استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
زنان
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
بازداشت های گسترده در تهران
7 فروردین 1388       بازگشت به صفحه قبل 
بازداشت های گسترده در تهران

دیدار نوروزی هم ممنوع : بازداشت اعضای کمپین

6 فروردین 1388 - - نسخه قابل چاپ




تغییر برای برابری - ظهر امروز ششم فروردین، بیش از 10 نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا در خیابان سهروردی تهران بازداشت شدند.

امروز پنج شنبه، قرار بود جمعی از اعضای کمپین و چند نفر از مادران صلح برای عرض تبریک سال نو به دیدن خانواده برخی از زندانیان و همچنین خانواده دکتر زهرا بنی یعقوب به منزل آنان بروند. به این منظوردقایقی بعد از ساعت 2 و نیم بعد از ظهرهنگامی که همگی سر قرار، ابتدای خیابان سهرودی جنب پل سید خندان، حاضر شدند و قصد حرکت داشتند توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری نیلوفر منتقل شدند.

هم اکنون خانواده های تعدادی از بازداشت شدگان در مقابل کلانتری نیلوفر برای پیگیری وضعیت آنان حاضر هستند اما هیچ گونه پاسخ مشخصی نگرفته اند.

به گفته خانواده ها، خدیجه مقدم، فرخنده احتسابیان، دلارام علی، لیلا نظری محبوبه کرمی و از مردان کمپین علی عبدی، امیر رشیدی، محمد شوراب، آرش نصیری اقبالی و چند نفر دیگر ازجمله بازداشت شدگان هستند.

یکی از حاضران در این خصوص به تغییر برای برابری گفت "با تعدادی از دوستان قرار گذاشته بودیم برای بازدید و تبریک سال نو به دیدار خانواده های زندانیان برویم. به محل قرار که رسیدیم ون نیروی انتظامی با تعدادی از افراد لباس شخصی در حال عکس و فیلم گرفتن از ما و پلاک ماشین هایمان بودند. اتومبیل ما زودتر راه افتاد. در مسیر بودیم که دوستان مان خبر دادند که آنها را بازداشت کرده می خواهند به کلانتری نیلوفر منتقل کنند. "

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.
#########################

انتقال 12 فعال حقوق زنان به اوین و اطلاعیه کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

6 فروردین 1388



مدرسه فمینیستی: به گزارش سایت امیرکبیر قرار بود روز پنج شنبه 6 فروردین ماه، تعدادی از اعضای کمپین یک میلیون امضا و مادران صلح به مناسبت سال نو، با خانواده های نریمان مصطفوی از دانشجویان بازداشت شده پلی تکنیک، منصور اسانلو و زهرا بنی یعقوب ملاقات کنند، که دقايقی بعد از ساعت ۲ و نيم بعد از ظهرهنگامی که همگی سر قرار، ابتدای خيابان سهرودی جنب پل سيد خندان، حاضر شده بودند و قصد حرکت داشتند توسط ماموران نيروی انتظامی بازداشت و به کلانتری نيلوفر منتقل شدند.

در همین رابطه نسرين ستوده، وکیل برخی از بازداشت شدگان به راديو فردا گفت: «من اميدوارم که اين اشتباه رخ داده هر چه زودتر جبران شود و به آزادی اين خانم ها اقدام شود.» دستگيری اعضای کمپين يک ميليون امضاء در روز تعطيل صورت گرفته است و احتمال می رود که بازداشت آنها ادامه يابد. ولی نسرين ستوده می گويد: «ماموران انتظامی موظفند که قبل از فوت وقت و به محض اينکه دستور قضايی برای آزادی آنها صادر شود حتی در ساعات تعطيلی و حتی نيمه شب نسبت به آزادی آنها اقدام کنند.»



براساس گزارش سایت تغییر برای برابری اطلاعات دریافتی از خانواده های 12 نفر از اعضای کمپین و مادران صلح که امروز بازداشت شده اند حاکی از آن است که قاضی متین راسخ، با تفهیم اتهام اخلال در نظم عمومی و تشویش اذهان برای این افراد قرار کفالت 50 میلیون تومانی صادر کرده و تمامی بازداشت شدگان پس از بازجویی در کلانتری نیلوفر به زندان اوین منتقل شده اند.

بازداشت شدگان که طی تماس تلفنی با خانواده های خود این موضوع را به اطلاع ایشان رسانده اند، گفته اند قرار کفالت تنها با فیش کارمندی پذیرفته خواهد شد، اما مدت کوتاهی پس از این تماس قاضی پرونده، شعبه یکم بازپرسی ویژه امنیت واقع در جنب زندان اوین را ترک کرده است.

خانواده های بازداشت شدگان که تا آخرین ساعات پنچ شنبه در مقابل کلانتری های گلوبندک، نیلوفر، بازداشتگاه وزرا و زندان اوین سرگردان بوده اند همچنین می گویند که فرصت چندانی برای پیدا کردن ضامن کارمند نداشته و با توجه به تعطیلی آخر هفته درعمل گونه پیگیری تا شنبه بی نتیجه خواهد بود.

خدیجه مقدم، دلارام علی، لیلا نظری، محبوبه کرمی، فرخنده احتسابیان، بهارا بهروان، علی عبدی، امیر رشیدی، محمد شوراب، آرش نصیری اقبالی از اعضای کمپین یک میلیون امضا و همچنین شهلا فروزانفر، ثریا یوسفی از مادران صلح ظهر روز پنچ شنبه ششم فروردین، پیش از آن که موفق به دیدار نوروزی باخانواده های برخی از زندانیان و خانواده دکتر زهرا بنی یعقوب شوند بازداشت شده اند.

در همین رابطه کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد که مقامات ایرانی باید سریعا دوازده نفر فعال حقوق زن را آزاد کنند. متن بیانیه کمپین بین المللی حقوق بشر بدین شرح است:

بازداشت خودسرانه فعالان حقوق زن و ممانعت از بازدید نوروزی آن ها

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد که مقامات ایرانی باید سریعا دوازده نفر فعال حقوق زن که خودسرانه در تهران بازداشت شده اند، آزاد کنند.

نیروهای امنیتی دوازده نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا و مادران صلح را در خیابان در حالی که با هم قرار گذاشته بودند که به دیدار نوروزی تعدادی از خانواده های زندانیان عقیدتی بروند، بازداشت کردند. طبق سنت، مردم در ایران در سال نو به دیدار خانواده ها و دوستان می روند. اسامی دوازده نفر بازداشت شده به این شرح است: لیلا نظری، دلارام علی، خدیجه مقدم، فرخنده احتسابیان، محبوبه کرمی، بهارا بهروان، علی عبدی، امیر راشدی، محمد شوراب، آرش نصیری اقبالی، ثریا یوسفی و شهلا فروزانفر.

تا غروب روز پنجشنبه به وقت تهران، همه افراد بازداشت شده به زندان اوین منتقل شدند. قاضی متین راسخ آنها را به "تشویش اذهان عمومی" و "بر هم زدن نظم عمومی" متهم کرد.

این بازداشت هاحاکی از تعقیب و استراق سمع مراودات خصوصی فعالان توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی است. به گزارش سایت تغییر برای برابری، نیروهای پلیس این گروه از فعالان را در محل ملاقاتشان در خیابان سهروردی در تهران ،قبل از حرکت برای دیدار نوروزی شان دستگیر کردند.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: "توطئه بینی و عدم تحمل نیروهای امنیتی به یک حد غیر قابل باوری رسیده است. به هیچوجه توجیهی برای نقض حقوق فعالان برای دیدار نوروزی یکدیگر وجود ندارد."

افراد بازداشتی در خیابان سهروردی ابتدا به کلانتری نیلوفر برده شدند و درحدود ساعت 8 و نیم به وقت تهران، همه بازداشتی ها به زندان اوین، بخش 209 منتقل شدند.

هادی قائمی در مورد این بازداشت ها گفت: "بخاطر فقدان کامل شفافیت و آئین دادرسی در این مورد، ما بشدت نگران سرنوشت این بازداشتی ها هستیم. به چه جرمی این افراد بازداشت می شوند؟ آیا اجرای سنت سال نو در ایران حالا تبدیل به یک جرم شده است؟ رهبران ایران باید قدم به پیش بگذارند و توضیح دهند برای چه به نیروهای امنیتی آنچنان اختیار می دهند تا در محروم کردن مردم از حقوق ابتدایی شهروندی شان این چنین یکه تازی کنند؟"


بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما