استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
کنگره ملی/ امیرانتظام
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
اهدا جايزه‌ی حقوق بشر كانون مدافعان حقوق بشر به عباس اميرانتظام / متن پيام عباس اميرانتظام
25 آذر 1386       بازگشت به صفحه قبل 
جایزه حقوق بشر ایران برای عباس امیرانتظام
در روز 19 آذر 1386، کانون مدافعان حقوق بشر ایران در مراسمی که از ساعت 17 تا 19 در محل کانون با حضور بیش از هشتاد نفر از شخصیت های ملی سیاسی، فرهنگی و فعالان حقوق بشر کشور بر پا شد، نخستین جایزه حقوق بشر ایران را به آقای مهندس عباس امیرانتظام، هموند شورای رهبری جبهه ملی ایران اعطا کرد. جایزه نامبرده به سبب بیماری آقای امیرانتظام و عدم امکان حضور، توسط همسر ایشان، بانو الهه امیرانتظام، دریافت شد.
دفتر مردمداری جبهه ملی ایران
تهران - 20 آذر 1386


متن پيام عباس اميرانتظام به مناسبت دريافت جايزه دفاع از حقوق بشر از سوي كانون مدافعان حقوق بشر ايران در تاريخ 19 آذر ماه 1386
هم میهنان و همرزمان عزیز

در شرایطی آغاز شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر را گرامی می داریم که این درخت تنومند به بار نشسته و میثاق و کنوانسیونها و نهادهای مختلف حقوق بشری از آن جوانه زده و رشد کرده است. اعلامیه جهانی حقوق بشر با تأکید بر آزادی، امنیت، برابری و شأن و منزلت انسان بنیانگذار تحولات بزرگ حقوق بشری در 60 سال اخیر بوده است. دست آوردهای بشر در زمینه حقوق مدنی و سیاسی بسیار چشم گیر می باشد. هرچند که در آنچه که مربوط به حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می باشد و بخصوص در زمینه حق به توسعه، هنوز انتظارات مدافعان و حامیان حقوق بشر برآورده نشده است. متأسفانه کشورما ، ایران یکی از سخت ترین دوران نقض فاحش حقوق بشر را تجربه می کند. مبارزین و فعالین حقوق بشر از اقشار مختلف و در رأس آن زنان و جوانان آماج حملات و رفتارهای خشونت آمیز، جریانات ضد حقوق بشری قرار گرفته است. هر روز بر فهرست بازداشت های غیر قانونی خود سرانه افزوده می شود. در بازداشتگاهها، فعالین مدنی و مدافعان حقوق بشر، مورد بدرفتاری و شکنجه قرار می گیرند، گویی که 60 سال برای طلوع خورشید حقوق بشری کافی نبوده است ولی خوشبختانه مبارزین و فعالین حقوق بشری در ایران با پایداری های دلیرانه و مثال زدنی خود به آفتابی در منطقه تبدیل شده و چشم انداز بسیار روشنی را در افق پرفروغ جامعه شاداب و سرفراز ایران ترسیم می کنند. نگاهی به صف طولانی و بهم پیوسته مبارزان و فعالین جنبش مدنی نشان می دهد که تهدیدها ، فشارها و رفتارهای خشونت آمیز ناقضین حقوق بشر کوچکترین خللی در عزم و اراده ملت ایران در دست یابی به ارزشهای والای پاسداری از حقوق شهروندی و حقوق انسانی آنان وارد نکرده است.پاسداشت روز 16 آذر در دانشگاههای کشور و منجمله گردهمایی تاریخی آنان در 18 آذر در دانشکده فنی دانشگاه تهران ثابت نمود که مبارزات مدنی و مسالمت آمیز ملت ایران از توان و استحکام کافی برای پایداری و افتخار آفرینی در شرایط سخت برخوردار می باشد.من از دیدن مبارزات غرورآفرین وامید بخش جوانان و زنان کشوربه وجد آمده و برای بیان عظمت و شکوه مبارزات مردم ایران از اقشار و اقوام مختلف،ازیافتن کلمات و عبارات مناسب عاجز می مانم.

از فرصت استفاده نموده و یاد و خاطرۀ سه آذراهورایی دانشکدۀ فنی دانشگاه تهران در سال 1332 را گرامی میدارم. من در لحظه شهادت این یاران دانشگاهی در صحنه درگیری و مبارزه بعنوان دانشجوی وقت دانشکده فنی حضور داشتم و الفت و پیوند عاطفی ناگسستنی با این عزیزان دارم. همچنین مناسب می بینم که در اینجا به مبارزات اثرگذار و مستمر جنبش دانشجویی ادای احترام نموده و مقاومت دلیرانه دانشجویان کشور در حمایت و ارتقای حقوق بشر در ایران ارج بگذارم. فقط بعنوان نمونه، با ذکر نام سه نفر از این عزیزان: احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری سپاس خود را تقدیم دانشجویان مبارز نمایم.

همچنین در مقابل استقامت و تلاش خستگی ناپذیر جنبش زنان سر تعظیم فرود آورده و با ذکر نام دو نفر از شیرزنان ایرانی، خانمها حسین خواه و جلوه جواهری استقامت آنها را ارج می نهم

و عیناً با یاد اسالو، صالحی، مددی از جنبش مدنی و مسالمت آمیز کارگران کشور تقدیرنموده و سپاس خود را تقدیم زحمتکشان شریف کشورمی نمایم. به پاس احترام به روزنامه نگاران شجاع، آگاه، مسئول و پرتلاش از آقای عمادالدین باقی یاد می کنم و تلاشهای خستگی ناپذیر این مدافع پی گیر حقوق زندانیان را ارج می گذارم.

اگر ماه آذر در کارنامه خود روز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر را ثبت نموده ولی در کشور ما یکی از تاریکترین و خوفناکترین روزهای نقض حقوق بشر را به یاد گذاشته است. یاد قربانیان قتلهای زنجیره ای آذر ماه گرامی باد، یاد داریوش و پروانه فروهر، محمد مختاری، محمد جعفرپوینده، در یادها و در تاریخ مبارزات مدنی ایران جاودانه باد.

من بعلت ضیق وقت در حد حوصله و وقت این مجلس فقط از نمادها و سنبل ها یاد کردم وگرنه لیست مبارزان و فعالین حقوق بشر و جامعه مدنی ایران بسیار طولانی می باشد. یاد همه شهدا و مبارزین راه آزادی و استقلال ایران گرامی باد.

از مبتکرین و برگزارکنندگان این مراسم از صمیم قلب سپاسگزارم در کشوری که مبارزین آن دهها جایزه بین المللی حقوق بشر را به خود اختصاص داده اند، واقعاً جای چنین مراسمی خالی بود. توفیق هر چه بیشتر بانیان مبتکر و خلاق این حرکت مدنی را از خداوند متعال مسئلت دارم. اما بعنوان یک پیشکسوت بر این باور هستم که با کارنامه درخشانی که جنبش مدنی ایران پشت سر دارد، حرکت های از این دست می بایستی بدور از تعارفات و ملاحظات فردی و با تکیه بر معیارهای حقوق بشری، بر پایه دوستی استوار باشد تا در ادامه راه از نفس نیفتد. به همین دلیل و به عنوان اولین گام عاجزانه درخواست می نمایم که اولین جایزه حقوق بشری ایران به نام یک زن ایرانی که سهم عمده ای در مبارزات مدنی ایران در سد ه اخیر به خود اختصاص داده است، رقم بخورد. برای ارج گذاری به مبارزات مستمر و خستگی ناپذیر بانوان دلاور ایرانی و به پاس احترام و ستایش تلاشها و توانائیهای خانم سیمین بهبهانی در پیشبرد و تحقق اهداف حقوق بشر و به پاس یک عمر تلاش صادقانه، پی گیرانه و دلیرانه بانوی شعر و ادب ایران، درخواست می نمایم که این جایزه تقدیم ایشان شده و جایزه حقوق بشر ایران به نام ایشان مزین گردد.

در خاتمه دو پیشنهاد تقدیم حضار محترم می کنم :

1-یک کمیته بین المللی از برندگان جوایز حقوق بشری مطبوعاتی و هنری تأسیس شده و نقش دیدبانی و نظارت و هدایت فعالیت های حقوق بشری را عهده دار شود.

2- یک دادگاه نمادین ملی با مشارکت حقوقدانان ، فعالین و مدافعین حقوق بشر تأسیس تا براساس ضوابط و موازین حقوق بشری پرونده های ملی را مورد بررسی و دادرسی قرار دهد.

دوباره می سازمت ای وطن

عباس امیر انتظام

تهران 19/9/86
@@@@@@@@@@@@@@@@
همايش روز جهانی حقوق بشر در تهران

ایسنا: همايش روز جهانی حقوق بشر شب گذشته در محل دفتر كانون مدافعان حقوق بشر با حضور جمعی از فعالان سياسی، حقوقدانان و وكلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، سوسن شريعتی در اين مراسم اظهار داشت: قطعا حقوق شهروندی در يك سيكل باطل «به من ربطی ندارد» يا «به تو ربطی ندارد» شكل نخواهد گرفت، مربوط بودن به ما اولين گام برای تجربه حقوق شهروندی است. البته بايد از آرمان‌گرايی و رئاليسم بيش از حد نيز دوری كرد چرا كه به نظام‌های توتاليتر منتهی خواهد شد.

شريعتی گفت: حقوق بشر حداقل الزامی است برای رسيدن به حداكثرها.

سحابی نيز در ادامه اين مراسم با انتقاد از برخی رفتارها، اشاره كرد كه رسيدن به آزادی از اساسي‌ترين خواسته‌های انقلاب اسلامی ايران است.

هرميداس باوند نيز در همين رابطه و با اشاره به اعلاميه جهانی حقوق بشر گفت: ما بايد از آيينی كه در گذشته ما ريشه دارد الهام بگيريم. امروز همه نيازمند اين هستيم كه از ارزش‌ها و آيين‌های گذشته‌مان الهام بگيريم.

وی افزود: قطعا به تصويب رسيدن اعلاميه جهانی حقوق بشر راه كوتاهی نبوده و بشر برای رسيدن به آن زحمات زيادی را متحمل شده است؛ اگر امروز از مفاهيم حقوق بشر سوءاستفاده مي‌شود و به صورت گزينشی با آن برخورد مي‌شود، اين به معنای نفی ارزش والايی كه بشريت موفق به دستيابی به آن شده نيست.

باوند تاكيد كرد: انسان‌هايی كه در اين راه كوشش كرده‌اند حتما ارزش پاداش را دارند زيرا آنها به خاطر ديگران با گذشت از خود فعاليت كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، حسن يوسفی اشكوری نيز گفت: تجربه 60 سال اخير پس از تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر نشان مي‌دهد كسانی كه به مبانی نظری اين اعلاميه ايراد وارد مي‌كنند به اين دليل است كه با نتايج عملی حقوق بشر مخالفند و آن‌را با منافع خود ناسازگار مي‌بينند.

وی افزود: قطعا با اجرايی شدن اصول مندرج در اعلاميه جهانی حقوق بشر، ديكتاتوری ديگر وجود نخواهد داشت پس منافع سياسی، مادی، قدرت و تئوری بقا برای حكومت‌گران به خطر خواهد افتاد لذا آنها با ايراد وارد كردن به مبانی نظری اين اعلاميه سعی دارند در تضعيف آن گامی بردارند.

يوسفی اشكوری خاطرنشان كرد: از اصول اين اعلاميه سوءاستفاده مي‌شود و برخی آن را ابزار دست قرار داده‌اند. همين گونه است اما آيا اين به معنی غلط بودن ماهيت اين اصول است؟

وی ادامه داد: نمي‌توان انكار كرد كه اگر اعلاميه حقوق بشر دقيقا اجرا شود ما به همان اندازه از جنگ و تبعيض فاصله مي‌گيريم كه به صلح و مساوات نزديك مي‌شويم. همه كسانی كه راجع به صلح و امنيت و مساوات حقوقی مي‌انديشند بهتر است پيش از بحث تئوريك به نتايج عملی اعلاميه فكر كنند و آن را بپذيرند.

يوسفی اشكوری، اعلاميه جهانی حقوق بشر را ضامن امنيت، صلح و آزادی در سطح جهان عنوان كرد.

در ادامه اين مراسم شيرين عبادی نيز در پيامی اظهار داشت: من با صدای بلند مي‌گويم كه هموطنان من مردمی صلح دوست و خواهان دموكراسی و حقوق بشر هستند و با اين كه خواسته‌های بر حق خود را از طريق مسالمت‌آميز بيان مي‌كنند، مورد بي‌مهری قرار مي‌گيرند. ما برای تحقق شعار «جنگ نه، صلح و حقوق بشر آری» تلاش همه جانبه‌ای را آغاز كرده‌ايم. جهانيان بايد بدانند كه ملت ايران مخالف جنگند و تحريم‌ها را تهديدی برای منافع ملت مي‌دانند كه قربانيان جنگ و تحريم‌ها، اقشار آسيب‌پذير، كودكان بي‌گناه و زنان و مردان هستند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم اولين جايزه‌ی حقوق بشر كانون مدافعان حقوق بشر به عباس اميرانتظام اهدا شد.
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما