استقلال - آزادی - عدالت اجتماعی (جمهوری ایرانی)
به سایت خبری جبهه ملی ایران ،پرببنده ترین سایت نیروهای ملی خوش آمدید
این سایت خبری مستقل است و به انعکاس اخبار تشکلهای جبهه ملی ایران و نیروهای ملی در سراسر جهان اختصاص دارد
از دیگر صفحات این تارنما در زیر این پیام با کلیک روی صفحه دیدن کنید
 
¤ اخبار دانشجویی
¤ صدور حکم زندان برای ۲۰ نفر از بازداشت شدگان زلزله آذربايجان
¤ دیدار اعضای جبهه ملی ایران با فرید طاهری
¤ روز دانشجو در مزار کیانوش آسا/ بیانیه دفتر تحکیم وحدت
¤ احضار مجدد پیمان عارف به دادگاه
¤ پیمان عارف بار دیگر از تحصیل محروم گردید.
¤ دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه ای مشترک: «صدای دانشجویان دربند باشیم»
¤ بیانیه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال; «تشکیل جبهه‌ دموکراسی‌خواهان برای صیانت از منافع ملت ایران در مقابل استبداد داخلی»
¤ ممانعت از آزادی پیمان عارف، فعال سابق دانشجویی
¤ پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد
¤ پیمان عارف برای سومین بار بازداشت شد
سایتهای دیگر
 
اندیشگاه ملی/ آریان پور
¤ صفحه اول  ¤ اخبار ايران  ¤ اخبار جبهه ملی  ¤ بیانیه های جبهه ملی  ¤ کورش زعيم  ¤ جبهه ملی اروپا  ¤  واشنگتن  ¤ اخبار دانشجویی  ¤ خارج از کشور  ¤ دکتر ورجاوند  ¤ زنان  ¤ نشریات  ¤ دیدگاه  ¤ دریادار مدنی  ¤ رضا آذرخش  ¤ اندیشگاه ملی/ آریان پور  ¤ کنگره ملی/ امیرانتظام  ¤ مقالات  ¤  عضويت  ¤ نهضت آزادی/حزب ملت ایران  ¤ کارگران  ¤  اسناد جبهه ملی  ¤ جوانان جبهه ملی  ¤ دکتر باوند  ¤ كانون انديشه و سخن.  ¤ بیژن مهر  ¤  سمينار جبهه ملی  ¤  فرهنگ  ¤ همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران  ¤ دفتر پژوهش های جبهه  ¤ اخبار زندانیان سیاسی  ¤ برنامه تلوزیون  ¤ اقتصاد  ¤ آلبوم عکسها  ¤ تماس با ما ¤ آرشیو خبرها
چه باید کرد تا از این مخمصه بزرگ خلاص گردید؟_ امیر هوشنگ آریان پور
12 اردیبهشت 1385       بازگشت به صفحه قبل 
نیروگاه هسته ای

ذخایر معدنی ایران (برابر آمار شرکت نفتی ESSO)

ذخایر نفتی ایران ( ذخایر موجود در جنوب ایران) بالغ بر 17,199 میلیون تن است که پس از ذخایر عربستان سعودی و کانادا در ریف سوم قرار دارد.
ذخایر گازی ایران ( ذخایر نفت شمال ایران، در نظر گرفته نشده است) بالغ بر 26,602 میلیارد متر مکعب است. که پس از ذخایر روسیه در ردیف دوم قرار دارد.
ذخایرکشف شده و احتمالی سنگ معدنی اورانیوم
(Yellow cake) یا کیک زرد ماده ای است که بعد از تصفیه سنگ معدنی اورانیوم بدست می آید. در هر تن از سنگ معدنی، حدود 500 گرم آن، کیک زرد است.
معمولاً 60 الی 70 درصد کیک زرد از دو ایزوتوپ اورانیوم که عبارتند از اورانیوم 235 و اورانیوم 238 تشکیل می شود. نسبت اورانیوم 235 به اورانیوم 238، برابر با % 0.7 یا یک به 140 است. در حقیقت اورانیوم 235 است که در راکتور های هسته ای برای تولید انرژی حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی برای اینکه بتوان اورانیوم 235 را فعال نمود ، لازم است که نسبت این دو ایزوتوپ را از 0.7 درصد به 3.5 الی 5 درصد افزایش داد. این پروسه را غنی سازی می نامند. یکی از طرقی که برای غنی سازی بکار می رود استفاده از دستگاه های سا نتریفیوژ است که از خاصیت گریز از مرکز استفاده می کند. ( درماشین های خشک کنی منازل عیناً از همین طریق برای خشک کردن لباس های تر استفاده می شود.)
مخلوط کیک زرد دارای تشعشعات هسته ای نسبتاً ضعیفی است . ولی پس از غنی سازی و قراردادن این مخلوط دریک راکتور، با برخورد یک نوترون به هسته اورانیوم 235 ، آنرا شکسته وبه دو فلز سبکتر تبدیل می کند. ضمن اینکه مقداری انرژی حرارتی تولید می شود، دو تا سه نوترون جدید نیز بوجود می آید. یکی از این نوترون های تولید شده ضمن برخورد با هسته اورانیوم 235 مجدد این پروسه را در مدت زمان بسیار کوتاهی ( کمتر از یک میلیونیوم ثانیه ) تکرار می کند. در همان حال یکی ازنوترون های آزاد شده باقی مانده به هسته اورانیوم 238 برخورد کرده و آنرا تبدیل به اورانیوم 239 که همان پلوتونیوم است، می کند. از این پلوتونیوم برای ساختن بمب های هسته ای استفاده می شود. به همراه این واکنش هسته ای مواد رادیو اکتیوی که همراه با تشعشعات فراوان و خطرناکی می باشند باقی می ماند. این مواد برای هزاران سال به تشعشعات هسته ای خود که برای انسان، حیوان و نبات خطرناک است ادامه خواهد داد.
واحد تشعشعات اتمی " رم" یا Rem (Roentgen equivalent man) است. این واحد مقدار تشعشی است که از لحاظ علم زیست شناسی برابر است با یک رونتگن تشعشعات اکس ری X Ray. "یک دهم" رم مقدار تشعشعی است که هر انسان در عرض یکسال می تواند در معرض آن قرار گیرد بدون آنکه سلامتی اش به خطر افتد. مقدار 10 رم باعث تغییراتی اساسی در سلولهای خونی انسان می شود و به D.N.A صدمه می زند.
اگر شخص در معرض 100 رم قرار گیرد، بیماری سرطان در او شروع می شود، و اگر در معرض 200 رم قرار گیرد بیماری او شدت یافته وسریعاً سلامت خود را ازدست می دهد.
اگر مردم در معرض 400 رم قرار گیرند، نصف آنها خواهند مرد. اگر در معرض 600 رم قرار گیرند همه آن مردم در مدتی کمتر از یکهفته تلف خواهند شد. به عنوان مثال، در انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل که در 26 آوریل، 1986 رخ داد، غبار رادیواکتیوفضای بسیار بزرگی را در غرب روسیه و شرق اروپا و جنوب کشورهای اسکاندیناوی و بخشی از مناطق اوکراین و بلاروس آلوده کرد. حد اقل 5/17 میلیون انسان در معرض تشعشات اتمی قرار گرفتند، و ضمناً بالغ بر 200 هزار نفر از مردم از محل های آلوده جا بجا گردیدند.
در معادن کشف شده ایران، برابرآماری که سازمان های بین المللی خاصه سازمان بین المللی اتمی ارائه کرده اند، بالغ بر 1.5 الی 2 میلیون تن سنگ معدنی اورانیوم موجود است. پس از تصفیه می توان حدود 800 الی 1000 تن کیک زرد بدست آورد. با توجه به مصرف نیروگاهی به ظرفیت نیروگاه بوشهر که در هر سال نیاز به 200 تن کیک زرد دارد، می توان نتیجه گرفت که معادن اورانیوم ایران حد اکثر تکافوی تامین سوخت نیروگاه بوشهر را به مدت 7 سال می دهد! لازم به ذکر است که مقامات رژیم ایران ادعا کرده اند که ذخایر سنگهای معدنی اورانیوم قادر است بالغ بر15,000 هزار تن کیک زرد تولید کند! پر واضح است که این ادعا بر پایه اطلاعات و بررسی های قابل قبولی بنا نشده است!

اطلاعاتی در مورد انرژی حاصله از نفت ( منظور گازئیل، نفت سیاه و یا نفت سفید است) ، گاز طبیعی و اورانیوم غنی شده در ایران

1- استفاده ازنفت
برای تولید یک کیلو وات در ساعت برق ضروری است که o.1053 کیلوگرم نفت به مصرف برسد. برای تولید یک کیلو وات در سال برق ضروری است که 923 کیلوگرم نفت به مصرف برسد.
برای تولید 50 میلیون کیلو وات در سال لازم است 46,150,000 تن نفت به مصرف برسد.
با توجه به ذخایر نفتی ایران که در بالا به ان اشاره رفت ، می توان بالغ بر 372 سال ، ازانرژی حرارتی حاصله از نفت برای این مقدار برق استفاده کرد.

2- استفاده از گاز طبیعی
برای تولید هر کیلو وات درساعت برق ضروری است که 0.105 متر مکعب گاز سوزانده شود.
برای تولید یک کیلو وات در سال ضروری است که 922 متر مکعب سوزانده شود.
و برای تولید 50 میلیون کیلو وات درهر سال، نیاز به سوزاندن 45,990 میلیون متر مکعب گاز است.
با توجه به ذخایر گازی موجود در ایران ، می توان بالغ بر 572 سال، انرژی حرارتی لازم را برای تهیه این مقدار برق تامین نمود.

نتیجه گیری
1- اگر برای تولید برق تواماً از نفت و گاز موجود در ایران استفاده شود ، ایران می تواند بالغ بر 944 سال به این کار ادامه دهد!
2- اگر فقط از نصف ذخایر نفتی و گازی برای تولید برق استفاده کنیم ، می توانیم برای بالغ بر 472 سال نگران تامین انرژی حرارتی برای تولید برق کشور نباشیم!
3- و یا می توانیم فقط از یک سوم ذخایر نفت و گاز کشور برای تولید برق استفاده کنیم. در آن صورت بالغ بر 314 سال نگران تامین برق کشور نخواهیم بود.
البته پر واضح است که از مازاد ذخایر نفت و گاز می توان در حد حساب شده و معقولی ، مقداری را به خارج صادر کرد و بتدریج از بقیه آن برای تولید هزاران نوع از محصولات پتروشیمی ، داروسازی وحتی برای راه بری خودروهای بنزینی و هواپیماها استفاده نمود.

جمع بندی

در این نوشته سعی شده است که بی طرفانه حقایقی را به اطلاع مردم ایران رسانده شود. این حقایق قابل بررسی و کنترل است و به آسانی می توان با مراجعه به آمار و ارقام موجود در منابع مختلف به صحت ودرستی آن پی برد.
انرژی هسته ای در کشور ما به هیچ صورتی اقتصادی نبوده و مقرون به صرفه نیست. ایران برای ایجاد نیرو گاه هسته ای، به علت عقب ماندگی صنایع خود مجبور است کلیه قطعات تشکیل دهنده نیروگاه را از خارج خریداری نماید . چون بالغ بر 92 درصد از درآمدهای ارزی کشور از طریق فروش نفت و گاز تامین می شود . بنابراین ایران مجبور است نفت خود را به بازار جهانی عرضه کرده و با ارز بدست آمده نیروگاه های قدیمی و از رده خارج شده و ضمناً غیر قابل اعتماد را به قیمت سرسام آور خریداری و برای نصب و راه اندازی و اداره این نیروگاه از کارشناسان و متخصصین خارجی استفاده نماید. درست است که ممکن است عده ای از جوانان ایرانی در رشته های هسته ای و فیزیک اتمی تحصیل کرده و مدارکی حتی در حد دکترا بدست آورده باشند. ولی هیچ یک از آنها امکان کار آموزی در تاسیسات اتمی کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان را نداشته و زیر نظر متخصصین با تجربه و کار آزموده در این رشته بسیار بغرنج و حساس و خطرناک به تجربیاتی دست نیافته اند ؟! علت هم کاملاً روشن است چون هیچیک از کشورهای صنعتی جهان به کارمندان دولتی رژیم اسلامی اعتمادی ندارند که آنها را به داخل صنایع پیشرفته ودر عین حال محرمانه خود راه داده باشند!
اگرهدف رژیم ایران بخاطر جلوگیری از آلودگی بیشتر فضای اطراف کره زمین و گرم شدن تدریجی آن است! این فرض نمی تواند مورد قبول واقع شود! چون، چه کشور ایران، مواد نفتی و گازی خود را در داخل کشور برای تامین انرژی برق مورد نیاز بسوزاند و چه برای تامین ارز مورد نیاز خرید نیروگاه های هسته ای و تامین سایر نیازمندیهای کشور، این نفت را به کشورهای دیگر صادر کرده وآن کشورها این نفت را بسوزانند، در هر دو حال نفت در داخل و خارج سوزانده شده و تغییری در جلوگیری از آلودگی فضا حاصل نشده است .
اگر هدف رژیم اسلامی از ایجاد نیروگاه اتمی تامین نیروی برق کشور است تا در هنگامیکه ذخایر نفتی و گازی به پایان رسید، از این نیروگاه های هسته ای استفاده نماید! لازم به یاد آوری است که اولاً نیروگاه هسته ای نیز مانند نیروگاه فسیلی دارای یک عمر محدود ( حدود 20 الی 25 سال) است اگر فرضاً در بیست و یا سی سال آینده نفت به پایان برسد ،به طور قطع و یقین عمر نیروگاه هسته ای نیز در همان زمانها به پایان خواهد رسید. ثانیاً برخلاف نیروگاه فسیلی که می توان در هر زمانی به آسانی و با صرف هزینه نسبتاً ناچیزی قطعات فرسوده را تعویض و در عرض چند روز دوباره نیروگاه را بکار واداشت، تعمیر یا تعویض قطعات و دستگاه های تشکیل دهنده نیروگاه هسته ای چون به مواد رادیو آکتیو آلوده شده اند امکان پذیر نخواهد بود مگر آنکه با هزینه بسیار سنگینی وبکار گیری متخصصین بعضی از کشورهای غربی ( فرانسه) که دارای امکانات و تجربیات لازم در پاک سازی مواد رادیو اکتیو هستند ، این کار را به انجام رسانید. ( حد اقل هزینه پاک سازی یک نیروگاه هسته ای مشابه نیروگاه بوشهر بالغ بر 250 میلیون دلار است) ضمن اینکه برای مدت بسیار طولانی نیروگاه قابل استفاده نخواهد بود. ثالثاً هنگامیکه ذخایر نفتی کشورمان به اتمام رسید از چه طریق می توانیم ارز مورد نیاز برای خرید نیروگاه هسته ای جدیدی را تامین کرد!؟
اگر هدف رژیم اسلامی دسترسی به تولید نیروی برق ارزان قیمت از طریق ایجاد نیروگاه اتمی است ! این فرض نیز درست نیست، چون به تجربه ثابت شده است که علاوه برهزینه های سرسام آور ایجاد نیروگاه هسته ای ،هزینه های راهبری و تامین سوخت مورد نیاز راکتورها، هزینه تامین حفاظت دایمی وهزینه ای دفع خاکسترهای اتمی ( به مدتی بالغ بر 20 هزار سال) و سایر هزینه ها ، در مقایسه با هزینه تولید یک کیلو وات برق در نیروگاه های فسیلی حد اقل 4 برابر است.
علاوه بر آنچه ذکر شد، داشتن نیروگاه هسته ای و اجباراً استفاده ار متخصصین خارجی، مانع ایجاد کار برای پرسنل ایرانی خواهد بود.


چرا کشورهای غربی اعتمادی به اظهارات و عملکرد ضد و نقیض رژیم جمهوری اسلامی در مورد بدنبال "سلاح اتمی نرفتن" ندارند ؟

به دلایل مشروحه زیر کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که هدف رژیم جمهوری اسلامی از ایجاد نیروگاه اتمی ، در مرحله اول دستیابی به بمب هسته ای است!؟
1- ذخایر کشف شده منابع معدنی اورانیوم در ایران به اندازه ای کم است که ایجاد یک نیروگاه اتمی نمی تواند حتی برای مدت چند سال بدون وارد کردن اورانیوم غنی شده بکارش ادامه دهد. لذا ایجاد دستگاه های پر هزینه غنی سازی به هیچ وجه برای مقداری جزیی اورانیوم اقتصادی نیست.
2- کشور ایران گاز طبیعی را که در اثر حفر چاه های نفت به دست می آید، اجباراً در بالای چاه می سوزاند تا نفت و گاز را قبل از پمپاژ به مخازن نفت و کشتیهای حمل نفت، از یکدیگر جدا کند. در حال حاضر سالانه " 113 بیلیون متر مکعب" گاز در کشور بدون استفاده آتش زده می شود. با استفاده صحیح از آن گاز ها می توان 4 برابر ظرفیت برق نیروگاه بوشهر را تولید نمود! و متاسفانه در یک صد سال گذشته از این انرژی حرارتی عظیم استفاده نشده و ضمناً با سوزاندن آن به آلودگی بیشترمحیط افزوده اند!
3- ایران مسئولیت غنی سازی اورانیوم را در اختیار سپاه پاسداران که یکی از واحدهای ارتشی است قرار داده است! چون برابر تعهد ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی، بازرسان آن سازمان حق بازدید از تاسیسات اتمی را دارا می باشند، با واگذاری مسئولیت غنی سازی به سپاه پاسداران، بازدید بازرسان انرژی اتمی دیگر به آسانی میسر نخواهد بود! این عمل نشان می دهد که رژیم اسلامی مشغول فعالیت هایی است سری و یا حد اقل محرمانه و نبایستی کسی از آن مطلع گردد!؟
4- غنی سازی اورانیوم در حد فقط 5 درصد جوابگوی نیازمندی راکتورهای نیروگاه اتمی است. ولی با مدارک و شواهد موجود، رژیم ایران در حال غنی سازی اورانیوم در حد 50 درصد و یا بیشتر است.
غنی سازی در این سطح بالا برای هر نیروگاه نه تنها مناسب نیست بلکه بسیار خطرناک است، چون هرچه در صد اورانیوم 235 بیشتر شود شانس واکنش زنجیره ای بیشتر شده و ضمناً میزان تشعشعات اتمی بیشترخواهد بود.درحالیکه از این اورانیوم غنی شده و تبدیل آن به پلونونیوم U239 برای ساختن بمب هسته ای می توان استفاده نمود.
5- برابر پیمانی که در سال 1995 با روسیه به امضا رسید، ایران تعهد کرده بود که روسیه اورانیوم غنی شده مورد نیاز در راکتور ایران را برای مدتی طولانی تامین کند، و در مقابل خاکسترهای اتمی باقیمانده را که حاوی مقدار زیادی پلوتونیوم است تحویل روسیه بدهد. در حال حاضر که ایران خیال دارد اورانیوم راکتور های خود را راساً غنی سازی کند، دیگر اجباری به پس دادن خاکسترهای باقیمانده نخواهد داشت. با تصفیه فیزیکی این خاکسترها می تواند به مقدار کافی پلوتونیوم مورد نیاز ساخت بمب های هسته ای را بدست آورد.
6- موشکهای با برد کمتر از یک هزار کیلومتر را می توان موشکهای دفاعی دانست. حال که رژیم ایران به دنبال موشکهایی با برد 2 الی 3 هزار کیلومتر است و با توجه به فواصل بین مرزهای ایران که کمتر از 2 هزار کیلومتر است، می توان نتیجه گرفت که رژیم اسلامی از حالت دفاعی خارج شده و به حالت تعرضی و تهاجمی در آمده است.
اگر هدف رژیم از ساختن موشکهای با برد زیاد ارسال کلاهک های معمولی ( مواد منفجره) که وزن آن ازیک هزار کیلوگرم بیشتر نیست و قدرت تخریب آن در حدی نیست که جبران هزینه بسیار سنگین موشک را توجیه اقتصادی کند! لذا می توان برداشت نمود که هدف رژیم از ساخت موشک های با برد زیاد شاید ارسال کلاهک های هسته ای است ؟

پیشرفت تکنولوژی هسته ای در ایران!

میزان توسعه علمی و صنعتی یک کشور ربطی به غنی سازی اورانیوم در آن کشور ندارد. فعالیت غنی سازی اورانیوم در سال 1944 در آمریکا شروع گردید و نتیجه آن دو بمب هسته ای بود که در تابستان سال 1945 بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی فرود آمد. البته بایستی توجه کرد که کلیه دستگاه های غنی سازی اورانیوم در داخل آمریکا و بوسیله صنایع آن کشور ساخته شدند. در حالیکه دستگاه های سانتریفیوژ مربوط به غنی سازی اورانیوم در ایران و سایر وسایل مربوط به غنی سازی کلاً در خارج ایران ساخته شده اند. دانشمندان و کارشناسان اتمی ایران تنها از این دستگاه ها برای غنی سازی استفاده کرده اند! ( عیناً به همان صورت که ما از دستگاه لباس خشگ کنی برای خشک کردن لباسهای خود استفاده می کنیم) بنابر این، این عمل به هیچ وجه نمی تواند به عنوان دسترسی ایران به تکنولوژی اتمی تلقی شود!
با وجود آنکه تا حدی پایه های اساسی صنعتی شدن کشور در رژیم قبلی بنا شده بود. در 27 سال گذشته کدام یک از صنایع ایران به پایه ای از پیشرفت رسیده است که حتی بتواند با کشورهای صنعتی درجه 2 جهان از لحاظ کیفیت، مرغوبیت و قیمت صادراتی تولیدات صنعتی قابل رقابت باشد؟ آیا در صنعت مونتاژ اتومبیل پس از گذشت 45 سال توانسته ایم، حتی یکی از قطعات اصلی اتومبیل ها را در کشور بسازیم؟ آیا در صنایع پتروشیمی، ذوب آهن، آلومینیوم سازی و غیره به چه پیشرفت چشمگیری نایل شده ایم. آیا توانسته ایم، یک قرن پس از برخورداری از صنایع نفت و پالایش مواد نفتی یکی از قطعات پالایشگاه های خود را در ایران بسازیم ( توجه کنید که کشور ایران در حال حاضر بنزین مورد نیاز خود را از خارج تهیه می کند!) و یا لوله های انتقال نفت را در داخل کشور تولید کنیم؟ آیا پس از هفتاد سال که در کشورمان راه آهن براه افتاده است ، موفق شده ایم که ریل های آهنی و قطعات فلزی که در زیر ریل ها قرار می گیرند و یا واگنهای مسافری و باری را در کشور بسازیم؟
با شعار مضحک وغیر واقعی " انرژی هسته ای راه رسیدن به پیشرفت تکنولوژیکی و علمی است" که در حقیقت رژیم خواسته است با استفاده از غرور ملی، شاید از پشتیبانی مردم ایران برخوردار شود! ولی حتی اگرهمه ملت ایران در این مورد از رژیم پشتیبانی کنند، تاثیری در طرز تفکر و عکس العمل کشور های غربی و آمریکا نخواهد داد
در سال 1384 شمسی از کل درآمد ناخالص تولیدی ایران فقط 0.64 در صد صرف پژوهش و توسعه گردیده است. در حالیکه در همان زمان میانگین جهانی این رقم 9/1 در صد و در کشور های صنعتی بالغ بر3 درصد بوده است. این اختلاف می تواند شاخص گویایی برای اندازه گیری دلبستگی واقعی رژیم کنونی ایران به امر پزوهش علمی به حساب آید.
از میان 28 کشوری که از فن آوری هسته ای برای تولید نیروی برق خود برخوردارند. تنها 9 کشور دارای مراکز غنی سازی اورانیوم در کشور خود می باشند. این کشورها عبارتند از آمریکا، انگلستان، فرانسه، ژاپن، آلمان، هلند، روسیه ، پاکستان و چین. سایر کشورها که در امور صنعتی از ایران توسعه یافته ترند، اورانیوم غنی شده را از تولید کنندگان آن خریداری می کنند. ضمناً انرژی هسته ای را تنها برای مقاصد صلح آمیز به کار برده اند. ( بجز پاکستان)
پژوهش و تولید ایزوتوپهای رادیواکتیو برای امور طبی ودرمانی در راکتور های پژوهشی صورت می گیرد. و خوشبختانه دانشگاه تهران از سال های دهه پنجاه میلادی از داشتن آن برخوردار بوده است. نیروگاه های هسته ای تولید برق نه جای پژوهش است و نه جای کارآموزی.
دستیابی به سلاح هسته ای نه تنها باعث توازن قوا در منطقه خاور میانه نخواهد شد بلکه موجب تشنج بیشتر و احتمال درگیری را با اسرائیل و کشورهای غربی فراهم می کند.
انرژی خورشیدی ، تنها راه حل تامین انرژی در آینده نزدیک است. پژوهش و سرمایه گذاری در این راه به نفع ایران و به نفع بشریت خواهد بود. ضمن اینکه از آلودگی محیط به میزان قابل ملاحظه ای خواهد کاست.
برای تامین انرژی مصرفی دنیا که در حال حاضر نیاز به 113 هزار میلیارد وات ساعت دارد. می توان از سلولهای خورشیدی که در سطحی به وسعت 700 کیلومتر در 700 کیلومتر( برابر با 500 هزار کیلومتر مربع) جای می گیرد، استفاده نمود. ( مساحت کویر های مرکزی ایران می تواند این سلولهای خورشیدی را در خود جای دهد. ضمناً ساعات آفتابی مرکز ایران بالغ بر 2500 ساعت در سال است)
رژیم جمهوری اسلامی و طرفداران اتمی شدن نیروگاه های تولید برق می گویند چون کشور ایران امضاء کننده " پیمان منع اشاعه سلاحهای اتمی " بوده و ظاهراً از آن پشتیبانی می کند. و ماده چهارم این پیمان به وضوح بیان کرده است که : " کشورهایی که بر اساس اصول و شرایط آن رفتار کنند، از حق استفاده مسالمت جویانه از نیروی اتم برخوردار خواهند بود." بنابر این ایجاد نیروگاه اتمی در ایران برخلاف قوانین مصوبه نبوده و چون بالغ بر 28 کشور جهان، دارای نیروگاه اتمی در کشور خود می باشند، ایران نیز بایستی از این حق مسلم برخوردار بوده و بتواند به پژوهش و تفحص در این زمینه بپردازد بدون آنکه کشور های به ظاهر ابر قدرت جهان که خود از این تکنواوژی استفاده می کنند حق دخالت و امر ونهی داشته باشند.
کسی با این گونه طرز تفکر مخالفتی نداشته و داشتن نیروگاه هسته ای را حق مسلم کشور ایران می شناسد، به شرطیکه کلیه مواد " پیمان منع اشاعه سلاحهای اتمی" را مراعات کند.
در عین حال چون کشور ایران یکی از اعضای سازمان ملل متحد بوده و مطمئناً متن اعلامیه حقوق بشر را نیز مطالعه و امضاء کرده است. و قانوناً ملزم به اجرای کلیه مواد آن می باشد! ولی در عمل مشاهده می کنیم که به اکثر این مواد توجهی نکرده و قوانین مربوطه را زیر پا گذارده است!
به بعضی از این مواد اشاره می شود:
ماده 2- هر کس می تواند از کلیه آزادیهای که در اعلامیه حاضر به آن تصریح شده است، بی هیچ گونه برتری از نظر نژاد و رنگ و جنس و زبان و دین یا هر عقیده دیگر، و از نظر زاد و بوم یا موقعیت اجتماعی، و از نظر توانگری یا نسب یا هر وضع دیگر بهره مند گردد. ( در رژیم جمهوری اسلامی مردم ایران به دو گروه خودی و غیر خودی تقسیم شده اند. فرق امتیازات واگذاری به این دو گروه مانند اختلاف بین پشه و فیل!)
ماده 3- هرکس حق دارد از زندگی و آزادی و امنیت شخص خویش برخوردار باشد. ( در ایران،جز خودی ها چه کس دیگری از آزادی و آرامش و امنیت برخوردار است؟)
ماده 5- هیچکس را نمی توان شکنجه کرد یا مورد عقوبت یا روش وحشیانه و غیر انسانی یا اهانت آمیز قرار داد. ( آیا در ایران کسی شکنجه نمی شود؟)
ماده 6- هر کس دارای این حق است که شخصیت حقوقی او در همه جا مراعات گردد.
ماده 9- هیچکس را نمی توان خود سرانه بازداشت کرد یا زندانی ساخت یا تبعید نمود. ( آیا ما در ایران زندانی سیاسی نداریم؟!)
ماده 12- زندگانی خصوصی یا امور شخصی یا امور خانوادگی یا محل سکونت، یا مراسلات کسی نباید در معرض دخالت خودسرانه واقع شود. نیز به حیثیت و حسن شهرت هیچکس نمی توان حمله کرد. ( در رژیم اسلامی حتی لباس پوشیدن مردم بایستی با دستور مقامات باشد؟!)
ماده 17- بند "2" مالکیت هیچکس را نمی توان بر خلاف قانون از وی سلب کرد. ( در رژیم اسلامی جز خداوند و " خودی ها" دیگران حق مالکیت ندارند.)
ماده 18- هر کس دارای حق آزادی فکر و ضمیر و دین است. هر کس بایستی بتواند آزادانه، دین و یقینات خود را ابراز کند. ( دادن حق آزادی فکر و ضمیر و دین از اختیارات مطلق ولایت فقیه و امامان جمعه است!)
ماده 19- هر کس آزاد است هر عقیده ای را بپذیرد و آنرا به زبان بیاورد و این حق شامل پذیرفتن هر گونه رای بدون مداخله اشخاص می باشد و می تواند بهر وسیله که بخواهد بدون هیچ قید و محدودیت به حدود جغرافیایی، اخبار و افکار را تحقیق نمابد و دریافت کند و انتشار دهد. ( در رژیم اسلامی نیازی به زبان دراز نیست! هر کس زبان درازی کند سرداران سپاه زبانش را از بیخ می برند.)
با توجه به مواد ذکر شده در بالا و مقایسه آن با وضع موجود در 27 سال گذشته در کشور ایران می توان سئوالات زیر را مطرح نمود:
1- در کشوری که مردمش از حق حیات به گونه ای که در اعلامیه حقوق بشر به آن اشاره شده است برخوردار نیستند.
2- در کشوری که از آزادی بیان، عدالت اجتماعی و برخورداری از قوانین مدنی خبری نیست.
3- در کشوری که از قوانین دینی که از 1400 سال قبل جاری بوده است، بدون کوچکتری تغییر و یا اصلاحاتی استفاده می شود.
4- در کشوری که در هر روز تعدادی را بجرم خلافکاریهای واهی و بررسی نشده و به ثبوت نرسیده در ملاء عام اعدام می کنند.
5- در کشوری که می توانست یکی از ثروتمند ترین کشور در خاور میانه باشد، ولی فعلاً بیش از 50 در صد مردم اش در زیر خط فقر قرار دارند!
6- در کشوری که میلیونها تن از جوانان اش به علت بیکاری و نداشتن راهی برای تامین زندگی، امید به آینده را از دست داده و به سوی اعتیاد، فحشا، دزدی و خودکشی روی آورده اند!
7- در کشوری که تحصیلکردگان اش هزار هزار هرروز برای یافتن امید و آرزوهای از دست رفته به خارج ایران فراری می شوند!
8- در کشوری که قادر نیست مواد خوراکی مورد نیاز مردم اش را تامین کند و اجباراً از خارج وارد می کند!
9- در کشوری که پس از یک صد سال داشتن تکنولوژی تصفیه نفت، هنوز بنزین مورد نیاز خود را از شیخ نشینهایی که تا سه دهه قبل وجود خارجی نداشتند وارد می کند!

آیا در چنین کشوری داشتن نیروگاه هسته ای و موشک قاره پیما و ایجاد سه ارتش ( نیروهای سه گانه نظامی، سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی) ارجهیت داشته و دارد و یا رفع نیازمندیهای حیاتی و ضروری اکثریت مردم ایران؟!

سخنی چند با مسئولان سازمان ملل وکشورهای غربی :

در حالیکه کشور ایران تا این زمان، بجز چند مورد پنهانکاری و عدم شفافیت در غنی سازی اورانیوم خلاف دیگری را مرتکب نشده است ، و بر مبنای اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی و حتی اسرائیلی، ایران فاصله زیادی تا زمان دستیابی به صنایع هسته ای و خاصه ساختن بمب اتم دارد. با این حال در اثر فشار آمریکا و انگلیس و چند کشور غربی دیگر، رسیدگی به خلافکاری ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع گردید. در نتیجه به ایران یکماه مهلت داده شد که دست از غنی سازی اورانیوم برداشته و برابر اصول "پیمان منع اشاعه سلاحهای هسته ای" به گونه ای شفاف و زیر نظر نمایندگان سازمان بین المللی اتمی عمل کند. این مهلت یکماهه نیز به پایان رسید. در حالیکه رژیم ایران حاضر به توقف در فعالیتهای مربوط به غنی سازی نگردید.
اینک شورای امنیت سازمان ملل در نظر دارد که تنبیهاتی را که شامل تحریم اقتصادی، جلوگیری از ورود مقامات ایرانی به کشورهای غربی، مسدود کردن حسابهای بانکی دولتی و دولتمردان ایران و در نهایت بمباران تاسیسات هسته ای واطلاعاتی و نظامی ایران و مانع شدن از صدور نفت ایران از طریق تنگه هرمز می گردد به مرحله اجرا در آورند!
اگر بیطرفانه به این تصمیماتی که گرفته شده و یا خواهد شد، نظر انداخته و قضاوت کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که برابر ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر که می گوید:
" هر کس ( یا کشوری) متهم به ارتکاب جرمی باشد، تا تقصیر او طی محاکمه علنی که در آن هر گونه تضمین ضروری برای دفاع تامین شده باشد قانوناً به ثبوت نرسد، بیگناه محسوب می شود."
تا این هنگام رژیم ایران مرتکب جرمی نشده وضمناً دادگاهی برای رسیدگی به جرم ایران تشکیل نشده است! مگر آنکه شورای امنیت سازمان ملل را دادگاه فرض نموده و 5 تن اعضای آن را قضات این دادگاه تصور کنیم!؟ با وجود این نمی توان این دادگاه را قانونی شمرد، چون نه متهم و نه وکلای مدافع او در دادگاه حضور داشته اند؟! ضمناً لازم به ذکر است که چندی پیش دوکشور هندوستان و پاکستان هردو به ساختن بمب هسته ای دست یافته و آنر بر خلاف قوانین جاری بین المللی که محدودیتهایی برای انفجار بمب های هسته ای قایل شده بودند، بمب های خود را آزمایش کردند. با وجود آن نه سازمان ملل ونه هیچیک از کشورهای غربی اعتراضی نکردند و هند و پاکستان نه تنها تنبیه نشدند بلکه از آمریکا به دریافت جوایز و امتیازاتی میز نایل گردیدند.!ا
با ذکر این توضیحات مشاهده می کنیم که سازمان ملل به خاطر جرمی که رژیم ایران تا بحال مرتکب نشده است و شاید فقط در فکرش مرتکب این جرم شده است. بایستی تنبیه شود. ولی همین رژیم ایران که در 27 سال گذشته با مراعات نکردن قوانین بشری که مورد تایید همه کشورها از جمله ایران بوده و یکی از شرایط عضویت در سازمان ملل معتقد بودن به این اصول است . هزاران اعمال خشونت بار و سبعانه و ضد بشری را نسبت به ملت ایران مرتکب شده و می شود. این اعمال شامل اعدام، شکنجه، تجاوز به زنان، سنگسار زنان، زندانی کردن ده ها هزار نفر بیگناه ، مصادره اموال، ترور اشخاص، چپاول اموال مردم، دخالت در زندگی خصوصی مردم، بدنام کردن مخالفین سیاسی خود ، وادار کردن مردم به حضور در مراسم مذهبی، ایجاد تورم غیر قابل تصور و غیره بوده است. متاسفانه در این موارد سازمان ملل و اعضای شورای امنیت نه اعتراضی به مسئولین رژیم کرده و نه ایران را تهدید به اخراج از سازمان ملل کرده اند ! ! یعنی برای سازمان ملل و کشورهای غربی مهم نیست که رژیم بر سر ملت خود چه می آورد! چند هزار نفر از مردم ایران کشته می شوند و یا در زندانها باقی می مانند! مهم آنست که اختلالی در روابط تجارتی غرب و ایران بوجود نیاید.
پیشنهاد می شود، سازمان ملل بجای تنبیه و تحریم اقتصادی و بمباران ایران فقط بخاطر " شایعه غنی سازی اورانیوم " که در نتیجه آن تنبیهات، ضرر و زیان وخسارات وارده و مرگ و میرش تنها شامل ملت ایران می شود. بجاست که سازمان ملل به رژیم اسلامی اولتیماتوم بدهد که اگر در مدتی کوتاه کلیه قوانین حقوق بشر را نسبت به مردم ایران به مرحله اجرا در نیاورد و به ملت ایران این فرصت را ندهد که چون سایر ملتهای برخوردار از دموکراسی و بر پایه عدالت اجتماعی بزندگی خود ادامه دهند، در آن صورت کشور ایران ضمن اخراج از سازمان ملل از لیست کشورهای قانونی نیز کنار گذاشته شده و کلیه سفرای خارجی از ایران فرا خوانده شده و روابطشان با ایران قطع خواهد شد.
اگر ملت ایران به نوعی دموکراسی دست یابد و از زیر چتر رژیم عقب افتاده، جبار، سنمگر و ضد بشر اسلامی خارج شود، در آن صورت با جرات می توان امیدوار بود که ملت آزاد ایران نه به دنبال نیروگاه هسته ای رفته و نه به دنبال بمب اتمی!
با در آغوش گرفتن آزادی، ملت ایران به نیرویی عظیم تر و موثر تر از بمب هسته ای دست یافته است.

این نوشته دراندیشگاه ملی ایرانیان گردآوری شده است.

امیر هوشنگ آریان پور
29 آوریل 2006
بازگشت به صفحه قبل   نسخه قابل چاپ   لینک دائمی به این خبر 
 
 
¤ اخبار جبهه ملی
¤ درگذشت مهندس اسماعیل حاج قاسمعلی
¤ بازداشت پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران
¤ ادیب برومند: انحلال مجلس استیضاح مصدق را منتفی کرد
¤ نامه سخنگوی جبهه ملی ایران به بی بی سی
¤ پیام های نوروزی
¤ خورشیدی که هر روز فروزان تر از روز پیش میدرخشد/بیانیه جبـــهه ملــــی ایــــران
¤ سنگر نشین بی مدعای آزادی هوشنگ کشاورز صدر رفت
¤ تجزیه طلبی محکوم است/رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران
¤ متن پیام های رهبران جبهه ملی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کنفدراسیون
¤ تحلیل جبهه ملی ایران ازرویدادهای مصر
¤ دکتر علی رشیدی عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران به دو سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد
¤ بازداشت اعضاي جبهه ملي ايران در اسفراين خراسان شمالي
¤ بزرگداشت دکتر مصدق در واشنگتن/2 گزارش
¤ بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی شنبه 10 نوامبر 2012
¤ مشروح سومین گزارش احمد شهید در رابطه با حقوق بشر در ایران
¤ جبهه ملي ايران , نيروي هوايي و خلبانان قهرمان دفاع مقدس را گراميداشت
¤ تکدیب امضا
¤ جبهه ملی ایران: به یاری زلزله زدگان بشتابیم
¤ درگذشت رادمرد میهن دوست آقای دکترخسروسعیدی عضو حزب ایران و جبهه ملی ایران
¤ ننگ ونفرین بربیست وهشتم مرداد
¤ اسطوره مقاومت مهندس عباس اميرانتظام در بيمارستان بستري شد
¤ بیانیه ادیب برومند و جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا در اظهار تاثر و همدردی با هموطنان داغدیده آذربایجانی
¤ احضار كورش زعيم
¤ درود بر چهاردهم مرداد / ادیب بـرومـند- رهبر جبهه ملی ایــران
¤ جبهه ملی ایران نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم میکند
¤ بیانیه ادیب بـــرومند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران به مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر 1331
¤ نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به رئیس جمهور آمریکا درمورد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
¤ عمل جراحی قلب دکتر حسین موسویان، رییس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران
¤ گرامیداشت یکصدوسی امین زادروز دکتر محمد مصدق در پاریس و کلن
¤ یادداشت اعتراض جبهه ملی ایران به موسسه گوگل
¤ تکذیب مذاکرات جبهه ملی ایران با آقای رضا پهلوی و نزدیکان ایشان
¤ جبهه ملی ایران مهیای ستیزه گری در باره حفظ تمامیت کشور است/ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران
¤ پیام های نوروزی استاد ادیـب بـرومـنـد , دکتر حسین موسویان ,اقاي حسن لباسچی و مهندس كورش زعيم
¤ پیام نوروزی ادیـب بـرومـنـد
¤ دیدارسخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با دکتر علی رشیدی
¤ بیانیه ادیـب بـــــرومــند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره انتخابات اسفند ۱۳۹۰
¤ جبهه ملی ايران در انتخابات شرکت نمی کند
¤ آخرین وضعیت جبهه ملی ایران
¤ وضعیت نا مساعد جسمی حمید رضا خادم، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ اوین
¤ آیا جبهه ملی ایران منحل میشود؟
¤ بازجویی و بازداشت فعالان و اعضای جبهه ملی ایران
¤ ادامه بازداشتها و احضار اعضای جبهه ملی ایران به وزارت اطلاعات
¤ برگزاری جلسات شورای جبهه ملی ایران ممنوع شد
¤ احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران/ بازداشت مهندس محمد توسلی
¤ بازداشت دکتر علی رشیدی
¤ احضار ملیون به وزارت اطلاعات
¤ نشست مهرماه شوراي مركزي جبهه ملي ايران
¤ جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران پنج شنبه در تهران برگزار شد
¤ جبهه ملی ایران در خارج از کشور نماینده ندارد
¤ @نامه پیمان عارف به احمدی نژاد@دیدار از پیمان عارف
© 2004 - 2011 - خبرگزاری جبهه ملی ایران - J M I N e w s . c o m - تماس با ما