استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اندیشگاه ملی/ آریان پور
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
زیر دریایی جدید اسرائیل
10 شهریور 1385       بازگشت به صفحه قبل 
زیر دریایی جدید اسرائیل

در تاریخ 25 اوت 2006 درنشریه نیویورک پست و سایر نشریات نوشته شد: " اسرائیل دو فروند زیردریائی که قابلیت پرتاپ موشک با کلاهک هسته ای را دارد خریداری نمود.
با خرید دو فروند زیردریایی آلمانی از نوع کلاس دالفین، که قادر است موشکهای با کلاهک اتمی را پرتاب کند؛ به عقیده کارشناسان نظامی ، مقامات اسرائیلی خواسته اند به رژیم جمهوری ایران اعلام کنند که در صورت حمله اتمی ایران، آنها نیز قادر به تلافی اتمی می باشند!
خرید این زیردریایی ها هنگامی مطرح شده است که جمهوری اسلامی حاضر به قبول پیشنهاد کشورهای غربی در مورد ترک غنی سازی اورانیوم نشده و ضمناً پس از اظهارات رئیس جمهور ایران احمدی نژاد مربوط به " محو کردن کشور اسرائیل از نقشه جهان" بوده است.
زیردریایی های جدید که ارزش ساختن آن بالغ بر 3/1 بیلیون دلار است، و کشور آلمان تقبل نموده است که یک سوم این هزینه یعنی 430 میلیون دلار آنرا بپردازد؛ دارای موتورهای دیزل- الکتریکی است ( موتورهای دیزل، مولد های برق متصل به خود را براه انداخته و با برق تولید شده وشارژ باطریهای با ظرفیت بسیار زیاد ؛ برای راه اندازی موتورهایی که با برق کار می کنند به منظوربه حرکت در آوردن پروانه های زیردریایی استفاده می شود.) که به زیردریایی امکان می دهد مدت طولانی در زیر آب باقی بماند.
بعضی ازمشخصات این زیردریایی ها بشرح زیر است:
سرعت متوسط 20 گره دریایی
تعداد کارکنان 35 افسر و درجه دار
حد اکثر مسافتی که می تواند بدون سوختگیری طی کند 2500 مایل
قادر است موشک های از نوع " کروز" مجهز به کلاهک اتمی را از زیر آب پرتاب کند
اسرائیل قبلاً دارای سه فروند زیردریایی که قابلیت پرتاب موشکهای اتمی را داشت بوده است ولی طول زمانی که این زیردریایی ها می توانستند بدون روی آب آمدن به فعالیت خود ادامه دهند نسبتاً محدود بود. این سه زیردریایی در اوائل سالهای دهد 90 توسط کشور آلمان به اسرائیل واگذار شدند.دو زیردریایی را مجاناً به اسرائیل واگذار نمودند و نیمی از قیمت زیردریایی سوم را دولت آلمان تقبل نمود.
به گفته کارشناسان امور دفاعی: زیردریایی های جدید نه تنها قادر خواهند بود که ضربه های اولیه را به دشمن وارد کنند، بلکه قادرند ضربه های ثانوی را نیز به مرحله عمل درآورند. ( منظور از ضربه اولیه یعنی هنگامی که کشور اسرائیل تصمیم به وارد کردن ضربه اتمی به دشمن خود باشد و با پرتاب موشکهای اتمی خود دشمن را نابود سازد! و منظور از ضربه دوم یعنی پس از آنکه دشمن با پرتاب موشک اتمی خود موفق به نابودی اسرائیل گردید ، زیردریایی های اسرائیل که در دریاهای دور دست مشغول فعالیت می باشند، دستور خواهند داشت،که با پرتاب موشک های اتمی خود دشمن متجاوز را نابود سازند. با این ترتیب می توان به وضوح پی برد که سیاست دولت اسرائیل، بر چنین طرز تفکری استوار است که حتی پس از نابودی خود رضایت به ادامه حیات دشمنان خود نخواهد داد. ضمناً همان کارشناس عقیده دارند که در حال حاضر نیز اسرائیل با داشتن موشکهای مجهز به کلاهک اتمی از نوع " جریکو -1 و جریکو- 2" که در پناهگاه های زیر زمینی در خاک اسرائیل قرار دارند، که حتی این پناهگاه ها در برابر بمب اتمی قابل تخریب نخواهند بود؛ قادر است ضربه های ثانوی را به دشمن خود وارد سازد.
گفته شده است که : ایرانیان بایستی خیلی احمق باشند، اگر خیال حمله به اسرائیل را در سر می پرورانند."
بنا به نوشته نشریه "جوریسلیم پست" ( Jerusalem Post ) مقامات رسمی کشور آلمان اعلام نموده اند که قرار داد ساخت این دو فروند زیردریایی در تاریخ ششم ژوئیه به امضا رسیده است، و به زودی زیردریایی ها آماده تحویل خواهند بود. ( لازم به ذکر است که نمی توان در مدت بسیار کوتاهی چنین زیردریایی های پیشرفته ای را ساخته و تحویل داد! تجربه طولانی من در صنعت کشتی سازی گویای این حقیقت است که، اقلاً بالغ بر دو سال زمان لازم است که بتوان از روی نقشه های تهیه شده ، زیردریایی مورد نظررا بوجود آورد. بنابر این می توان نتیجه گرفت که : الف – این قرار داد سالها قبل میان اسرائیل و آلمان منعقد شده است. و یا، ب- کشور آلمان این زیر دریایی ها را قبلاً به سفارش کشور دیگری ساخته ، و در حال حاضربه خواسته همان کشور سفارش دهنده آنرا تحویل اسرائیل می دهد!)
کشور اسرائیل سیاست اتمی مشکوکی را دنبال می کند. تا این زمان هیچگاه نه تائید و نه تکذیب کرده است که دارای بمب اتمی است. ولی باور جوامع مطلع براین است که اسرائیل از لحاظ تعداد بمب های هسته ای در ردیف ششم کشورهای مالک بمب هسته ای قراردارد.
تا این زمان ایران به خواسته سازمان ملل برای تحریم غنی سازی اورانیوم توجهی نکرده است. ایران اصرار دارد که برنامه غنی سازی اورانیوم تنها بخاطر تولید سوخت برای نیروگاه هسته ای بوشهرو ضمناً فن آوری کارشناسان ایرانی است .
کارشناسان امور دریایی عقیده دارند که زیردریایی های کلاس دولفین دارای سیستم های بسیار پیچیده و قابل اطمینانی است که از هر حیث مانع کشف زیر دریایی ها در دریا بوده و قدرت دفاعی زیادی را به زیردریایی داده است.
یکی از کارشناسان امورهسته ای که کتابی در مورد قابلیت سلاح هسته ای اسرائیل در آمریکا به رشته تحریر در اورده است می گوید: " زیردریایی های با قابلیت پرتاب موشک های مجهز به کلاهک اتمی دارای برتری بیشتری به هواپیماهای مجهز به سیستم پرتاب موشک اتمی می باشند. هواپیماها از قابلیت دیده شدن و ضربه خوردن برخوردارند ، درحالیکه زیردریایی ها می توانند مدتهای نامحدودی به فعالیت خود ادامه داده بدون آنکه کشف شده و یا ضربه بخورند. بنابراین برای وارد کردن "ضربه ثانوی" در یک درگیری هسته ای بهترین راه حل است.
در آلمان گروه های مخالف دولت از جمله " حزب سبز ها" می گویند ساختن زیردریایی که قابلیت پرتاب موشک اتمی دارد، برای اسرائیل بدون گرفتن ضمانتنامه ای از آنکشور، که مانع بکار گیری این زیردریایی برای حمل موشک های هسته ای گردد کاری بس خطا بوده است. عبور از این خط قرمز در عمل یعنی زیر پا گذاشتن اصول تحریم استفاده از سلاحهای هسته ایست.
"دایوید مناشیری" یک کارشناس اسرائیلی در امور مربوط به ایران گفته است: " تهران به وضوح تصمیم گرفته است که به سلاح اتمی دست یابد؛ لذا خرید دو فروند زیردریایی از کلاس دولفین قدمی کوچک برای جلوگیری از تهدید ایران می باشد!"
گفته شده است که جمهوری اسلامی نمی تواند تشخیص دهد که با اتمی کردن خود با چه عواقب وخیمی روبرو خواهد شد. چون در راس کشور ایران رهبران متخاصم و متجاوزی قرار دارند، که با منطق سر و کار ندارند ؛ به این علت برای جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی خطرناک و پیشگیری،اسرائیل اجباراً برای خرید این دو فروند زیردریایی اقدام نموده است. در حقیقت از این دو به عنوان سیاست بیمه ای استفاده خواهد شد.
جالب توجه است که روز یکشنبه 27 اوت، چند روز پس از اعلام خرید دو فروند زیردریایی به توسط اسرائیلیها ، جمهوری اسلامی مبادرت به برگذاری مانور دریایی در خلیج فارس و دریای عمان کرده است. در این مانور، جمهوری اسلامی با نشان دادن ویدیویی موشک جدید خود را بنام ثاقب که از نوع سطح به سطح است و از زیر آب به طرف هدفی در دریا که به فاصله 5/1 کیلومتری قرار داشت پرتاب نمود، معرفی کرده است. لازم به ذکر است که زیردریایی های قدیمی روسی که ایران خریداری نموده است، قابلیت پرتاب موشک را نداشته و بعید است که جمهوری اسلامی توانسته باشد با انجام تغییراتی ، این قابلیت را به زیردریایی های خود داده باشد. ضمناً پرتاب موشک از زیر آب به فاصله ای بسیار ناچیز( یک یا چند کیلومتر) مشکل جمهوری اسلامی را حل نکرده و بر خلاف نوشته های نشریات خارجی، رفت و آمد نفتکش های اقیانوس پیما را به خطر نخواهد انداخت؟
جمهوری اسلامی در سال 1993، 2 فروند زیردریایی از نوع " کیلو کلاس" از روسیه خریداری، و چندی بعد 8 فروند زیردریایی کوچک از نوع (Mini- Submarines) از کره شمالی خریداری نمود.

گردآورنده
امیر هوشنگ آریان پور
29 اوت 2006
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما