استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
خارج از کشور
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
سند ننگین دیگری در تاریخ
13 آذر 1386       بازگشت به صفحه قبل 
JMINews:دولت رایحه خوش و مهرورز احمدی نژاد سند ننگین دیگری در تاریخ برای خود به جا گذاشت . ريیس دولت اسلامی باشرکت در کنفرانس سران کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس ,انسجام اسلامی در منطقه را بر اتحاد ملی ۷۰ ملیون نفر ایرانی بر سر نام "خلیج همیشه فارس", ترجیح داد و به شعار و تفکر رهبرش قاتحه خواند.آرم این نشست که بر آن نام جعلی" خلیج عربی "نقش بسته است یک نشان ضد ایرانی و مجعول است که باید مورد اعتراض تمام ایرانیان قرار گیرد نه انکه با شرکت در آن مورد تایید قرار گیرد ,آنهم توسط شخصی که به ناحق رییس مملکت شده در حالیکه او تنها نوکر ی برای ولایت بیش نیست.ولایتی که جز سرافکندگی و ننگ برای ایران و ایرانی هیچ نداشته است.این رییس جمهور اسلامی که با سیاست های مملکت برباده اش ٬ به ویروس جمهور بیشتر شبیه است با شرکت در این نشست تعجب سران کشور های عرب را برانگیخت که چگونه احمدی نژاد تن به خواسته نامشروع آنان در مورد تغییر نام خلیج فارس داد و نقل محفل رسانه های عربی شد.این شورا همچنین در گذشته، ایران را به عنوان اشغالگر جزایر سه گانه معرفی کرده بود. روز گذشته نیز امارات متحده عربی بار دیگر ادعاهای گذشته خود در این خصوص را تکرار کرد. شرکت در این نشست و تایید آن با این آرم مجعول , مشروعیت بخشیدن به ادعای ارضی اعضای این شورا علیه کشورمان و تسلیم شدن به خواسته ها و آرزوهای چشم ناپاکان به اب وخاک ایران است .امروز نیز دل تاریخ ایران بسان روزهای امضای قراردادهای ننگین ترکمن چای , گلستان , جدایی بحرین و قرداد الجزایر به درد آمد.

@@@@@@@@@@@@@@@@@
پیشنهاد ایران برای تقویت روابط کشورهای منطقه خلیج فارس
رئیس جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط کشورهای منطقه را موجب حفظ و تقویت صلح، امنیت و دوستی در منطقه و جهان دانست و خاطر نشان کرد: می توانیم با کمک و هماهنگی یکدیگر خلیج فارس را برای همیشه به خلیج صلح، دوستی و برادری تبدیل کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی با اشاره به مشترکات دینی، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی کشور های منطقه با هدف تقویت روابط برادرانه و توسعه همکاری ها 12 پیشنهاد عملی ارایه کرد.

متن کامل سخنرانی رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد للـه رب العالمین و السلام والصلوه علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین ، اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

رئیس محترم اجلاس ، برادران عزیز

خداوند را سپاسگزار و خرسندم که در نشست برادرانم حضور یافته ام . همچنین از دعوت برادرم جناب آقای شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر تشکر می کنم .

عالیجنابان

مشترکات دینی ، تاریخی ، جغرافیایی و فرهنگی ما فرصتهای بسیار خوبی را در تحکیم و توسعه روابط برادرانه فراهم آورده است .
همه ما مفتخریم که پیامبر عظیم الشان ما پرچمدار توحید و یگانه پرستی ، رحمت و رافت ، دفاع از مظلوم و کرامت انسانی و برادری است و کتاب ما قرآن و قبله ما کعبه است .

عالیجنابان

ما همسایگان یکدیگریم و هزاران سال در کنار هم زندگی کرده و خواهیم کرد و روابط ملتهای ما روابط دیرینه و مبتنی بر دوستی و برادری است . همچنین ما دوستان و دشمنان مشترک داریم و در خوشی ها و ناخوشی ها و غم ها و شادی ها با یکدیگر شریک هستیم .

اقتضای همه این خصوصیات قدر شناسی و شکر این نعمت الهی و توسعه و تعمیق روابط همه جانبه و دوستی ها و برادری هاست .

جمهوری اسلامی ایران همواره منادی همدلی و همکاری با کشورهای منطقه و همسایگان بوده است و در این مسیر ، مستقیم و پایدار باقی خواهد ماند .

ما خواهان صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت و محبت و بدون دخالت عوامل بیگانه هستیم .

همچنین ما خواهان تعالی ، پیشرفت و رفاه هر چه بیشتر همه ملتهای منطقه هستیم و پیشرفت هر یک از کشورهای منطقه را پیشرفت خود می دانیم .

عالیجنابان

فرصت را غنیمت شمرده و با هدف تقویت روابط برادرانه و توسعه همکاری ها پیشنهاداتی ارائه می کنم :

1- تاسیس سازمان همکاریهای اقتصادی
با توجه به توانمندیهای بالای هفت کشور حاضر ، تاسیس سازمان همکاریهای اقتصادی با هدف فعال تر نمودن روابط اقتصادی و سرمایه گذاریهای مشترک و متقابل در صنعت ، کشاورزی ، انرژی و حمل و نقل می تواند در خدمت ملتهای منطقه باشد .

2- لغو روادید با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان بین 7 کشور
این امر فرصت های بسیار خوبی را برای رفت و آمد شهروندان و تعاملات اقتصادی و فرهنگی و تقویت روابط دوستی بین ملتها ایجاد خواهد کرد .

3-اجازه تملک اموال غیر منقول
این امر علاوه بر افزایش امنیت سرمایه گذاری ، شهروندان ما را تشویق به سرمایه گذاری دراز مدت و پایدار خواهد کرد . جمهوری اسلامی از هم اکنون پذیرای برادران خود خواهد بود .

4-سرمایه گذاری مشترک در منابع نفت و گاز به صورت دو و چند جانبه
منابع عظیم نفت و گاز به ویژه منابع مشترک فرصت مناسبی برای توسعه برادری ها از طریق کار مشترک است . بدون تردید این قدم مهمی در تحکیم روابط پایدار و عادلانه به حساب می آید .

5-برنامه ریزی در برقراری تجارت آزاد بین کشورها
این موضوع مهم در بیانیه قبلی شورای همکاری نیز آمده است . جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در توسعه تجارت آزاد با برادران و همچنین تاسیس مناطق آزاد تجاری با سرمایه گذاریهای مشترک اعلام می دارد.

6- تامین آب و گاز مورد نیاز برادران
جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت تامین آب آشامیدنی و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای برادر را اعلام می دارد .

7- فعال نمودن کریدور شمال به جنوب
این کریدور نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت و تقویت روابط و بسط صلح و امنیت منطقه دارد .
جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود در فعال نمودن کریدور شمال به جنوب را اعلام می دارد و امکان استفاده از خطوط ریلی و جاده ای خود را فراهم و تسهیل خواهد کرد . همچنین آمادگی خود را جهت انتقال انرژی از همین مسیر با سرمایه گذاری مشترک کشورهای منطقه اعلام می دارد .

8- توسعه گردشگری
با توجه به جاذبه های فراوان زیارتی و گردشگری ، معرفی این جاذبه ها و تشویق شهروندان جهت دیدار از کشورهایمان و ایجاد تسهیلات لازم بسیار مفید و راهگشاست .

9- تعاون در کمک به کشورهای اسلامی و کشورهای ضعیف
اگر توان های سیاسی و اقتصادی ما مجتمع شود آیا شاهد این همه اجحاف اجانب به ملتهای اسلامی در فلسطین ، سودان و یا سومالی خواهیم بود و اگر منابع مالی راکد در بانکهای غربی ، در یک بانک مشترک و یا در بانک توسعه اسلامی متمرکز شود آیا شاهد هیچگونه فقیری در کشورهای اسلامی و یا دوست خواهیم بود و یا هیچ پروژه توسعه ای بدون پشتوانه می ماند .

10- تاسیس سازمان همکاریهای امنیتی
امنیت کشورهای ما به یکدیگر گره خورده است و نا امنی های احتمالی در هر جای منطقه بر امنیت سایر کشورها اثر خواهد گذاشت . کشورهای منطقه توانایی کافی برای حفظ امنیت منطقه را دارند . همه باید تلاش کنیم که منطقه ما عاری از هرگونه تنش باشد و از انتقال هر نوع چالش و نا امنی توسط بیگانگان جلوگیری نمائیم . برای تحقق این هدف و توسعه همکاریهای امنیتی که می تواند در هر سطحی آغاز گردد انعقاد پیمان امنیتی و تاسیس سازمان همکاریهای امنیتی را پیشنهاد می نماید .

11- مبادلات آموزشی ، علمی ، فنآوری و پژوهشی
مبادلات علمی می تواند سرعت پیشرفت کشورهایمان را چند برابر نماید . جمهوری اسلامی ایران با توجه به دستآوردهای بسیار ارزشمند در تمام زمینه های صنعتی ، کشاورزی، پزشکی و سلامت ، انرژی و فنآوریهای نو آمادگی توسعه همکاریهای سازنده در این بخش را اعلام می نماید و می تواند دانش و فنآوری های نوین را طبق موازین جهانی از طریق آموزش کارشناسان و دانشمندان کشورهای همسایه در اختیار آنان قرار دهد.

12- همکاری در صیانت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان
حیات ما به دوام حیات طبیعی ما بستگی دارد . صیانت از طبیعت و تنوع زیستی ضروری و بلکه واجب است . می توان طی سازوکاری این ماموریت مهم را به صورت مشترک انجام داد .

برادران عزیز

بدون تردید هر نوع اقدامی که منجر به ایجاد پیوند های قویتر بین دولتها و ملتهای این منطقه شود به حفظ و تقویت صلح و امنیت و دوستی در منطقه ما و جهان کمک خواهد کرد. ما می توانیم هماهنگ و با کمک هم خلیج فارس را برای همیشه خلیج صلح ، دوستی و برادری اعلام نمائیم . از همه عالیجنابان و دبیر شورا دعوت می نماید که در اجلاس مشترکی در تهران تمام زمینه های همکاری را مورد گفتگو و تفاهم قرار دهیم .

بار دیگر ضمن قدردانی مجدد از میهمان نوازی گرم و صمیمانه برادرم شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر از خداوند متعال توفیق خدمت به ملتها و سلامتی همگان را مسئلت می کنم .

بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما