استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
جبهه ملی اروپا
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
تجدید پیمان با دکتر مصدق در ۱۲۶مین زادروزش / پیام کورش زعیم
8 تیر 1387       بازگشت به صفحه قبل 
تجدید پیمان با دکتر مصدق در ۱۲۶مین زادروزش




آئین بزرگداشت یکصدوبیست و ششمین زادروز دکتر محمد مصدق در ساعت ۶ و۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ خورشیدی برابر با چهاردهم ژوئن سال ۲۰۰۸ میلادی با حضور جمعی از هم میهنان در شهر کلن آلمان برگزار شد

در آغاز این آئین سرود خاطره انگیز "ای ایران" نواخته شد. حاضران برپای خاسته و به احترام با این سرود همخوانی کردند.

سپس سپاهی دیرین نهضت ملی ایران، سرهنگ صادق محمودی در مقام ارشد سنی هیئت برگزارکننده به هم میهنان که افزون بر شهر کلن از راههای دور و نزدیک، فراهم آمده بودند، خوش آمد گفت. سرهنگ محمودی در اشاره به فلسفه بزرگداشت مصدق، برخی از ویژگیهای نهضت ملی ایران به رهبری آن بزرگمرد را برشمرد. از جمله اینکه مصدق خودآگاهی ملی ما در پاسداری از استقلال و آزادی و عدالت اجتماعی را بیداری بخشید، اعتماد به نفس ما را که از دستبردهای استعمار خارجی و استبداد داخلی آسیبها دیده بود به ما بازگرداند و برای رهروان آینده راه آزادی و بهروزی میهن عزیزمان ایران، درسهای آموزنده و گرانبها از خود به یادگار گذاشت.

از این پس مهندس کمال ارس کوشای نام آشنای جبهه ملی اداره این نشست را تا پایان برنامه به عهده گرفت و برنامه بزرگداشت دکتر مصدق را که دربردارنده سخنرانی ها، پیامهای شخصیتها و نهادهای سیاسی، تک نوازی دلنشین تار آقای فرزین دارابی فر و نیز اجرای ترانه های لری، کردی و فارسی با صدای گرم آقای مهرداد هدایتی بود در آغاز و نیز در خلال برنامه به آگاهی خانم ها و آقایان قراهم آمده در این آئین رساند.

آنگاه هنرمند گرامی آقای مهرداد هدایتی شعر "سلام" از خانم دکتر طه را که خطاب به شرکت کنندگان ۱۲۳مین زادروز دکتر مصدق در کلن سروده شده بود، به شایستگی دکلمه نمود و پس از آن ترانه حقوق بشر را اجرا نمود.

سخنران نخست برنامه آقای دکتر عبدالکریم انواری حقوق دان و چهره دیرین و سرشناس جبهه ملی ایران بود که به دعوت هیئت برگزاری، از انگلستان در این نشست حضور داشت. دکتر انواری به بحث درباره سویه ها و ساحت های شخصیت مصدق پرداخت. او ضمن یادآوری خدمت های تاریخی مصدق به ملت ایران، تقوای اخلاقی در سیاست و حکومت را در کنار میهن پرستی و آزادی خواهی و پاکبازی مصدق، از وجوه ممتاز شخصیت آن بزرگمرد دانست و از آموزه های شخصیتی و اجتماعی مصدق با اشاره به اسناد و رخدادهای تاریخی ایران در زمان او به تفصیل یاد کرد.

در آغاز بخش دوم برنامه دکتر نعمت آزرم شاعر ملی ایران و پژوهشگر ادبیات و علوم اجتماعی، درباره مصدق به عنوان فرزند انقلاب مشروطیت سخن گفت. آزرم انقلاب مشروطیت ایران را برآیندی از روند بیداری ایرانیان شمرد که با سیلی های محکم قرارداهای تحمیلی گلستان و ترکمان چای، پس از شکستهای ایران در جنگ های ایران و روس آغاز شد و پس از گذار از هشتاد سال کوشش و فداکاری روشنفکران میهن دوست به تصویب قانون اساسی مشروطیت انجامید. این بیداری ملی دیگربار در برنامه و اقدامات دولت مصدق تحقق یافت. روندی که با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ قطع شد. کودتائی که برآیندش بیست و پنج سال سلطنت مطلقه بود تا از دل آن ولایت مطلقه سربرآورد و بر انقلاب ۱۳۵۷ خورشیدی آوار شد. آزرم اشاره کرد که مصدق نماد و پرچم جنبش ملی و دموکراسی ایران امروز است و این جنبش چهار پایه نمادین دارد: برابری طلبی حقوقی زنان / آزادی خواهی دانشجویان / مطالبات طبقاتی کارگران / حقوق شهروندی اقوام ایرانی. آزرم در پایان چند ترانه و شعر ستاره جاوید برای مصدق را خواند.

پس از نواختن قطعه دلنوازی توسط آقای دارابی فر، سخنرانی بعدی این آئین ملی را دکتر فرهنگ قاسمی ـ فرزند زنده یاد ابوالفضل قاسمی دبیر کل حزب ایران ـ که خود دارای پیشینه ای سرشار از کوشندگی های ملی در داخل و خارج از کشور است، بعهده داشت. وی پس از تعریف علمی مفهوم برنامه ریزی و مدیریت، از این منظر به بازشناسی شخصیت مصدق پرداخت. او زندگی دکتر مصدق را در سه مرحله بررسید: دوره نخست از نوباوگی تا ۲۶ سالگی که برای تحصیل علوم جدید راهی اروپا میشود و با دریافت دکترای حقوق به میهن باز میگردد. دوره دوم مرحله خدمات و اصلاحات اداری سخنران و حقوقی او در مقام استاندار، وزیر و نماینده مجلس است. وی در این دوره از سخنرانی تاریخی مصدق در مجلس چهاردهم درباره تغییر سلطنت و مخالفت اصولیش با سپردن مقام پادشاهی مشروطه به یک دیکتاتور یاد کرد که زندانها و تبعید ها و خانه نشینی هایش را تا پایان سلطنت رضاشاه را در پی داشت. دوره سوم زندگی مصدق با مبارزات اجتماعی او بعد از شهریور ۱۳۲۰ در چالش های انتخاباتی، با تشکیل جبهه ملی ایران، با ملی کردن صنایع نفت در سراسر ایران و سرانجام با کودتای انگلیسی و آمریکائی ۲۸ مرداد و سه سال زندانی شدن در زندان نظامی و بحالت تبعید زندگی کردن باقی عمر در احمدآباد مشخص میشود. آقای قاسمی ضمن اشاره به فقدان کادرهای ملی برای تحقق کامل برنامه های مصدق، او را نماد آزادی خواهی و استقلال طلبی ایران بشمار آورد و توجه به درسهای زندگی مصدق را برای دستیابی به ایران آزاد و آباد برای کوشندگان ملی ضروری دانست.

بخش پایانی برنامه، ویژه قرائت پیامهای رسیده از سوی شخصیتها و نهادهای فرهنگی و سیاسی بود. پیامهای: مهندس کوروش زعیم عضو شورای رهبری جبهه ملی ایران ـ تهران، دکتر هدایت متین دفتری حقوقدان و بنیانگدار جبهه دموکراتیک ملی ایران، اتحاد جمهوری خواهان ایران، جمهوری خواهان ملی ایران، شاخه اروپائی حزب ملت ایران و جبهه ملی ایران ـ آلمان توسط آقایان کمال ارس، فرشید یاسائی و علی اصغر سلیمی سه تن از برپای دارندگان جشن هزار نفره یکصد و بیست و سومین زادروز مصدق و مراسم صدسالگی انقلاب مشروطیت در کلن، خوانده شدند. مشروح این پیامها را میتوان در سایت مصدق قرائت کرد.

مجددا آقای دارابی فر با نواختن قطعه موسیقی توسط تار به هنرنمائی پرداخت. سپس شاعر افغان آقای شهبال با اشاره به شرایط ایران و افغانستان در طول تاریخ خود و امروزه، تاکید نمود که برای شناخت تاریخ خود و رهائی از ستم و استبداد باید به خودشناسی برسیم. وی ضمن ادای احترام به دکتر مصدق قطعه شعری از کتاب خود را قرائت کرد.

برنامه هنری مهرداد هدایتی و همکارش پایان بخش دلپذیر این نشست بود.

هیئت برگزارکننده از کلیه سازمانهای سیاسی، هنرمندان و اشخاص که با شرکت خود و ارسال پیامها از این مراسم بزرگداشت پشتیبانی کرده اند، سپاسگزاری میکند. این هیئت همچنین از سایتها و رسانه های: ایران امروز، عصر نو، ایران لیبرال، ملیون ایران، انقلاب اسلامی، اخبار روز، سایتهای جبهه ملی ایران در اروپا، در بلژیک، در آمریکا، خبرگزاری جبهه ملی ایران و بویژه سایت مصدق که همگی در رساندن طنین این حرکت به گوش دیگر ایرانیان سهم مهمی ایفا کردند، نهایت امتنان قلبی خود را ابراز میدارد. هیئت برگزارکننده ضمن پوزش از یکی از شرکت کنندگان که به اعتراض به یک کلام تند یکی از سخنگویان درباره حزب توده ایران اجازه صحبت خواسته بود و این خواسته اجابت نگردید، با تاکید بر ضرورت برگزاری آتی فضاهای جمعی نقادانه و مهرورزانه و بدور از التهاب، یادآوری مینماید که این مجلس بزرگداشت به روال جلسات پرسش و پاسخ و سمینارهای علمی تنظیم نگردبده بود.

ما با اعلام پایان کار این دوره هیئت برگزاری، با تجدید میثاق با میراث فکری مصدق و با آرزوی یرگزاری یزرگداشتهای شکوهمندانه تر و گسترده تر زادروزش در میهنمان، به ترصد مینشینیم.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
پیام کورش زعیم بمناسبت بزرگداشت یکصد و بیست و ششمین زادروز دکتر محمد مصدق

چهاردهم ژوئن 2008 (25 خرداد 1387)، کلن، آلمان



بنام خداوند جان و خرد



من به همه هم میهنانی که در این گردهمایی برای بزرگداشت زادروز دکتر محمد مصدق حضور پیدا کرده اند و به همه ایرانیانی که درسراسر جهان چشم و دلشان بسوی میهن دوخته شده، درود میفرستم.



ما یاد مصدق بزرگ را گرامی می داریم، نه بخاطر اینکه او را برای خود بت ساخته ایم، یا برای اینکه به آرمانهای خود که همانا برقراری دموکراسی و حاکمیت ملی است هویت و ارزش بیشتر ببخشیم، یا اینکه برای شخصیت خودمان هویت سازی کنیم، بلکه به این جهت که مصدق برای ما یک درس خردمندی و اخلاق است، و یک نمونه است که چگونه باید کشور را اداره کرد.



ما سه درس مهم از مصدق گرفته ایم:

نخستین درس این که حتا یک اقلیت کوچک در مجلس شورای ملی که با رای آزاد مردم برگزیده شده باشند، اگر هوشمند و خردمند و شجاع باشند، و اگر فقط منافع کشور وخوشبختی ملت را در سر داشته باشند نه منافع شخصی و گروهی را، می توانند سرچشمه تحولاتی چشمگیر و سرنوشت ساز شوند.



دوم اینکه، دولت باید بر پایه شایسته سالاری و درستکاری استوار باشد و هر سیاستگذاری دولت باید در راستای منافع کشور کارشناسی شود؛ و سیاست هایی که با جامعه جهانی پیوند پیدا می کنند، باید با مطالعه شرایط بین المللی و خردورزی و رعایت حقوق دیگران انجام شود، زیرا ما یک جزیره نیستیم. سیاستگذاری در یک جو توهم و ناآگاهی و ارزیابی های یکسونگرانه فقط به مصیبت منتهی می گردد.



سومین درس اینست که در هر بحران بین المللی که برای احقاق حقوق ملت بوجود آمده باشد، می توان با دانش، خردمندی و برنامه ریزی هوشمندانه، آگاهی از قانونهای بین المللی و ارزیابی و توجه لازم به قدرت و توان طرف رویارو، بر او پیروز شد. در صحنه بین المللی، مبارزه باید در عرصه آگاهی، هوشمندی و شعور باشد نه شعار و شمشیر؛ باید فرصتها را یافت و از آنها سود جست و اگر فرصتی وجود نداشت، آن را بوجود آورد. مصدق در تمام طول مبارزه اش که هدف آن رهایی اقتصاد کشور از وابستگی و رهایی روحیه ملت از استیلای سرطان گونه ابرقدرتهای زمان بود، یک بار شعار نداد، ستیزگری نکرد، پنهانکاری نکرد، خشونت گرایی نکرد، با بستن رسانه ها را جلوی آگاهی رسانی را نگرفت، مخالفان را به بند نکشید، به مردم دروغ نگفت، به جامعه جهانی دروغ نگفت؛ و مهمتر از همه، در مبارزه ای جهانی که میان ما و ابرقدرت زمان برای خلع ید او و احقاق حقوق ملت ایران در گرفت، دولت مصدق با خردمندی و رعایت کلیه قانونهای بین المللی در عرصه جهانی تحت قانون های مورد پذیرش همگان و با کاربرد بهینه افکار عمومی جهانی، دشمن را در زمین خودش شکست داد. در این راه، نه تنها دولت ایران یا هیچ دولتمرد ایرانی و یا کشور ایران منزوی و منفور جهانیان نشد، جهان علیه ایران بسیج نشد و دولتمردانمان توهین و استهزای جهانیان را بر نیانگیختند، بلکه محبوب و قهرمان جهانیان نیز شدیم.



دولت جبهه ملی مصدق برای نخستین بار در تاریخ چند هزار ساله کشور، حاکمیت ملی را به معنای راستین و جهان پسند آن در ایران برقرار کرد و نه تنها ملت ایران، بلکه همه ملتهای منطقه را نسبت به حقوق طبیعی و سیاسی خود آشنا نمود. این معنای راستین ملی گرایی یا ناسیونالیسم در ایران است. ملی گرایی ایرانی یعنی گراییدن به ملت، نه به یک شخص یا به یک ایدئولوژی یا به یک ابرقدرت.



ملی گرایی ایرانی معنایی بسیار متفاوت از معنای ناسیونالیسم در دیگر کشورهای جهان دارد. ناسیونالیسم ایرانی از زمانی که ایران بنا نهاده شده، در خون ایرانیان آزاده جریان داشته است. آنها که تصور می کنند و می نویسند که ناسیونالیسم در ایران از زمان جنبش مشروطیت بوجود آمده و از غرب نفوذ کرده، هزاران سال حضور این اندیشه و احساس را در ایران نادیده می گیرند. باید 2600 سال به عقب برگردید و از آن تاریخ ناسیونالیسم ایرانی را پیگیری کنید. ناسیونالیسمی که کورش بزرگ معرفی و عمل کرد و بیانیه حقوق بشر خود را سنگ زیربنای آن نهاد، یک ناسیونالیسم مردمی و جهانگرا بود. او به همه مردمان، قوم ها و مذهب ها و آرمانهایشان و باورهایشان و آیین هایشان احترام می گذارد، و ایرانیان همیشه چنین بوده اند و چنین کرده اند، بجز دوران های کوتاه حاکمیت قومهای مهاجم نا متمدن و یا بازماندگان آنها.



از دید دکتر مصدق، بازگشت اعتماد به نفس و استقلال فکری کشور که دو سده بود زیر نفوذ و زور بیگانگان و فساد فرمانروایان کشور از بین رفته بود مهمتر از درآمدی بود که از تولید ملی و پیشرفت اقتصادی کشور بدست نمی آمد. زندگی کردن با فروش ذخایر طبیعی شایسته یک ملت هوشمند، کوشا، صنعتگر و نوآور نبود. باید نخست خودباوری ملت بازگردانده شود تا بدون اتکا به درآمد بی زحمت نفت بتواند با پشتوانه اندیشه و کار و تولید خودش زندگی کند. اعتماد به نفس ملی پیش زمینه استقلال فکری و در نتیجه استقلال اقتصادی و سیاسی است. پیشرانه این خودباوری، ملی گرایی ایرانی بود که مصدق و جبهه ملی ایران عرضه کرد.



شما اگر تاریخ مبارزه مصدق را برای احقاق حقوق ملت ایران بخوانید، به معنای راستین ناسیونالیسم ایرانی پی می برید. مبارزه با قدرتمندترین و خطرناکترین دشمن که سربازان خود را در مرز کشور و ناوگان جنگی خود را در آبهای ایران مستقر کرده بود، در شرایطی که دموکراسی کامل در کشور برقرار بود، اعلامیه جهانی حقوق بشر رعایت می شد، رسانه ها آزاد بودند و مخالفان آزاد بودند، انجام می گرفت. یعنی مبارزه مصدق از پشتیبانی کامل ملت برخوردار بود. در دورانی بحرانی و حساس، اقلیت های ما به علت همین دموکراسی و آزادی، با غرور ملی که خردمندی و عدالت گستری دولت در آنان تقویت کرده بود، نه تنها جذب هیچ توطئه تجزیه طلبی برای تضعیف دولت نمی شدند که خود عامل بازدارنده اینگونه توطئه ها بودند. چه بسا همسایگانی که اکنون به علت عملکرد جاهلانه ما دشمنان بالقوه ما شده اند، رویای کندن پاره ای از تن ما را در سر می پرورانند، ولی در آن زمان رویای بازپیوستن به ما را در سر می پروراندند. در ناسیونالیسم ایرانی ذره ای احساس برتری جویی نژادی یا عقیدتی، سلطه طلبی سیاسی یا گسترش مرزی وجود ندارد. ناسیونالیسم ایرانی با فرهنگ خود و خرد و دانش خود و با دوستی و همکاری و گرامیداشت ارزشهای فرهنگی و آیینی دیگران، خود را در دل مردم و ملت های دیگر جا می کند.



جادوی خرد مصدق، ما را از دو سده سرخوردگی، از خود بیگانگی، فقر اقتصادی، وابستگی سیاسی و ناامیدی اجتماعی نجات داد و کشور تحقیر شده و لگدمال شده ما را در کوتاه مدت به اوج شناسایی و احترام جهانی صعود داد. ما مصدق را گرامی میداریم، زیرا او ما را به توانایی های نهفته در خودمان آشنا کرد و زنگ بیداری ملت را بصدا درآورد. ما اکنون در سده بیست و یکم بار دیگر بیدار شده ایم، هشیار شده ایم، و دیگر هرگز به خواب نخواهیم رفت.



با گرامیداشت،

کورش زعیم

بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما