استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
زنان
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
پیروزی بزرگ جنبش زنان ایران/ لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس خارج شد
10 شهریور 1387       بازگشت به صفحه قبل 
شادباش به جنبش زنان ایران
در پی تلاش گسترده جنبش زنان ایران برای خروج فوری لایحه ضد بشری " حمايت از خانواده " از دستور کار مجلس شورای اسلامی ٬ هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد که این لایحه برای برر سی بیشتر و بدون نظر دولت ٬ از دستور کار مجلس خارج شد و به این ترتیب پیروزی بزرگی را برای جنبش زنان ایران رقم زد.
جبهه ملی ایران ضمن شادباش این پیروزی بزرگ به جنبش زنان ایران , ایمان راسخ دارد که همبستگی وتداوم این جنبش , عامل نابودی کامل این لایحه ضد بشری و دیگر قوانین زن ستیز در ایران خواهد شد .جبهه ملی ایران همواره پشتیبان جنبش زنان ایران و خواستار برقراری حقوق حقه آنان است.
پاینده ایران
زنده باد جنبش زنان ایران
روابط عمومی جبهه ملی ایران ـآمریکا
10 شهریور 1387
_________________

_____________________________________________________________________
توضيح حاجي ‌بابايي درباره روند قانوني خروج لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس سرويس: مجلس
1387/06/10
08-31-2008
17:44:38
8706-06035: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

حميدرضا حاجي ‌بابايي گفت: ‌با توجه به اختياري كه هيات رييسه براي در اولويت قرار دادن طرح‌ها و لوايح دارد، لايحه حمايت از خانواده را براي بررسي بيشتر از دستور كار مجلس خارج كرد.

اين عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني (ايسنا)، به دنبال خبر خروج لايحه حمايت از خانواده از دستور كار مجلس عنوان كرد : با توجه به اين كه كليات اين لايحه هنوز در صحن علني بررسي و تصويب نشده؛ هيات رييسه تشيخص داد كه بايد بر روي اين لايحه كار كارشناسي بيشتر شود. بنابراين آن را فعلا از دستور كار خارج كرد تا در كميسيون حقوقي و قضايي مورد بررسي بيشتر قرار گيرد.

حاجي بابايي خاطر نشان كرد: قبل از تعطيلات مجلس نيز ما سه طرح را كه نياز به كار كارشناسي بيشتر داشت از دستور كار مجلس خارج كرده و به كميسيون مربوطه ارجاع داديم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نياز به تشكيل كميته‌ي مشترك بين دولت و مجلس براي بررسي بيشتر لايحه وجود دارد يا خير، گفت: نيازي به كميته‌ي مشترك نيست و كميسيون قضايي حقوقي براي بررسي بيشتر اين لايحه كفايت مي‌كند.

حاجي بابايي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا از سوي دولت درخواستي مبني بر خروج لايحه از دستور كار داشتيد يا نه، گفت: اگر دولت چنين درخواستي داشت درخواست استرداد لايحه را از مجلس مي‌كردند، نه درخواست خروج لايحه از دستور كار مجلس براي بررسي بيشتر.

انتهاي پيام

كد خبر: 8706-06035
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RELATED NEWS
JMINews:
تلاش گسترده جنبش زنان برای خروج فوری " لایحه حمایت از خانواده " از دستور کار مجلس

دیدار نمایندگان جنبش زنان با نمایندگان مجلس


Sun / 31 08 2008 / 14:03

يكشنبه 10 شهریور 1387

کانون زنان ایرانی: تعدادی از فعالان جنبش زنان به همراه برخی از هنرمندان، نویسندگان، معلمان، دانشجویان، وکلای دادگستری، پزشکان، برخی از فعالان کمپین یک میلیون امضا، میدان زنان، مدرسه فمنیستی، کانون زنان ایرانی، روزنامه نگاران، ورزشکاران، زنان خانه دار، مادران صلح و زنانی از هیئت های مذهبی ظهر یکشنبه دهم شهریور ماه -با تعدادی از نمایندگان مجلس در حال دیدار کردند و ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به در دستور قرار گرفتن لایحه حمایت از خانواده خواهان خروج فوری آن از دستور کار مجلس نهم شدند.

در میان این زنان کسانی چون شیرین عبادی، حقوقدان وبرنده جایزه صلح نوبل، سیمین بهبهانی شاعر و نویسنده، اعظم طالقانی، دبیر جامعه زنان انقلاب اسلامی، الهه کولایی نماینده مجلس ششم، فریده غیرت، زهره ارزنی، شادی صدر، گیتی پورفاضل، مریم کیان ارثی و رزا قراچورلو وکلای فعالی که تا کنون دفاع از بسیاری از زنان، دانشجویان، خبرنگاران و فعالان اجتماعی را در دادگاه ها بر عهده داشته اند، دیده می شوند.

فخری محتشمی پور، فریده ماشینی، شهین مولاوردی که هر سه از اعضای جبهه مشارکت هستند، نیز در برنامه ملاقات با نمایندگان حضور دارند. محبوبه عباسقلی زاده، اشرف گرامی زادگان، شهلا شرکت، خدیجه مقدم، آسیه امینی، ژیلا بنی یعقوب، منصوره شجاعی، مینو مرتاضی لنگرودی، فاطمه گوارایی، ژیلا شریعت پناهی و لاله صدیق از دیگر زنان حاضر در برنامه امروز هستند.

این دیدار در محل ملاقات مردمی نمایندگان مجلس در حال انجام شد. درخواست مشترک زنان در این دیدارها خروج این لایحه از دستور کار مجلس است.

زنان حقوقدانی که با نمایند گان مجلس دیدار کرده‌اند در نامه اعتراضی خود که به نمایندگان ارائه دادند، آورده اند: " یکی از لوایحی که اخیرا جهت تصویب به شما به عنوان قوه مقننه ارائه شده لایحه حمایت خانواده است که با مخالفت و اعتراض بسیاری از افراد و موکلین شما نیز روبه رو شده است. بنا براین ما به اعتبار آشنایی که با مشکلات خانواده ها و نقائص عملی قوانین حاکم به روابط آنها داریم بر این باوریم که اگر این لایحه به تصویب نهایی برسد نه تنها حامی خانواده ها نخواهد بود بلکه ارکان و نظام خانواده ها را متزلزل کرده که این تزلزل و به هم ریختگی، ضرر جبران ناپذیری را بر پیکر جامعه وارد می کند که امکان ترمیم آن به سادگی میسر نخواهد بود."

این وکلا در پایان نامه خود از نمایندگان خواسته اند برای حفظ کیان خانواده ها و رعایت مصلحت آنان و اعمال حمایت قانونی از افراد جامعه تقاضای خارج نمودن این لایحه را از دستور کار مجلس که مورد تقاضای افراد و گروههای بیشماری از ملت می باشد را داریم.

همچنین نمایندگانی از برخی از گروههای فرهنگی از جمله انجمن تلاشگران سلامت، کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا، انجمن تلاشگران سلامت، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز حضور دارند.

اعضای انجمن تلاشگران سلامت در نامه خود به نمایندگان آورده اند :" اعتـراض شدیـد خـود را نسبت به تصویب لایحه ضـد خانواده تحت عنـوان « لایحه حمایت از خانواده » در مجلس شـورای اسلامی ایـران، ابراز می داریم . و درخواست داریم شما، به عنوان نمایندگان مردم، از فروپاشی خانواده ها، با عدم تصویب این لایحه جلوگیری کنید . زیرا این لایحه، زن را قربانی می کند، فرزند را قربانی می کند، مرد را مورد خشم و عصیان زن و فرزند قربانی قرار می دهد و خانواده را فرو می پاشاند و سلامت کل جامعه را به خطر می اندازد .

جمعی از فعالان اجتماعی همدان و اصفهان نیز در برنامه ملاقات با نمایندگان حضور دارند. همدانی ها نیز نامه ای به نمایندگان مجس نوشته اند که در بخشی از آن آمده است :

"شهریور 86 دولت نهم لایحه ای با عنوان لایحه ی حمایت از خانواده به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد . حرکتی که در نگاه نخست و با توجه به عنوان آن و مقدمه ی متن که در راستای رفع کاستی ها و خلاء های قانونی در زمینه ی مسایل خانواده تدوین شده، مثبت و خوب به نظر می رسید. ابتدا تصور کردیم بالاخره پس از سال ها شاید قرار است مقررات و قوانین جدید برای حل مشکل بسیاری از زنان که متاسفانه در هزارتوی قوانین خشک و بعضا غیر عادلانه گرفتار شده اند روح تازه ای بدمد و سردر گمی محاکم دادگستری و کاستی های موجود را رفع کند. اما متن لایحه ی پیشنهادی در این باره نگاه مثبت و روشنی نداشت و ندارد. برخی از مواد آن به صراحت حقوق زنان را نادیده گرفته و نه تنها در جهت حمایت از خانواده نیست بلکه معضلات خانوادگی و مشکلات و مصائب زنان را دو چندان می کند. ماده ی 23 این لایحه علاوه بر از بین بردن قبح اجتماعی مساله ی دو همسری یا چند همسری مردان، صرفا توانایی مالی مرد را جهت ازدواج مجدد کافی دانسته و رضایت همسر اول را نیز شرط ندانسته است."

فعالان دانشجویی نیز بیانیه ای خطاب به نمایندگان مجلس نوشته اند که در دیدار با نمایندگان به آنها ارائه خواهد شد.در بخشی از این بیانیه آمده است :

"در چند سال اخیر مسئولین به همه ما ثابت کرده اند که قصد دارند به هر نحو ممکن زنان را که بخش یزرگی از جامعه هستند در نظر نگرفته و به پستوی خانه برانند، ورودشان به دانشگاه را از طریق سهمیه بندی جنسیتی محدود کنند، برای اشتغالشان مانع تراشی کنند، از طریق طرح ارتقای امنیت اجتماعی بر حق انتخاب لباس و پوشش و حتی رنگ مورد علاقه شان حکومت کنند و به هر شکل ممکن جامعه را به سمت پدر سالاری که ناشی از تفکرات بنیادگرایانه آنهاست بکشانند در این شرایط مشاهده ی لوایحی از این دست که به همه ی این تلاش ها جامه ی عمل می پوشاند و ساختار ذهنی طراحان آن را در غالبی جدید و البته قانونی به خورد جامعه می دهد دور از انتظار نبود ."

گفت و گوی فعالان سیاسی - اجتماعی با نمایندگان در باره لایحه حمایت از خانواده که از ساعت دوازده امروز آغاز شده است، تا لحظه ارسال خبر ادامه دارد.

لایحه حمایت از خانواده که هم اکنون کلیات آن برای تصویب و بررسی در دستور کار مجلس قرار دارد، توسط قوه قضائیه تهیه شده بود. اما دولت با اضافه کردن برخی مواد آن و حذف برخی دیگر آن را به مجلس فرستاد. اقدامی که هم مورد اعتراض قوه قضائیه قرار گرفته و هم فعالان جنبش زنان را به مخالفت گسترده با آن واداشته است.

در اين لايحه بعضي مواد بحث برانگيز وجود دارد كه به نظر بسیاری از حقوقدانان و فعالان برابری خواهی حقوق زنان، نه تنها درجهت حمايت از خانواده نبوده بلكه در تضاد كامل با مصالح خانواده است.اگرچه بخش هايي از آن عينا در مقررات قبلي موجود بوده و هيچ مطلب تازه ای ندارد.از جمله تاسيس دادگاههايي مختص به امور خانواده و مجزا كردن آن از بقيه ي دادرسي ها‘ايجاد مراكز مشاوره و ارجاع به داوري قبل از صدور حكم‘وضع ضمانت اجراي كيفري در جهت ثبت ازدواج در دفاتر رسمي از سوي مردو يا وضع مجازات در صورت ازدواج با دختري كه به سن قانوني ازدواج يعني 9سال تمام قمري نرسيده باشد و تشديد آن به هنگام صدمه ديدن طفل و...

امکان ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر اولش و همچنین پرداخت مالیات مهریه توسط دختران جوان در هنگام ازدواج، پرمناقشه ترین موارد مطرح شده در این لایحه است .


زنانی از جنس دیگر!!

مدرسه فمینیستی: یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۸۷، گروهی از فعالان حقوق زنان برای اعتراض به طرح "لایحه ضدخانواده " به دیدن نمایندگان مجلس رفتند.

اقدام به این دیدار طی جلسات مکرر با حضور شیرین عبادی و بررسی پیشنهادات مختلف از سوی طیف های مختلف زنان انجام شده بود.

تنوع حضور نمایندگان طیف های مختلف در این دیدار، صدای یکدست اعتراض به قوانین تبعیض آمیز زنان بود.

امروز از ساعت 12 تا ساعت 2 بعد از ظهر گروه های مختلف به دیدار نمایندگان مختلف در اعتراض به این لایحه رفتند از جمله می توان به حضور شیرین عبادی، سیمین بهبهانی، رخشان بنی اعتماد، منصوره شجاعی، ژیلا بنی یعقوب، شهلا شرکت، محبوبه عباسقلی زاده ، شادی صدر، خدیجه مقدم، زهره ارزنی، مینو مرتاضی، آسیه امینی، گیتی پورفاضل، فرخنده احتسابیان، فریده غائب، محبوبه حسین زاده ، گوهر شمیرانی ، فخری نامی، گروهی از اعضای کمپین یک میلیون امضاء در همدان و اصفهان و... اشاره کرد.

مجلس امروز میهمان زنانی از جنس دیگر بود. پس از مدت ها معطلی در سالن ملاقات مجلس و سپس در راهروهای اتاق ملاقات؛ سرانجام پس از اعتراض و حتی تصمیم به ترک مجلس از سوی بعضی از افراد، مسئول دفتر «آقای تجری»، نماینده تهران و معاون کمیسیون قضایی مجلس ایشان، افراد را به طبقه ششم هدایت کرد.راس ساعت 13 این جلسه با اعلام پوزش از سوی آقای تجری و توضیح اینکه یک بار ایشان ساعت 12 به سالن ملاقات آمده و خانم عبادی و دوستانشان را ندیده اند جلسه را آغاز کردند. اولین سخنگو و نماینده زنان حاضر، به پیشنهاد شیرین عبادی و رای حاضران، سیمین بهبهانی بود که این گونه سخن گفت:

«جناب تجری من به مجلس هشتم رای ندادم و شما می توانید بگویید که نماینده من نیستید و ما باهم حرفی نخواهیم داشت اما من به دلیل اهمیت این لایحه و تاثیر آن برزندگی زنان مملکتم راضی به این دیدار شدم تا شما و دیگر نمایندگان را محک بزنم و ببینم که چقدر صادق هستید و به فکر مردم خودتان هستید. و حالا می خواهم ببینم که این مذاکره شک و تردید مرا نسبت به شما و دیگر نمایندگان برطرف می کند یاخیر؟»

با این سخنان بود که آقای تجری ملاقات کنندگان امروز خود را شناخت، زنانی از جنس دیگر!!

سخنگوی بعدی شیرین عبادی بود که در سخنان خویش به مقالات و سخنانی ها و کنفرانس های مطبوعاتی که درنقد این لایحه و منافات آن با اصول و موازین زندگی امروزی و حتی موازین اسلامی از دیدگاه یک کارشناس حقوقی سخن گفت و این پرسش را مطرح کرد که آیا درست است که این لایحه از دستور جلسه امروز خارج شده است؟

آقای تجری در پاسخ گفت امروز نوبت به این لایحه نرسیده یعنی در دستور کار بوده اما فعلا خارج شده است.

سپس شیرین عبادی ضمن برشمردن ایرادات حقوقی و اخلاقی این لایحه چنین گفت:

«من آفرین و مرحبا می گویم به افرادی که لایحه ای را بدین مهارت تنظیم کرده اند که گروه بسیار عظیمی از نمایندگان زنان اصول گرا تا زنان سکولار همه باآن مخالفت دارند. و این خود نیاز به مهارتی دارد که در حد توان هرکسی نیست!!»

وی سپس افزود که نمایندگان ما درمجلس ننشستند که با مردم لج کنند بلکه باید به درددل مردم گوش کنند.

آقای تجری ضمن تشکر از خانم عبادی و نظرات کارشناسانه ایشان گقتند: مردم ایران به قانون اساسی رای دادند و این به معنی رای دادن به شرع بوده و رای دادن به مذهب شیعه بوده است اما یک سری واقعیت‌هایی است که باید به فراخور زمان و شرایط تغییرکند و در این مواقع مسئولان خود به تدابیری می اندیشند که حتی اگر شرع اجازه ندهد مجمع تشخیص مصلحت نظام سعی در تسهیل این جریان میکند.

قصد ما از طرح این لایحه تحکیم بنیان خانوانده بوده اما اگر اینطور نشود خب می شود درباره آن به بحث نشست همانطور که تعدد زوجات در قران فقط به شرط رعایت عدالت آمده است و اگر رعایت نشود نباید اجراشود. و یا اینکه خوردن گوشت های حرام حتی در برخی موارد تجویز می شود... به هرحال این لایحه امروز از فیلتر کمیسیون رد شد ولی برای رسیدگی به جزییات دوباره به آن رسیدگی می شود.

و سپس ازحاضرین خواستند که یک بار به طور کامل لایحه را بخوانند و انتقادات خودرا به آن مطرح کنند و نظر خودرا را جع به لایجه بدهند.

پس از آن منصوره شجاعی یکی دیگر از حاضران، نامه های تهیه شده توسط زنان حاضر و زنان شهرستان های مختلف را به آقای تجری تحویل داد. وی با اشاره به بروشور و فراخوان لایحه و نامه تهیه شده توسط ملاقات کنندگان یاد آوری کرد که این لایحه نه تنها بارها توسط این گروه و دیگر فعالان و کارشناسان امور زنان و خانواده خوانده شده بلکه به صورت بروشور اطلاعاتی انتقادهای وارده به آن نیز تهیه شده است.

خانم عبادی نیز به لایحه ای که به مجلس ششم وطبق تقاضای فراکسیون زنان نوشته بودند اشاره کردند ویاد آور شدند که فقط چون ایشان" طلاق خلع" را طبق فتاوی مندرج در کتاب "شرح لمعه" از حقوق زن دانستند از سوی نمایندگان مجلس ششم رد شده است .

ایشان با بیان این خاطره از مجلس ششم گفتند که ایشان را به نوعی از اتاق و از مجلس اخراج کردند وپس از آ ن نیز هیچگاه هم راجع به این لایحه صحبتی نشد .

آقای تجری بلافاصله با مسئول کمیسیون قضایی تماس گرفتند و سراغ این لایحه را گرفتند که ایشان احضار بی اطلاعی کردند. بنابراین ایشان مجددا ازخانم عبادی تقاضا کردند که یک بار دیگر این لایحه را تحریر کنند.

خانم عبادی در جواب گفتند که هروقت مجلس به طور رسمی از من بخواهد و به من ماموریت و اختیار نوشتن این لایحه را از نگاه یک کارشناس و یک حقوقدان بدهند، بنده این کار را خواهم کرد.

سخنگوی بعدی رخشان بنی اعتماد بود که گفت:«من به اعتبار حرفه خودم باید بگویم که از درون جامعه و اززبان زنان جامعه صحبت میکنم . آنچه که ما را درایران دچار بحران کرده است نگاه سیاسی به مقولات اجتماعی است و اعتراض به لایحه سیاسی نیست نگاه به خانواده است. نهاد خانواده در ایران نهاد نحیف و له شده ای است که بارهای بسیار زیاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی فرسوده اش ساخته و رو به نابودی اش کشانده است و حالا به جای کمک کردن به این نهاد فرتوت، با تصویب این لایحه نابودی اش را سرعت می بخشیم.»

وی سپس به آقای تجری گفت که من مانند یک خواهر به شما خواهرانه می گویم که نگاهتان به این لایحه از زاویه نگاه یک پدر باشد پدری که سرنوشت دخترش را تعیین می کند .

این جلسه که بیش از یک ساعت طول کشید با این جمع بندی پایان یافت که در اصل مسکوت گذاشتن این لایحه در مجلس؛ لایحه پیشنهادی خانم عبادی چنانچه مجلس تقاضای رسمی خودر ا به ایشان ابلاغ کند توسط ایشان و با همفکری حقوق دانان ، جامعه شناسان، روانشناسان، متخصصان تعلیم و تربیت و فعالان حقوق زنان تهیه شود.

شیرین عبادی در گفتگو با مدرسه فمینیستی این ملاقات را مثبت ارزیابی کرد و حضور نمایندگان طیف های مختلف زنان را در این ملاقات یکی دیگر از نقاط عطف تاریخ اعتراضی جنبش زنان در ایران دانست.

سیمین بهبهانی در گفتگو با مدرسه فمینیستی، ارزیابی خود را از این ملاقات در ساعاتی پس از پایان جلسه چنین توضیح داد:

«ما امروز انجام وظیفه کردیم ما وظیفه داشتیم که صدا و نظر زنان مملکت را به گوش نمایندگان برسانیم. و اعتراض ما امروز به این دلیل بود که آیندگان به ما خرده نگیرند که چرا نسبت به طرح این لایحه درمجلس هیچ عکس العملی نشان ندادیم. و این حرکت بسیار لازم بود. هرچند که برای خود من برخوردهای این نمایندگان به ویژه در ابتدای ورود و معطلی های بی دلیل برخورنده بود اما عذرخواهی ها و توضیحات مکرر آقایان تا حدودی خشم ما را کنترل کرد. و امیدوارم که این حرکت در احترام و تکریم واقعی زنان در جامعه موثر باشد.»


لایحه خانواده فعلا از دستور كار مجلس خارج می‌شود

میدان زنان: به دنبال دیدار ظهر امروز زنان با نمایندگان مجلس یك عضو هیات رئیسه از خارج شدن موقت لایحه حمایت خانواده از دستور كار مجلس خبر داد.

زنانی كه امروز به مجلس رفته بودند در گروههای كوچكتر با تك تك نمایندگان به گفت و گو نشستند. در یكی ازاین دیدارها گروهی متشكل از لاله صدیق، ورزشكار، شادی صدر، حقوقدان، مریم مجد، عكاس، نسرین افضلی، متخصص مطالعات زنان و دو تن از زنان عضو هیاتهای مذهبی زنان با موسی قربانی عضو هیات رئیسه مجلس به بحث و تبادل نظر پرداخته و موارد متعددی از نقایص این لایحه را ارائه كردند.

در این دیدار موسی قربانی خبر داده است كه با نظر رئیس مجلس و موافقت هیات رئیسه قرار شده لایحه مذكور به كمیسیون قضائی برگردانده شده و فعلا از دستور كار جلسه علنی خارج شود. گروههای دیگر زنان نیز موفق شدند با تعداد قابل توجهی از نمایندگان ذی‌نفوذ در مجلس به رایزنی پرداخته و اینگونه كه شواهد نشان می‌دهند نهایتا توانسته‌اند نمایندگان را برای از دستور خارج كردن لایحه قانع سازند.

گفتنی است علی لاریجانی رئیس مجلس هم در سخنرانی امروز خود در مجلس به نقایص این لایحه اعتراف كرده است. به گزارش ایسنا وی با اشاره به این‌كه اخیرا در مورد لایحه حمایت از خانواده نگرانی‌هایی در جامعه به ویژه در بین بانوان كشور ایجاد شده است، اظهارداشت: ادامه این وضع باعث اضطراب‌ در خانواده‌ها می‌شود و برخی از زنان نماینده و برخی از عالمان دینی از حوزه علمیه قم نیز درخواست دقت بیشتر در این امر كرده‌اند، بنابراین از كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخواست می‌كنیم كه به دلیل اهمیت آرامش روانی خانواده‌ها به ویژه رفع نگرانی‌های بانوان، لایحه مذكور را با دقت بیشتری در كمیسیون قضایی مورد بررسی قرار دهند تا با آراستگی و مبنایی دقیق‌تر قانون حمایت از خانواده معنادار شود.


بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما