استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
رضا آذرخش
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
آسوده نخوابيم، فردا دير خواهد بود
30 دی 1390       بازگشت به صفحه قبل 
آسوده نخوابيم، فردا دير خواهد بود
رضا آذرخش
پيش از نوشتن اين سطور نگاهی به تاريخ دويست ساله گذشته داشتم، شايد بتوانم دوره ای را بيابم که با شرايط امروز ايران و با استاندارد زندگی اکثريت مردم و امنيت کشور همخوانی داشته باشد. خوشبختانه يا شوربختانه نشانی نيافتم. جز طی جنگ جهانی اول که انگليسی ها با خارج کذئن گندم و غلات از ايران و جلو گيری از ورود کمک های غذايی و دارويی پاره ای از کشورها به ايران برای نجات مردم از بيماری های وبا و طاعون و قحطی بود، که نتيجه آن مرگ تقريبا ده ميليون از هموطنان ما شد، تشابه ديگری وجود نداشت.
طوفانی که 33 سال پيش با به بيراهه کشانيده شدن مبارزات ضد استبدادی مردم ايران آغاز شد، ميهن ما را به گردابی کشانيد که فردايی نامشخص و دردناکی را برای ميهن و هم ميهنان ما فراهم کرده که نارسايی و فرو پاشی تمام زير ساز های صنعتی، مالی، اقتصادی و اجتماعی را همراه داشته است.
اززمان قاجاريه تا پايان رژيم شاهی در ايران فساد در سطوح مختلف حاکميت و رجال وابسته همواره وجود داشته است، اما ميزان و وسعت آن هيچگاه به وسعت فساد سی و سه سال گذشته بخصوص از سال 84 تاکنون نبوده است. در مقابل سقوط سنت ها، فقر، بيکاری، بيماری های اجتماعی، اختلاف طبقاتی، بی عدالتی و مردم ستيزی بدان اندازه وسعت يافته که در هيچ يک از دوران تاريخ کشور ما حتی در حمله مغولان مشابهی نداشته است.
واقعا ازکجا بايد سخن گفت؟ از اختلاس، از بيکاری، فقر، گرانی، سلب امنيت از مردم، زير پا گذاشته شدن تمام وابستگی های انسانی و عاطفی، تهديد ارضی کشور؟ فاجعه بدان اندازه گسترده گرديده که هيج کس جز طفيلی های وابسته به حاکميت نميدانند آيا فردای ديگری برای آنها وجود خواهد داشت يا نه؟
درحالی که ميليون ها نفر بی خانمان و بی توشه و توان در کشور وجود دارند، ميليارد ها دلار از بانکها و ذخاير ارزی کشور، حتی از بودجه تصويب شده دولت ناپديد ميشوند. فراموش نکرده ايم که اوايل سال پانزده ميليارد دلار و طلا که با کاميون از کشور خارج ميشود و هيچگاه مقصد آن فاش نميگردد در ترکيه ضبط ميشود. وبعد از دو هفته به چاه فراموشی سپرده ميگردد، تا جايی که احمدی نژاد در پاسخ يکی از خبرنگارانی که از او می پرسد «اين پول ها به کجا رفته اند؟» با تمسخر پاسخ ميدهد «نوش جانشون» به همين سادگی!
چه دست هايی با منابع و ثروت ملی اين مردم بلا ديده چنين بازی ميکنند؟ غارت اموال ملت چنان گسترده شده که بايد باور کنيم که همه دست اندر کاران نظام در اين غارت ملی سهيم ميباشند و گاهی نيز به عنوان آتويی عليه رقبا از آن استفاده ميکنند. چند ماه پيش بود که شيخ محمد يزدی در راستای دفاع از رهبر تحريکاتی را عليه رفسنجانی آغاز ميکند، و رفسنجانی به اخطار مينمايد: «اگر يزدی کوتاه نيايد من افشا گری خواهم کرد» و شيخ يزدی بلافاصله ساکت ميشود! از اينرو اگر نوشته بعضی از سايت ها که مدعی هستند آقا زاده نيز دستی در اختلاس های اخير داشته را بپذيريم، بايد فرض کنيم ممکن است درست باشد. زيرا فرمايشات رهبر فقيه را نبايد ناديده بگيريم که در جمع فدائيان ولايت ميگويد« نوشتن ديکته احتمالا ممکن است گاهی اشتباهاتی نيزداشته باشند» و براين اساس اعلام ميدارد «مسأله را اينقدر کش ندهيد!» به دنبال اين اوامر غلط های ديکته به طور کامل پاک ميشوند. و سخن گفتن درباره آن نيز امنيتی و برخلاف منافع نظام اعلام ميگردد! پس بايد فراموش شود.
اما موضوع از ديد مردم کنار نميرود، نسل امروز ايران با زمانی که مردم در دام فريب سراب دلپذير آيت الله خمينی دربند شدند کاملا متفاوت هستند. سی و سه سال فرمانروايی روحانيون فرصتی برای نسل امروز بود که طی آن با منش و سرشت کسانی که حاکميت را غضب نموده اند، آگاهی کامل بدست آورند. نظام نيز به اين واقعيت بينايی کامل دارد، از اينرو هر روز برای تغيير صورت مسأله سناريوی تازه ای را کار گردانی ميکند تا دل مشغولی نوينی برای مردم فراهم آورد. درکمتر از يکسال چهار خبره علمی درکشور ما به قتل ميرسند که فاجعه ای برای مردم ايران است. فرض نزديک به يقين را بر اين ميگذاريم همه آنها توسط عوامل اطلاعاتی موساد بقتل رسيده اند، زيرا مشابه آن در نقاط ديگر نيز رخ داده است. اما سؤال اين است آيا حاکميت از اين واقعيت بی اطلاع بوده است؟ وزارت اطلاعات و امنيت نظام که عملا دراختيار رهبر ميباشد و وزرای آن بايد توسط رهبر انتخاب گردند، درحالی که برای هر آخوند و روضه خوان وابسته محافظينی گمارده ميشوند که از تک تير اندازان ماهر انتخاب ميگردند، چرا بعد از قتل نخستين خبره علمی که از ذخاير اين مرز و بوم هستند وزارت امنيت و اطلاعات حفاظت از آنها را به عهده نميگيرد و برای حفظ جان اين دانشمندان اقدامی نميکند؟ آيا مردم حق ندارند در اين موارد افکاری جز آنچه که نظام اعلام ميدارد داشته باشند؟
درحالی که هر روزه شاهد بنای برجهايی در شمال تهران هستيم که تجهيزات داخلی آنها حتی در لوکس ترين برج های شهر های بزرگ اروپا و امريکا ديده نميشوند . ماشين هايی که هنوز در خيابان های جهان ديده نشده اند در تهران رفت و آمد ميکنند، فقر و درماندگی گريبانگير اکثريت مردم ايران شده و آنها را درسخت ترين شرايط قرار داده است. زمستان فرا رسيده، درحالی که در شهرهای بزرگ و حتی روستا ها به تعداد بی خانمان ها افزوده ميگردند.
بهزاد درويش پور استاد دانشگاه و آسيب شناس اجتماعی، در مصاحبه با خبر گزاری پارس ميگويد: «طی 7 ماه گذشته 2500 نفر بر اثر اعتياد جان حود را از دست داده اند که 130 نفر از آنها زنان بوده اند. اين جامعه شناس ميگويد گستردگی اعتياد در جامعه به علت فقر ميباشد، زيرا فشارهای اقتصادی به سرعت بر جامعه اثر ميکند. اين روز ها فشارهای اقتصادی آنقدر گسترده است که مردان خانواده قدرت نگهداری از همسر و فرزندان خود را ندارند. بدين سبب 15 تا 20 درصد کارتن خواب ها را زنان تشکيل ميدهند. فقر در جامعه نخست نصيب زنان ميشود و آنها نخستين قربانيان فقر، بيکاری و گرانی هستند. در ايران در سال های اخير فشار های اقتصادی بطور سرسام آور به مردم سنگينی ميکند و بی خانمانی يکی از پيامد های فقر و شکافهای طبقاتی است. در جامعه ايران فشار های اجتماعی چنان گسترده است که تقريبا بيش از 50% جامعه را فرا گرفته است. جمع کردن کارتن خواب ها که شهرداری هر روز آن را اعلام ميدارد مخصوصا از زنان جامعه دردی را نمی کاهد، بلکه زنان به خاطر اينکه سر پناهی داشته باشند به سوی فحشا و خود فروشی سوق داده ميشوند». (سايت خبری گويا)
آيا مدينه فاضله ای را که رهبر انقلاب در سال 1357 به مردم وعده داده بود همين ناکجا آبادی است که امروز شاهد آن هستيم؟ رهبر و رئيس جمهور برگزيده او که گاه گاهی با صرف هزينه بسيار زياد به بازديد شهرهای مختلف ميروند تا مورد استقبال شيفته گان نظام ولايی که با اتوبوس از نقاط ديگر آورده شده اند قرارگيرند، آيا هيچ گاه به روستاهای خوزستان، بلوچستان، کرمان و.... رفته اند تا شاهد رنج های انسان هايی باشند که نه تنها سربنايی برای رهايی از سرما و گرما ندارند، بلکه حتی آب برای آَشاميدن نيز ندارند؟
آيا رهبر هيچگاه فکر نکرده از ميليارد ها دلاری که برای ترميم خرابی های جنگ لبنان و يا برای بذل و بخشش های حزب الله به آنها ميپردازد تا آرای لازم را برای بدست آوردن کرسی های بيشتر در پارلمان بدست آورد تا در تشکيل دولت سهمی داشته باشد را صرف آبادانی و رفع کمبودهای چند روستای کشور بنمايند؟
آيا دين، اخلاق و انسانيت به آنها نميگويند بجای به هدر دادن ميليارد ها دلار که برای دستيابی به انرژی هسته ای هزينه ميکنند، حتی اگر برای مصارف صلح آميز باشد، با بزرگنمايی و رفتار نابخردانه خود ميهن ما را در تير رس کشور های نيرومند جهان قرار ميدهد که تشديد کننده فقر بيشتر، و بيماری بيشتربی کاری و اعتياد بيشتر ميباشد و عاملی برای سقوط ارزش پول ملی خواهد بود، و هم اکنون حتی پيش از آغاز تحريم فروش نفت کمبود داروهای ضروری برای بيماران و گرانی سرسام آور مواد غذايی مورد نياز خانواده ها را سبب ميشود.
حمايت از آدم کشان سوری با مايه گذاری از منابع ملی ايران، انتقال نفت تحريم شده سوريه به ايران و فروش آنها دربازارهای سياه نفت و انتقال درآمد آن به روسيه برای تأمين سلاح لازم برای کشتار معترضين سوری ( وال استريت جورنال) آيا نميدانند که عامل ديگری برای دشمن تراشی و فراهم ساختن زمينه تحريم های بيشتر يا نهايتا جنگ و ويرانی کشور خواهند شد. هرچند با بی اثر شدن تهديد بستن ترعه هرمز سفرای پنهانی مقام رهبری در حال فراهم ساختن مقدمات مذاکره نمايندگان غير رسمی خود با ايالات متحده ميباشند که بطور حتم مجبور به دادن امتيازات بيشتری به طرف مقابل خواهند شد که ميزان آن از چشم نامحرم مردم دور خواهند ماند.
بحران زايی نظام ولايت فقيه که از بدو تشکيل تا کنون رخدادی روزمره و تکراری بوده است علاوه بر اينکه عامل انواع نارسايی های اجتماعی اقوام مختلف ايرانی بوده ، سبب انزوای سياسی ايران نيز گرديده است که نبايد ازخطرات آن غافل بود. اين غارت گران درصورت نابودی حاکميت ارضی وملی ايرانيان چيزی از دست نخواهند داد،چپاول ها به آن سوی مرزها انتقال يافته اند. درگوشه و کنار های افريقا از هم اکنون پناهگاه های امنی تهيه شده است و آقا زادگان نيز با ثروتی که در اختيار دارند در سراسر امريکا و اروپا زندگی ميکنند، گاهی حتی بورس تحصيلی هم دريافت ميدارند، اين ما ملت ايران هستيم که بايد کفاره اين نابخردی ها را بپردازيم.
در اين شرايط ما فرزندان اين مرز و بوم چه بايد بکنيم؟ آيا هنوز بايد آرام گرفته در انتظار معجزه يا تغيير روش و اصلاح حاکمين باشيم يا چشم به بيگانه بدوزيم؟ آيا ميدانيم بهترين وسيله تعميم استمرار نظام ولايت فقيه طی 33 سال در کشور چه بوده است؟ «بدبينی، خود بينی و خودکامگی» خود ما است. آيا هنوز وقت آن نرسيده که بخود آييم و فقط به يک نقطه بنگريم و به يک چيز بينديشيم «آزادی ميهن خود از نابودی مطلق و رهايی از چنگال نظام های ديکتاتوری».
هم اکنون گرگان گرسنه در اطراف ما قرار گرفته اند و به دنبال سهمی از ميهن ما هستند. روسيه جنايتکار که امروز مدافع سرسخت ولايت فقيه شده در دو قرن گذشته بيش از نيمی از ميهن ما را با حيله و نيرنگ و به ياری اوليای فقيه به چنگ آورده است. اما هنوز به دنبال راه يابی به آبهای آزاد ميباشد. تازيان بربر چشم به خوزستان دارند و همسايه شرقی در انديشه کردستان و بخش هايی از آذربايجان است.
اگر امروز نتوانيم با رسيدن به همبستگی ملی ميهن خود را آزاد کنيم، فردا فرزندان ما بدون شک بردگان اشعال گران خواهند بود.


بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما