استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
واشنگتن
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
کنفدراسیون جهانی سندیکاهای آزاد کارگری 15 فوريه را روز جهاني حمايت از کارگران زندانی شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد
22 بهمن 1384   radiofarda   بازگشت به صفحه قبل 

اتحاديه هاي جهاني در حمايت از كارگران ايران و آزادي زندانيان شركت واحد، روز چهارشنبه 15 فوريه را روز جهاني حمايت از كارگران ايران نامگذاري كردند و قصد برگزاري تظاهرات گسترده اي در مقابله سفارتخانه هاي ايران در كشورهاي مختلف جهان را دارند. هبا ال شازلي رئيس بخش خاورميانه و آفريقاي شمالي كانون همبستگي در آمريكا، در مصاحبه با راديو فردا، بر اهميت حمايت بين المللي از جنبش كارگران ايران و به ويژه كارگران شركت واحد اتوبوسراني تاكيد مي كند و مي گويد: «جای بسی تاسف است که اطلاع رساني در اين زمينه در ايران ممنوع شده.» وی می افزاید: «براي ما مهم است كه به كارگران ايران بگوييم جامعه بين المللي پشتيبان آنها است. بدانند كه تنها نيستند. اكنون ما از جانب نه ميليون كارگر زن و مرد آمريكايي عضو جنبش كارگري سراسر آمريكا پشيباني و همبستگيمان را از كارگران شركت واحد اعلام مي كنيم. آنها در ضمن حمايت 150 ميليون كارگر عضو ICFTU كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي آزاد كارگري را با خود دارند».
مسعود ملك


مسعود ملك (راديو فردا): دهها عضو هيات مديره و فعالان سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه همچنان در زندان به سر مي برند و به صدها تن از كاركنان شركت واحد كه در جريان سركوب اعتصاب كارگران در اول بهمن ماه دستگير و زنداني شدند، پس از آزادي اجازه بازگشت به كار داده نشده است.
اتحاديه هاي جهاني سندیکاهای مستقل کارگری در حمايت از كارگران ايران و آزادي زندانيان شركت واحد، روز چهارشنبه 15 فوريه را روز جهاني حمايت از كارگران ايران نامگذاري كردند و قصد برگزاري تظاهرات گسترده اي در مقابله سفارتخانه هاي ايران در كشورهاي مختلف جهان را دارند. هبا ال. شازلي رئيس بخش خاورميانه و آفريقاي شمالي كانون همبستگي در آمريكا،در مصاحبه با راديو فردا بر اهميت حمايت بين المللي از جنبش كارگران ايران و به ويژه كارگران شركت واحد اتوبوسراني تاكيد مي كند.

هبا ال شازلي: براي ما بسيار مهم است كه از كارگران سراسر جهان و ايران پشتيباني كنيم. چرا مهم است، چون اطلاع رساني در اين زمينه در رسانه هاي ايران ممنوع شده و اين جاي بسي تاسف و اندوه است. بنابراين پشتيباني از آنها اهميت بسياري دارد. صداي كارگران را به گوش جهان برسانيم و به كارگران ايران بگوييم جامعه بين المللي پشتيبان آنها است. بدانند كه تنها نيستند. در اين برهه ما از جانب نه ميليون كارگر زن و مرد آمريكايي، عضو AFLCIO، جنبش كارگري سراسر آمريكا پشيباني و همبستگيمان را از كارگران شركت واحد اعلام مي كنيم. آنها در ضمن حمايت 150 ميليون كارگر عضو ICFTU كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي آزاد كارگري را با خود دارند. اين كنفدراسيون اعلام كرده روز پانزدهم فوريه سال 2006 روز بين المللي اقدام به نفع كارگران ايران است و از آنان حمايت مي كند. ما همراه با كارگران سراسر جهان و نه تنها در آمريكا، همبستگيمان را از طريق شركت در تظاهراتي در شهر واشنگتن در كنار اتحاديه هاي ملي از جمله رانندگان اتوبوس شهر ابراز مي داريم. ما وضعيت را از دوم دسامبر كه منصور اصانلو رئيس سنديكاي كاركنان شركت واحد و اعضاي هيات مديره بازداشت شدند، دنبال مي كنيم. روز 28 دسامبر اعضاي هيات مديره آزاد شدند، اما منصور اصانلو همچنان در بند است و از آن روز تاكنون اوضاع را دنبال كرده ايم. روزي كه بنا بود اعتصاب باشد، اما ماموران حكومتي با گاز اشك آور و باتوم و ترساندن و تهديد رانندگان و خانواده هايشان وارد عمل شدند. رانندگاني هم كه آزاد شده اند، اجازه بازگشت به كار پيدا نكرده اند. از اين رو ما همراه با آي سي اف تي يو اوضاع ايران را به دقت بسيار زير نظر داريم.

م . م: هبا ال شازلي در پاسخ به اين پرسش كه كانون همبستگي در واشنگتن چه تداركاتي براي روز جهاني حمايت از كارگران در ايران انجام داده است، مي گويد:

هبا ال شازلي: ما كه بازوي امور بين الملل جنبش كارگري آمريكا هستيم همراه با اين سازمان و نيز اتحاديه هاي محلي در واشنگتن با همكاري با يكديگر ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 15 فوريه در مقابل دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي تجمع خواهيم كرد. همراه با رانندگان اتوبوس و اعضاي جامعه كارگري واشنگتن. تا حمايت و همبستگي خود را از كارگران شركت واحد اعلام كنيم. ما اميدواريم فرصت خوبي براي دستكم اعلام همبستگي با كارگران شركت واحد در تهران پيدا كنيم.

م . م: رئيس بخش خاورميانه و آفريقاي شمالي كانون همبستگي در آمريكا هباال شازلي در پاسخ به اين پرسش راديو فردا كه حركت ها و اقدام هاي بين المللي در حمايت از كارگران ايران به ويژه كاركنان شركت واحد را تا چه حد در جلب توجه و مسئوليت پذيري و پاسخگويي حكومت اسلامي موثر مي داند، چنين مي گويد:

هبا از شازلي: اول اين كه بازداشت كارگراني كه فقط از حقوق اساسي كارگري خود استفاده كرده اند، غيرقابل قبول است. به عنوان يك عضو سازمان جهاني كار، جمهوري اسلامي مجبور است ملاك هاي بنيادين كارگري نظير حق تشكل و پيمان دسته جمعي را متحترم بشمارد. سنديكاي شركت واحد هم بر اين مساله بنيادين تمركز كرده، چيزي كه در بطن هر اتحاديه كارگري مستقل وجود دارد، يعني آزادي بدون قيد و شرط رهبر سنديكا رهبر اصانلو و ديگر اعضاي سنديكا كه به چيزي فعاليت براي تشكيل يك سنديكاي مستقل متهم نيستند. دوم حق بازگشت به كار همه كارگراني كه ناعادلانه اخراج شده اند. سوم به رسميت شناختن اتحاديه مستقل آنها و چهارم پذيرش توافقي كه در زمينه قرارداد دسته جمعي به عمل آمده. از نظر تاريخي ما مي دانيم كه كارگران از حقوق بين المللي كارگري محروم هستند. با اين ادعاي دولتي كه حقوق كارگري يك مساله سياسي است. جمهوري اسلامي نخستين دولتي نيست كه از اين تاكتيك استفاده مي كند. بنابراين مساله مهم اين است كه به جمهوري اسلامي قبولاند به عنوان يك عضو سازمان بين المللي كار و جامعه بين المللي بايد ملاك هاي اصولي كارگري بين المللي را محترم شمارد و ما اميدواريم بتوان بر سر ميز مذاكره برگشت و با نمايندگان كارگران شركت مذاكره كرد. بنابراين ما به فرستادن اين پيام ادامه مي دهيم. پيام مهمي است در رابطه با حمايت از حقوق كارگران كه به نظر ما حقوق بشر است و از حقوق اساسي است. ما براي حمايت از كارگران و حقوق آنها با رسانه ها و نيز سازمان هاي بين المللي همكاري مي كنيم و همانطوري كه پيشتر گفتم، اطلاع رساني در اين زمينه بسيار مهم است. اطلاع رساني به همه مردم جهان و به ويژه در ايران كه مردم از اين وضعيت آگاه شوند، چون اين يكي از راه هاي ابراز همبستگي كارگران است و اين كه اين كارگران در ايران بدانند تنها نيستند و ما در خارج از ايران از آنها حمايت مي كنيم.


بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما