استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
کارگران
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
دعـوت بـه تـحصن و تـجمع به دنبال سرکوب خشونت بار معلمان در تهران
24 اسفند 1385       بازگشت به صفحه قبل 
فراخوان کانون صنفی معلمان ایران:
دعـوت بـه تـحصن و تـجمع!
به دنبال شکست مذاکرات نمایندگان فرهنگیان با حکومت و سرکوب معلمین در روز چهارشنبه، کانون صنفی معلمان ایران با صدور اطلاعیه ای از همکاران خود دعوت کرد روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه در مدارس تحصن کنند و در صورت آزاد نشدن معلمان دستگیر شده، از جمله اعضا و رهبران کانون های صنفی معلمان، روز شنبه ۲۶ اسفند در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کنند ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مذاکرات فرهنگیان با حکومت شکست خورد
سرکوب خشونت بار معلمان در تهران




• به دنبال شکست مذاکرات تشکل های فرهنگیان با حکومت، روز چهارشنه معلمین معترضی که قصد تجمع در برابر مجلس و وزارت آموزش و پرورش را داشتند، به سختی سرکوب شدند. گزارش ها حاکی از بازداشت های گسترده و از جمله بازداشت نمایندگان معلمین و رهبران کانون های صنفی معلمین است ...



اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۲٣ اسفند ۱٣٨۵ - ۱۴ مارس ۲۰۰۷



به دنبال شکست مذاکرات تشکل های فرهنگیان با حکومت، روز چهارشنه معلمین معترض در برابر مجلس و وزارت آموزش و پرورش به سختی سرکوب شدند. گزارش های اولیه حاکی از بازداشت های گسترده و از جمله بازداشت نمایندگان معلمین و رهبران کانون های صنفی معلمین است که در مذاکرات روز گذشته با نمایندگان مجلس و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی شرکت داشتند.
کانون های صنفی معلمین ایران با انتشار بیانیه ای، از شکست مذاکراتی خبر داده اند که به جای مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعضای وزارت اطلاعات و ماموران قرارگاه ثارالله در آن شرکت کرده بودند. در این اطلاعیه به مقامات حکومت هشدار داده شده است، که معلمین بازداشت همکاران خود را به هیچ وجه تحمل نخواهند کرد.

بنا بر خبرهایی که در وبلاگ های معلمین منتشر شده، صدها معلم صبح روز چهارشنبه پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات نمایندگان کانون های صنفی با مسئولین برای پیگیری خواست های خود قصد تجمع در مقابل مجلس را داشتند که نیروهای امنیتی با خشونت و دستگیری عده ای از آن ها، مانع تجمع معلمین در برابر مجلس شدند. بر پایه این گزارش ها، اکثر اعضای کانون صنفی معلمان صبح از جمله: محمود بهشتی بازرس و سخنگوی کانون، باغانی دبیرکل، بداغی عضو هیات مدیره، اکبری از اعضای کانون، اکبری پروشه عضو کانون بازنشستگان به همراه دهها معلم دیگر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده اند.

یک گزارش دیگر همچنین از حمله به اجتماع معلمان در برابر آموزش و پرورش خبر می دهد. مطابق این گزارش حدود دو هزار نفر از معلمان که در برابر وزارتخانه آموزش و پرورش تجمع کرده بودند با یورش وحشیانه نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش مواجه شدند. پلیس ضد شورش که ۱۰ دقیقه برای پراکنده شدن به معلمان فرصت داده بود، پس از کمتر از پنج دقیقه به معلمان یورش برد و با تمام توان به ضرب و شتم معلمان پرداخت.
گفته می شود عده زیادی از معلمان پس از حمله نیروهای گارد در مقابل وزارت آموزش و پرورش دستگیر شده اند.

گزارش وبلاگ ٨ مارس: آخرین اخبار از تجمع صبح امروز معلمین
طبق آخرین گزارش ارسالی از تهران، برخورد شدید نیروهای سپاه و انتظامی با معلمین و مردم تا ساعت ٣ بعد از ظهر همچنان ادامه داشته. فضای منطقه خیابان بهارستان (مجلس) تا خیابان سمیه (وزارت اموزش و پرورش) به خاطر حضور پر تعداد نیروهای ضد شورش، به شدت نظامی شده و یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار است. نیروهای انتظامی با ضربات باتوم و مشت و لگدپراکنی به سوی تجمع کنندگان اجازه هرگونه تجمع را از معلمان گرفتند. نیروهای امنیتی با آوردن بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سعی در دستگیری گسترده معلمان داشتند که با هشیاری و عدم مقاومت معلمان و پرهیز از دامن زدن به هیجان، این خواسته سرکوبگران محقق نشد. اما آنچه که معلوم است پر شدن حداقل ۲ دستگاه اتوبوس از شرکت کنندگان در تجمع است. تعداد نیروهای انتظامی در خیابان بهارستان و سمیه به حدی بود که راه رفتن در این مراکز، به سختی امکان پذیر بود. نیروهای انتظامی با برخورد وحشیانه با معلمین و مردم، سعی در کنترل اوضاع داشتند که در این میان تعداد زیادی از معلمین معترض و مردم، زخمی و دستگیر شدند. طبق گزارش ارسالی معلمان اعلام کردند هر چقدر بزنند و دستگیر کنند، ما تا گرفتن حقمان به خانه بر نمی گردیم.

گزارش ادوار نیوز: بازداشت های گسترده در تجمع امروز معلمان
ادوارنیوز: با بی نتیجه ماندن جلسه دیروز معلمان در مجلس با مسولان تجمع وسیع دیگری صبح امروز در میدان بهارستان تهران شکل گرفت که منجر به بازداشت گسترده آنها شد.
تجمع صبح امروز معلمان در برابر مجلس با برخورد شدید نیروهای انتظامی مواجه شد. شاهدان این تجمع به خبرنگار ادوارنیوز گفته اند که نیروهای امنیتی و انتظامی با مستقر کردن ده ها اتوبوس تجمع کنندگان را تهدید به بازداشت کرده اند همچنین بنابراین گزارش ها بین ۵۰تا۶۰ نفر از تجمع کنندگان بازداشت شده اند که در بین آنها برخی از اعضای شورای مرکزی کانون صنفی معلمان‏ از جمله بیژن باغانی، دبیر و محمود بهشتی لنگرودی، دیده می شوند.
گفتنی است با اعملا خشونت نیروی انتظامی و بازداشت تعدادی از معلمان ، سایر تجمع کنندگان مقابل ساختمان وزارت آموزش پرورش تجمع کرده و خواستار حضور مسئولان وزارت برای ‏پاسخگویی به آنان هستند .
همچنین خبر می رسد که خشونت نیروهای انتظامی در تجمع امروز معلمان نسبت به چند تجمع گذشته گسترده تر و بی سابقه تر بوده است.

گزارش ایسنا: برگزار نشد!
خیابانهای درب شمالی مجلس شورای اسلامی، درحالیکه انتظار می‌رفت طبق اخبار منتشره از سوی فعالانی از تشکلهای صنفی معلمان، صبح امروز نیز همانند سه تجمع قبلی شاهد حضور شماری از معلمانی در اعتراض به «عدم اجرای لایحه نظام هماهنگ پرداخت» باشد، خالی از جمعیت بود.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا به گفته نمایندگانی از کانونهای صنفی فرهنگیان، بعد از تجمع روز پنجشنبه معلمان ‌در مقابل خانه ملت مقرر شد مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مجلس و آموزش و پرورش جلسه‌ای را در سه‌شنبه گذشته با هدف پاسخگویی به خواسته‌های معلمان داشته باشند که بنا بر اعلام چندی پیش «اکبری» نایب رییس کانونهای صنفی معلمان ایران، متأسفانه هیچ کدام از مسوولانی که قول رسیدگی داده بودند در جلسه شب گذشته حاضر نشده و فقط سه نماینده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که اطلاعی از نظام هماهنگ پرداخت نداشتند و کوهکن از اعضای هیأت رییسه مجلس حضور یافتند و لذا معلمان هیچ نتیجه‌ای نگرفتند.
گزارش خبرنگار ایسنا از محوطه اطراف مجلس شورای اسلامی حاکیست که شماری از نیروهای انتظامی در خیابان مستقر هستند و جمعیت پراکنده‌ای نیز در حال رفت و آمد است!
بر اساس این گزارش معلمان در سه تجمع پیشین خود در شعارنوشته‌هایی خواهان آنچه که «رفع تبعیض علیه معلمان» دانسته بودند، شدند.
به اعتقاد آنها لایحه مدیریت خدمات کشوری یا نظام هماهنگ پرداخت می‌تواند به احیای بخشی از حقوق معلمان کمک کند.
در مقابل، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این خواسته معلمان عنوان کرده‌اند که اجرای لایحه نیازمند بررسی دقیق و تصویب آن توسط مجلس است و این موضوع در سال ٨۵ میسر نیست.
نمایندگان پاسخگو، قول بررسی لایحه در سال ٨۶ را داده و خواستار همراهی و همکاری معلمان شده‌اند.

بیانیه ی تشکل های صنفی فر هنگیان سراسر کشور
روز گذشته (سه شنبه ۲۲ اسفند)، بعد از شکست مذاکرات نمایندگان معلمین با حکومت، تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور بیانیه ای منتشر کردند که در آن آمده است:

فرهنگیان اندیشمند،
درودتان باد که با حضور گسترده و پر شور در تجمعات صنفی اسفند ٨۵، در مقابل مجلس شورای اسلامی و سازمان های آموزش و پرورش استان ها، نشان دادید که فرهنگیان تحت هر شرایطی حق خواهی و عدالت طلبی را فریاد خواهند کرد.
نکته ی قابل توجه در این تجمعات، حضور گرم همکاران با گرایش ها، سلایق و اندیشه های متفاوت بود که این امر موجب شد توطئه های کسانی که چشم دیدن اتحاد فرهنگیان را ندارند و می خواستند حرکت اصیل صنفی ما را با شائبه های بی اساس خدشه دار نمایند و فرهنگیان را دچار تفرقه کنند، نقش بر آب شود. این تجمعات نشان داد فرهنگیان به دو آفت بزرگ حرکت عدالت خواهانه ی صنفی که تفرقه و نا امیدی و به تبع آن عدم استمرار است، نیک واقفند.

همکاران همراه،
در جلسه ای که در بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۲/۱۲/٨۵ در محل مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان تشکل های صنفی برگزار شد آقای کوهکن از هیئت رئیسه ی مجلس و دو نفر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی شرکت داشتند. علیرغم انتظار، از وزارت آموزش و پرورش هیچ مقام مسئولی در جلسه حضور نیافت ولی تعدادی از نمایندگان وزارت اطلاعات و قرارگاه ثاراله و حراست مجلس حضور داشتند. در این جلسه آقای کوهکن خود را سخنگوی هیئت رئیسه مجلس معرفی کرد و از روند تصویب لایحه گزارشی به نمایندگان صنفی ارائه داد. ایشان در برابر این درخواست موکد نمایندگان تشکل ها مبنی بر اجرای کامل و بی کم وکاست لایحه از ابتدای سال ٨۶، هیچگونه قولی ندادند و مثل همیشه درخواست داشتند فرهنگیان زیاد عجله ای برای اجرای لایحه نداشته باشند!!!
براستی جای شگفتی است که مسئولان بلندپایه ی کشور که در قبال صدای مظلومیت سایر ملل طاقت از کف می نهند چگونه است که خود را در برابر جامعه ی عظیم فرهنگیان کشور مسئول نمی دانند و حاضر به پاسخگویی نیستند.
طرفه آنکه با تهدید و ارعاب، بازداشت و بازجویی گاه به گاه فعالان صنفی، به جای حل مسئله در صدد پاک کردن صورت مسئله هستند.
در آستانه ی حضور تشکل ها در جلسه ی مذکور، نماینده ی کانون صنفی معلمان کرمانشاه که قرار بود در این جلسه حضور داشته باشند به همراه دو نفر دیگر از اعضای شورای مرکزی کانون صنفی آن استان بازداشت شدند.
در اینجا لازم است به تصمیم گیران بلند پایه ی کشور و مسئولان نهادهای امنیتی اعلام کنیم خط قرمز فرهنگیان سراسر کشور دو نکته است. نکته ی اول اینکه به هیچ وجه بازداشت و بازجویی احدی از معلمان عدالت خواه را در هر نقطه از کشور بر نمی تابند و هرگونه عواقبی را متوجه مسئولان ذیربط می دانند. مسئولان بدانند عواقب حرکت های خودجوش فرهنگیان سراسر کشور در حمایت از معلمان بازداشت شده ی کرمانشاه بر عهده ی آنهایی خواهد بود که با بی تدبیری سعی در افراطی کردن حرکت های صنفی معلمان را دارند.
نکته ی دیگر اینکه در صورتی که تصمیم گیران کشوری اعم از دولت و مجلس بخواهند از نظام هماهنگ یک نظام ناهماهنگ دیگر بسازند و با اجرای پلکانی، مستثنی کردن برخی وزارت خانه ها و نهادها و اجرا از شش ماهه ی دوم سال ٨۶ آنرا بی اثر سازند فرهنگیان کشور تردیدی به تجمع در ادارات و تحصن در مدارس به خود راه نخواهند داد.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور

من بهترین وزیرم!
وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اخباری مبنی بر دستگیری تعداد قابل توجه معلمان معترض که صبح امروز در مقابل مجلس و وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده بودند، گفت: من از دستگیری معلمان اطلاعی ندارم و به دلیل عدم اطلاع چنین موضوعی را به طور کامل تکذیب می‌‏کنم.
به گزارش خبرنگار ایلنا, محمود فرشیدی, وزیر آموزش و پرورش, در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران, ۱۶ ماه پس از تصدی پست وزارت در واکنش به موضوع دستگیری معلمان و برخورد نیروی انتظامی با آنان گفت: شرایط کشور به گونه‌‏ای است که می‌‏خواهند در آن التهاب ایجاد کنند و انتشار خبر دستگیری حدود هزار معلم در نظامی که افتخارش مردم‌‏سالاری دینی است، تنها با هدف مخدوش کردن چهره نظام صورت می‌‏گیرد.
وی افزود: مطرح کردن موضوعی با عنوان دستگیری معلمان در جمع خبرنگاران به اعتقاد من درست و شایسته نیست.
فرشیدی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش موضوع اجرایی شدن لایحه خدمات مدیریت کشوری را با جدیت پیگیری می‌‏کند, افزود: ما در وزارتخانه پیگیر اجرایی شدن این لایحه هستیم و این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار داده‌‏ایم، آنطور که شما می‌‏فرمایید در اعتراض به عدم اجرای این لایحه، تجمعاتی در مقابل مجلس صورت گرفته است؛ اما باید توجه داشت که مسائل صنفی معلمان سیاسی نشود.
وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران, مبنی بر اینکه شما در ابتدای تصدی پست وزارت اعلام کرده بودید که معلمان به دلیل عدم اعتراض از موقعیت خود راضی هستند و با توجه به اینکه در حال حاضر اعتراضات معلمان به شدت افزایش یافته، آیا می‌‏توان این موضوع را به سوءمدیریت شما نسبت داد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌‏رسد جمله اول من را درست منتقل نکرده‌‏اید، من نگفتم معلمان اعتراض نمی‌‏کنند، پس مشکلی ندارند؛ منظور من آن بوده که مسوولان به دنبال مطالبات معلمان هستند و معلمان بدانند که ما نسبت به تحقق خواسته‌‏های آنان بی‌‏تفاوت نیستیم.
فرشیدی در پاسخ به این خبرنگار افزود: به دلیل آنکه سوال شما بر مبنای غلطی طراحی شده است، نمی‌‏توانم به آن پاسخ بدهم و شما می‌‏توانید با قلم خود پاسخ من را به هر شکلی مطرح کنید.
وی یادآور شد: بر مبنای منطقی باید مشخص شود که خواسته معلمان چیست تا بتوان نسبت به تحقق این خواسته‌‏ها اقدام کرد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر عدم موضع‌‏گیری وزیر آموزش و پرورش در برابر دستگیری معلمان, گفت: موضع‌‏گیری من دفاع از مطالبات معلمان در پشت صحنه است و من به عنوان مسوول و خدمتگذار وظیفه خود می‌‏دانم که در پشت صحنه از معلمان دفاع کنم.
وی افزود: به هر کس مسوولیتی سپرده شده است و مسوولیت من نیز دفاع از مطالبات است که در غیر این صورت مرتکب خطا شده‌‏ام.
به گفته فرشیدی, رشد ۵۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری و وعده چهار برابر شدن حقوق معلمان از مظاهر دفاع پشت صحنه وزیر آموزش و پرورش از مطالبات فرهنگیان است.
وی در خصوص علت اظهار بی‌‏اطلاعی وزیر از تجمعات اخیر معلمان خاطرنشان کرد: اینکه همکاران من به عنوان یک شخص مستقل مسائل و موضوعات مورد نظر خود را بیان کند، امری بدیهی است و معلمان در این زمینه آزادی‌‏های خود را دارند و حتی با مدیر مدرسه نیز هماهنگ نمی‌‏شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمان تجمعات خود را با هماهنگی من انجام نمی‌‏دهند و شما نیز انتظار نداشته باشید که من از هر اتفاقی که توسط معلمان در هرجای کشور صورت می‌‏گیرد، مطلع باشم.
وی یادآور شد: همکاران در برگزاری تجمع اقداماتی را صورت داده‌‏اند و قبل و بعد آن هیچ‌‏گونه هماهنگی با من نداشتند.
فرشیدی در خصوص جلسه مشترک با کانون صنفی معلمان گفت: از من دعوت نشده که در جلسه‌‏ای شرکت داشته باشم و جلسه‌‏ای مشترک نیز با این تشکل برگزار نشده است.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وزیر آموزش و پرورش در هیات دولت و مجلس به ویژه در زمان تخصیص بودجه از معلمان و وزارت خود به شکل شایسته دفاع نکرده است، افزود: هرکس شیوه دفاعی خود را دارد، دفاع من از حق معلم باید به شیوه دیگری باشد و در مورد این موضوع که آیا من در هیات دولت از معلمان دفاع کرده‌‏ام یا نه، باید از اهل نظر پرسیده شود.
وی در توضیح این موضوع که چرا با معلمان شرکت‌‏کننده در تجمعات برخورد انتظامی می‌‏شود، گفت: من وزیر آموزش و پرورش هستم و هر کس مسوول حوزه خود است، بنابراین من نمی‌‏توانم در ارتباط با مسائلی که در خارج از حوزه مدارس اتفاق می‌‏افتد، وارد شوم و آیا می‌‏توان چنین مسائلی را از وزیر آموزش و پرورش پرسید.
وی با تاکید بر اینکه اگر من از برگزاری تجمعات مطلع بودم شهامت اعلام آن را داشتم، گفت: من به عنوان یک معلم معتقد هستم که شان و منزلت معلم باید در هر شرایطی حفظ شود و اگر این موضوع حل و فصل نشود، مشکلات معیشتی معلمان نیز رفع نخواهد شد.
فرشیدی مهم‌‏ترین مشکل آموزش و پرورش را نداشتن نگاه واقعی به این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: من هر حرکتی را که پایین آورنده شان معلمان باشد، نمی‌‏پسندم و از شما نیز تقاضا دارم که مسائل معلمان را سیاسی نکنید.
وی در خصوص ارتباط وزارت آموزش و پرورش با تشکلات صنفی معلمان گفت: حدود ۱۷۰ گروه تحت عنوان تشکل‌‏های صنفی, انجمن‌‏های علمی معلمان و ... مشغول فعالیت هستند، اما به نظر می‌‏رسد که باید تعریف مشخص‌‏تری از این تشکل‌‏ها صورت گیرد، به نحوی که مرز فعالیت صنفی و سیاسی از یکدیگر مشخص باشد.
فرشیدی تصریح کرد: اگر هدف تشکل‌‏های صنفی معلمان پیگیری واقعی مطالبات است, چرا تشکل‌‏هایی مانند تعاونی‌‏های مسکن چنین اعتراضاتی را مطرح نمی‌‏کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طراح سوالات موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان اعلام کرده که از سوی شخص وزیر برای تصدی پست معاونت آموزش و پرورش شهرستان‌‏های استان تهران معرفی شده است، گفت: من این موضوع را کاملاً تکذیب می‌‏کنم و اعلام می‌‏کنم که قبل از حضور این فرد در سمت خود هیچ شناختی نسبت به ایشان نداشتم و از آنجا که این شخص در جلسه حضور ندارد بهتر است بیش از این در مورد او صحبت نکنیم.
وی در برابر اصرار خبرنگاران مبنی بر توضیح بیشتر وزیر در خصوص علت بروز چنین اتفاقاتی در آموزش و پرورش، افزود: این شخص ٣۲۰ سوال برای چهار دوره ضمن خدمت طراحی کرده بود که تنها ۱۱ سوال آن مساله‌‏دار بود و گزینه‌‏های بسیار موهن در آن مطرح شده بود.
فرشیدی خاطرنشان کرد: هرچند عمل طراح سوال بسیار ناشایست بوده است، اما اقدام کسانی که این ۱۱ سوال را در کنار هم قرار داده و اقدام به تکثیر آن کرده‌‏اند کار بسیار زشت و ناپسند محسوب می‌‏شود.
وی گفت: در زشتی این قضیه هیچ‌‏گونه تردیدی وجود ندارد، اما باید توجه داشت که سوالات به صورت لاک و مهر شده، ارائه می‌‏شود و تا قبل از توزیع سوالات، تنها شخص طراح از مضمون سوالات مطلع بود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در دولت جدید موضوع عدالت و جایگاه آموزش و پرورش و معلمان مورد توجه بوده است, گفت: نگاه گذشته به آموزش و پرورش نگاهی بومی نبود و تنها به آموزش و پرورش و معلمان به عنوان مصرف‌‏کننده نگاه می‌‏شد، بنابراین با این نگاه امتیازاتی به سایر افراد داده شد، بدون آنکه به موضوع حقوق معلمان و ارتقای جایگاه و منزلت آنان توجه شود.
فرشیدی یادآور شد: امروز در دولت نهم نگاه به آموزش و پرورش و معلم آن است که این وزارتخانه تولیدی‌‏ترین دستگاه است و اقدامات عملی و کاربردی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
وی گفت: ده درصد فوق‌‏العاده‌‏ای که برای معلمان بیش از دیگران در نظر گرفته شد، به منظور جبران بی‌‏عدالتی‌‏های گذشته بود، همچنین افزایش ۵۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ٨۵ و رسیدن آن به رقم ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه کسانی که نگاه گذشته را در آموزش و پرورش داشتند تلاش می‌‏کنند از تفکر خود دفاع کنند، گفت: با توجه به اینکه در سال آینده موضوع انتخابات مطرح است، از تمامی افراد خواهش می‌‏کنم که آموزش و پرورش را نقطه آغازین رقابت‌‏های خود قرار ندهند، زیرا آموزش و پرورش مساله همه ما است و سرنوشت ۱۵ میلیون دانش‌‏آموز را تعیین می‌‏کند.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌‏توان مشکلات چندساله آموزش و پرورش را یکساله رفع کرد، افزود: مشکلات به تناسب گستردگی آموزش و پرورش وجود دارد، اما نباید مسائل صنفی را با مسائل سیاسی درهم آمیخت.
فرشیدی خاطرنشان کرد: اتهامی به من زده شده با این عنوان که من به ساحت معلمان اساعه ادب کرده‌‏ام که این موضوع را نمی‌‏پذیرم و در صورت لزوم حق شکایت را برای خود محفوظ می‌‏دانم.
وی با اشاره به اینکه دو ماه پاداش به معلمان را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرده بودند که در صورت همکاری مجلس محقق می‌‏شد، گفت: عدم اختصاص دو ماه پاداش به فرهنگیان خلاف عدالت است و این شایسته نیست که هر دستگاهی اعتبار دارد، دو پاداش را پرداخت کند و هر دستگاهی اعتبار لازم را ندارد از پرداخت پاداش معاف باشد.
فرشیدی در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس گفت: استیضاح همزاد وزیر آموزش و پرورش است و این موضوع در طول ۲۷ سال بعد از انقلاب، همواره مطرح شده است.
وی افزود: آموزش و پرورش مردمی‌‏ترین نهاد دولتی است و در دورافتاده‌‏ترین روستاها نیز نماینده دارد و مانند هوا و اکسیژن فراگیر است، بنابراین این موضوع کاملاًٌ طبیعی است که همه افراد نسبت به عملکرد آموزش و پرورش واکنش نشان دهند.
وی با تاکید بر اینکه مجلس به عنوان نماینده مردم باید مسائل مطرح شده از سوی آنان را پیگیری کند، گفت: پیگیری مسائل آموزش و پرورش از سوی مجلس نشان می‌‏دهد که نمایندگان نسبت به مسائل مردم حساسیت دارند و مجلس هفتم نیز در راس آن یک معلم فعالیت می کند، باید نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساسیت بالایی داشته باشد.
فرشیدی افزود: قبل از طرح سوال توضیحات خود را مطرح می‌‏کنم، اگر نمایندگان قانع نشدند در صحن علنی مجلس و در برابر استیضاح نمایندگان پاسخگو خواهم بود و باز اگر نتوانستم نمایندگان را قانع کنم، نمایندگان می‌‏توانند خواسته قلبی خود را محقق کند.
وی با اشاره به اینکه من تاکنون تنها برای پاسخگویی به دو سوال به مجلس فراخوانده شده‌‏ام، خاطرنشان کرد: ما مجلس پرشور و با نشاطی داریم و در مقایسه با وزرای دیگر کمتر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس فراخوانده شده‌‏ام.
وزیر آموزش و پرورش افزود: من از موفق‌‏ترین وزرا در تعامل با مجلس بوده‌‏ام و اگر نگویم موفق‌‏ترین وزیر آموزش و پرورش، بی‌‏شک یکی از موفق‌‏ترین وزرای این کابینه بوده‌‏ام.
فرشیدی با اشاره به اینکه عنوان می‌‏شود آموزش و پرورش به مدرسه پیرمردها تبدیل شده است، یادآور شد: در آموزش و پرورش تجربه موضوعیت دارد و قطعاً یک جوان بیست ساله، تجربیات یک فرد سالمند را ندارد.
به گفته وی، مظهر بزرگنمایی‌‏ها در خصوص تبدیل شدن وزارت آموزش و پرورش به مدرسه پیرمردها این است که فرد بازنشسته‌‏ای به عنوان نماینده ٣۵۰ هزار معلم بازنشسته مشغول فعالیت است.
وی در پایان بر افزایش بیمارستان‌‏ها و واحدهای درمانی ویژه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: با راه‌‏اندازی شرکت بیمه ویژه فرهنگیان در سال آینده قطعا بسیاری از مشکلات معلمان رفع خواهد شد.
@@@@@@@@@@@@@@@@2
وزير آموزش و پرورش:
از دستگيري معلمان اطلاعي نداشته و آن را تكذيب مي‌‏كنم
من موفق‌‏ترين وزير آموزش و پرورش هستم!
استيضاح، همزاد وزير آموزش و پرورش است
تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير آموزش و پرورش در واكنش به اخباري مبني بر دستگيري تعداد قابل توجه معلمان معترض كه صبح امروز در مقابل مجلس و وزارت آموزش و پرورش تجمع كرده بودند، گفت: من از دستگيري معلمان اطلاعي ندارم و به دليل عدم اطلاع چنين موضوعي را به طور كامل تكذيب مي‌‏كنم.

به گزارش خبرنگار ايلنا, محمود فرشيدي, وزير آموزش و پرورش, در اولين نشست خبري خود با خبرنگاران, 16 ماه پس از تصدي پست وزارت در واكنش به موضوع دستگيري معلمان و برخورد نيروي انتظامي با آنان گفت: شرايط كشور به گونه‌‏اي است كه مي‌‏خواهند در آن التهاب ايجاد كنند و انتشار خبر دستگيري حدود هزار معلم در نظامي كه افتخارش مردم‌‏سالاري ديني است، تنها با هدف مخدوش كردن چهره نظام صورت مي‌‏گيرد.
وي افزود: مطرح كردن موضوعي با عنوان دستگيري معلمان در جمع خبرنگاران به اعتقاد من درست و شايسته نيست.
فرشيدي با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش موضوع اجرايي شدن لايحه خدمات مديريت كشوري را با جديت پيگيري مي‌‏كند, افزود: ما در وزارتخانه پيگير اجرايي شدن اين لايحه هستيم و اين موضوع را با جديت در دستور كار خود قرار داده‌‏ايم، آنطور كه شما مي‌‏فرماييد در اعتراض به عدم اجراي اين لايحه، تجمعاتي در مقابل مجلس صورت گرفته است؛ اما بايد توجه داشت كه مسائل صنفي معلمان سياسي نشود.
وزير آموزش و پرورش، در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران, مبني بر اينكه شما در ابتداي تصدي پست وزارت اعلام كرده بوديد كه معلمان به دليل عدم اعتراض از موقعيت خود راضي هستند و با توجه به اينكه در حال حاضر اعتراضات معلمان به شدت افزايش يافته، آيا مي‌‏توان اين موضوع را به سوءمديريت شما نسبت داد، خاطرنشان كرد: به نظر مي‌‏رسد جمله اول من را درست منتقل نكرده‌‏ايد، من نگفتم معلمان اعتراض نمي‌‏كنند، پس مشكلي ندارند؛ منظور من آن بوده كه مسوولان به دنبال مطالبات معلمان هستند و معلمان بدانند كه ما نسبت به تحقق خواسته‌‏هاي آنان بي‌‏تفاوت نيستيم.
فرشيدي در پاسخ به اين خبرنگار افزود: به دليل آنكه سوال شما بر مبناي غلطي طراحي شده است، نمي‌‏توانم به آن پاسخ بدهم و شما مي‌‏توانيد با قلم خود پاسخ من را به هر شكلي مطرح كنيد.
وي يادآور شد: بر مبناي منطقي بايد مشخص شود كه خواسته معلمان چيست تا بتوان نسبت به تحقق اين خواسته‌‏ها اقدام كرد.
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر عدم موضع‌‏گيري وزير آموزش و پرورش در برابر دستگيري معلمان, گفت: موضع‌‏گيري من دفاع از مطالبات معلمان در پشت صحنه است و من به عنوان مسوول و خدمتگذار وظيفه خود مي‌‏دانم كه در پشت صحنه از معلمان دفاع كنم.
وي افزود: به هر كس مسووليتي سپرده شده است و مسووليت من نيز دفاع از مطالبات است كه در غير اين صورت مرتكب خطا شده‌‏ام.
به گفته فرشيدي, رشد 50 درصدي بودجه آموزش و پرورش در سال جاري و وعده چهار برابر شدن حقوق معلمان از مظاهر دفاع پشت صحنه وزير آموزش و پرورش از مطالبات فرهنگيان است.
وي در خصوص علت اظهار بي‌‏اطلاعي وزير از تجمعات اخير معلمان خاطرنشان كرد: اينكه همكاران من به عنوان يك شخص مستقل مسائل و موضوعات مورد نظر خود را بيان كند، امري بديهي است و معلمان در اين زمينه آزادي‌‏هاي خود را دارند و حتي با مدير مدرسه نيز هماهنگ نمي‌‏شود.

وزير آموزش و پرورش افزود: معلمان تجمعات خود را با هماهنگي من انجام نمي‌‏دهند و شما نيز انتظار نداشته باشيد كه من از هر اتفاقي كه توسط معلمان در هرجاي كشور صورت مي‌‏گيرد، مطلع باشم.
وي يادآور شد: همكاران در برگزاري تجمع اقداماتي را صورت داده‌‏اند و قبل و بعد آن هيچ‌‏گونه هماهنگي با من نداشتند.
فرشيدي در خصوص جلسه مشترك با كانون صنفي معلمان گفت: از من دعوت نشده كه در جلسه‌‏اي شركت داشته باشم و جلسه‌‏اي مشترك نيز با اين تشكل برگزار نشده است.
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا وزير آموزش و پرورش در هيات دولت و مجلس به ويژه در زمان تخصيص بودجه از معلمان و وزارت خود به شكل شايسته دفاع نكرده است، افزود: هركس شيوه دفاعي خود را دارد، دفاع من از حق معلم بايد به شيوه ديگري باشد و در مورد اين موضوع كه آيا من در هيات دولت از معلمان دفاع كرده‌‏ام يا نه، بايد از اهل نظر پرسيده شود.
وي در توضيح اين موضوع كه چرا با معلمان شركت‌‏كننده در تجمعات برخورد انتظامي مي‌‏شود، گفت: من وزير آموزش و پرورش هستم و هر كس مسوول حوزه خود است، بنابراين من نمي‌‏توانم در ارتباط با مسائلي كه در خارج از حوزه مدارس اتفاق مي‌‏افتد، وارد شوم و آيا مي‌‏توان چنين مسائلي را از وزير آموزش و پرورش پرسيد.
وي با تاكيد بر اينكه اگر من از برگزاري تجمعات مطلع بودم شهامت اعلام آن را داشتم، گفت: من به عنوان يك معلم معتقد هستم كه شان و منزلت معلم بايد در هر شرايطي حفظ شود و اگر اين موضوع حل و فصل نشود، مشكلات معيشتي معلمان نيز رفع نخواهد شد.
فرشيدي مهم‌‏ترين مشكل آموزش و پرورش را نداشتن نگاه واقعي به اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: من هر حركتي را كه پايين آورنده شان معلمان باشد، نمي‌‏پسندم و از شما نيز تقاضا دارم كه مسائل معلمان را سياسي نكنيد.
وي در خصوص ارتباط وزارت آموزش و پرورش با تشكلات صنفي معلمان گفت: حدود 170 گروه تحت عنوان تشكل‌‏هاي صنفي, انجمن‌‏هاي علمي معلمان و ... مشغول فعاليت هستند، اما به نظر مي‌‏رسد كه بايد تعريف مشخص‌‏تري از اين تشكل‌‏ها صورت گيرد، به نحوي كه مرز فعاليت صنفي و سياسي از يكديگر مشخص باشد.
فرشيدي تصريح كرد: اگر هدف تشكل‌‏هاي صنفي معلمان پيگيري واقعي مطالبات است, چرا تشكل‌‏هايي مانند تعاوني‌‏هاي مسكن چنين اعتراضاتي را مطرح نمي‌‏كنند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه طراح سوالات موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگيان اعلام كرده كه از سوي شخص وزير براي تصدي پست معاونت آموزش و پرورش شهرستان‌‏هاي استان تهران معرفي شده است، گفت: من اين موضوع را كاملاً تكذيب مي‌‏كنم و اعلام مي‌‏كنم كه قبل از حضور اين فرد در سمت خود هيچ شناختي نسبت به ايشان نداشتم و از آنجا كه اين شخص در جلسه حضور ندارد بهتر است بيش از اين در مورد او صحبت نكنيم.
وي در برابر اصرار خبرنگاران مبني بر توضيح بيشتر وزير در خصوص علت بروز چنين اتفاقاتي در آموزش و پرورش، افزود: اين شخص 320 سوال براي چهار دوره ضمن خدمت طراحي كرده بود كه تنها 11 سوال آن مساله‌‏دار بود و گزينه‌‏هاي بسيار موهن در آن مطرح شده بود.
فرشيدي خاطرنشان كرد: هرچند عمل طراح سوال بسيار ناشايست بوده است، اما اقدام كساني كه اين 11 سوال را در كنار هم قرار داده و اقدام به تكثير آن كرده‌‏اند كار بسيار زشت و ناپسند محسوب مي‌‏شود.
وي گفت: در زشتي اين قضيه هيچ‌‏گونه ترديدي وجود ندارد، اما بايد توجه داشت كه سوالات به صورت لاك و مهر شده، ارائه مي‌‏شود و تا قبل از توزيع سوالات، تنها شخص طراح از مضمون سوالات مطلع بود.
وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه در دولت جديد موضوع عدالت و جايگاه آموزش و پرورش و معلمان مورد توجه بوده است, گفت: نگاه گذشته به آموزش و پرورش نگاهي بومي نبود و تنها به آموزش و پرورش و معلمان به عنوان مصرف‌‏كننده نگاه مي‌‏شد، بنابراين با اين نگاه امتيازاتي به ساير افراد داده شد، بدون آنكه به موضوع حقوق معلمان و ارتقاي جايگاه و منزلت آنان توجه شود.
فرشيدي يادآور شد: امروز در دولت نهم نگاه به آموزش و پرورش و معلم آن است كه اين وزارتخانه توليدي‌‏ترين دستگاه است و اقدامات عملي و كاربردي نيز در اين زمينه صورت گرفته است.
وي گفت: ده درصد فوق‌‏العاده‌‏اي كه براي معلمان بيش از ديگران در نظر گرفته شد، به منظور جبران بي‌‏عدالتي‌‏هاي گذشته بود، همچنين افزايش 50 درصدي بودجه آموزش و پرورش در سال 85 و رسيدن آن به رقم 6 هزار و 100 ميليارد تومان در 10 سال گذشته بي سابقه بوده است.
وزير آموزش و پرورش، با تاكيد بر اينكه كساني كه نگاه گذشته را در آموزش و پرورش داشتند تلاش مي‌‏كنند از تفكر خود دفاع كنند، گفت: با توجه به اينكه در سال آينده موضوع انتخابات مطرح است، از تمامي افراد خواهش مي‌‏كنم كه آموزش و پرورش را نقطه آغازين رقابت‌‏هاي خود قرار ندهند، زيرا آموزش و پرورش مساله همه ما است و سرنوشت 15 ميليون دانش‌‏آموز را تعيين مي‌‏كند.
وي با تاكيد بر اينكه نمي‌‏توان مشكلات چندساله آموزش و پرورش را يكساله رفع كرد، افزود: مشكلات به تناسب گستردگي آموزش و پرورش وجود دارد، اما نبايد مسائل صنفي را با مسائل سياسي درهم آميخت.
فرشيدي خاطرنشان كرد: اتهامي به من زده شده با اين عنوان كه من به ساحت معلمان اساعه ادب كرده‌‏ام كه اين موضوع را نمي‌‏پذيرم و در صورت لزوم حق شكايت را براي خود محفوظ مي‌‏دانم.
وي با اشاره به اينكه دو ماه پاداش به معلمان را به عنوان يك پيشنهاد مطرح كرده بودند كه در صورت همكاري مجلس محقق مي‌‏شد، گفت: عدم اختصاص دو ماه پاداش به فرهنگيان خلاف عدالت است و اين شايسته نيست كه هر دستگاهي اعتبار دارد، دو پاداش را پرداخت كند و هر دستگاهي اعتبار لازم را ندارد از پرداخت پاداش معاف باشد.
فرشيدي در خصوص طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در مجلس گفت: استيضاح همزاد وزير آموزش و پرورش است و اين موضوع در طول 27 سال بعد از انقلاب، همواره مطرح شده است.
وي افزود: آموزش و پرورش مردمي‌‏ترين نهاد دولتي است و در دورافتاده‌‏ترين روستاها نيز نماينده دارد و مانند هوا و اكسيژن فراگير است، بنابراين اين موضوع كاملاًٌ طبيعي است كه همه افراد نسبت به عملكرد آموزش و پرورش واكنش نشان دهند.
وي با تاكيد بر اينكه مجلس به عنوان نماينده مردم بايد مسائل مطرح شده از سوي آنان را پيگيري كند، گفت: پيگيري مسائل آموزش و پرورش از سوي مجلس نشان مي‌‏دهد كه نمايندگان نسبت به مسائل مردم حساسيت دارند و مجلس هفتم نيز در راس آن يك معلم فعاليت مي كند، بايد نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساسيت بالايي داشته باشد.
فرشيدي افزود: قبل از طرح سوال توضيحات خود را مطرح مي‌‏كنم، اگر نمايندگان قانع نشدند در صحن علني مجلس و در برابر استيضاح نمايندگان پاسخگو خواهم بود و باز اگر نتوانستم نمايندگان را قانع كنم، نمايندگان مي‌‏توانند خواسته قلبي خود را محقق كند.
وي با اشاره به اينكه من تاكنون تنها براي پاسخگويي به دو سوال به مجلس فراخوانده شده‌‏ام، خاطرنشان كرد: ما مجلس پرشور و با نشاطي داريم و در مقايسه با وزراي ديگر كمتر براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان به مجلس فراخوانده شده‌‏ام.
وزير آموزش و پرورش افزود: من از موفق‌‏ترين وزرا در تعامل با مجلس بوده‌‏ام و اگر نگويم موفق‌‏ترين وزير آموزش و پرورش، بي‌‏شك يكي از موفق‌‏ترين وزراي اين كابينه بوده‌‏ام.
فرشيدي با اشاره به اينكه عنوان مي‌‏شود آموزش و پرورش به مدرسه پيرمردها تبديل شده است، يادآور شد: در آموزش و پرورش تجربه موضوعيت دارد و قطعاً يك جوان بيست ساله، تجربيات يك فرد سالمند را ندارد.
به گفته وي، مظهر بزرگنمايي‌‏ها در خصوص تبديل شدن وزارت آموزش و پرورش به مدرسه پيرمردها اين است كه فرد بازنشسته‌‏اي به عنوان نماينده 350 هزار معلم بازنشسته مشغول فعاليت است.
وي در پايان بر افزايش بيمارستان‌‏ها و واحدهاي درماني ويژه فرهنگيان تاكيد كرد و افزود: با راه‌‏اندازي شركت بيمه ويژه فرهنگيان در سال آينده قطعا بسياري از مشكلات معلمان رفع خواهد شد.
پايان پيام
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما