استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اخبار ايران
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
مجلس جای شوخی نیست ( یا هست؟! )
24 اسفند 1390       بازگشت به صفحه قبل 
DW
مجلس در شوک اظهارات احمدی‌نژادپس از پایان جلسه طرح سوال از رئیس‌جمهور، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به لحن و محتوای سخنان احمدی‌نژاد اعتراض کردند. برخی از احتمال استیضاح او گفتند و برخی دیگر از انتشار بیانیه در اعتراض به سخنانش در مجلس.

بیش از ۱۰ تذکر حاصل یک ساعت سخنان محمود احمدی‌نژاد به پرسش‌های نمایندگان مجلس بود. انتقادات و اعتراضات نمایندگان به حدی بود که یکی از طراحان سئوال از رئیس جمهور خواهان انتشار یک بیانیه از سوی مجلس در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور شد.

مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون طرح ویژه تحول اقتصادی مجلس همچنین اظهار داشت که رئیس جمهور در جلسه امروز به سئوالات پاسخ نداده و برخلاف آیین نامه، طرح سئوال کرده است. وی همچنین گفت رئیس جمهور در سخنانش سئوالات نمایندگان را تحریف کرده است.

قدرت‌الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز پس از پایان جلسه طرح سوال آرزو کرد که رئیس جمهور در همین مجلس استیضاح شود.

مصطفی رضا حسینی سخنگوی طراحان سوال از رئیس جمهور نیز درباره لحن احمدی‌نژاد گفت: «‌ادبیات رئیس جمهور ادبیاتی اهانت آمیز بود که از رئیس مجلس تا نمایندگان و مردم و شهرداری را شامل شد و همان طور که پیش بینی می‌کردیم پاسخ منطقی از رئیس جمهور دریافت نکردیم».

وی درباره احتمال استیضاح رئیس جمهور گفت: «در مورد استیضاح باید موضوع را بررسی کنیم ولی طراحان سؤال از آقای احمدی نژاد تا کنون به این نتیجه نرسیدند. در عین حال طراحان سؤال از رئیس جمهور احتمالا در قالب بیانیه‌ای پاسخ اظهارات امروز احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس را که احتمالا بعد از عید خواهد بود، می‌دهند».
رضا حسینی در پایان تاکید کرد که طرح سوال از رئیس جمهور اتمام حجت با وی بوده است.

مجلس جای شوخی نیست

محمدرضا خباز نماینده دیگری بود که پاسخ‌های رئیس جمهور به سوالات نمایندگان را "غیرمستدل" خواند. وی گفت: «ایشان بیش از ۱۰ دفعه کلمه شوخی را به کار بردند. مگر مجلس محل شوخی است؟ مجلس محل منطق است. بازخورد صحبت‌های رئیس جمهور در جامعه بین‌الملل بسیار بد خواهد بود».

یکی دیگر از طراحان سوال از رئیس جمهور نیز خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: «ما انتظار داشتیم شما جلوی حرف‌های غیرمستدل رئیس جمهور را بگیرید اما این کار را نکردید».

علی لاریجانی نیز در پاسخ گفت: «بنده هم فکر می‌کنم بعضی حرف ها نباید اینجا زده می‌شد اما مسئله مهم این بود که سوالی مطرح شد و رئیس‌جمهور پاسخ داد که این نمایانگر نظام دموکراتیک است». وی البته تاکید کرد که مجلس جای شوخی نیست بلکه جای مسایل جدی و مهم است.

رئیس مجلس از نمایندگان خواست به متن آئین نامه مجلس برای سوال از رئیس جمهور دقت کنند و گفت: «طبق قانون اساسی رئیس جمهور به سوالات شما پاسخ داد و آیین نامه هم دستور نداده که در پایان صحبت‌های رئیس جمهور رای‌گیری شود. شما هم از ما انتظار نداشته باشید که خلاف قانون اساسی و آیین نامه عمل کنیم».

پایان حمایت مجلس از رئیس جمهور

محمد‌تقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، ادبیات رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوالات مجلس را «اهانت‌آمیز» دانست و گفت: «جواب‌های ايشان قانع‌كننده نبود. ای كاش در غالب شوخی عبارات اهانت‌آميز به كار نمی‌‌بردند».

وی همچنین اضافه کرد: «اگر مجلس تا امروز حمايتی از ايشان داشت، همان هم برداشته شد».



DW.DE
طرح سوال از رئیس‌جمهور: جلسه‌ای که به خنده و شوخی گذشت
« اگر از خودم می‌پرسیدید سوالات بهتری می‌دادم». این جملات پایانی احمدی‌نژاد در جلسه طرح سوال از رئیس جمهور بود و در پایان آن نمایندگان خواهان وقت اضافی برای پاسخ به "توهین‌های" احمدی‌نژاد شدند.
اخبار ضد و نقیض درباره حضور احمدی‌نژاد در مجلس
یک روز مانده به جلسه سؤال از محمود احمدی‌نژاد، اخبار متناقضی از حضور یا عدم حضور او در صحن مجلس شورای اسلامی منتشر شده است. پیش از این هم هفت نماینده مجلس خواستار "گفت‌وگو با دولتمردان" به جای سؤال شده بودند.
مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت نیز اظهار داشت: «نجابت و کرامت رئیس مجلس امروز بیش از حد بود. رئیس جمهور به هیچ یک از سوالات نمایندگان پاسخ جدی و منطقی و معقول نداد. به همه سوال کنندگان هم توهین کرد. من رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس و استاد دانشگاهم. چطور می گویند ما با شاسی مدرک گرفتیم؟ این اهانت بود. چرا گفتند ما چرا از ایشان سوال کردیم؟».

وی که به نوشته‌ی سایت خبر آنلاین بسیار عصبانی بود و فریاد می‌کشید در پاسخ به اظهارات احمدی‌نژاد درباره حضورش در مجلس و اینکه پذیرفته به سوالات نمایندگان پاسخ دهد گفت: «اینکه ایشان به مجلس تشریف آوردند، یک الزام قانونی بود. رئیس جمهور نمی‌توانست به مجلس نیاید و واجب الحضور بود. از این رو بی​خود و بی​جهت منت بر سر نمایندگان نگذارد».

کواکبیان سپس با استناد به سخن آیت‌الله خمینی خطاب به بنی‌صدر گفت: «شمایی که قانون را قبول ندارید، قانون شما را قبول ندارد».

درگیری مقابل مجلس

به گزارش خبرآنلاین، صبح روز چهارشنبه ۲۴ اسفند، هم‌زمان با طرح سوال از رئیس‌جمهور، تعدادی از اسرای آزادشده‌ی جنگ ایران و عراق در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود مقابل مجلس تجمع کرده و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

خبرگزاری ایلنا نیز از تجمع حامیان احمدی‌نژاد مقابل مجلس خبر داد. به گزارش ایلنا تجمع این دو گروه هم‌زمان با هم و با سر دادن شعارهایی مخالف یکدیگر به زد و خورد کشیده شد و در نهایت یگان ویژه نیروی انتظامی مجبور به دخالت شد.

خبر‌ها حاکی از آن است که وضعیت مقابل مجلس چندان حالت عادی ندارد و همچنان متشنج است.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MARDOMAK
گزارش لحظه به لحظه؛ سوال از رئیس‌جمهوری در مجلسهادی نیلی
چهارشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

به روز رسانی خودکار

خاموشروشن پس از حدود یک سال، سرانجام قرار است امروز طرح سوال از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

در یکی از آخرین جلسات رسمی مجلس در سال ۹۰، این اولین بار در جمهوری اسلامی است که سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس برگزار می‌شود.

هفته پیش محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس گفته بو با «توافق و تفاهمی» که بین قوه مقننه و مجریه صورت گرفته، رئیس‌جمهوری ایران چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه یعنی امروز به طور قطعی در صحن علنی برای پاسخ‌گویی به نمایندگان حاضر می‌شود.

در دو روز گذشته، حضور محمود احمدی‌نژاد برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در هاله‌ای از ابهام رفته بود.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس دیروز سه‌شنبه خبر داده بود که ۱۱ نفر از امضاء‌کنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهوری امضای خود را پس گرفته‌اند و به کمتر از حد نصاب رسیده است.

اما عصر دیروز سه‌شنبه محسن کوهکن، نایب‌رئیس مجلس تاکید کرد که از نظر هیئت رئیسه مجلس، پس‌گرفتن امضاها تاثیری ندارد و این جلسه امروز چهارشنبه برگزار می‌شود.

طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد، روز پنجم تیرماه با ۱۰۰ امضا به هیئت‌ رئیسه مجلس ارائه شد. علی مطهری، نماینده اصولگرای منتقد دولت، از عمده‌ترین کسانی بوده است که پیگیر این طرح بوده‌اند.

تخلفات قانونی دولت از جمله معرفی‌نکردن وزیر ورزش و جوانان در مهلت قانونی، عدم اجرای قانون تخصیص بودجه به مترو و همچنین اجرانکردن «قانون حجاب و عفاف» توسط دولت، از جمله محورهای سوال از رئیس‌جمهوری است.

در ماه‌های گذشته بار‌ها نمایندگان به دلیل آنچه «مصلحت» نامیده‌اند، امضاهای خود را از این طرح پس گرفته‌اند و نهایتا با آن‌چه حامیان این طرح از جمله علی مطهری «سنگ‌اندازی هیئت‌رئیسه مجلس» بر سر اجرای آن خوانده‌اند، تا این آخرین روزهای سال جاری به تعویق افتاد.

مهرماه امسال، علی مطهری در اعتراض به مطرح‌نشدن سوال از رئیس‌جمهوری، در نامه‌ای سرگشاده از سمت نمایندگی استعفا داد. البته بعدتر نمایندگان مجلس با این استعفا مخالفت کردند و پذیرفته نشد.

او در نامه استعفای خود خبر داد که «برای دفع بهانه» یک ماه پیش در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته که «دست مجلس را در موضوع سئوال از رئیس جمهور باز بگذارد»، اما آقای خامنه‌ای پاسخی به این نامه نداده است.

آقای مطهری در نامه استعفای خود درباره گمان‌زنی‌ها از مخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای با طرح سوال از رئیس‌جمهوری، تلویحا نوشت که اگر رهبر جمهوری اسلامی با این طرح مخالف است، باید در نطق عمومی خود اعلام کند و مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

۲۴ اسفند - ۱۰:۵۹مصباحی مقدم: رئیس‌جمهوری سوال‌ها را تحریف کردمصباحی مقدم، از نمایندگان اصول‌گرای منتقد دولت،‌ در تذکری گفت که آقای احمدی‌نژاد سوال‌های مجلس را تحریف کرده و عملا به هیچ‌یک از سوال‌ها پاسخ نداده است.

او از جمله گفت رئیس‌جمهوری به سوال‌های مجلس درباره تخلفات قانونی دولت، یازده روز خانه‌نشینی، بحث درباره طرح عفاف و حجاب، و همین‌طور درباره «مکتب ایرانی» پاسخ نداده است.

۲۴ اسفند - ۱۰:۵۶«۱۵ دقیقه برای هر سوال است، نه همه سوال‌ها»یکی از نمایندگان مجلس به علی لاریجانی تذکر داد که ۱۵ دقیقه فرصت مطرح‌شده در قانون، برای هرکدام از سوال‌هاست، نه برای همه آنها. بر اساس این تذکر، مجلس باید به هرکدام از این ده سوال مطرح‌شده، ۱۵ دقیقه فرصت می‌داد.

۲۴ اسفند - ۱۰:۳۵«احمدی‌نژاد به هیچ‌یک از سوال‌ها پاسخ نداد»مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح‌طلب، در اعتراض به سخنان رئیس‌جمهوری گفت که او در واقع به هیچ‌یک از سوال‌های مجلس پاسخ نداده است.

او همچنین گفت متانت آقای لاریجانی در ریاست مجلس، بیش از حد بوده است.ا

او همچنین گفت: این آقای احمدی‌نژاد که می‌گوید به فکر جوانان باشیم، یک نفر را در بخش حراست یکی از ادارات همین دولت به خاطر این که از ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها رد می‌شده، استخدام نکرده‌اند.

آقای کواکبیان همچنین سخنان احمدی‌نژاد درباره «فوق‌لیسانس با شستی» را توهین شمرد و در پایان سخنان آیت‌الله خمینی که به گفته او خطاب به ابوالحسن بنی‌صدر بوده، یادآوری کرد: شما که قانون را قبول نداری، قانون شما را قبول ندارد.

۲۴ اسفند - ۱۰:۲۲اعتراض نمایندگان به سخنان احمدی‌نژادخباز،‌ از نمایندگان امضاکننده طرح سوال از رئیس‌جمهوری، از سخنان محمود احمدی‌نژاد به‌تندی انتقاد کرد.

او از جمله با اشاره به تاکید احمدی‌نژاد بر این که دارد شوخی می‌کند گفت این‌جا جای شوخی نیست.

خباز همچنین تاکید کرد علی مطهری دکترا دارد و این‌که احمدی‌نژاد گفته است طراح سوال‌ها با دکمه فوق‌لیسانس گرفته، آن را توهین به مطهری و نمایندگان خواند.

او گفت احمدی‌نژاد در این جلسه به‌دفعات به مجلس توهین کرده است.

خباز همچنین در واکنش به این که احمدی‌نژاد گفت «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند»، گفت او قیاس به نفس کرده و این مثل بیشتر شامل خود اوست.

این نماینده همچنین گفت آخرین جمله رئیس‌جمهوری درباره این‌که اگر نمره کمتر از بیست به دولت داده شود نامردی است، در شان مردم ایران که به ادب و شخصیت شناخته می‌شوند نبوده است.

علی لاریجانی هم از سخنان آقای احمدی‌نژاد درباره «فوق‌لیسانس با شستی» گفت این سخن نادرستی است و در شان این جلسه نبوده است.

۲۴ اسفند - ۱۰:۱۰«کسی که سوال‌ها را طرح کرده احتمالا فوق‌لیسانسش الکی است»احمدی‌نژاد گفت سوال‌های مطرح‌شده مجلس خیلی ساده بوده و احتمالا کسی آن‌ها را طرح کرده که با فشار دادن یک دکمه فوق‌لیسانس گرفته است.‏

او همچنین گفت اگر مجلس نمره‌ای کمتر از ۲۰ به این پاسخ‌های رئیس‌جمهور بدهد، نامردی و بی‌انصافی است.

۲۴ اسفند - ۱۰:۰۸«داریم دور هم شوخی می‌کنیم»رئیس‌جمهوری در پایان نطق خود مرتبا تکرار کرد که «برای شب عید و شاد کردن مردم» دارد شوخی می‌کند و تلویحا به‌دفعات این طرح سوال از رئیس‌جمهوری را یک شوخی خواند.

آقای احمدی‌نژاد گفت: شهادت می‌دهم مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و فراقانونی برای کنترل دولت و اعمال سیاست‌های خود بر دولت استفاده کرد.‏

۲۴ اسفند - ۱۰:۰۳احمدی‌نژاد خطاب به مجلس: بگیم؟محمود احمدی‌نژاد در پایان سخنانش گفت او هم می‌خواهد از مجلس سوال بپرسد. او سپس با همان لحن معروفی که در مناظره با میرحسین موسوی در خرداد ۸۸ داشت، به‌شوخی پرسید: بگیم؟

۲۴ اسفند - ۱۰:۰۱«شما هم ایران را دوست دارید. رودربایستی نکنید»محمود احمدی‌نژاد درباره این که با اظهارات آقای مشایی درباره مکتب ایرانی برخورد نکرده، گفت وظیفه من دفاع از آزادی‌هاست. هر کس باید بتواند نظر را بگوید.

او همچنین گفت به ایران عشق می‌ورزد و از نمایندگان مجلس خواست رودربایستی نکنند و بگویند که ایران را دوست دارند.

۲۴ اسفند - ۰۹:۵۴«موقع راهپیمایی و انتخابات همه تیپ‌ها را نشان می‌دهیم»احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مجلس درباره علت مخالفت او با طرح عفاف و حجاب، گفت نمی‌شود که موقع راه‌پیمایی و انتخابات همه تیپ‌های جامعه را نشان بدهیم ولی در مواقع دیگر با آنها برخورد کنیم و بگیر و ببند کنیم. این تناقض است و تناقض خودش را نشان می‌دهد.

او همچنین پرسید مگر من و شما در زندگی‌مان گناه نکرده‌ایم که این‌طور برخورد می‌کنیم؟

او گفت جوری رفتار نکنید که مردم بگویند واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند، جون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.

۲۴ اسفند - ۰۹:۴۶پاسخ احمدی‌نژاد به سوال‌های اقتصادیمحمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال‌های اقتصادی مطرح‌شده در ابتدای این سوال‌ها، پرداخت‌نکردن تسهیلات به مترو تهران را رد کرد و گفت دولت از مترو تهران حمایت کرده است. او آمارهایی از تسهیلات قبلی ارائه داد. همچنین بار دیگر تاکید کرد مواردی که بار مالی‌اش برای دولت روشن نشده، خلاف قانون است.

رئیس‌جمهوری همچنین از آمارهای اعلام‌شده دولت درباره نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری دفاع کرد و گفت اگر مجلس همکاری کند، بهتر از این هم می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دفاع کرد و گفت نرخ تورم هم با توجه به «محدودیت‌های فراوان برای دولت از جمله تحریم‌های اقتصادی و بحران اقتصادی جهانی» خوب بوده و منتقدان دولت هم تایید می‌کنند که عملکرد دولت در این باره خوب بوده است.

۲۴ اسفند - ۰۹:۴۳«خانه‌نشینی من هم از آن حرف‌هاست»محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال درباره یازده روز «خانه‌نشینی» در مقاومت با حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی گفت: این هم از آن حرف‌هاست. این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد. به ما می‌گویند یک روز به خودت فرصت بده.

او در عین حال گفت دولت همیشه تلاش کرده در عمل «پیرو ولایت» باشد و نظان دهد نظام اسلامی، مبتنی بر عدالت و پیشرفت است.

۲۴ اسفند - ۰۹:۳۸مقدمه سخنان احمدی‌نژادرئیس‌جمهوری در ابتدای سخنان خود گفت آماده بوده است پیش از انتخابات هم به این سوال‌ها پاسخ بدهد اما نخواسته است «بعدا بگویند بر نتایج انتخابات مجلس نهم تاثیر گذاشته است». او همچنین گفت چون مجلس آینده «همکاران دولت» هستند هم این موضوع اهمیت زیادی نداشته است.

محمود احمدی‌نژاد همچنین گفت سوال‌های مطرح‌شده، سوال‌های تازه‌ای نیست و پیش از این در رسانه‌ها و تریبون‌ها و از زبان چهره‌های سیاسی مطرح شده است.

۲۴ اسفند - ۰۹:۳۳احمدی‌نژاد برای پاسخ به مطهری پشت تریبون آمدمحمود احمدی‌نژاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان به پشت تریبون آمد. او گفت چون علی مطهری پنج دقیقه بیشتر از وقتش صحبت کرده، رئیس‌جمهوری نیز باید یک ساعت و بیست دقیقه صحبت کند. او در پاسخ به اعلام هیئت رئیسه که آقای مطهری ۱۵ دقیقه صحبت کرده، به‌شوخی گفت ساعت مجلس با ساعت ما فرق می‌کند.

۲۴ اسفند - ۰۹:۱۸نطق علی مطهری در سوال از رئیس‌جمهوریعلی مطهری، نماینده اصول‌گرای منتقد دولت که از پی‌گیری‌کنندگان اصلی طرح سوال از رئیس جمهوری بوده، به نمایندگی از امضاکنندگان این طرح ۱۵ دقیقه صحبت کرد.

او مفاد این طرح را مطرح کرد. او از جمله به این موارد از سوال‌ها اشاره کرد: اجرانشدن تسهیلات برای مترو تهران، کاهش نرخ رشد اقتصادی و افزایش بیکاری، پرداخت‌نشدن یارانه‌های بخش‌های صنعت و کشاورزی و افزایش تورم، مقاومت محمود احمدی‌نژاد در مقابل حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی درباره ابقای وزیر اطلاعات، تاکید احمدی‌نژاد بر این‌که مجلس در رای امور نیست، مخالفت او در برنامه زنده تلویزیونی با طرح عفاف و حجاب، و این‌که چرا رئیس جمهوری در مقابل اظهارات اسفندیار رحیم‌مشایی درباره «اسلام ایرانی» موضع نگرفته است.

آقای مطهری در میانه نطق خود با اشاره به این‌که فرصت کمی دارد، از آقای احمدی‌نژاد خواست بخشی از زمان خود را به او بدهد. او سپس گفت آقای احمدی‌نژاد می‌گوید همه وقت ما برای شما.

۲۴ اسفند - ۰۹:۱۱علی مطهری سوال از رئیس‌جمهوری را آغاز کردعلی مطهری به نمایندگی از امضاکنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهوری، سخنان خود را آغاز کرد. او ۱۵ دقیقه فرصت دارد که سوال‌ها را مطرح کند. آقای مطهری در ابتدا از رئیس مجلس پرسید که اگر امکان دارد این ۱۵ دقیقه را در سه قسمت استفاده کند و بعد از هر قسمت رئیس‌جمهوری پاسخ خود را بدهد. علی لاریجانی در پاسخ گفت چون این در قانون تصریح نشده، امکان چنین تقسیم‌زمانی وجود ندارد.

۲۴ اسفند - ۰۹:۰۷توقیف ضمیمه روزنامه ایران مرتبط با جلسه امروزروزنامه رسمی دولت، روزنامه ایران، در تیتر یک امروزش نوشته که فضای مجلس «مضطرب»‌ است. این روزنامه همچنین خبر داده که قوه قضائیه، یک ضمیمه این روزنامه درباره طرح سؤال از احمدی‌نژاد را توقیف کرده است.

روزنامه ایران نوشته است: جمعی از طلاب حوزه علمیه در این ویژه‌نامه فکری - اندیشه‌ای به سؤالات ده‌گانه از رئیس‌جمهور در فضایی منطقی و مستدل پاسخ داده بودند.

۲۴ اسفند - ۰۹:۰۵حضور احمدی‌نژاد در صحن مجلسمحمود احمدی‌نژاد وارد صحن مجلس شده است. علی لاریجانی از تریبون مجلس به حضور رئیس‌جمهوری و شماری از اعضای هیئت دولت در صحن مجلس، خیر مقدم گفت.

۲۴ اسفند - ۰۸:۵۲حضور ۱۴۵ نماینده برای رسمیت جلسه کافی استدر روزهای گذشته برخی از منابع خبری ایران از احتمال تلاش نمایندگان حامی دولت برای ترک جلسه سوال از رئیس جمهوری و از رسمیت انداختن آن گزارش‌هایی داده بودند. اما محمد دهقان، نایب رئیس مجلس، در واکنش به این خبر گفته بود: در جلسه سوال از رئیس جمهور حتی اگر ۱۴۵ نماینده نیز حضور داشته باشند جلسه از رسمیت خارج نمی‌شود چون مذاکرات جلسه مربوط به سوال از رئیس جمهور منجر به رای گیری نمی‌شود.

به گفته او رسیدن تعداد نمایندگان حاضر در جلسه به کمتر از این تعداد، «بعید و غیر ممکن است».

۲۴ اسفند - ۰۸:۴۵لاریجانی: نباید سوال از رئیس‌جمهوری را به مسئله‌ای بزرگ تبدیل کردعلی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، شام‌گاه دیروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده با شبکه دو تلویزیون ایران گفت: سوال از رئیس جمهوری امر خیلی پیچیده‌ای نیست.

آقای لاریجانی گفت: به نظر من یک رفتار دموکراتیک و منطقی است و نباید آن را تبدیل به مسئله ای بزرگ و پیچیده کرد.

۲۴ اسفند - ۰۸:۲۴جلسه رسمی آغاز شدعلی لاریجانی، رئیس مجلس، زنگ جلسه امروز را با حضور با ۱۹۴ نماینده در ساعت ۸:۲۲ زد. طرح سوال از رئیس‌جمهوری به عنوان بند دوم دستور جلسه امروز اعلام شد. در ابتدای این جلسه، آیاتی از قرآن درباره «طاغوت» خوانده شد.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما