختیار خود در آورند و یا تخریب و نابود کنند.

پیداست که در یک نظام توتالیتر، هر کجای دنیا که باشد، اگر فردی از این دست سر بلند کند همه ی ناظران سیاسی و مردمان آگاه با شگفتی به او به عنوان یک موجود ذوحیاتین(دوزیستی) خواهند نگریست.

آقای زعیم، شما همان موجود ذوحیاتین هستید، اما جبهه ملی ایران جای موجودات ذوحیاتین نیست.

ذوحیاتین در عرصه ی سیاسی همان است که مردم "شریک دزد و رفیق قافله" می نامند.

پس یا نوع طبیعی زیست خود را آشکار کنید یا دیگران این کار را بجای شما خواهند کرد.



دکتر پرویز داورپناه

۱۴مرداد ۱٣٨۷ - ۴ اوت ۲۰۰٨



پی نوشت:

نامه های کورش زعیم به محمود احمدی نژاد را اینجا بخوانید:
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما